Jump to content
IGNORERAD

Hur firar ni jul i Thailand?


Guest Isan Lover

Recommended Posts

  • Svar 143
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Scandinaviancorner

    18

  • Persistant

    11

  • Alarik

    9

  • frogfish

    8

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

8 minuter sedan, skrev Alarik:

Julen är överreklamerad.

Lite OT. Men i Sverige kan det snart fler som INTE firar jul än de som gör det. För mig betyder inte julen någonting alls. Men helgen före jul brukar min familj, bröder systrar med familj, fira och det är mest för barnen.

Har aldrig varit i Thailand under julen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Julfirandet här blir samma som tidigare år. Byskolan har redan varit i kontakt med Tomten inför denna jul. 

tomten.jpg

tomten1.jpg

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Jul betyder inte så mycket för mig. Tycker att det skulle va gott med lite julmat. Men betala 1000-2000 per skalle för julmat, vet det tusan om det är så gott. Blir kanske nått ställe med en stor fin köttbit, efterrätt och en flaska vin. Någon fler som tycker att julborden är överskattade?  

 

 

Do not worry about tomorrow, for tomorrow will worry about itself. Each day has enough trouble of its own

http://www.dahlen.nu

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2016-11-07 at 08:00, skrev Scandinaviancorner:

Vi har som vanligt ett stort julbord på Scandinavian Corner i Khao Lak

Någon som är intresserad så hör av er

Hej

Låter trevligt , men då jag bor tillsammans med en terrorist ifrån Nakhon Si Thammarat så är det nog

bäst att stanna hemma och fira med jämlikar 

Persistant

 

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Gustav:

Jul betyder inte så mycket för mig. Tycker att det skulle va gott med lite julmat. Men betala 1000-2000 per skalle för julmat, vet det tusan om det är så gott. Blir kanske nått ställe med en stor fin köttbit, efterrätt och en flaska vin. Någon fler som tycker att julborden är överskattade?  

 

 

Mycket underskattat om det även serveras lutfisk och dopp i grytan.

Link to comment
Dela på andra sajter

20 minuter sedan, skrev thomas001:

Mycket underskattat om det även serveras lutfisk och dopp i grytan.

 

lutfisk...fantastiskt gott! :nyam:

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Gustav:

Ni kanske gillar barkbröd också ? 

 

jepp, bra för peristaltiken....!:wai:

 

Peristalsis.gif

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
11 timmar sedan, skrev Alarik:

Julen är överreklamerad.

Hej

För vuxna ja, för barn nej.

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

23 minuter sedan, skrev ellim63:

 

lutfisk...fantastiskt gott! :nyam:

 

13 minuter sedan, skrev Gustav:

Lutfisk duger inte ens som katt mat. Ni kanske gillar barkbröd också ? 

Jag åt lutfisk med senapssås en del när jag var yngre, och tyckte det var gott. Sen blev det ingen lutfisk på många år.

Senast jag åt det var för ca 5 år sedan och såg fram mot en god middag, men fy fan vad äckligt det var, jag höll på att spy när jag kände lukten och fick in det i munnen.

Man ska aldrig säga aldrig sägs det, men nu säger jag det, aldrig mera lutfisk :rap:

Ändrades av uptoyou

Its nice to be important, but it's more important to be nice.

Link to comment
Dela på andra sajter

51 minuter sedan, skrev pontiac:

Ingen jul utan LUTFISK självklart med sås å inget med alkohol för mig sån e jag ha det 

Ja nyktra jular är bra speciellt om man har småbarn. Sett så jävla mycket elände med fulla föräldrar som firar jul med barnen. Men låt dom också slippa den där jävla lutfisken också! Barnen och dom vuxna.

 

Do not worry about tomorrow, for tomorrow will worry about itself. Each day has enough trouble of its own

http://www.dahlen.nu

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev Gustav:

Jul betyder inte så mycket för mig. Tycker att det skulle va gott med lite julmat. Men betala 1000-2000 per skalle för julmat, vet det tusan om det är så gott. Blir kanske nått ställe med en stor fin köttbit, efterrätt och en flaska vin. Någon fler som tycker att julborden är överskattade?  

