Jump to content
IGNORERAD

Svenska mäns beteende...


bob

Recommended Posts

1 timme sedan, skrev leifen:

Har träffat en del högutbildade damer i Thailand och ingen av dom har haft en tanke på att flytta till ett annat land.

 

Exet är verksamhetschef på kommunen. Också en skärpt tjej, pluggade något år civilingenjör teknisk fysik i Sverige men hoppade av.

 

Frugan har inga större problem med att flytta, blev erbjuden managerjobb på huvudkontoret utanför Liverpool med budgeterad lön på 50k pund om året men det kändes lite tråkigt.

Hon har sagt att vill jag flytta till Sverige så gör vi det. Sverige känns dock inte så intressant med alla IS-krigare och tiggare i vartenda gathörn. 

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 132
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • SatanG

    15

  • stefan5300

    13

  • evert 1

    8

  • frason

    7

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

2 timmar sedan, skrev stefan5300:

 

Varför skulle de vara ironiskt eller dumförklara mig, har bra minne och skrev bara det andra har skrivit om vad de träffat sin käresta.

 

Sedan kan man undra vad en högutbildning i Thailand är jämfört med en svensk högutbildning, vet ingen thailändska i Sverige som har någon form av chefsbefattning som de fått av den thailändska utbildningen men vet att en del fått halvbasjobb inom städ, hotell och restaurang efter en tids arbete inom det gegitet utan utbildning.

 

Skulle ju vara intressant om någon kunde skriva vad den högutbildade frun, sambon, flickvänen fått för "bättre" arbete i Sverige av sin thailändska utbildning, för de måste ju finnas några stycken med bättre jobb.

 

Har du bra minne borde du komma ihåg att en hel del har berättat att deras fruar har en bakgrund i baren eller hur. Du vet ju att det inte stämmer det du skrev, eller hur?

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Kenneth4618:

Humor på hög nivå

Alla andras thaitjer är horor utom min fru/flickvän.........så det så :big_smile:

 

Sorry, jag hänger inte med. Vem har sagt så?

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

Har en tjejkompis som jobbar i restaurangsvängen i sthlm som brukar säga att de vidrigaste gästerna och mest hotfulla människorna på bussen hem efter sena jobbpass är 100% svenska killar/män. Att det aldrig slår fel. Hon är ingen rödstrumpa och absolut inte PK i övrigt.

Ändrades av Khonis
Link to comment
Dela på andra sajter

Kaka söker maka. Var har du hittat din fru/flickvän - eller var hittade hon dig. I de flesta fall är det just på någon bar eller salong, kan också vara i någon hotellreception.

Den eller de män som öppet erkänner detta öppnar också för att alla andra ska "få veta" att kvinnan det gäller är en simpel hora. Av den orsaken kör många män med en nödlögn

Nu dömer folk hunden efter håren, något som man ALDRIG ska göra.

Oftast är kvinnor som jobbat i en bar väldigt duktiga människokännare, de har förmodligen sprungit på fler nitar än vad både du och jag kan ana.

Trots detta blir många ändå lurade och hamnar ur askan in i elden när de kommer till Sverige. Tillbaka till Thailand kan de inte åka för då är nederlaget fullständigt.

I stället försöker de på alla sätt hålla skenet uppe och inte sällan förskönar de sin tillvaro, i.o.m.d. lurar de hit fler systrar som begår samma misstag. 

Stefan - jag skickade med en glad gubbe för att du skulle förstå skämtet.

Vari ligger felet att en person (ut)nyttjar de resurser de har blivit begåvade med. Den s.k. moralaspekten ska vi strunta i. Gjort är gjort och inget kan göras ogjort men allt hör till en svunnen tid - om man vill.

De män som för övrigt uttrycker sig illa eller behandlar andra människor illa är det illa ställt med, oftast stora kontaktproblem, blyga,men framförallt osäkra och försöker hävda sig inför andra genom att vara dum/tuff.

Link to comment
Dela på andra sajter

Denna tråd borde snarast döpas om till " Snillen spekulerar " :crazy:

 

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Om man som jag som är singel är ute en del på datingsidor så förstår man rätt fort att det beteendet som visades i trådstarten är väldigt utbrett oavsett om tjejen i fråga är Svensk,Thailänsk eller något annat.

