Jump to content
IGNORERAD

Svensk teknik & design till Thailand.


janne_h

Recommended Posts

9 minuter sedan, skrev Bananen:

 

Inte för att tillrättavisa eller vara gnällig, men det heter faktiskt elektroder, pinnar finner du i skogen, och när det gäller tig-svetsning heter det heller inte pinnar utan tillsatsmaterial samt att pekpinnarna finner du i skolan, hoppas du blev lite klokare nu.

 

 

Ja och dessutom heter det inte "pinnsvets" utan MMA svetsning he he.

PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 190
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • janne_h

    58

  • HuaHindinnge

    26

  • kalasbullen

    16

  • B747

    7

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

2 minuter sedan, skrev B747:

Ja och dessutom heter det inte "pinnsvets" utan MMA svetsning he he.

Ja, eller så kan man förenkla det lite och kalla det för "metod nr 111" så folk inte förväxlar det med någon sorts sport eller nåt, sen tycker jag även att pekpinne är ett lite förlegat (gammaldags) ord , laserpekare kanske vore mer korrekt eller passande, tycker det är lite jobbigt när folk har svårt att formulera sig på ett korrekt sätt.

Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet....

Link to comment
Dela på andra sajter

14 minuter sedan, skrev B747:

Ja och dessutom heter det inte "pinnsvets" utan MMA svetsning he he.

Ja eller 111,om man nu ska vara petig. Fast alla fattar ju pinnsvets,det är ju så man brukar prata.

Ändrades av kalasbullen
Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Bananen:

Ja, eller så kan man förenkla det lite och kalla det för "metod nr 111" så folk inte förväxlar det med någon sorts sport eller nåt, sen tycker jag även att pekpinne är ett lite förlegat (gammaldags) ord , laserpekare kanske vore mer korrekt eller passande, tycker det är lite jobbigt när folk har svårt att formulera sig på ett korrekt sätt.

Har bara för ett par dagar sedan förnyat min svetsarprövning eller licens som det hette förut. 

Metod 111 läge PE,10 mm plåt stumsvets,underupp även kallad.

PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM.

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev kalasbullen:

Ja eller 111,om man nu ska vara petig. Fast alla fattar ju pinnsvets,det är ju så man brukar prata.

Det blev ju lite petigt här på slutet tack vare Janne.

PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM.

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev B747:

Det blev ju lite petigt här på slutet tack vare Janne.

Janne gör nog gott i att inte skriva om svetsning kanske,haha.

Vi verkar ju vara några här som jobbar med det.

 

Ändrades av kalasbullen
Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev kalasbullen:

Janne gör nog gott i att inte skriva om svetsning kanske,haha

 

eller om att suga vatten

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev kalasbullen:

Janne gör nog gott i att inte skriva om svetsning kanske,haha

 

Jo det verkar finnas ett par som vet skapligt mycket om svetsning här... själv har jag svårt att hålla rätt på MIG, MAG, CMT, TIG, ATM, GTA och STD när jag skriver specifikationer ;)

Link to comment
Dela på andra sajter

21 minuter sedan, skrev M33:

 

Jo det verkar finnas ett par som vet skapligt mycket om svetsning här... själv har jag svårt att hålla rätt på MIG, MAG, CMT, TIG, ATM, GTA och STD när jag skriver specifikationer ;)

Ja och omg,ffs.. Det är inte lätt att hänga med alltså.

Link to comment
Dela på andra sajter

Håller på Janne, varit intressant att följa hans tråd, tyvärr urartar den eftersom en del försöker vara roliga/eller göra sig märkvärdiga på andras bekostnad. Är precis som barnungar i en sandlåda, först kastar en lite sand därefter är det följa John, alla kastar hej vilt runt sig tills någon mamma kommer och avstyr bråket.

