Jump to content
IGNORERAD

Video: 68-årig belgare nedslagen av thai i Rayong


MPR Nyheter

Recommended Posts

18 minuter sedan, skrev thomas001:

Att dom är lugna i trafiken det kan jag intyga! Det är oftast en nyare mercedes som ligger i hogerfilen på Highway och stoppar upp trafiken. Tydligen så tror dessa forare av dyra bilar att hogerfilen är någon form av gräddfil. Man kan ligga bakom dom,blinka med helljuset flera ggr. T.o.m tuta ibland. Flyttar dom sej?? Icke sa nicke!

 

Ypperligt sätt att trigga road rage på. Det beteendet kan stå dig dyrt en dag.

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 49
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Tallviking

    4

  • SatanG

    4

  • thomas001

    4

  • Nemo

    3

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

39 minuter sedan, skrev thomas001:

Att dom är lugna i trafiken det kan jag intyga! Det är oftast en nyare mercedes som ligger i hogerfilen på Highway och stoppar upp trafiken. Tydligen så tror dessa forare av dyra bilar att hogerfilen är någon form av gräddfil. Man kan ligga bakom dom,blinka med helljuset flera ggr. T.o.m tuta ibland. Flyttar dom sej?? Icke sa nicke!

Att inte du har fått en kula i skallen beror nog mycket på att de klarar inte av att köra ifatt dej.;)

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
7 timmar sedan, skrev Tallviking:

 

Hade du öppnat ögonen lite hade du förstått att falanger har betydligt högre status än risodlare från Isaan

 

Jag har god erfarenhet av både fattiga och rika i Thailand vilket du verkar sakna

Hej

Där har du fel igen, men att jag och du har goda erfarenheter av både fattiga och rika hjälper nog inte dom som råkar illa ut, sen innebär det ju inte heller att Thailand saknar bortskämda överklass människor som uppför sig illa och tar sig friheter mot andra p.g.a härkomst, status och rikedom.

 

Vad det gäller status på risodlare och falanger så har du nog både rätt och fel samtidigt, en falang är nog attraktivare som partner, förmodas nog ha mer pengar o.s.v, men folk ifrån Isaan behöver ex.vis inte betala falangpriser, polisen plockar nog hellre pengar av en falang än en Isaanbo och en Isaanbo ligger nog bättre till en en utlänning i en trafikolycka som alltid förutsätts vara falangens fel o.s.v.

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
45 minuter sedan, skrev thomas001:

Att dom är lugna i trafiken det kan jag intyga! Det är oftast en nyare mercedes som ligger i hogerfilen på Highway och stoppar upp trafiken. Tydligen så tror dessa forare av dyra bilar att hogerfilen är någon form av gräddfil. Man kan ligga bakom dom,blinka med helljuset flera ggr. T.o.m tuta ibland. Flyttar dom sej?? Icke sa nicke!

Hej

Ja jag har nog också känslan att dom med lyxbilar tar sig friheter i trafiken ex.bis på det sätt du beskriver, dom räknar med att kunna göra lite som dom vill, parkera var som helst o.s.v.

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

35 minuter sedan, skrev thomas001:

Att dom är lugna i trafiken det kan jag intyga! Det är oftast en nyare mercedes som ligger i hogerfilen på Highway och stoppar upp trafiken. Tydligen så tror dessa forare av dyra bilar att hogerfilen är någon form av gräddfil. Man kan ligga bakom dom,blinka med helljuset flera ggr. T.o.m tuta ibland. Flyttar dom sej?? Icke sa nicke!

 

Jag var också mycket irriterad på deras högelfilkörning förut men har insett att de flesta thailändare i trafiken är riktiga dumskallar med tunnelseende och har troligen fått sitt körkort i en rissäck eller nudelpåse, precis som jag minns att man fick små leksaker i kalaspuffspaketen förr i Sverige.

 

Anngående omkörning så tar jag det som passar bäst, höger eller vänster spelar ingen roll och det spelar ingen roll för länsman heller.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

27 minuter sedan, skrev Isan Lover:

Hej

Där har du fel igen, men att jag och du har goda erfarenheter av både fattiga och rika hjälper nog inte dom som råkar illa ut, sen innebär det ju inte heller att Thailand saknar bortskämda överklass människor som uppför sig illa och tar sig friheter mot andra p.g.a härkomst, status och rikedom.