Var och varannan profil börjar med en uppmaning att snubbar ska sluta skicka knulllförslag och att dom inte kommer att svara på något sånt.

Anonymiteten på internet verkar få många att bete sig som rövhål överlag,inte bara på datingsidor.

 

 

And that's all I have to say about that

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev samet:

 

Nej, varför skulle de. I Thailand har de status, bra jobb och blir respekterade för sin karriär och utbildning.

I Sverige är de arbetslösa horor tills de får jobb på massagesalong, restaurang eller som städare.

 

Vi i Sverige tar ju inte tillvara på utlänningarnas kunskaper, oavsett varifrån de kommer.

Vet ingen thai i Sverige som fått ett jobb som kräver utbildning. Antagligen för att de allra flesta är fd. bartjejer.

Jodå en del tar för sej på hyfsade  arbetsplatser, eller skapar en egen arbetsplats.

 

Min fru driver restaurang, den börjar gå riktigt bra och vi anställer stra ett par kvinnor till.

Vår revisor är Thai och verkar vettig, jobbar på en vanlig revisionsbyrå som anställd.

Många säljare på på företag som säljer asiatisk mat är thai.

 

 

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev JJC:

Kommunen med turism, trafikverket, lärare i fysik, matte och kemi, tandläkare 

 

Har läraren thailändsk eller svensk utbildning, thailändska tandläkare kan det nog finnas flera i Sverige då många utbildar sig där.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev SatanG:

 

Har du bra minne borde du komma ihåg att en hel del har berättat att deras fruar har en bakgrund i baren eller hur. Du vet ju att det inte stämmer det du skrev, eller hur?

 

/ SatanG

 

Ja jag vet att 5-6 fruar har barbakgrund, vad är det som inte stämmer av det jag skrev.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Allt är som vanligt ser jag i diskussionen ang Thailändsk prostituerade, eller vad folk i gemen tycker. Om man stör sig på att svenne banan tycker att dom flesta thai tjejer är horor, så dels bryr man sig för mycket om ovesäntligheter, och skulle behöva annat att tänka på för att må bra. Och sen rör man sig i fel vänskapskrets.
Om man har en normal relation till sin partner, så har man väl även koll på om hon säljer sig.
Och om någon insonuerar att din fru är prostituerad så är ju den personen en idi*t. Och fortsätter du att umgås med sådana människor, så är det ju du som är idi*t.
Det var länge sedan som jag brydde mig om dylika inställning från folk.
Men jag vet att min fru varken varit eller är prostituerad.
Och det måste väl det vara som är viktigt. Inte vad idi*ter tycker. För övrigt så är det ju mest på detta forumet som jag hör om detta mest. I övrigt har vi i min vänskapskrets roligare saker att diskutera än vad idi*ter som vi i alla fall inte umgås med tycker om våra fruar.

Skickat från min SM-N910F via Tapatalk

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev stefan5300:

 

Men vad är en hög utbildning i thailändska mått mätt, allt utanför baren eller?

Några år med högre studier på universitet, inte slutat sina utbildningar vid 18 års ålder eller före.

 

En med master degree är högutbildad och har därmed också som regel hög lön.

Sällsynt att sådana slutar ett bra jobb för att flytta till annat land med en äldre gentleman ;)

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

18 minuter sedan, skrev stefan5300:

 

Har läraren thailändsk eller svensk utbildning, thailändska tandläkare kan det nog finnas flera i Sverige då många utbildar sig där.

Thailändsk. Hon var ämnes lärarinna i Thailand med. Hennes utbildning var verifierad och godkänt av högskolestyrelsen

Link to comment
Dela på andra sajter

59 minuter sedan, skrev Fritz:

Denna tråd borde snarast döpas om till " Snillen spekulerar " :crazy:

 

Fritz..