För övrigt, varför svetsa när det finns superlim och silvertejp:559bdc2ee8b8a_yaehamnotdurnk:

Link to comment
Dela på andra sajter

27 minuter sedan, skrev M33:

 

Jo det verkar finnas ett par som vet skapligt mycket om svetsning här... själv har jag svårt att hålla rätt på MIG, MAG, CMT, TIG, ATM, GTA och STD när jag skriver specifikationer ;)

STD hmm.Vilken typ av svetsning kan det vara??????

PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM.

Link to comment
Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev B747:

STD hmm.Vilken typ av svetsning kan det vara??????

 

När man använder pinnen på olämpligt ställe så kontamination  uppstår

 

/enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

20 minuter sedan, skrev evert 1:

Håller på Janne, varit intressant att följa hans tråd, tyvärr urartar den eftersom en del försöker vara roliga/eller göra sig märkvärdiga på andras bekostnad. Är precis som barnungar i en sandlåda, först kastar en lite sand därefter är det följa John, alla kastar hej vilt runt sig tills någon mamma kommer och avstyr bråket.

För övrigt, varför svetsa när det finns superlim och silvertejp:559bdc2ee8b8a_yaehamnotdurnk:

Hoppsan....

 

 

Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet....

Link to comment
Dela på andra sajter

Håller på Janne, varit intressant att följa hans tråd, tyvärr urartar den eftersom en del försöker vara roliga/eller göra sig märkvärdiga på andras bekostnad. Är precis som barnungar i en sandlåda, först kastar en lite sand därefter är det följa John, alla kastar hej vilt runt sig tills någon mamma kommer och avstyr bråket.

För övrigt, varför svetsa när det finns superlim och silvertejp:559bdc2ee8b8a_yaehamnotdurnk:



Ja det vore onekligen kul att se om någon ut av alla ordmärkarna kunde visa upp något dom själva skapat? Men det kommer väl inte att ske då det inte finns nåt att visa upp?
Då är det ju lättare att hävda sig genom att gnälla på andra.

c3daff98353267fe4d32d6c7f10da2bb.jpg


Skickat från min SM-N910F via Tapatalk

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

15 minuter sedan, skrev janne_h:

 


Ja det vore onekligen kul att se om någon ut av alla ordmärkarna kunde visa upp något dom själva skapat? Men det kommer väl inte att ske då det inte finns nåt att visa upp?
Då är det ju lättare att hävda sig genom att gnälla på andra.

c3daff98353267fe4d32d6c7f10da2bb.jpg


Skickat från min SM-N910F via Tapatalk
 

 

 

Det är väl inte någon som har klankat ner på din produkt som du har skapat? Om du tror att ingen annan på Mpr har skapat något så har du väldigt fel.

Finns ju flera som jobbar med att konstruera betydligt mer avancerade produkter.

 

Själv designar och konstruerar jag möbler och närliggande produkter, vill du se dem så ställs de ut på ett antal möbelmässor varje år....

Ändrades av M33
Link to comment
Dela på andra sajter

25 minuter sedan, skrev janne_h:

 


Ja det vore onekligen kul att se om någon ut av alla ordmärkarna kunde visa upp något dom själva skapat? Men det kommer väl inte att ske då det inte finns nåt att visa upp?
Då är det ju lättare att hävda sig genom att gnälla på andra.

c3daff98353267fe4d32d6c7f10da2bb.jpg


Skickat från min SM-N910F via Tapatalk
 

 

 

Jag skapar inte nåt bara reparerar. Hittade några bilder i datorn.

Den där gången var det en brons svetsning och riktning av en propeller stor som en SJ-pall

 

Före:

DSC00743.JPG

 

Efter:

DSC00742.JPG

 

Sen skitgrisen själv:

DSC00766.JPG

 

//Broskan

"Om jag fått frågan om var de lyckli­gaste människorna finns skulle jag ha svarat: I Filippinerna, där ­varje ­människa har en ståuppkomikers ­talang."

