Jump to content
IGNORERAD

Militären river illegala byggnader i Pattaya


MPR Nyheter

Recommended Posts

Efter att ha vräkt motorbåtsägare från Bali Hai-piren i Pattaya och rivit en båtramp som fanns där, har militären nu fortsatt sin kampanj för att ta tillbaka allmän mark genom att riva illegala hyddor längsmed Pratamnak Hill.
Generalmajor Yuthachai Tienthong ledde den 4:e november soldater, poliser och tjänstemän för att genomföra operationen. Hyddorna ansågs inkräkta på allmän mark, och samtliga otillåtna byggnader på det 18 rai stora området revs. Man vill nu göra området till ett allmänt utrymme eller en attraktion.
När rivningarna var färdiga började man reparera faciliteter som skadats under perioden som motorbåtsägarna utnyttjade området. Sanitetsarbetare städade även upp skräp och rensade kloaker för att eliminera dåliga odörer samt förbättra vattendränering.

 

1215-n5NCPO.jpg
Källa

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 30
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Tallviking

    4

  • MaiChai

    4

  • måne

    3

  • Sangwal

    3

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Buhu vad synd det är om jetskimaffian...

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
5 minuter sedan, skrev MaiChai:

Buhu vad synd det är om jetskimaffian...

Hej

Visste inte att det fanns en sådan i Pattaya, brukar dom inte hålla till på Phuket?

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev Isan Lover:

Hej

Visste inte att det fanns en sådan i Pattaya, brukar dom inte hålla till på Phuket?

Mvh isan lover

 

Nu har jag inte varit i Pattis på snart två år men då fanns det en jetski maffia där och de höll till vid denna pir och använde förmodligen den nu rivna rampen för att sjösätta sina jetskis.

 

Men jag är säker på att Pattayafolket kan bekräfta förekomsten av jetski maffian där.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
3 minuter sedan, skrev MaiChai:

 

Nu har jag inte varit i Pattis på snart två år men då fanns det en jetski maffia där och de höll till vid denna pir och använde förmodligen den nu rivna rampen för att sjösätta sina jetskis.

 

Men jag är säker på att Pattayafolket kan bekräfta förekomsten av jetski maffian där.

Hej

Jag har ju själv besökt Pattaya genom åren med början 1985 och senast nu i vintras, men någon jetski maffia har jag inte stött på, men det innebär ju inte med säkerhet att det inte finns någon, bara att jag inte vare sig har träffat eller haft ont av dom.

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev MaiChai:

 

Nu har jag inte varit i Pattis på snart två år men då fanns det en jetski maffia där och de höll till vid denna pir och använde förmodligen den nu rivna rampen för att sjösätta sina jetskis.

 

Men jag är säker på att Pattayafolket kan bekräfta förekomsten av jetski maffian där.

 

Var det inte powerboat-maffian med sina trailers som höll till där ?

 

http://www.pattayamail.com/thailandnews/military-orders-boat-trailers-bali-hai-pier-Pattaya-moved-today-150763

 

Jetski-maffian fanns i Pattaya redan i slutet av 70-talet när jag var där

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Isan Lover:

Hej

Jag har ju själv besökt Pattaya genom åren med början 1985 och senast nu i vintras, men någon jetski maffia har jag inte stött på, men det innebär ju inte med säkerhet att det inte finns någon, bara att jag inte vare sig har träffat eller haft ont av dom.

Mvh isan lover

Jodå,visst finns dem.Det har ju visats på media med dolda uppspelningar

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Isan Lover:

Hej

Jag har ju själv besökt Pattaya genom åren med början 1985 och senast nu i vintras, men någon jetski maffia har jag inte stött på, men det innebär ju inte med säkerhet att det inte finns någon, bara att jag inte vare sig har träffat eller haft ont av dom.

Mvh isan lover

 

Så här såg dom ut 1979

4.jpg

 

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
Precis nyss, skrev Tallviking:

 

Så här såg dom ut 1979

4.jpg

 

Hej

Att det har funnits vattenskotrar länge i Pattaya vet jag, det har vi i Bohuslän också, men jag visste inte att dom bedrev sin verksamhet lika aggressivt och våldsamt som på ex.vis Phuket, har gått mig förbi helt.