 

Vad det gäller status på risodlare och falanger så har du nog både rätt och fel samtidigt, en falang är nog attraktivare som partner, förmodas nog ha mer pengar o.s.v, men folk ifrån Isaan behöver ex.vis inte betala falangpriser, polisen plockar nog hellre pengar av en falang än en Isaanbo och en Isaanbo ligger nog bättre till en en utlänning i en trafikolycka som alltid förutsätts vara falangens fel o.s.v.

Mvh isan lover

 

Här förvånar du mig lite, själv har jag sett/hört massvis med oförskämdheter från de med lägre utbildning/klass..

Kommentarer om att tjejen som går med en farang är en hora t.ex. sagt så tjejen ska höra det. Taxichaffisar som öppet börjar flörta med tjejen under färden när han tror att farangen inte förstår thai. Eller vilka är det som brukar ge sig på t.ex. faranger i flock när något hänt, knappast de högutbildade iaf utan istället tuk tuk chaffisar, dörrvakter, mc-taxis etc. 

 

Själv har jag varit inblandad i två trafikolyckor, ingen av gångerna har någon ens antytt att det skulle vara mitt fel.

Är man orolig för att det alltid ska vara farangens fel, skaffa en försäkring och låt försäkringsbolagets representant deala om detta.

Jag har även blivit stoppad av polisen ett flertal gånger, både med MC och bil. Aldrig någon polis som inte snabbt vinkat mig vidare utan bidrag till kaffekassan, ofta leendes dessutom.

 

/ SatanG

Ändrades av SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
Precis nyss, skrev SatanG:

 

Här förvånar du mig lite, själv har jag sett/hört massvis med oförskämdheter från de med lägre utbildning/klass..

Kommentarer om att tjejen som går med en farang är en hora t.ex. sagt så tjejen ska höra det. Eller vilka är det som brukar ge sig på t.ex. faranger i flock när något hänt, knappast de högutbildade iaf utan istället tuk tuk chaffisar, dörrvakter, mc-taxis etc. 

 

Själv har jag varit inblandad i två trafikolyckor, ingen av gångerna har någon ens antytt att det skulle vara mitt fel.

Är man orolig för att det alltid ska vara farangens fel, skaffa en försäkring och låt försäkringsbolagets representant deala om detta.

Jag har även blivit stoppad av polisen ett flertal gånger, både med MC och bil. Aldrig någon polis som inte snabbt vinkat mig vidare, ofta leendes dessutom.

 

/ SatanG

Hej

Jag tror inte att man ska dra några tvärsäkra slutsatser som gäller alla överallt bara för att man själv har goda erfarenheter, det kan faktiskt finnas vissa problem ändå, jag har t.ex bara behövt betala böter en enda gång till polisen trots att jag alltid kör utan hjälm, tar en öl inland o.s.v, men det innebär ju inte att alla andra har haft samma tur, själv hör jag ofta både utlänningar och Thailändare som beklagar sig över att dom har fått betala böter utan att ha gjort något fel alls.

 

Alla dom reportage och artiklar som förekommer under ett år där rika skämmer ut sig, kör ihjäl folk och vill köpa sig fria, skjuter folk och försöker undgå straff genom sina kontakter eller kräver särbehandling av något slag och då inte bara i trafiken utan i alla möjliga sammanhang p.g.a sin härkomst, rikedom och status tyder dock på att problem finns och jag ser det delvis som en konsekvens av det rådande klassamhället.

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev SatanG:

 

Ypperligt sätt att trigga road rage på. Det beteendet kan stå dig dyrt en dag.

 

/ SatanG

Det är 100km/t som gäller på Highway i Thailand. Det finns även vägskyltar uppsatta som säger på både Thai och Engelska Slow traffic keep left!!

Ligger det då en idi*t i 80 Km och tror han äger hela jävla vägen oavsett märke på bilen, då både tutar jag och blinkar med helljuset.

Det är dessa stolpskott som orsakar irritation och ofta olyckor.

Varfor ska det stå mig dyrt??

Link to comment
Dela på andra sajter

9 minuter sedan, skrev thomas001:

Det är 100km/t som gäller på Highway i Thailand. Det finns även vägskyltar uppsatta som säger på både Thai och Engelska Slow traffic keep left!!

Ligger det då en idi*t i 80 Km och tror han äger hela jävla vägen oavsett märke på bilen, då både tutar jag och blinkar med helljuset.

Det är dessa stolpskott som orsakar irritation och ofta olyckor.

Varfor ska det stå mig dyrt??

Råkar du blinka på fel kille (och dom är många här) så kan du ha blinkat för sista gången. Tag de här orden på allvar, Thomas!