Hoppas att du inte delar ut syndernas förlåtelse 

Ändrades av JJC
Link to comment
Dela på andra sajter

En sak som roar mig mycket är att thaidamer är väldigt noga med sina inpinkade revir, gälla vad det månde. Dessutom är de inte så lite skrytsamma om hur dj**la bra de har det och hur bra deras män är och inte minst hur bra deras män tjänar. Avundsjukan är ej heller liten om någon kärring lyckats osedvanligt bra, de är helt suveräna på att hålla god min i elakt spel.

Vi känner och har tidigare umgåtts lite till och från med ett tiotal män och deras (thai)kärringar. Det har med tiden utkristalliserats till att bara bli 3 familjer där kärringarna kan hålla sams, vi män har aldrig direkt haft några problem, men fruarna - gode tid vilket liv det ibland varit, med polisanmälningar både hit och dit.:559bdc3bb7475_pissedoff:

Ändrades av evert 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev evert 1:

En sak som roar mig mycket är att thaidamer är väldigt noga mina sina inpinkade revir, gälla vad det månde. Dessutom är de inte så lite skrytsamma om hur dj**la bra de har det och hur bra deras män är och inte minst hur bra deras män tjänar. Avundsjukan är ej heller liten om någon kärring lyckats osedvanligt bra, de är helt suveräna på att hålla god min i elakt spel.

Vi känner och har tidigare umgåtts lite till och från med ett tiotal män och deras (thai)kärringar. Det har med tiden utkristalliserats till att bara bli 3 familjer där kärringarna kan hålla sams, vi män har aldrig direkt haft några problem, men fruarna - gode tid vilket liv det ibland varit, med polisanmälningar både hit och dit.:559bdc3bb7475_pissedoff:

Ja, ett gäng såna har man sågat av genom åren. Dock aldrig kommit till polisanmälningar. Klippt direkt det varit en idi*t på andra sidan, ingen idé att slösa energi och tid.

Hatar lögnare.

Link to comment
Dela på andra sajter

48 minuter sedan, skrev stefan5300:

 

Ja jag vet att 5-6 fruar har barbakgrund, vad är det som inte stämmer av det jag skrev.

 

Du ska inte tro allt du läser på MPR, men det tror jag inte du gör heller ;-)

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

48 minuter sedan, skrev janne_h:

Allt är som vanligt ser jag i diskussionen ang Thailändsk prostituerade, eller vad folk i gemen tycker. Om man stör sig på att svenne banan tycker att dom flesta thai tjejer är horor, så dels bryr man sig för mycket om ovesäntligheter, och skulle behöva annat att tänka på för att må bra. Och sen rör man sig i fel vänskapskrets.
Om man har en normal relation till sin partner, så har man väl även koll på om hon säljer sig.
Och om någon insonuerar att din fru är prostituerad så är ju den personen en idi*t. Och fortsätter du att umgås med sådana människor, så är det ju du som är idi*t.
Det var länge sedan som jag brydde mig om dylika inställning från folk.
Men jag vet att min fru varken varit eller är prostituerad.
Och det måste väl det vara som är viktigt. Inte vad idi*ter tycker. För övrigt så är det ju mest på detta forumet som jag hör om detta mest. I övrigt har vi i min vänskapskrets roligare saker att diskutera än vad idi*ter som vi i alla fall inte umgås med tycker om våra fruar.

Skickat från min SM-N910F via Tapatalk
 

 

Visst, jag håller med om att det är lönlöst att slåss mot väderkvarnar. Men när man t.ex. hör att svenska män undviker att röra sig ensamma bland turister för att en viss del av omgivningen ser dem som peddo, eller om man bor i Sverige och ser att sin partner påverkas av negativa fördomar/skriverier om Thailändskor så måste man ju klassa folks fördomar som ett problem eller hur. Det finns ingen som aldrig blir påverkad av sin omgivning och man kan inte alltid välja sin omgivning.  

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev Kenneth4618:

Humor på hög nivå

Alla andras thaitjer är horor utom min fru/flickvän.........så det så :big_smile:

 

Humor för dig kanske men inte speciellt roligt för de par som placeras i prostitutionsfacket trots att damen ifråga inte varit i närheten av det yrket.

