Jump to content
IGNORERAD

Vilken MPRare var först i Thailand?


Herluf

Recommended Posts

  • Svar 177
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Chomphoo

    13

  • Scandinaviancorner

    9

  • måne

    7

  • Galten

    7

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

3 timmar sedan, skrev måne:

Vem f-n ville se hur man såg ut då???Inte jag iaf.

 

Jag vill, in med ett foto fegis:drinks::haha:.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

1988 begav det sig för mig, Thailand, Filippinerna och Australien.

 

Tänkte att på Scandinavian Corners profilsida kanske det finns någon gammal sneseglare, och det verkade finnas en vid namn Jung.

Om jung

  • Rank
    Anubaan อนุบาล 
  • Födelsedag1942-03-21

Profilinfo

  • Kön
    Man
  • Intressen
    fiske hus resor mm
  • Favoritmat
    masaman
  • Favoritdryck
    chang
  • Hem i Thailand
    sisaket
  • Första resan
    1964

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Slutet av 1975 eller början av -76. Bodde på Montien Htl alldeles nära Patpong. Kommer ihåg att det var militärstyre då med utegångsförbud efter 12 (eller var det 10?), det var himla bra för man kom i säng tidigt och orkade med sightseeing nästa dag. I Pattaya fanns bara någon kilometer Beach Rd och inget mer. Royal Cliff fanns och vi brukade åka upp dit och bada i deras balla pool med bar ute i vattnet. För övrigt var det inga problem med att bada i havet, vattnet var jättefins.

Link to comment
Dela på andra sajter

2004 blev det för mej, sålde mitt hus efter en skilsmässa säger till en kompis nu vill jag åka nånstans, Thailand säger han, var fan ligger Thailand ??

Minns också och det bästa när man åker nu också, värmen när man gick ur planet. Träffade min fru direkt även om man tyckte at man hade hamnat

i den största godisaffären i sitt liv. Man skulle ha varit uppe i Isan på 50-60 talet när alla gick toppless men då hade man väl blivit knäpp, eller knäppare

Har spelat in en film med gammla thai damer och gubbar som berättar om gammla tider, bl. a en dam som träffade en Tiger ute i farmen, hon klara sej

men hunden strök med. Oj Oj alldeles slut köpte en vinare till min fru så det blev Thaigodis igår kväll. Hon dricker mycket sällan så mycke händer det

när det blir. Längtar till jan när det blir att resa till Thai, mina moppar, Tuk tuk och alla Thai vänner i byn och min svärmor hon är den godaste lilla gumma

jag vet. En rolig grej igår när det börja hetta till lite så tog min fru bort fotot av sin mamma och gömde det under en filt, hon fick inte se va dottern gjorde

på sängen

Link to comment
Dela på andra sajter

17 timmar sedan, skrev Galten:

Bada i havet är ingen större skillnad om det är Kho Samui , Pattaya eller Phuket mer än det är lite långgrunt i Pattayaområdet.

Same but different.

Funderar på Koh Chang för lite ro på stranden några dar nästa gång.

Det räcker nog gott för att stressa av och åka fram och tillbaka till overkligheten nära Pattaya i Bang sare.

Det är lugnt men mycket trafik.

"Bada i havet är ingen större skillnad om det är Kho Samui , Pattaya eller Phuket mer än det är lite långgrunt i Pattayaområdet."

 

Skulle vilja säga att skillnaden är som natt och dag. Som att doppa sig i en kloak att bada i Pattaya. Kommer ihåg när några hundra badande fick besöka sjukhus efter att dom fått hudirritation av vattnet i Bang Saen, Ett stenkast från Pattaya.

Link to comment
Dela på andra sajter

14 minuter sedan, skrev Chomphoo:

"Bada i havet är ingen större skillnad om det är Kho Samui , Pattaya eller Phuket mer än det är lite långgrunt i Pattayaområdet."

 

Skulle vilja säga att skillnaden är som natt och dag. Som att doppa sig i en kloak att bada i Pattaya. Kommer ihåg när några hundra badande fick besöka sjukhus efter att dom fått hudirritation av vattnet i Bang Saen, Ett stenkast från Pattaya.

Gubbarna som är i Pattaya är inte ute för att bada, det är bowling som gäller:smile:

Link to comment
Dela på andra sajter

Those were the days my friend B)

Stiliga grabbar.jpg

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev Boa52:

Gubbarna som är i Pattaya är inte ute för att bada, det är bowling som gäller:smile:

Så är det säkert. Men att det ÄR skillnad på att bada i havet där är självklart.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Kenneth4618:

Those were the days my friend B)

Stiliga grabbar.jpg

Kenneth i sin krafts dagar.

PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM.

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Chomphoo:

Så är det säkert. Men att det ÄR skillnad på att bada i havet där är självklart.

Helt klart är det det men Pattaya gubbarna skriver ju att det är den bästa familje orten i Thai,Undrar om dom har varit nykter nån dag

Link to comment
Dela på andra sajter

11 minuter sedan, skrev Boa52:

Helt klart är det det men Pattaya gubbarna skriver ju att det är den bästa familje orten i Thai,Undrar om dom har varit nykter nån dag

Tidigare än vanligt på dunken idag?

