Jump to content
IGNORERAD

Minskat intresse för husköp i Thailand.


Guest Isan Lover

Recommended Posts

2 minuter sedan, skrev Benjamas:

Att hyra kan bli helt gratis om man har vett på att investera pengarna rätt istället för att satsa dom på ett boende som kan bli skit svårt att sälja den dan man så önskar.

För mig är frihet betydligt högre livskvalitet än att äga tjafset med grannen men alla e vi olika.

Ursäkta hur tänkte han här, har ju träffat dej en gång för ett par år sedan och då fan visste jag inte att du var ett sådant investerings orakel, utan verkade vara ny och vilsen, självklart är vi olika det talar väl dina anti kommentarer sitt tydliga språk, du verkar ju ha rejält med guld i fickorna så får man vara oförskämd och fråga vad är " investera pengarna rätt".

 

Chan2014

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 212
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • MaiChai

    15

  • Chan2014

    13

  • Benjamas

    12

  • Nemo

    11

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Ursäkta hur tänkte han här, har ju träffat dej en gång för ett par år sedan och då fan visste jag inte att du var ett sådant investerings orakel, utan verkade vara ny och vilsen, självklart är vi olika det talar väl dina anti kommentarer sitt tydliga språk, du verkar ju ha rejält med guld i fickorna så får man vara oförskämd och fråga vad är " investera pengarna rätt".

 

Chan2014


Nä man lär ju inte känna folk via ett enstaka möte.
Link to comment
Dela på andra sajter

On 13 november 2016 at 11:59, skrev Nemo:

 

Inte alls. Hyresvärden kan mycket väl få för sig att dennes barn eller barnbarn ska få bo i huset, eller kanske har fått ett bra anbud för att sälja huset mm.

 

Nu hyr jag ju en condo men där har vi ju ett kontrakt där jag bland annat lämnat deposition på två månadshyror. I kontraktet står det att uppsägningstiden är ömsesidigt 3 månader så får hon den såld så har jag likförbannat 3 månader på mig att flytta och eftersom området jag bor i har 1414 lägenheter enligt Hipflat så finns där alltid något att hyra plus att man kan för en billig peng rekvirera några som bär grejorna.

 

Har en lite lägenhet i Sverige, en BR som jag betalade 240 000 för. Ungefär 100 000 i  lån på den. Månadskostnad inklusive ränta och amortering är 1700 kronor. Till detta kommer garagekostnad för bilen och MC´n på 600 kronor i månaden. Köpte nog i rätt tid då min granne under mig sålde sin lägenhet för någon månade sedan och han fick 450 000 för den.

 

Så mina totala hyreskostnade för en 1:a i Sverige, 1 varmgarage, 1 p-plats och en 3:a på 85 kvadrat i Bangkok är 4800 kronor beroende på aktuell växelkurs.

 

Jag gillar flexibilteten med att hyra, man kan flyttan när man vill eller om det behövs.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Benjamas:


Nä man lär ju inte känna folk via ett enstaka möte.

Nu tänkte du till igen, du var ny och vilsen......check?

Om du nu är så slipad att du kan sitta och avråda folk för att köpa ett eget boende i Thailand, då kan du väl ha vänligen att råda om vad som är rätt investering, nu spekulerar jag helt vilt men tror inte det är där skon klämmer för din egen del.

Chan2014

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu tänkte du till igen, du var ny och vilsen......check?

Om du nu är så slipad att du kan sitta och avråda folk för att köpa ett eget boende i Thailand, då kan du väl ha vänligen att råda om vad som är rätt investering, nu spekulerar jag helt vilt men tror inte det är där skon klämmer för din egen del.

Chan2014

Måste väl varit hos Drivern midsommar 2013 som du träffade mig.