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

 

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Isan Lover:

Hej

Att det har funnits vattenskotrar länge i Pattaya vet jag, det har vi i Bohuslän också, men jag visste inte att dom bedrev sin verksamhet lika aggressivt och våldsamt som på ex.vis Phuket, har gått mig förbi helt.

Mvh isan lover

Du är säkert förblindad av alla moderniteter i storstan så du missar det vardagliga livet.

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev Tallviking:

 

Var det inte powerboat-maffian med sina trailers som höll till där ?

 

http://www.pattayamail.com/thailandnews/military-orders-boat-trailers-bali-hai-pier-Pattaya-moved-today-150763

 

Jetski-maffian fanns i Pattaya redan i slutet av 70-talet när jag var där

 

Same, same but different. Bra att man gör försök att bli av med all sorts maffia längs med stranden.

 

Tyckte mig se lite jets-ki maffia där också men eftersom jag aldrig skulle hyra varken jet-ski eller power boat så ägnade jag dem inte så stort intresse

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
1 minut sedan, skrev måne:

Du är säkert förblindad av alla moderniteter i storstan så du missar det vardagliga livet.

Hej

Ja alla stora hus, blinkande lampor och allt annat som finns att titta på förblindar nog en lantis som mig.

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev Isan Lover:

Hej

Att det har funnits vattenskotrar länge i Pattaya vet jag, det har vi i Bohuslän också, men jag visste inte att dom bedrev sin verksamhet lika aggressivt och våldsamt som på ex.vis Phuket, har gått mig förbi helt.

Mvh isan lover

 

Det är inte sällan saker "går dig förbi helt"

 

:whistle:

 

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
8 minuter sedan, skrev MaiChai:

 

Hej

Ja där ser man, tur att man inte har träffat på dessa idi*ter, inte direkt överraskad att polisen var inblandad.

Själv hade jag aldrig i livet betalat en baht för något jag inte hade gjort, då hade jag hellre åkt med polisen till stationen.

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
6 minuter sedan, skrev Tallviking:

 

Det är inte sällan saker "går dig förbi helt"

 

:whistle:

 

Hej

Antingen har jag väl bara haft tur eller så tycker väl dessa maffiosos att andra är lämpligare offer, vad vet jag?

Har ännu inte stött på några lurendrejare på stranden i Pattaya, bara trevligt folk, dom enda jag har haft någon konflikt med var enstaka Bahtbusschaufförer som protesterade när jag betalde Thaipris, men dom fick inga extra pengar för det, annars inget.

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Badade och körde skoter på 70 talet på Dong Tarn beach, var en kille där som hade 2 eller 3 stycken, dock gick det så dåligt att han upphörde (skotrarna kördes sönder) kom senare även s.k. parasail sailing.

200 baht för en uppstigning och drog man inte i snöret ville aldrig skärmen släppa ur luften vilket innebar att man kunde förlänga flygturen, dock till thailändarna stora förtrytelse, minst sagt.

Detta var den bästa beachen, fanns öl och frukost att tillgå - gratis solstol, dock flöt det redan då ganska mycket plastpåsar i vattnet.

I själva Pattaya var det inga knappt någon som badade, väldigt mycket sten men inte minst skräp runt där fiskebåtarna lade till.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
8 timmar sedan, skrev Badass:

Någon som hört nått om det här? eller är det bullshit.

Screenshot_20161111-180614.png

Hej

Låter högst troligt, det har byggts en hel del där och jag tvivlar på att alla tillstånd finns och har kommit till på rätt sätt genom åren.

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

11 timmar sedan, skrev Badass:

Någon som hört nått om det här? eller är det bullshit.

Screenshot_20161111-180614.png

Det rykte har jag hört i flera år...

Men att riva det mitt i högsäsongen är väl lite dramatiskt...

 

Rock on!

Så gott som oförstörd!

Link to comment
Dela på andra sajter

11 timmar sedan, skrev Badass:

Någon som hört nått om det här? eller är det bullshit.

Screenshot_20161111-180614.png

Vilken sida är den högra på WS?

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Benriach:

Vilken sida är den högra på WS?

Den som är på vänstra sidan om du går från andra hållet.

 

Skulle tro det är vattensidan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...