Staffan Heimerson - http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/staffanheimerson/article14502442.ab

 

Link to comment
Dela på andra sajter

19 minuter sedan, skrev janne_h:

 


Ja det vore onekligen kul att se om någon ut av alla ordmärkarna kunde visa upp något dom själva skapat? Men det kommer väl inte att ske då det inte finns nåt att visa upp?
Då är det ju lättare att hävda sig genom att gnälla på andra.

c3daff98353267fe4d32d6c7f10da2bb.jpg


Skickat från min SM-N910F via Tapatalk
 

 

Jag är fullständigt overtygad om att dom flesta/hoppas alla är imponerade av vad du håller på med.  Jag är det!! Men i ärlighetes namn finns det ju en go känsla att anmärka på dina inlägg ibland.

Du liksom TV går ju igång på precis alla cylindrar när någon retar er lite. Men du är nog ett strå vassare än TV! Du bjuder ju in på det själv, i dina inlägg ibland. 

Fortsätt med det.....lika kul och trevligt varje gång.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

 

Det är väl inte någon som har klankat ner på din produkt som du har skapat? Om du tror att ingen annan på Mpr har skapat något så har du väldigt fel.

Finns ju flera som jobbar med att konstruera betydligt mer avancerade produkter.

 

Själv designar och konstruerar jag möbler och närliggande produkter, vill du se dem så ställs de ut på ett antal möbelmässor varje år....



Är det då inte bättre att visa upp något av detta istället som något positivt? Istället för att märka ord ur det som andra skriver?
Jag har heller aldrig påstått att någon klagat på det jag skapat. Däremot har man låtit min tråd urarta med en massa rappakalja som går ut på att märka ord i negativ bemärkelse, istället för att framhäva något positivt om sig själv. Eller vad tycker du själv?
Det kan väl aldrig vara klädsamt för någon att märka ord för att skapa en konflikt som inte finns från början.

Det blir ju lite som historien om kalle på religionskunskap i skolan. Som var lite trött och inte hängde med på lektionen. Varav läraren frågade "vem rev Jericos murar" och Kalle yrvaket svarade inte var det jag i alla fall. Läraren vart lite förgrymmad och tog det vidare till hans pappa. När hans pappa fick höra detta så svarade han "kalle är en sanningsenlig kille så säger han att det inte var han som rev murarna så talar han sanningen" läraren vart ännu mera förgrymmad av det svaret Och förde upp detta på skolstyrelsens mötes dagordning. Och när dom tog upp det så vart kontentan av att skolstyrelsens ordförande sa att om ingen annan vill ta på sig skulden för dom rivna murarna, så får väl skolan stå för kostnaderna. :)

Historien ser jag ganska synonym med hur saker brukar utvecklas MPR.

Skickat från min SM-N910F via Tapatalk

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev janne_h:

 


Är det då inte bättre att visa upp något av detta istället som något positivt? Istället för att märka ord ur det som andra skriver?
Jag har heller aldrig påstått att någon klagat på det jag skapat. Däremot har man låtit min tråd urarta med en massa rappakalja som går ut på att märka ord i negativ bemärkelse, istället för att framhäva något positivt om sig själv. Eller vad tycker du själv?
Det kan väl aldrig vara klädsamt för någon att märka ord för att skapa en konflikt som inte finns från början.

Det blir ju lite som historien om kalle på religionskunskap i skolan. Som var lite trött och inte hängde med på lektionen. Varav läraren frågade "vem rev Jericos murar" och Kalle yrvaket svarade inte var det jag i alla fall. Läraren vart lite förgrymmad och tog det vidare till hans pappa. När hans pappa fick höra detta så svarade han "kalle är en sanningsenlig kille så säger han att det inte var han som rev murarna så talar han sanningen" läraren vart ännu mera förgrymmad av det svaret Och förde upp detta på skolstyrelsens mötes dagordning. Och när dom tog upp det så vart kontentan av att skolstyrelsens ordförande sa att om ingen annan vill ta på sig skulden för dom rivna murarna, så får väl skolan stå för kostnaderna. :)

Historien ser jag ganska synonym med hur saker brukar utvecklas MPR.