Ja då hade jag bara varit här i 2 mån så rätt vilsen i Thailand, men nu efter att ha bott här sen dess så har jag lärt mig en del. Vet inte hur det är med dig men en normalbegåvad person hinner lära sig rätt mycket på 3,5 år och det tog inte lång tid att inse att en bomarknad med kanske 100 tusen beg bostäder till salu och med en rasande fart på nybyggnation så ska man hålla sig utanför.

Link to comment
Dela på andra sajter

29 minuter sedan, skrev MaiChai:

 

Nu hyr jag ju en condo men där har vi ju ett kontrakt där jag bland annat lämnat deposition på två månadshyror. I kontraktet står det att uppsägningstiden är ömsesidigt 3 månader så får hon den såld så har jag likförbannat 3 månader på mig att flytta och eftersom området jag bor i har 1414 lägenheter enligt Hipflat så finns där alltid något att hyra plus att man kan för en billig peng rekvirera några som bär grejorna.

 

Har en lite lägenhet i Sverige, en BR som jag betalade 240 000 för. Ungefär 100 000 i  lån på den. Månadskostnad inklusive ränta och amortering är 1700 kronor. Till detta kommer garagekostnad för bilen och MC´n på 600 kronor i månaden. Köpte nog i rätt tid då min granne under mig sålde sin lägenhet för någon månade sedan och han fick 450 000 för den.

 

Så mina totala hyreskostnade för en 1:a i Sverige, 1 varmgarage, 1 p-plats och en 3:a på 85 kvadrat i Bangkok är 4800 kronor beroende på aktuell växelkurs.

 

Jag gillar flexibilteten med att hyra, man kan flyttan när man vill eller om det behövs.

 

Jovisst, men nu gällde ju diskussionen hus. Lägenhet skulle inte jag heller köpa, då hyr jag i stället vilket jag har gjort större delen av mitt liv.

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

55 minuter sedan, skrev Benjamas:

Bra tips på investering i Thailand är väl Vinäger tillverkning.

Nu är det väl inte jag utan frun som håller på med detta, vidare kan man väl påstå att det har varit väldigt framgångsrikt så här långt för hennes del, och det är väl inte så illa pinkat, men det krävs rätt kreativt, en portion tur och hårt arbete för att nå dit, vad sysslar din egen sambo med förresten, om du vill raljera så ber jag dej vänligt och bestämt att göra det om mig personligen utan att blanda in min frus verksamhet här på forumet, nu tillbaka till kärnan och du har inte fattat ett dugg vad jag skriver, valet av boende form av väldigt personligt och det går väl inte att bara se allt svart/vitt, är man trygg i, sig själv, har rätt ekonomi, vet vad man vill är det väl inte fel att köpa ett boende, lika lite som det är fel att att kritiera någon för han hyr, allt behöver väl inte räknas i kronor och ören.

Vad sysslar du själv med och vad har du för bakgrund yrkesmässigt, har ju läst att du glider hem till Sverige över sommaren så du är tydligen en sådan där övervintrare, ryktet säger att du tydligen jobbar här i Thailand med någon support, men som sagt bara vad jag hört rykten vägen, tycker bara det hör till god ton att man klargör om man påstår något, då tänker jag närmast på "investera pengarna rätt", om du nu är så förbannat slipad som du påstår vore det väl väldigt intressant för forumets medlemmar att ta del av dina goda råd.

 

Chan2014

Link to comment
Dela på andra sajter

Vem är det som tillverkar vinäger?

Jag trodde att nån tillverkade vin, men jag var nog helt ute och cyklade verkar det som

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev frogfish:

Vem är det som tillverkar vinäger?

Jag trodde att nån tillverkade vin, men jag var nog helt ute och cyklade verkar det som

Stämmer bra, ja du är nog ute och cycklar nu grodfisken,det är vin hon tillverkar, men här på forumet raljera det om vinäger och jämställer det med min  frus verksamhet som inte har ett skit med det här forumet att göra, men jag förstod passningen, vad har du själv för åsikt i ämnet hyra eller köpa förresten.