Ändrades av Jive

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
6 minuter sedan, skrev thomas001:

Det är 100km/t som gäller på Highway i Thailand. Det finns även vägskyltar uppsatta som säger på både Thai och Engelska Slow traffic keep left!!

Ligger det då en idi*t i 80 Km och tror han äger hela jävla vägen oavsett märke på bilen, då både tutar jag och blinkar med helljuset.

Det är dessa stolpskott som orsakar irritation och ofta olyckor.

Varfor ska det stå mig dyrt??

Hej

Håller med dig helt men nu är det ju Thailand det handlar om, även jag har svårt att inte reagera på uppenbara idi*ter i trafiken ibland, men vid dessa tillfällen ber mig ibland Thailändska medresenärer att inte så,tydligt visa vad jag tycker eftersom det kan uppstå bråk.

Dom man möter kan vara både galna och beväpnade, så jag uppmanas att inte ge någon fingret, blinka eller tuta för mycket i såna situationer.

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

9 minuter sedan, skrev thomas001:

Det är 100km/t som gäller på Highway i Thailand. Det finns även vägskyltar uppsatta som säger på både Thai och Engelska Slow traffic keep left!!

Ligger det då en idi*t i 80 Km och tror han äger hela jävla vägen oavsett märke på bilen, då både tutar jag och blinkar med helljuset.

Det är dessa stolpskott som orsakar irritation och ofta olyckor.

Varfor ska det stå mig dyrt??

 

Det är den högsta tillåtna hastigheten.  :)

Link to comment
Dela på andra sajter

23 minuter sedan, skrev Jive:

Råkar du blinka på fel kille (och dom är många här) så kan du ha blinkat för sista gången. Tag de här orden på allvar, Thomas!

Jag vet! Men har klarat mig i 12 år nu och snart 30.000 mil. Har bara haft en incident. Det var en galning som la sig mindre än en halvmeter i arslet på mig.....men han lugnade ner sig efter en stund.

Ändrades av thomas001
Link to comment
Dela på andra sajter

37 minuter sedan, skrev thomas001:

Det är 100km/t som gäller på Highway i Thailand. Det finns även vägskyltar uppsatta som säger på både Thai och Engelska Slow traffic keep left!!

Ligger det då en idi*t i 80 Km och tror han äger hela jävla vägen oavsett märke på bilen, då både tutar jag och blinkar med helljuset.

Det är dessa stolpskott som orsakar irritation och ofta olyckor.

Varfor ska det stå mig dyrt??

 

Jag menar precis det som Jive och IL skriver. Det krävs inte mycket för att irritera fel kille, googla road rage Thailand så ser du en del av detta.

Du har ju kört massvis med bil i Thailand och borde insett att man kör om på andra sidan om någon vägrar flytta på sig.

Triggar du fel kille så skiter han i att du är farang och/eller har rätt, det kan t.om. trigga mer och du vet nog hur det kan sluta med en okontrollerbar thaisnubbe som har vapen. Jag är själv inte den bästa på detta utan blinkar också ibland vilket kan skrämma upp mina medpassagerare för de vet hur snabbt stubinen tänds hos MÅNGA i trafiken.

Står du t.ex. i en lång kö till en u-sväng så har du nog märkt att det ofta bara passerar förbi bilar som tränger sig, ingen thai drar igång helljuset eller tutar för de vet att det kan vara det sista som händer om det är fel kille som tränger sig.

 

/ SatanG 

Ändrades av SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

23 timmar sedan, skrev Havet:

Nog för att Thailand är ett klassamhälle men har inte mycket med det här fallet att göra, eller de tusentals liknande.

Thai-mannen får ej som han vill och/eller känner sig kränkt.....= Han ballar ur och tar till våld. Det har han rätt till. "This is Thailand" hör man ofta som argument. Gärna vapen eller samla ihop gänget.  Helt normalt, gammal/ung , rik/fattig .

 

 

Det påminner mig om andra nationaliteter :-D ;-)

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
7 minuter sedan, skrev SatanG:

 

Jag menar precis det som Jive och IL skriver. Det krävs inte mycket för att irritera fel kille, googla road rage Thailand så ser du en del av detta.

Du har ju kört massvis med bil i Thailand och borde insett att man kör om på andra sidan om någon vägrar flytta på sig.