Skickat från min SM-N910F via Tapatalk
 

 

Om inte du med en dåres enfaldighet hade svarat på det korrekta påståendet att det du skrev är fel så hade inte diskutionen blivit sådan här . 

Link to comment
Dela på andra sajter



Är det då inte bättre att visa upp något av detta istället som något positivt? Istället för att märka ord ur det som andra skriver?
Jag har heller aldrig påstått att någon klagat på det jag skapat. Däremot har man låtit min tråd urarta med en massa rappakalja som går ut på att märka ord i negativ bemärkelse, istället för att framhäva något positivt om sig själv. Eller vad tycker du själv?
Det kan väl aldrig vara klädsamt för någon att märka ord för att skapa en konflikt som inte finns från början.

Det blir ju lite som historien om kalle på religionskunskap i skolan. Som var lite trött och inte hängde med på lektionen. Varav läraren frågade "vem rev Jericos murar" och Kalle yrvaket svarade inte var det jag i alla fall. Läraren vart lite förgrymmad och tog det vidare till hans pappa. När hans pappa fick höra detta så svarade han "kalle är en sanningsenlig kille så säger han att det inte var han som rev murarna så talar han sanningen" läraren vart ännu mera förgrymmad av det svaret Och förde upp detta på skolstyrelsens mötes dagordning. Och när dom tog upp det så vart kontentan av att skolstyrelsens ordförande sa att om ingen annan vill ta på sig skulden för dom rivna murarna, så får väl skolan stå för kostnaderna. [emoji4]

Historien ser jag ganska synonym med hur saker brukar utvecklas MPR.

Skickat från min SM-N910F via Tapatalk



Vad kostade commutern?
Årsmodell?
Link to comment
Dela på andra sajter

Om inte du med en dåres enfaldighet hade svarat på det korrekta påståendet att det du skrev är fel så hade inte diskutionen blivit sådan här . 



Fortfarande verkar det vara väldigt svårt att förstå för vissa personer att det broskan anmärkte på var något annat än det jag skrivit.
Jag har ju aldrig motsatt mig ett dugg vad broskan mm hävdade i sak angående att det går att svetsa rostfritt med en pinnsvets för rostfritt. Då blir det en väldigt konstig diskussion. Där man vill tolka det jag skriver till något helt annat än det jag menar vilket framgick tydligt om man fortsatte att läsa texten. I just detta fall så hade vi bara vanliga elektroder (vilket jag nu skrivit flera gånger) därav så gick det inte att använda pinnsvetsen.
Vad är det exakt är det du vill göra gällande att jag har fel i?
Det blir ju nästan komiskt när ni brukar så mycket våld för att sparka in öppna dörrar.

Broskan frågade utifrån det jag skrev, varför det inte går att svetsa med rostfri elektrod till pinnsvets?
Jag svarade att jag aldrig påstått att det inte skulle gå. Historien borde ha slutat där genom mitt tillrättaläggande om hur det jag skrev ska tolkas utifrån det jag menade. Dock väljer man att i absurdum fortsätta att försöka med bräckjärn försöka ge mig fel i nånting jag aldrig påstått.
Då kan man undra vem som hävdar något med en dåres envishet?
Det blir ju rent patetiskt när andra personer anser sig ha företräde till tolkningar om mina åsikter framför mig själv.
Det är möjligt att det skulle stå pinsvetsen istället för pinnsvets för att tydliggöra att det gällde våran svets och inte alla världens svetsar. Men nu vart det så enligt rättstavningen. När jag skrev. Knappast nånting att riva upp himmel och jord för. Dock bör en normalbegåvad person förstå sammanhanget utifrån det som skrevs efter det.

