Jump to content
IGNORERAD

Vad tycker du om maipenrai.se


Kim

Vad är ditt första intryck av maipenrai.se?  

197 röster

  1. 1. Vad är ditt första intryck av maipenrai.se?

    • Fan vad rörigt allt ser ut, Msn är bättre
      28
    • Jag bryr mig inte om det är detta eller Msn, det är innehållet i trådarna som betyder något.
      22
    • Det ser ganska lovande ut, kanske kan bli nåt (?)
      83
    • Jättebra, jag var väldigt less på Msn:s forum.
      59
    • Superbra, hädanefter blir detta det enda thaiforum jag skriver på.
      23


Recommended Posts

Hej Rospigg,

Visst går det att ha flera fönster från Mai Pen Rai öppna! Prova att högerklicka (kontrollklick på Mac) på Svara-knappen, det borde gå att öppna svaret som nytt fönster. Det finns säkert andra sätt, beroende på vilken webläsare du använder.

För att ångra det man börjat skriva är det bara att gå vidare. Inget skickas om du inte trycker på Posta-knappen.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 219
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Surin P3

    18

  • Herr Chang

    14

  • Kim

    13

  • Rospigg

    12

Mest aktiva i denna tråd

Rent tekniskt ar naturligtvis detta forum overlagset gamla Thaitjejer pa MSN. Utseendemassigt tycker jag nog dock battre om MSN, eftersom jag inte gillar den gra bakgrunden pa detta, och manga andra moderna forum.

Det viktigaste for mig ar anda innehallet i tradarna och vilka som skriver pa forumet. Det jag gillade med Thaitjejer var att det sa tydligt var ett forum for killar med intresse for just thaitjejer, och inte ett i mangden av thailandsforum som vander sig till vanliga resenarer. Jag tror saledes att det finns en risk att namnbytet pa sikt leder till att forumet forlorar sin karaktar. Det hade kanske varit battre att behalla namnet, och darmed den tydliga profileringen mot killar som gillar thaitjejer.

Namnet Thaitjejer ar forvisso kontroversiellt, och kanske en nackdel om man ska locka annonsorer. Men kontroversiella amnen ar tacksamma att diskutera anonymt pa internet, vilket jag tror ar huvudanledningen till att TT blev sa stort. Pa Thaitjejer kunde man utan att kanna sig obekvam diskutera kansliga amnen bartjejer, prostitution, sinsod, etc. och det var just dessa diskussioner som hade manga inlagg. Pa ett forum med ett mer neutralt namn ar det nog manga som drar sig for att ta upp sadana fragestallningar. Det finns ju andra thailandsforum dar medgivande av umgange med bartjejer leder till omedelbar idi*tforklaring.

Sjalv tanker jag dock inte lata mig avskrackas, utan kommer att, i man av tid, fortsatta vara lika oppenhjaritg, arlig, och politiskt inkorrekt som jag alltid har varit.

Mvh,

Kaj

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej thaikaj,

Välkommen till forumet!

Tror inte vi kommer att ha någon brist på diskussioner av kontroversiella ämnen...

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ska detta forum ses som enkom ett forum för

män som gillar Thaitjejer eller är det ett forum

öppet för den breda massan som älskar Thailand

med allt annat som det innebär?

:-

Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Hatte01,

"Ska detta forum ses som enkom ett forum för män som gillar Thaitjejer"

Nej.

"eller är det ett forum öppet för den breda massan som älskar Thailand

med allt annat som det innebär?"

Ja!

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag röstade så här.

Det ser ganska lovande ut, kanske kan bli nåt?

:thumbsup:

Välkommen till Bada-Bing Bar & Restaurant

Karon Beach.

Hitta hit: klicka på Bada-Bing på medlemskartan

Link to comment
Dela på andra sajter

Ser bra ut, mycket bättre än TT.

Verkar vara många aktiva användare.