Triggar du fel kille så skiter han i att du är farang och/eller har rätt, det kan t.om. trigga mer och du vet nog hur det kan sluta med en okontrollerbar thaisnubbe som har vapen. Jag är själv inte den bästa på detta utan blinkar också ibland vilket kan skrämma upp mina medpassagerare för de vet hur snabbt stubinen tänds hos MÅNGA i trafiken.

Står du t.ex. i en lång kö till en u-sväng så har du nog märkt att det ofta bara passerar förbi bilar som tränger sig, ingen thai drar igång helljuset eller tutar för de vet att det kan vara det sista som händer om det är fel kille som tränger sig.

 

/ SatanG 

Hej

Tråkigt att det ska vara så men det du säger är tyvärr sant.

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

9 minuter sedan, skrev SatanG:

 

Jag menar precis det som Jive och IL skriver. Det krävs inte mycket för att irritera fel kille, googla road rage Thailand så ser du en del av detta.

Du har ju kört massvis med bil i Thailand och borde insett att man kör om på andra sidan om någon vägrar flytta på sig.

Triggar du fel kille så skiter han i att du är farang och/eller har rätt, det kan t.om. trigga mer och du vet nog hur det kan sluta med en okontrollerbar thaisnubbe som har vapen. Jag är själv inte den bästa på detta utan blinkar också ibland vilket kan skrämma upp mina medpassagerare för de vet hur snabbt stubinen tänds hos MÅNGA i trafiken.

Står du t.ex. i en lång kö till en u-sväng så har du nog märkt att det ofta bara passerar förbi bilar som tränger sig, ingen thai drar igång helljuset eller tutar för de vet att det kan vara det sista som händer om det är fel kille som tränger sig.

 

/ SatanG 

Om det går kor jag givetvis om på vänster sida. Det är ju inte så att jag ligger rätt i arslet på framforvarande bil och blinkar och tutar som en galning!!

Jag är mycket medveten om vad som kan hända om det går till overdrift!

Ändrades av thomas001
Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev thomas001:

Att dom är lugna i trafiken det kan jag intyga! Det är oftast en nyare mercedes som ligger i hogerfilen på Highway och stoppar upp trafiken. Tydligen så tror dessa forare av dyra bilar att hogerfilen är någon form av gräddfil. Man kan ligga bakom dom,blinka med helljuset flera ggr. T.o.m tuta ibland. Flyttar dom sej?? Icke sa nicke!

 

3e1.png

Hatar lögnare.

Link to comment
Dela på andra sajter

11 timmar sedan, skrev Isan Lover:

Hej

Där har du fel igen, men att jag och du har goda erfarenheter av både fattiga och rika hjälper nog inte dom som råkar illa ut, sen innebär det ju inte heller att Thailand saknar bortskämda överklass människor som uppför sig illa och tar sig friheter mot andra p.g.a härkomst, status och rikedom.

 

Vad det gäller status på risodlare och falanger så har du nog både rätt och fel samtidigt, en falang är nog attraktivare som partner, förmodas nog ha mer pengar o.s.v, men folk ifrån Isaan behöver ex.vis inte betala falangpriser, polisen plockar nog hellre pengar av en falang än en Isaanbo och en Isaanbo ligger nog bättre till en en utlänning i en trafikolycka som alltid förutsätts vara falangens fel o.s.v.

Mvh isan lover

 

Med vilken grund kan du påstå att mina egna verkliga upplevelser och erfarenheter är fel ?

Ändrades av Tallviking

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

11 timmar sedan, skrev stefan5300:

 

Jag var också mycket irriterad på deras högelfilkörning förut men har insett att de flesta thailändare i trafiken är riktiga dumskallar med tunnelseende och har troligen fått sitt körkort i en rissäck eller nudelpåse, precis som jag minns att man fick små leksaker i kalaspuffspaketen förr i Sverige.

 

Anngående omkörning så tar jag det som passar bäst, höger eller vänster spelar ingen roll och det spelar ingen roll för länsman heller.

 

Det är helt normalt beteende så det gäller att göra som alla andra

 

Högerfilskramare i Thailand finns av alla samhällsklasser och bilstandarder. Upplever inte att det på något sätt är fler dyra bilar där. Skulle snarare vilja påstå att minibussar är överrepresenterade som högerfilsblockerare i lägre fart än de mittersta filerna

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

I förra veckan körde frugans brorson på bakskärmen på en bil med sin moppe. Han bad om ursäkt och sa att han skulle betala, ungefär då small det...

Bilföraren pucklade på denna risbonde så han fick knäckt näsben och sys med många stygn...