Men det kan nog knappast spela för stor roll för vissa ordmärkare. Eftersom mitt tydliggörande i detta inte spelade någon roll för den. Vill man ha det till att jag har fel så spelar det liksom ingen roll vad jag än skriver. Då vissa helt enkelt inte verkar vara emottagliga för informationen i det som skrivs. Då det naturligtvis är en sport att försöka få mig att erkänna att jag har fel oavsett var sanningen ligger någonstans.



Skickat från min SM-N910F via Tapatalk

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev janne_h:

 


Fortfarande verkar det vara väldigt svårt att förstå för vissa personer att det broskan anmärkte på var något annat än det jag skrivit.
Jag har ju aldrig motsatt mig ett dugg vad broskan mm hävdade i sak angående att det går att svetsa rostfritt med en pinnsvets för rostfritt. Då blir det en väldigt konstig diskussion. Där man vill tolka det jag skriver till något helt annat än det jag menar vilket framgick tydligt om man fortsatte att läsa texten. I just detta fall så hade vi bara vanliga elektroder (vilket jag nu skrivit flera gånger) därav så gick det inte att använda pinnsvetsen.
Vad är det exakt är det du vill göra gällande att jag har fel i?
Det blir ju nästan komiskt när ni brukar så mycket våld för att sparka in öppna dörrar.

Broskan frågade utifrån det jag skrev, varför det inte går att svetsa med rostfri elektrod till pinnsvets?
Jag svarade att jag aldrig påstått att det inte skulle gå. Historien borde ha slutat där genom mitt tillrättaläggande om hur det jag skrev ska tolkas utifrån det jag menade. Dock väljer man att i absurdum fortsätta att försöka med bräckjärn försöka ge mig fel i nånting jag aldrig påstått.
Då kan man undra vem som hävdar något med en dåres envishet?
Det blir ju rent patetiskt när andra personer anser sig ha företräde till tolkningar om mina åsikter framför mig själv.
Det är möjligt att det skulle stå pinsvetsen istället för pinnsvets för att tydliggöra att det gällde våran svets och inte alla världens svetsar. Men nu vart det så enligt rättstavningen. När jag skrev. Knappast nånting att riva upp himmel och jord för. Dock bör en normalbegåvad person förstå sammanhanget utifrån det som skrevs efter det.

Men det kan nog knappast spela för stor roll för vissa ordmärkare. Eftersom mitt tydliggörande i detta inte spelade någon roll för den. Vill man ha det till att jag har fel så spelar det liksom ingen roll vad jag än skriver. Då vissa helt enkelt inte verkar vara emottagliga för informationen i det som skrivs. Då det naturligtvis är en sport att försöka få mig att erkänna att jag har fel oavsett var sanningen ligger någonstans.



Skickat från min SM-N910F via Tapatalk
 

 

Visste väl att du skulle skriva ett svar i form av en novell.

Orkar inte läsa den. Eftersom jag fick en del karma för mitt inlägg så tycker fler än jag att det förhåller sig på det sättet.

Ett tips. Lär dig ta emot konstruktiv kritik.

Link to comment
Dela på andra sajter

Visste väl att du skulle skriva ett svar i form av en novell.

Orkar inte läsa den. Eftersom jag fick en del karma för mitt inlägg så tycker fler än jag att det förhåller sig på det sättet.

Ett tips. Lär dig ta emot konstruktiv kritik.



Ha ha, genom att dessutom skriva att du inte orkar läsa, bekräftar ju bara det jag skrev.
Ett ännu bättre tips är att du läser det du citerar eller kommenterar, så behöver du inte trampa i klaveret och göra bort dig framöver.

Ta det du skriver som rätt utifrån karman, den var bra. Inte så intelligent men rolig. Tack för dagens garv. :)

Skickat från min SM-N910F via Tapatalk

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...