Jump to content
IGNORERAD

Vad tycker du om maipenrai.se


Kim

Vad är ditt första intryck av maipenrai.se?  

197 röster

  1. 1. Vad är ditt första intryck av maipenrai.se?

    • Fan vad rörigt allt ser ut, Msn är bättre
      28
    • Jag bryr mig inte om det är detta eller Msn, det är innehållet i trådarna som betyder något.
      22
    • Det ser ganska lovande ut, kanske kan bli nåt (?)
      83
    • Jättebra, jag var väldigt less på Msn:s forum.
      59
    • Superbra, hädanefter blir detta det enda thaiforum jag skriver på.
      23


Recommended Posts

1: Vem vill gå på krogen i Sverige?? Hua .. trist musik & trista människor men allra värst är väl när paddorna ska försöka ragga på en .. fi fan säger ja´, man blir "skrämd" & håller sig gärna hemma om man säger!  :P

2: Har hängt på massa engelsk språkiga Thai Forum genom åren & det är precis samma fenomen där , mobbing , fylla & en massa pladder! Inget ovanligt alls så det är nog bara att bita ihop & stå ut om man inte gillar den stilen!  ;D

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 219
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Surin P3

    18

  • Herr Chang

    14

  • Kim

    13

  • Rospigg

    12

Mest aktiva i denna tråd

Kunde bara inte låta bli ta en "screen dump" på min inkorg! 555  :D

Mod´sarna .. när blir vi av med det här föresten?? ----------------> "Nu har det gått för långt"

MPR Mail.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Verkar som det blev 7resor värre / sämre .

30 kategorier , kolla på antal inlägg och du kan halvera / slå ihop till hälften , minst !

Samma tramms / bråk mellan medlemmarna , eller rättare sagt en handfull av bråkmakare som

sällan har nått vettigt att tillföra .

Skulle tro att många vill slippa gå igenom dessa enorma mängder med onödiga inlägg från

ett gäng svammelmakare , för att hitta några intressanta ämnen .

Maipenrai skulle ha fått startas långt innan innan TT las ner och utan någon länk eller samankoppling

med TT för att kunna få en bättre start .

Och för er som vill hoppa och skälla på mig , sätt i gång    :great:   .

PS : Å nu va ja ba neggativ , sökfuntionen är ju bra  :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Håller med till en del. Det hade nog varit bättre om man startade upp MPR parallellt med det som kallas TT. Att Jämföra de olika forumen är inte så lätt. Det är som att jämföra päron och apelsiner. Båda kan vara bra men på olika sätt.

Tekniskt så är MPR överlägset men då också per automatik lite trassligare. Upplägget liknar de som finns på en hel rad andra forum. TT som är något trevligare för ögat att titta på har sina fördelar genom sin enkelhet. Kanske synd att lägga ned ett forum som verkade fungera.

Träbordsprofet

Link to comment
Dela på andra sajter

Destination (Pillipine) Utanför Thai,

Jag tycker du är Dålig :na:

Detta är ett forum där man kan ha sina åsikter :surprised:

Men du bara dundrar på & tycker dåligt om mesta :crazy:

Jag tycker att Mpr e lite Rörig :glasses: men det får jag vel Axeppt Da :rules:

Tack för Ni läste  :oh:

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Destination (Pillipine) Utanför Thai,

Jag tycker du är Dålig :na:

Detta är ett forum där man kan ha sina åsikter :surprised:

Men du bara dundrar på & tycker dåligt om mesta :crazy:

Jag tycker att Mpr e lite Rörig :glasses: men det får jag vel Axeppt Da :rules:

Tack för Ni läste  :oh:

Var så god men du ska veta det var fan inte lätt! tongue.gif

Link to comment
Dela på andra sajter

Kim, vad ville du egentligen med den här tråden?

Tycker du att MPR har blivit bättre sedan du startade frågan eller var du bara nyfiken? Eller funderar du kanske på att öppna upp TT lite i smyg på gamla platsen? Jag kunde läsa på TT, då jag tittade in där, att på nya platsen ( d.v.s. här) var det bara att ösa in bilder och filmer. Jag har inte sett så mycket av det. Kanske inget som medlemmarna efterfrågade så mycket som du trodde som bränner av 1000tals bilder på en resa.

Träbordsprofet

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Rospigg,

Vad svamlar du om?

Detta forum är enligt min mening MYCKET bättre än TT.

Har du inte sett fler bildberättelser här? Ursäkta mig, men var har du gömt dig?

Ja, en del medlemmar tar mer än 1000 bilder på en resa. Bland annat jag. Tog 2183 bilder senaste resan i april. Stör det dig?

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Kim, vad ville du egentligen med den här tråden?

