Jump to content
IGNORERAD

Video: 68-årig belgare nedslagen av thai i Rayong


MPR Nyheter

Recommended Posts

En thailändsk man som filmades när han slog en belgisk pensionär till marken i Rayong hävdar att utlänningen attackerade honom först.
Den 50-årige mannen berättade för journalister utanför Rayongs polisstation att det var den 68-årige belgaren som slog först och att han endast svarade med samma kort. I en video som togs av händelsen på Sukhumvit Road under onsdagen ser man hur thailändaren hoppar på belgaren och slår honom till marken. Videon är dock kort och visar inte förloppet som leder upp till attacken.
De båda männen ska ha kört om varandra flera gånger på vägen, varpå belgaren klev ut ur sin bil för att konfrontera thailändaren. Belgarens 38-åriga fru hävdar att hennes make inte gjorde något.

 

 

EyWwB5WU57MYnKOuqVuJK0myVb36KanbQp1PlTCZshhwPgzDfM5gBt.jpg.4508daf00242b6796904326cea5d9763.jpg

Källa

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 49
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Tallviking

    4

  • SatanG

    4

  • thomas001

    4

  • Nemo

    3

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Guest Isan Lover

Hej

Ännu en "lyxbils" förare som misshandlar andra och skämmer ut sig.

Själv tror jag att dom exempel på detta vi har tagit del av under veckan speglar lite av det klsssamhälle som Thailand faktiskt är.

Just sånt här är en av anledningarna till att jag så självklart står på dom fattigas sida, dom riskerar att utsättas för sånt här när sommhelst om dom inte viker ned sig och Vidar respekt för eliten som ser sig själva som högre stående med rätt att bete sig och göra vad dom vill.

Mvh isan lover

Ändrades av Isan Lover
Link to comment
Dela på andra sajter

21 minuter sedan, skrev Isan Lover:

Hej

Ännu en "lyxbils" förare som misshandlar andra och skämmer ut sig.

Själv tror jag att dom exempel på detta vi har tagit del av under veckan speglar lite av det klsssamhälle som Thailand faktiskt är.

Just sånt här är en av anledningarna till att jag så självklart står på dom fattigas sida, dom riskerar att utsättas för sånt här när sommhelst om dom inte viker ned sigbochbvisar respekt för eliten som ser sig själva som högre stående med rätt att bete sig och göra vad dom vill.

Mvh isan lover

 

Hur vet du att belgaren är fattig ? Känner du honom ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Tallviking:

 

Hur vet du att belgaren är fattig ? Känner du honom ?

 

Han är farang, ett hack under fattig thai.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tur för thailändaren att det var en gammal man på 68 år och inte en viril ung man på 28 år för då hade han väl behövt ett gäng medhjälpare som annars är vanligt.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

19 minuter sedan, skrev Isan Lover:

Hej

Ännu en "lyxbils" förare som misshandlar andra och skämmer ut sig.

Själv tror jag att dom exempel på detta vi har tagit del av under veckan speglar lite av det klsssamhälle som Thailand faktiskt är.

Just sånt här är en av anledningarna till att jag så självklart står på dom fattigas sida, dom riskerar att utsättas för sånt här när sommhelst om dom inte viker ned sigbochbvisar respekt för eliten som ser sig själva som högre stående med rätt att bete sig och göra vad dom vill.

Mvh isan lover

Nog för att Thailand är ett klassamhälle men har inte mycket med det här fallet att göra, eller de tusentals liknande.

Thai-mannen får ej som han vill och/eller känner sig kränkt.....= Han ballar ur och tar till våld. Det har han rätt till. "This is Thailand" hör man ofta som argument. Gärna vapen eller samla ihop gänget.  Helt normalt, gammal/ung , rik/fattig .

 

Link to comment
Dela på andra sajter

8 timmar sedan, skrev Havet:

Nog för att Thailand är ett klassamhälle men har inte mycket med det här fallet att göra, eller de tusentals liknande.

Thai-mannen får ej som han vill och/eller känner sig kränkt.....= Han ballar ur och tar till våld. Det har han rätt till. "This is Thailand" hör man ofta som argument. Gärna vapen eller samla ihop gänget.  Helt normalt, gammal/ung , rik/fattig .