"Panomies ei paljo puhuu, hän panoo vaan": Rosvoritari.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker att det här ser mycket lovande ut. från att bara ha slöläst på TT, var jag tvungen att regga mig direkt här. En applåd för ett bra initiativ  :14:

Saknar andra hemmet i Pak Chong, Nakhon Ratchasima

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan inget annat än bara säga att först rodde jag att det skulle bli sämre men det har blivit hundra gånger bättre :thumbsup:

Mvh

Nerike

Open same same closed, but different

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai

So far so good.

Är lite besviken att jag inte nån gett mig ett enda + på min karma. ;)

Skål! :( )=

Link to comment
Dela på andra sajter

Okey, omröstningsfrågan är ju egentligen Vad är ditt första intryck av maipenrai.se?

Men här kommer mitt "andra" intryck efter några dagar på nya Thaitjejer

Skall göra en poängmatch mellan forumen, och kan säga helt ärligt att jag vet inte innan jag börjar vilket som kommer vinna.

Bägge har sina fördelar och nackdelar. Och glöm nu inte när ni läser. detta är bara mina åsikter, inget viktigt egentligen  :wai:

I give you [glow=red,2,300]TT[/glow] VS [glow=red,2,300]MPR[/glow]

Om jag börjar med namnen.

Thaitjejer kan ju ge lite negativa associationer, som någon påpekat redan tidigare, låter som nån kontaktsight. Mai Pen Rai, jag tror ju knappast att någon som letar på nätet efter thaiforum kommer söka på det. Kräver dessutom lite kunnskaper i det Thailändska språket om man skall förstå vad som menas. Jag till exempel trodde tidigare att det uttalades ungefär Majj bee lajj, och betydde ungefär spelar ingen roll. Sen var det nån på hubbarna som förklarade att man sa så som svar på tack så mycket. Nu när detta forum kommit upp så kom förklaringen till vad jag trodde från början. Vilket gör att jag inte alls vet vad det betyder, mina thaikunskaper suger, och det gör dom för dom flesta på forum. Namnen ger 0 poäng till bägge.

TT - MPR 0 - 0

Utseendet på forumen.

MSN har sin standardmall på alla MSN-forum, vilka jag tycker ser rätt trevliga ut. php har sin standardmall på sina forum, vilka jag tycker ser stentråkiga ut. Nu går det ju ändra på utseenda i php, vilket inte går på MSN. Att det går ändra utseendet är ju en fördel, men fram tills den dagen det är gjort, så går poängen till MSN

TT - MPR 1 - 0

Smileys på forumen

MSN har sina standard-smileys som funkar i dom flesta lägen. Lite tråkiga och skriker MSN om dom samt att dom går inte byta ut. php har också sina standard-smileys, lika tråkiga dom, men dom går att både byta ut samt lägga till nya. Och här var det nya, poäng MPR

TT - MPR 1 - 1

Forumsfarten

På Thaitjejer flöt det ofta på fint, men jag kunde bli vansinnig emellanåt när det laggade. Klickade på en tråd och den bara stog och tuggade för att till slut komma upp helt blank. Tryckte på bakåt och fick nått om att sidan inte kunde hittas, och så vidare. MPR har hittills funkat bra här, vet att någon haft problem, men här har det funkat. Poäng MPR

TT - MPR 1 - 2

Skriva meddelanden

På Thaitjejer så funkade det med copy-paste om man körde med IE, viket är kanoners om man skall citera från nån annan sida exempelvis. På MPR så är det lika bökigt som på alla andra php-forum. Allt får göras manuellt. Poäng TT

TT - MPR 2 - 2

Läsa meddelanden

På TT så hamnar alltid första inlägget överst och ligger kvar där. Detta är oftast en fördel, men vid väldigt långa förstainlägg eller tunga med mycket bilder kan det bli en nackdel. Nästkommande meddelanden hamnar alltid längst ner och fylls på allt eftersom. På MPR så klipps hela tråden vid 15 inlägg och börjar på nytt med ett ensamt inlägg. Nu går det ju här att klicka på visa samtliga, men hur många kommer göra det i en brännhet tråd? En liten fördel på MPR är att man kan klicka på gå upp eller ner så man slipper scrolla, men med knapp marginal så blir det poäng TT

TT - MPR 3 - 2

Länkar i meddelanden.