Tycker du att MPR har blivit bättre sedan du startade frågan eller var du bara nyfiken? Eller funderar du kanske på att öppna upp TT lite i smyg på gamla platsen? Jag kunde läsa på TT, då jag tittade in där, att på nya platsen ( d.v.s. här) var det bara att ösa in bilder och filmer. Jag har inte sett så mycket av det. Kanske inget som medlemmarna efterfrågade så mycket som du trodde som bränner av 1000tals bilder på en resa.

Att aktiviteten mångdubblats jämfört med TT talar för sig själv, detta format är mer tilltalande. Dock inte för alla, men för majoriteten.

Och nej, jag tänker inte smygöppna TT igen.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Exactemente Herr Ro Spigg, det här med bild är väldigt överskattat, radio är helt överlägset TV.

[move]Radioamatören Arne[/move] 

Link to comment
Dela på andra sajter

[move]Vad tycker du om maipenrai.se??                                                                     url]          SKIT BRA!!!!                ha .. det funkar ju med egna grunkor åxå Amatör Rör Arnö!                        a>... nå ja , jag e´nöjd för tillfället!                                                                          rolleyes.gif[/move]

thai singel moms.jpg

thai singel moms.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej HC. Vad jag svamlar om ??

Att detta forum skulle vara MYCKET bättre än TT håller jag inte med om. I det fallet har vi inte samma åsikt. Att det här forumet är tekniskt överlägset är klart men med det inte sagt att det skulle vara mycket bättre. Jag har tidigare beskrivit det som att jämföra päron och apelsiner. Vilket är bäst är ju en smaksak. Jag uppfattade TT som nästan lika bra då jag tittade in eller fick möjlighet att hos någon kompis prova på att skriva lite.

Jag vet sedan den tiden jag var inlånad som teknisk support till bl.a faxapparater att långtifrån alla kunder efterfrågade och längtade efter alla tekniska finesser. Många var nöjda med enklare saker, ungefär som forumet TT var.

Du undrar vad har gömt mig? Av de dryga 1500 medlemmar är det ett drygt hundratal som skriver insändare, av dessa hamnar jag ungefär i mitten vilket jag inte tycker är så dåligt. Det borde du veta som moderator. Däremot har jag ofta hoppat över tråden " dagens bild" och " dagens humor ". Det kanske är där alla bildserier har hamnat, för jag har faktiskt inte sett bilder så ofta. Jag har inte tid att läsa igenom hela forumets alla trådar. De bildberättelser du själv skrev på TT var mycket bra och hoppas på att kunna se liknande här.

Nej, jag retar inte alls upp mig på att en del, t.ex Kim, tar en massa kort. Varför skulle jag det? Däremot är jag lite förvånad att det kan finnas så mycket att plåta som kan vara intressant att, för egen del, spara. Själv nöjer jag mig numera med att ta några hundra bilder per resa. Det blir mest " kopior " på tidigare tagna miljöer och platser.

Kim. Att det här forumet är mera tilltalande. Ja, vad kan du annars skriva. Inte mera tilltalande, bara annorlunda tycker jag. Hur vet du att aktiviteten har ökat här jämfört med det tidigare TT ? Fanns det någt sätt för dig att kunna gå in och mäta aktiviteten eller är det bara en känsla du går på? I så fall är det väl mina inlägg som har speedat upp aktiviteten :mdr: .jag bara skämtar som du förstår.

Jag bara undrar vad du skall göra med den information som du har fått via den skapade tråden? Är det något du tänker förbättra och i så fall vad?

Träbordsprofet

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Hur vet du att aktiviteten har ökat här jämfört med det tidigare TT ? Fanns det någt sätt för dig att kunna gå in och mäta aktiviteten eller är det bara en känsla du går på?

Ta. t.ex. Alexa.com som mäter aktiviteten på hemsidor. Eftersom det förmodligen är till störst del än så länge samma "kundkrets" som på TT, så stämmer säkert deras siffror ganska bra. Och en rankökning ifrån ca 400.000 till ca 200.000 (alltså ju lägre tal desto högre aktivitet) visar ju till en början att det är större aktivitet här än på TT. :mdr:

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Rospigg,

Jag håller med om att fler finesser inte får vara ett självändamål. Ett forum ska givetvis vara så lätt som möjligt att använda, och TT var nog lite lättare att förstå.

Samtidigt så anser jag ändå att till exempel "Ändra"-funktionen är mycket värdefull. Fanns ej på TT. Jag använder den flitigt, främst för att fixa stavfel etc i mina egna inlägg, men också för att fixa till andras inlägg som innehåller något otillåtet.