 

 

Tro nog att det har med fallet att göra .

Rika Thailändare har en förmåga att känna sig kränkta bara dom ser en farang eller inte får komma fram först i trafiken.

Ett beteende som dom nog delar med dom inte lika välbeställda med den skillnaden att dom  inte agerar lika ofta .

 

Mvh Hobbe 

 

Bygg en mur runt Stockholm så får ni se vilken sida som har mest klösmärken / Ronny Eriksson

Link to comment
Dela på andra sajter

Säkert är det en thailändsk sörlänning

 

Huva !!!

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Kenneth4618:

Säkert är det en thailändsk sörlänning

 

Huva !!!

Jo, de Thailändska sörlänningarna är värst!

 

MVH Tommy

Ändrades av Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev hobbe:

 

Tro nog att det har med fallet att göra .

Rika Thailändare har en förmåga att känna sig kränkta bara dom ser en farang eller inte får komma fram först i trafiken.

Ett beteende som dom nog delar med dom inte lika välbeställda med den skillnaden att dom  inte agerar lika ofta .

 

Mvh Hobbe 

 

 

Misstänker att du helt missat alla faranger som viftar med armarna och gestikulerar åt alla "korkade" thai i trafiken. Det är väl bara att läsa här så ser man ju vad den allmänna uppfattningen om thailändska bilförare är. Säger inte att dom har fel, men nog finns det en del hetlevrade faranger bakom ratten också. Kan ju bara tänka mig hur jag själv skulle vara om jag körde bil i Thailand, fan man har ju fullt sjå med att idi*tförklara trafikanter här hemma i Sverige :crazy: 

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej det har jag inte missat men generellt sett så har nog dom armviftande och gestikulerande farangerna 

mer kunskap om bilkörning än rika thailändare, som i många fall anser att ju finare bil desto mer rätt har man .

Särskilt om man är Thai i Thailand . 

Sen finns det rövhål i alla länder ,ingen nämnd ingen glömd medans man själv är den bäste bilföraren som skådats .......

 

Mvh Hobbe 

 

Bygg en mur runt Stockholm så får ni se vilken sida som har mest klösmärken / Ronny Eriksson

Link to comment
Dela på andra sajter

25 minuter sedan, skrev Kenneth4618:

Säkert är det en thailändsk sörlänning

 

Huva !!!

Ni börjar lära er, snart är ni lika klok som jag, nä det tar en dj massa år för er, ta det bara lungt

Link to comment
Dela på andra sajter

23 minuter sedan, skrev Raggmunken:

 

Misstänker att du helt missat alla faranger som viftar med armarna och gestikulerar åt alla "korkade" thai i trafiken. Det är väl bara att läsa här så ser man ju vad den allmänna uppfattningen om thailändska bilförare är. Säger inte att dom har fel, men nog finns det en del hetlevrade faranger bakom ratten också. Kan ju bara tänka mig hur jag själv skulle vara om jag körde bil i Thailand, fan man har ju fullt sjå med att idi*tförklara trafikanter här hemma i Sverige :crazy: 

Va har du inte varit i Thai, inte kört bil där och som du svammlar, ja dubbel huva

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev Boa52:

Ni börjar lära er, snart är ni lika klok som jag, nä det tar en dj massa år för er, ta det bara lungt

Finns det så många dunkar i världen att man kan komma ner på din nivå?

Link to comment
Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev GreenValley:

Finns det så många dunkar i världen att man kan komma ner på din nivå?

Nu hamnade Boa tydligen i snickeboa. Fast det är kanske där han har sin apparat som tillverkar det där dunkvattnet som inte verkar vara så nyttigt att förtära...

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

9 timmar sedan, skrev stefan5300:

Tur för thailändaren att det var en gammal man på 68 år och inte en viril ung man på 28 år för då hade han väl behövt ett gäng medhjälpare som annars är vanligt.

 

Vissa väljer sina offer.

Jag tror inte det varit så lätt att slå ner en 130 kg Sfefan.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
14 timmar sedan, skrev Tallviking:

 

Hur vet du att belgaren är fattig ? Känner du honom ?