Efter kontakt med polis, hånskrattade de enbart,  - det var ju ditt fel -...

 

Mvh. borje222

Link to comment
Dela på andra sajter

Kör inte bil i Thailand, men har gjort det en hel del i Mexiko City, som ju i mångt och mycket delar sin "kultur" med Thailand. Där är det helt klart så att dom rika kör betydligt bättre än fattigare personer. Dom rika skickar sina barn till trafikskola för att lära sig köra bil innan dom ger sig ut i trafiken. "Vanligt folk" har inte råd med körskola, köper sitt körkort, skaffar sig någon gammal rishög till bil och ger sig glatt ut på motorvägen utan att känna till några trafikregler alls. Efter några veckor har dom hyfsad pejl på var dom olika reglagen sitter och vad dom används till. (om dom fortfarande lever) Dock lär dom sig aldrig speciellt mycket mer när det gäller bilkörning.

Har mina misstankar om att det nog i många fall kan gå till på ungefär likadant sätt i Thailand, även om jag nog tycker att den thailändska traffiken är betydligt mer sansad än den mexikanska.

Link to comment
Dela på andra sajter

15 minuter sedan, skrev Tallviking:

 

Det är helt normalt beteende så det gäller att göra som alla andra

 

Högerfilskramare i Thailand finns av alla samhällsklasser och bilstandarder. Upplever inte att det på något sätt är fler dyra bilar där. Skulle snarare vilja påstå att minibussar är överrepresenterade som högerfilsblockerare i lägre fart än de mittersta filerna

 

ibland är vägen så fruktansvärt dålig till vänster att det bara inte går att ligga där.

jag har aldrig blivit tutad på vad jag kan minnas.

 

det är en faktor extra jämfört med Sverige att vänsterfilen ibland är helt oanvändbar, och ibland för övrigt även högerfilen.

 

därför jag truckar runt i man pansarvagn (mitsubish L300)  jag kan inte ens fatta hur en vanlig personbil typ vios ens kan överleva vägarna, dom måste ju gå ner i 20km/h  för att inte slå sönder framvagnen.

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev turisten:

Kör inte bil i Thailand, men har gjort det en hel del i Mexiko City, som ju i mångt och mycket delar sin "kultur" med Thailand. Där är det helt klart så att dom rika kör betydligt bättre än fattigare personer. Dom rika skickar sina barn till trafikskola för att lära sig köra bil innan dom ger sig ut i trafiken. "Vanligt folk" har inte råd med körskola, köper sitt körkort, skaffar sig någon gammal rishög till bil och ger sig glatt ut på motorvägen utan att känna till några trafikregler alls. Efter några veckor har dom hyfsad pejl på var dom olika reglagen sitter och vad dom används till. (om dom fortfarande lever) Dock lär dom sig aldrig speciellt mycket mer när det gäller bilkörning.

Har mina misstankar om att det nog i många fall kan gå till på ungefär likadant sätt i Thailand, även om jag nog tycker att den thailändska traffiken är betydligt mer sansad än den mexikanska.

 

så är det i byn

av ekonomiska skäl bla så kör dom bara runt i närområdet och sina risfält.

 

och dom åker ogärna ut på stora vägen eller in i större städer, hastigheter emot 80km upplever dom som obehagliga.

sedan är det ju obes och oskattat och oförsäkrat dessutom på den lokala fordonsparken.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

17 timmar sedan, skrev Isan Lover:

Hej

Ja oddesen är nog ganska stora tyvärr.

Han är med största sannolikhet inte en risodlare ifrån Isaan.

Mvh isan lover

 

Kan mycket väl vara en bonläpp som tjänat storkovan på mark och sen blivit "fin man", dessa finns det gott om.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
11 timmar sedan, skrev Soengsang:

 

Kan mycket väl vara en bonläpp som tjänat storkovan på mark och sen blivit "fin man", dessa finns det gott om.

Hej

Möjligt men det är ändå sällan som vi får ta del av detta i media i förhållande till dom rika och bortskämda som är en återkommande följetong i Thailändsk media, dom imolika sammanhang får utbrott, t.ex om dom vill gå före i köer till nöjesställen, kör ihjäl folk ibland på upp till 9 personer och vill slippa straff, skjuter folk och betalar dig fria och utnyttjar kontakter, bär sig illa åt i trafiken, uttalar sig nedsättande om fattigare människor och har en överlägsen attityd, men det kan ju också vara så att det är mer intressant att skriva om dessa än s.k vanligt folk.

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...