För mig är det ingen tvekan om att det skrivs mer här än på TT. Jag går med jämna mellanrum in här och kollar, och listan på trådar med nya inlägg är betydligt längre än den var på TT.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker det var synd att denna smileyn försvann :kort:

Kan ni inte stoppa tillbaka den? Den finns ju men ändå liksom inte..

member of svampen's fan-club :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Gargamel

Brukade att vara inne och läsa på TT , men skrev aldrig något ! Men detta forum tycker jag verkar lovandet  :great:

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Herr Chang.

Det verkar som vi fick in en halv poäng var på varandra. Eller som man skulle kunna säga, delad glädje är dubbel glädje, haha  :yipi: .

Träbordsprofet

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Tillbakastoppad.

Va bra och tack, sen vill jag ha en riktigt arg-smiley också :wai:

member of svampen's fan-club :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker nog det ser ganska lovande ut.Men ett forum styrs ju av vilka som skriver där o vart dom som driver och bestämmer över forumet sätter taket.Dom flesta här har väl samma intresse av Thailand och vill säkert likt jag ha ett bra forum där man hittar information och kan utbyta tankar om sina erfarenheter om landet och allt som hör därtill.Men om jag ställer en motfråga till dig då Kim.Vad/hur vill du att detta forum ska vara?Eller helt enkelt vad tycker du om MPR?

Link to comment
Dela på andra sajter

Den är helt Ok tycker jag. Påminner verkligen om våra försvenskade skönheter när de är på sitt mindre trevliga jag.

Träbordsprofet

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Nåt sånt här eller, Farang?

mossrose.gif

Ännu mer arg, riktigt ilsk, så det kokar 113741c8vwcjcc3a.gif

member of svampen's fan-club :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Jag tycker nog det ser ganska lovande ut.Men ett forum styrs ju av vilka som skriver där o vart dom som driver och bestämmer över forumet sätter taket.Dom flesta här har väl samma intresse av Thailand och vill säkert likt jag ha ett bra forum där man hittar information och kan utbyta tankar om sina erfarenheter om landet och allt som hör därtill.Men om jag ställer en motfråga till dig då Kim.Vad/hur vill du att detta forum ska vara?Eller helt enkelt vad tycker du om MPR?

Vad jag personligen tycker om MPR och i vilken riktning jag skulle vilja att det utvecklades?

Tja, jag tycker nog att det är det överlägset bästa thaiforumet i hela världen om jag ska vara riktigt ärlig och uppriktig.  :yes:

Dock med både "up and downs" då det känns mindre bra och toppar när det känns riktigt, riktigt bra.

Rent tragiskt tyckte jag att forumet kändes för någon vecka sedan när det höll på att spåra ur med en miljon fyllenedspammade trådar och hade det inte varit för att jag var delägare så hade jag nog lämnat forumet för en tid.

En massa trams som inte har något läsvärde annat än för dom chattande fyllona själva önskar jag nog helst av allt slippa se på ett forum. Finns ingen mer trist läsning än det, usch och fy.

Diverse bråk, ifrågasättanden av moderationer osv är ju också alltid trist men har dock ett visst läsvärde trots allt. ;)

Bäst tycker jag nog är alla utmanande diskussioner om allt thairelaterat mellan himmel och jord som väl alltid varit tt's och numer mpr's signum.

Annat jag gillar är alla reseberättelser och givetvis bilder, filmer mm, men också all ovärderlig personlig info man kan få på momangen bara genom att slänga ut en fråga över något speciellt man undrar över. Visserligen får man alltid sovra bland svaren eftersom alla inte är riktigt så genomtänkta, men klarar man bara av det så är kunskapsbanken här helt enastående.  :great:

Vad jag personligen önskar utveckla för forumet är i ett kort perspektiv deltagandet och funktionen. Det ska kännas bra att delta här för dom allra flesta och vi jobbar fortlöpande med att disponera om forumet och funktionerna så att allt blir uttänkt, praktiskt och optimalt. Och ser vi utöver själva forumdelen så har vi även en förhoppning om att utveckla hela portalen Maipenrai så att vi kan erbjuda det mesta som en thailandsintresserad resenär efterfrågar. Och då b la genom att knyta till oss diverse samarbetspartner inom olika områden och dessutom tillhandahålla all tänkbar info om Thailand som kan kännas intressant för gemene man. Vi vill helt enkelt att detta ska bli en samlingspunkt för allt möjligt och omöjligt thairelaterat.

Finns väl mycket mer att skriva om detta men jag tror jag avslutar genom att säga att jag tycker att forumet upplever en av sina toppar just nu med många läsvärda och intressanta diskussioner pågående. Det glädjer mig också att se hur många kloka och vidsynta skribenter som ansluter i allt större utsträckning.

Är en riktig fröjd att läsa så många läsvärda inlägg som det är just nu och enda felet med det är att det är så himla svårt att slita sig från datorn. För vem vill vara en datanörd när det finns så mycket annat roligt här i livet att se och uppleva.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...