Hej

Hade du haft någon erfarenhet av Thailand hade du nog vetat att han redan som utlänning är i underläge och ses som något katten har drsgit in av rika och bortskämda Thailändare uppväxta i ett klassamhälle där härkomst och rikedom ger status och makt. 

Mvh isan lover 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
14 timmar sedan, skrev Nemo:

Thai-kineser.......

Hej

Ja oddesen är nog ganska stora tyvärr.

Han är med största sannolikhet inte en risodlare ifrån Isaan.

Mvh isan lover

Ändrades av Isan Lover
Link to comment
Dela på andra sajter

32 minuter sedan, skrev Isan Lover:

Hej

Hade du haft någon erfarenhet av Thailand hade du nog vetat att han redan som utlänning är i underläge och ses som något katten har drsgit in av rika och bortskämda Thailändare uppväxta i ett klassamhälle där härkomst och rikedom ger status och makt. 

Mvh isan lover 

 

Hade du öppnat ögonen lite hade du förstått att falanger har betydligt högre status än risodlare från Isaan

 

Jag har god erfarenhet av både fattiga och rika i Thailand vilket du verkar sakna

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev Tallviking:

 

Hade du öppnat ögonen lite hade du förstått att falanger har betydligt högre status än risodlare från Isaan

 

Jag har god erfarenhet av både fattiga och rika i Thailand vilket du verkar sakna

 

62220791.jpg

Hatar lögnare.

Link to comment
Dela på andra sajter

21 timmar sedan, skrev Isan Lover:

Hej

Ännu en "lyxbils" förare som misshandlar andra och skämmer ut sig.

Själv tror jag att dom exempel på detta vi har tagit del av under veckan speglar lite av det klsssamhälle som Thailand faktiskt är.

Just sånt här är en av anledningarna till att jag så självklart står på dom fattigas sida, dom riskerar att utsättas för sånt här när sommhelst om dom inte viker ned sig och Vidar respekt för eliten som ser sig själva som högre stående med rätt att bete sig och göra vad dom vill.

Mvh isan lover

 

12 timmar sedan, skrev hobbe:

 

Tro nog att det har med fallet att göra .

Rika Thailändare har en förmåga att känna sig kränkta bara dom ser en farang eller inte får komma fram först i trafiken.

Ett beteende som dom nog delar med dom inte lika välbeställda med den skillnaden att dom  inte agerar lika ofta .

 

Mvh Hobbe 

 

 

Jag kör ganska mycket bil i Bangkok. De absolut värsta bilförarna är tveklöst de i pick-up. 90% av alla idi*tförare jag ser sitter i en pick-up. 

Tvärtemot vad ni säger så brukar de i dyra bilar vara de absolut lugnaste i trafiken.

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

11 timmar sedan, skrev Alarik:

 

Vissa väljer sina offer.

Jag tror inte det varit så lätt att slå ner en 130 kg Sfefan.

 

Jag är en rätt så lugn och sansad person men trotts mina 60 år hade jag nog försökt att freda mig bättre än vad 68-åringen gjorde.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

58 minuter sedan, skrev SatanG:

 

 

Jag kör ganska mycket bil i Bangkok. De absolut värsta bilförarna är tveklöst de i pick-up. 90% av alla idi*tförare jag ser sitter i en pick-up. 

Tvärtemot vad ni säger så brukar de i dyra bilar vara de absolut lugnaste i trafiken.

 

/ SatanG

Att dom är lugna i trafiken det kan jag intyga! Det är oftast en nyare mercedes som ligger i hogerfilen på Highway och stoppar upp trafiken. Tydligen så tror dessa forare av dyra bilar att hogerfilen är någon form av gräddfil. Man kan ligga bakom dom,blinka med helljuset flera ggr. T.o.m tuta ibland. Flyttar dom sej?? Icke sa nicke!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det bästa är nog att ligga lågt när man sitter bakom ratten vart man än är i världen,men lätt är det fan inte, och vad personlig status och "fin" bil anbelangar så är trafikvettet lika oavsett nivå.    

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...