Its nice to be important, but it's more important to be nice.

Link to comment
Dela på andra sajter

16 minuter sedan, skrev uptoyou:

Tidigare än vanligt på dunken idag?

Men är det inte så, Pattaya gubbarna tycker att det är en riktig familje ort. Fin badstrand, mycke att göra för barnen, helt det bästa av Thailand

Link to comment
Dela på andra sajter

Sorry vill inte förstöra tråden roligt att läsa när ni var i Thai första gången. Har en granne som var ner på 80 talet men han är där nu också

så jag får inga bilder från honom. Han var i Patong när Gotland öppnade bar där

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Chomphoo:

"Bada i havet är ingen större skillnad om det är Kho Samui , Pattaya eller Phuket mer än det är lite långgrunt i Pattayaområdet."

 

Skulle vilja säga att skillnaden är som natt och dag. Som att doppa sig i en kloak att bada i Pattaya. Kommer ihåg när några hundra badande fick besöka sjukhus efter att dom fått hudirritation av vattnet i Bang Saen, Ett stenkast från Pattaya.

Om man tänker så, så är koh Samui det renaste alternativet.

Doppa och sola är inte mina förstaalternativ men ibland måste man kyla av sig.

För 10 får man gå på toaletten eller duscha av sig efter badet.

Ändrades av Galten

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Boa52:

Men är det inte så, Pattaya gubbarna tycker att det är en riktig familje ort. Fin badstrand, mycke att göra för barnen, helt det bästa av Thailand

Du har väl inte så mycket erfarenheter om något, då du hade en thai fru 2 timmar efter klivit av planet.

Säkert ett rekord i MPRs historia.....

 

Sträck på dig för du är även kändis i Hua Hin numera. Gårdagens lilla MPR träff vid stenborden gav utrymme till en fråga till mig som boende i Västerbotten om Boa52 fanns på riktigt eller bara var ett forumtroll för att hålla MPR levande. 

 

Jag svarade så gott jag kunde att jag tror det,

för han har ringt på telefon ett par gånger men jag har aldrig träffat honom.

 

Han finns nog på riktigt sammanfattade jag och hela långsidan vid stenbordet svarade förvånat unisont,   näääääääää?????

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Kenneth4618:

Those were the days my friend B)

Stiliga grabbar.jpg

Ere Jerry Wiliams till höger?:lipa:

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev leifen:

Du har väl inte så mycket erfarenheter om något, då du hade en thai fru 2 timmar efter klivit av planet.

Säkert ett rekord i MPRs historia.....

 

Sträck på dig för du är även kändis i Hua Hin numera. Gårdagens lilla MPR träff vid stenborden gav utrymme till en fråga till mig som boende i Västerbotten om Boa52 fanns på riktigt eller bara var ett forumtroll för att hålla MPR levande. 

 

Jag svarade så gott jag kunde att jag tror det,

för han har ringt på telefon ett par gånger men jag har aldrig träffat honom.

 

Han finns nog på riktigt sammanfattade jag och hela långsidan vid stenbordet svarade förvånat unisont,   näääääääää?????

Tror du på Robert Lind i Kramfors också? :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Första gången 92 till Phuket.
Reste med en jobbarkompis, som följde med på villkoret att det skulle vara en seriös resa, golf, dykning, utflykter,,,
Han var seriös ungefär en minut efter vi kom till Bangla.

Bestående minnet är värmen/fuktigheten som slog emot oss då vi klev ut från hotellet.
Efter det så har det blivit 25+ resor och en sambo.

Upptäckte inte det riktiga Thailand förens ca 2005, Pattaya !

Ändrades av MrChana
Link to comment
Dela på andra sajter

On 2016-11-04 at 08:15, skrev Herluf:

Jag blir avundsjuk, 70-80 talet.....vilka tider det måste ha varit. :D

 

Instämmer, till hundra procent.

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

46 minuter sedan, skrev MrChana:

Första gången 92 till Phuket.

.....

 

Citerar mig själv. ( Får göra det efter tillräckligt med alkohol. )

Att jag inte åkte tidigare berodde på att det var väldigt tabubelagt att åka till Thailand innan de började med charter till Phuket.

Kom ihåg att min syster sa att hon skulle sluta prata med mig om jag åkte till Thailand.

Ändrades av MrChana
Link to comment
Dela på andra sajter

17 minuter sedan, skrev MrChana:

 

Citerar mig själv. ( Får göra det efter tillräckligt med alkohol. )

Att jag inte åkte tidigare berodde på att det var väldigt tabubelagt att åka till Thailand innan de började med charter till Phuket.

Kom ihåg att min syster sa att han skulle sluta prata med mig om jag åkte till Thailand.

 

Är din syster en han? :crazy: 

Link to comment
Dela på andra sajter

10 minuter sedan, skrev Raggmunken:

 

Är din syster en han? :crazy: 

 

Nej, en hen !

Världens bästa syster !

Ändrades av MrChana
Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...