"Religion is regarded by the common people as true, by the wise as false, and by the rulers as useful." ~Lucius Annaeus Seneca

Link to comment
Dela på andra sajter

10 minuter sedan, skrev Dempa:

 

Humor för dig kanske men inte speciellt roligt för de par som placeras i prostitutionsfacket trots att damen ifråga inte varit i närheten av det yrket.

Förtår att du inte förstod det inlägget ;)

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev SatanG:

 

Visst, jag håller med om att det är lönlöst att slåss mot väderkvarnar. Men när man t.ex. hör att svenska män undviker att röra sig ensamma bland turister för att en viss del av omgivningen ser dem som peddo, eller om man bor i Sverige och ser att sin partner påverkas av negativa fördomar/skriverier om Thailändskor så måste man ju klassa folks fördomar som ett problem eller hur. Det finns ingen som aldrig blir påverkad av sin omgivning och man kan inte alltid välja sin omgivning.  

 

/ SatanG

 

Inte alls. Då folks fördomar endast får näring så länge man ger dom uppmärksamhet och bryr sig.

Om det finns någon som vill tro att min fru är prostituerad bara för att hon kommer från Thailand, Så är detta en idi*t i mina ögon som ej behöver uppmärksammas överhuvudtaget.

Och jag vet ju hur det ligger till med det, så varför bry sig?

Problemet du påtalar är enligt mig inte ett problem. Om det finns enskilda individer som vill prostituera sig i Sverige så är det deras beslut (dom är faktiskt vuxna människor). Och om du bryr dig om detta så är det ju du som är fördomsfull.

Jag skulle till och med gå så långt att jag påstår att det är desto vanligare att killar som får hit sina tjejer från Thailand har dessa fördommar mot andra svenskar. För det är nämligen så idag, att det är många som åker till Thailand på semester idag, och träffar den där trevliga tjejen på resturangen och hotellet, och ser att Thailändare i gemen faktiskt inte är prostituerade. Då var det nog värre för en 20 år sedan, då snacket gick att det bara gick att göra en sak i Thailand. Men den tiden är förbi i Sverige. Inte minst för att Thailändare är en av dom största invandrargrupperna på senare år.

Sen kan jag hålla med om att detta med synen på peddo har definitivt gått för långt, när man kan åka dit för några magna teckningar.

Men den diskussionen har nog inte så mycket med Thailändskor att göra.

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev JJC:

Kommunen med turism, trafikverket, lärare i fysik, matte och kemi, tandläkare 

Fyller på med Revisor, Tolkar och företagare.

 

MVH Tommy

Ändrades av Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev samet:

 

Imponerade! Kul att några har fått chansen och lyckats! :haha:

Jag har ännu inte träffat någon thai som kommit längre än restaurang, massage eller städ. Men kanske en dag...

Jag känner många thai som kommit upp sig rejält både i restaurang branchen och inom städ yrket efter många år av troget knegande, Det tycker jag jag är en jäkla bra merit trots bara 6 års grundskola att komma till till ett nytt land med ett nytt språk och fortsätta kämpa.

 

Vill tjejen ( och gubben) så har de flesta mycket goda chanser att lyckats här i Sverige.

We're just two lost souls swimming in a fish bowl year after year

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
2 timmar sedan, skrev Tommy:

Fyller på med Revisor, Tolkar och företagare.

 

MVH Tommy

Hej

Håller med, det finns faktiskt ganska gott om framgångsrika välutbildade Thailändskor i Sverige, dom Svenskar som förnekar detta har nog själva fördomar.

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
1 timme sedan, skrev KaiserBlood:

Jag känner många thai som kommit upp sig rejält både i restaurang branchen och inom städ yrket efter många år av troget knegande, Det tycker jag jag är en jäkla bra merit trots bara 6 års grundskola att komma till till ett nytt land med ett nytt språk och fortsätta kämpa.

 

Vill tjejen ( och gubben) så har de flesta mycket goda chanser att lyckats här i Sverige.

Hej

Samma här ute på kusten, det finns avsevärt mycket fler som lyckas än som misslyckas och arbetslösheten inom denna etniska grupp måste vara bland dom lägsta i landet, kanske tillsammans med Vietnameser och Kineser.

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...