Chan2014

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Chan2014:

Stämmer bra, ja du är nog ute och cycklar nu grodfisken,det är vin hon tillverkar, men här på forumet raljera det om vinäger och jämställer det med min  frus verksamhet som inte har ett skit med det här forumet att göra, men jag förstod passningen, vad har du själv för åsikt i ämnet hyra eller köpa förresten.

Chan2014

 

 

 

Du säger att jag är ute och cyklar när jag trodde det var vin? Jaja, alltid lär man sig nåt nytt.

 

Men du är nog lite sur i onödan här. Det fanns ingen baktanke med min fråga, vinäger-gate har jag faktiskt missat. Men det verkar känsligt, så jag avbryter här med lektionen att dig ska man inte fråga nåt....

 

Link to comment
Dela på andra sajter

25 minuter sedan, skrev Chan2014:

Nu är det väl inte jag utan frun som håller på med detta, vidare kan man väl påstå att det har varit väldigt framgångsrikt så här långt för hennes del, och det är väl inte så illa pinkat, men det krävs rätt kreativt, en portion tur och hårt arbete för att nå dit, vad sysslar din egen sambo med förresten, om du vill raljera så ber jag dej vänligt och bestämt att göra det om mig personligen utan att blanda in min frus verksamhet här på forumet, nu tillbaka till kärnan och du har inte fattat ett dugg vad jag skriver, valet av boende form av väldigt personligt och det går väl inte att bara se allt svart/vitt, är man trygg i, sig själv, har rätt ekonomi, vet vad man vill är det väl inte fel att köpa ett boende, lika lite som det är fel att att kritiera någon för han hyr, allt behöver väl inte räknas i kronor och ören.

Vad sysslar du själv med och vad har du för bakgrund yrkesmässigt, har ju läst att du glider hem till Sverige över sommaren så du är tydligen en sådan där övervintrare, ryktet säger att du tydligen jobbar här i Thailand med någon support, men som sagt bara vad jag hört rykten vägen, tycker bara det hör till god ton att man klargör om man påstår något, då tänker jag närmast på "investera pengarna rätt", om du nu är så förbannat slipad som du påstår vore det väl väldigt intressant för forumets medlemmar att ta del av dina goda råd.

 

Chan2014

Nu har jag träffat Benjamas rätt många gånger och vet att han har fått avkastningar på 10% årligen på börsen och värdepapper istället för att bundit ett stort kapital på att köpa ett hus i Thailand som ändå han aldrig kunnat äga i sitt eget namn. Värdepapperna står ju i hans eget namn ;)

 

Heder att du sponsrat frun till 100% i hennes investering i vinbranschen för det är ju dina egna ord, och grattis att det gått bra.

 

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

50 minuter sedan, skrev leifen:

Nu har jag träffat Benjamas rätt många gånger och vet att han har fått avkastningar på 10% årligen på börsen och värdepapper istället för att bundit ett stort kapital på att köpa ett hus i Thailand som ändå han aldrig kunnat äga i sitt eget namn. Värdepapperna står ju i hans eget namn ;)

 

Heder att du sponsrat frun till 100% i hennes investering i vinbranschen för det är ju dina egna ord, och grattis att det gått bra.

 

Och all heder till dej Leifen som svarade på delar av mina frågor som var riktad till Benjamas, han har tydligen inte byxor själv att svara, skit samma.

Vad har du fått det ifrån att jag sponsrar min fru, det har du nog fått om bakfoten på något märkligt vis, därimot stöttar jag henne med den hjälpen jag kan bistå med, hon har egna pengar och bedrev verksamhet långt före jag träffade henne, vidare har hon haft väldigt bra avkastning på mark och fastighetsaffärer, så det är nog jag som är sponsrad som glad pensionär, finns ju faktiskt Thailändska kvinnor som kreativa och framåt om du inte visste det.

Det där tugget om äga själv som återkommer hela tiden, vad är ni rädda för, läs vad jag skriver.