 

 

Jag överlever utan jul också, men hos oss är julen till mest för barnen, inte de vuxna.

Och julbordet blir vad vi gör det till, dvs vad vi ställer på det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vem fan äter lutfisk. Det hörs ju på namnet.

P.S. Farsan åt lutfisk på julen tills han tog sig en lutare.



Skickat från min iPhone med Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

33 minuter sedan, skrev Gustav:

Ja nyktra jular är bra speciellt om man har småbarn. Sett så jävla mycket elände med fulla föräldrar som firar jul med barnen. Men låt dom också slippa den där jävla lutfisken också! Barnen och dom vuxna.

 

Låt barnen,vuxna bestämma själva ang (den där jävla lutfisken) skål tammefan

 

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

43 minuter sedan, skrev Gustav:

Ja nyktra jular är bra speciellt om man har småbarn. Sett så jävla mycket elände med fulla föräldrar som firar jul med barnen. Men låt dom också slippa den där jävla lutfisken också! Barnen och dom vuxna.

 

Instämmer, och sen tittar vi hellre på Arne Anka ( din avatar ) än Kalle Anka, så det så ! :crazy:

 

Fritz..

Ändrades av Fritz

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Dom tre gånger jag varit i Thailand över jul har jag spenderat två vändor med svenskt julbord(Harrys i Patong) och umgänge med andra svenskar, sen gick vi till Kenta på soi Eric. Som ni ser på bilden höll han/vi hårt på lite julpynt :big_smile:.... 

Den tredje vändan var det inget "svenskt" julfirande, och det gick lika bra!

 

WP_000215.jpg

Ändrades av Jed
särskrivning
Link to comment
Dela på andra sajter

Ropen skalla Lutfisk till alla

Bildresultat för lutfisk

 

Så jävla gott......................så de så :sure:

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Ingen jul utan LUTFISK självklart med sås å inget med alkohol för mig sån e jag ha det 


Farsan var ganska törstig av sig, men det fanns två rätter han inte drack alkohol till, det skulle vara mjölk, och det var lutfisk och palt.

Skickat från min ONEPLUS A3003 via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

17 minuter sedan, skrev gst:


Farsan var ganska törstig av sig, men det fanns två rätter han inte drack alkohol till, det skulle vara mjölk, och det var lutfisk och palt.

Skickat från min ONEPLUS A3003 via Tapatalk
 

Jag växte upp med en farsa som lutade sin egen lutfisk,saltade och la in egen skinka. Han köpte alltid en halv ostyckad gris inför julen. Styckade grisen själv,morsan fick stå hela natten och göra köttbullar,kålpuddingar,salta in revben och lägg inför julen. Dagen innan julafton såg det ut som en vanlig vardag hemma hos oss,ingen jul direkt. När vi ungar lagt oss körde morsan och farsan igång. Hela huset julpyntades,granen som var gömd utomhus togs in och kläddes,paket lades under granen,farsan ungsbakade och griljerade skinkan till långt in på natten innan julafton. Fattar än idag inte hur dom orkade. Varje jul likadant. 

Minns än idag känslan av att vakna upp på julaftonsmorgon,lugnet,doften av all mat,se julgranen med alla paket,få en julklapp när man vaknade,skinkmackor med morsans egenlagade chokladmjölk med vispad grädde uppepå.

Stort tack till er båda....tyvärr gick ni bort tidigt båda två.

Link to comment
Dela på andra sajter

Scandinaviancorner
7 timmar sedan, skrev Persistant:

Hej

Låter trevligt , men då jag bor tillsammans med en terrorist ifrån Nakhon Si Thammarat så är det nog

bäst att stanna hemma och fira med jämlikar 

Persistant

 

Det kommer faktiskt en svensk som har en terrorist till fru från Nakhon si Thammarat hit i år..dom dyker upp då och då här.. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Åker till Phuket över Jul och Nyår. Ska inte göra nåt speciellt, una sig en köttbit blir det nog! Skinkmackan med stark senap kommer man sakna. Haha

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...