 

Chan2014

Ändrades av Chan2014
tillägg
Link to comment
Dela på andra sajter

Min personliga ekonomi är inte så intressant för forumet men man kan hyra hus för ca 5% av marknadsvärdet här. Så kan man placera pengarna bättre än 5% så blir det både billigare och man slipper låsa in dom i fällan som det oftast innebär att köpa hus i Thailand.

Link to comment
Dela på andra sajter

23 minuter sedan, skrev Chan2014:

Och all heder till dej Leifen som svarade på delar av mina frågor som var riktad till Benjamas, han har tydligen inte byxor själv att svara, skit samma.

Vad har du fått det ifrån att jag sponsrar min fru, det har du nog fått om bakfoten på något märkligt vis, därimot stöttar jag henne med den hjälpen jag kan bistå med, hon har egna pengar och bedrev verksamhet långt före jag träffade henne, vidare har hon haft väldigt bra avkastning på mark och fastighetsaffärer, så det är nog jag som är sponsrad som glad pensionär, finns ju faktiskt Thailändska kvinnor som kreativa och framåt om du inte visste det.

Det där tugget om äga själv som återkommer hela tiden, vad är ni rädda för, läs vad jag skriver.

 

Chan2014

Ja tugget att du sponsrar din fru, har jag nog helt missuppfattat men så illa är nog inte min minnesbild av ditt skryt när du bjöd på ditt vin före det kom ut på marknaden och alla byråkratiska bekymmer ni hade.

Du närmast beskrev henne som en enkel normal thai utan egen verksamhet. Hon/ni/du hade bra visioner som du verkställde åt henne.

Nu har hon/ni lyckats och är fantastiskt bra. Grattis till det för det ger mervärde i ert goda liv.

 

Nu är du på ett öppet forum så har du direkta frågor till Benjamas så ska du använda PM funktionen. 

Benjamas är mycket mer karl än du och ljusår smartare ;)

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev Benjamas:

Min personliga ekonomi är inte så intressant för forumet men man kan hyra hus för ca 5% av marknadsvärdet här. Så kan man placera pengarna bättre än 5% så blir det både billigare och man slipper låsa in dom i fällan som det oftast innebär att köpa hus i Thailand.
 

5%! Då går det att hyra i 20 år.

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev Benjamas:

Bra tips på investering i Thailand är väl Vinäger tillverkning.

 

2 timmar sedan, skrev Chan2014:

Nu är det väl inte jag utan frun som håller på med detta,

 

Chan2014

Haha det blev ju lite roligt ;)

 

Men ärligt talat utan tjafs så är det roligt att se att det rullar på med vintillverkningen, minns när du nämnde det från början här och vad man kunnat se på socialmedia(som det så fint heter men alla vet att det är FB 9 av 10gr) så har det ju verkligen gått framåt, så något gör ni ju rätt, roligt att se "nya" verksamheter som går framåt!

Sen att du stundtals uppträder som en skitstövel på mpr är en annan sak, men du e nog ändå trevlig som de flesta andra på mpr IRL.

2 timmar sedan, skrev leifen:

Nu har jag träffat Benjamas rätt många gånger och vet att han har fått avkastningar på 10% årligen på börsen och värdepapper

 

 

 

Hm, ni måste vara väldigt öppna i HH, jag skulle aldrig säga rent ut till mina vänner om vad mina eventuella investeringar ger, det skrävlar man liksom inte om helst.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Soengsang:

 

Haha det blev ju lite roligt ;)

 

Men ärligt talat utan tjafs så är det roligt att se att det rullar på med vintillverkningen, minns när du nämnde det från början här och vad man kunnat se på socialmedia(som det så fint heter men alla vet att det är FB 9 av 10gr) så har det ju verkligen gått framåt, så något gör ni ju rätt, roligt att se "nya" verksamheter som går framåt!

Sen att du stundtals uppträder som en skitstövel på mpr är en annan sak, men du e nog ändå trevlig som de flesta andra på mpr IRL.

 

Hm, ni måste vara väldigt öppna i HH, jag skulle aldrig säga rent ut till mina vänner om vad mina eventuella investeringar ger, det skrävlar man liksom inte om helst.

Du har kanske inga riktiga vänner som man kan snacka ekonomi och investeringar med. ;) 

På plattan är det öppet med rådgivning och tips alla veckans dagar, även om man skäms över resultatet. 

 

Är väl annorlunda på potatohill 

 

 

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Chan2014:

Och all heder till dej Leifen som svarade på delar av mina frågor som var riktad till Benjamas, han har tydligen inte byxor själv att svara, skit samma.

Vad har du fått det ifrån att jag sponsrar min fru, det har du nog fått om bakfoten på något märkligt vis, därimot stöttar jag henne med den hjälpen jag kan bistå med, hon har egna pengar och bedrev verksamhet långt före jag träffade henne, vidare har hon haft väldigt bra avkastning på mark och fastighetsaffärer, så det är nog jag som är sponsrad som glad pensionär, finns ju faktiskt Thailändska kvinnor som kreativa och framåt om du inte visste det.

Det där tugget om äga själv som återkommer hela tiden, vad är ni rädda för, läs vad jag skriver.

 

Chan2014

 

 

OT. Vad heter vinet och företaget? Såg nåt Thai sweet wine på Koh samui. Kan det vara ert?

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
7 timmar sedan, skrev Benjamas:


Nu gällde väl inte tråden boende i Sverige?...

Hej

Att det normalt sett nästan alltid har lönat sig att på lång sikt satsa pengar på boende, mark och fastigheter är nog något som i princip har gällt i hela världen. Och inte bara i Sverige.

Mvh

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
7 timmar sedan, skrev Nemo:

 

Sälj, då klarar ni ju er livet ut i Thailand. :)

Hej

Det skulle vi kanske klara ändå.

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev leifen:

Du har kanske inga riktiga vänner som man kan snacka ekonomi och investeringar med. ;) 

 

Nja snacka är en sak, men att delge sina förluster är en annan sak ;)

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
15 timmar sedan, skrev Chan2014:

Och all heder till dej Leifen som svarade på delar av mina frågor som var riktad till Benjamas, han har tydligen inte byxor själv att svara, skit samma.

Vad har du fått det ifrån att jag sponsrar min fru, det har du nog fått om bakfoten på något märkligt vis, därimot stöttar jag henne med den hjälpen jag kan bistå med, hon har egna pengar och bedrev verksamhet långt före jag träffade henne, vidare har hon haft väldigt bra avkastning på mark och fastighetsaffärer, så det är nog jag som är sponsrad som glad pensionär, finns ju faktiskt Thailändska kvinnor som kreativa och framåt om du inte visste det.

Det där tugget om äga själv som återkommer hela tiden, vad är ni rädda för, läs vad jag skriver.

 

Chan2014

Hej

Kan bara hålla med, det verkar som om en del har förutfattade meningar om Thailändskor

Min fru klarar sig också bra för egen maskin, har köpt och sålt både mark och hus i Thailand meden avkastning som hon aldrig hade kunnat få i Sverige och inte jag heller för den delen.

Thailändskor är inga falang sponsrade bihang utan fritt tänkande, kreativa och fungerande människor lika kapabla som vilken Svensk som helst att lyckas med det mesta dom företar sig.

Mvh isan lover

 

Ändrades av Isan Lover
Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev leifen:

På plattan är det öppet med rådgivning och tips alla veckans dagar, även om man skäms över resultatet. 

 

Det ska kollas noga

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2016-08-16 at 11:33, skrev Chan2014:

Du kan besöka vår Web, visserligen dåligt uppdaterad, ny är på g, www.gulvewine.com eller Facebook Gulve fruit wine.

Chan2014

 

3 timmar sedan, skrev Khonis:

 

 

OT. Vad heter vinet och företaget? Såg nåt Thai sweet wine på Koh samui. Kan det vara ert?

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...