På MPR så öppnas länkar i nytt fönster. Youtubelänkar visas dessutom direkt i meddelandet. På TT så lämnar man hela sidan när man klickar på en länk. Att inte MSN har rättat till denna "generalbug" som dom måste fått tusentals påpekningar om är för mig obegripligt. Detta gör att jag inte bara ger poängen till MPR, jag drar dessutom en från Thaitjejer för detta irritationsmoment. Innan nån nu påpekar att man kan högerklicka och öppna i nytt fönster, jovisst men hur ofta glömmer man?

TT - MPR 2 - 3

Ordcensur

På Thaitjejer kunde man skriva vad man ville. Stog där något olämpligt så fick moderatorerna censurera i efterhand. På MPR har redan nu vissa ord censurerats. Detta kommer inte medföra att man ändå kan skriva olämpliga saker, så moderatorerna kommer ha fortsatt jobb i vilket fall som helst. Tycker censuren är så barnslig samt att den hör inte hemma här så nu ryker en poäng för MPR istället. TT får ingen eftersom det är så självklart att censuren inte skall vara där.

TT - MPR 2 - 2

Redigering samt sökning

Dessa ord verkar vara främmande på MSN-forum. För min del så är redigeringen väldigt uppskattad. Jag skriver lite halvslarvigt och ibland ser man ett eller några stavfel efter man postat. Sökningen har jag bara provat på en gång, fick inga träffar? Vet inte om nått jag hade gjort fel, men blir poäng MPR

TT - MPR 2 - 3

Så med knapp marginal vann MPR över TT. Nu vet jag ju redan att MPR kommer att bli bättre och bättre, ser att ni pillar på saker i bakgrunden hela tiden. Hoppas att ni fått bort buggen med att det kom typ :5&# eller vad det stog ifall man redigerade ett inlägg och hade smileys i det. Såg en massa sådana i min "bussresa" men vet inte om det är fixat eller om jag skall tacka någon av moderatorerna för uppsnyggningen.

Lite förslag på ändringar. Det där karma, slopa att man får ett sådant för egna inlägg. Skall man ha det där så anser jag att man inte skall kunna påverka den själv. Bra förresten att man numera måste ange en anledning till dom, men skulle varit trevligare om den som gav mig mitt senaste negativa hade gett någon annan anledning än bara dålig karma För det fattade jag redan av minustecknet ;-)

Sen om det går att fixa, plocka bort så man varken kan se antal inlägg någon har gjort samt registreringsdatum. Jag tror att dessa i framtiden kommer att generera inlägg typ att du vet inte så mycket för du har inte så många, eller jag ser att du nyss är registrerad, och då... Även om någon är helt nyreggad samt inte har postat någonting innan, så kan ju människan ifråga ha väldigt skarpa kunskaper i ämnet.

Har säkert glömt hälften men detta får duga så länge, tycker fortfarande att det är innehållet i trådarna som är det viktigaste och inte hur forumet ser ut  :P

member of svampen's fan-club :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Verkar lovande, modern teknik etc.

Dock tycker jag krafset till vänster om meddelandet tar för mycket plats, i höjdled. Även enradsmeddelanden blir en halv skärm långa. Man får dålig överblick och en massa scrollande av white-space.

Om man vill veta alla detaljer medlemmen, karma, inlägg, bild etc. kan man klicka in sig på medlemmens profil.

Helt ointressant att få detta upprepat 70-11 gånger per sida.

Siamkap

Jag hoppas jag har en viss insikt men förstår det gör jag inte.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vill bara säga, vilken fin jämförelse du gjort Farang. :thumbsup:

Här kommer några "svar".

Quote

Utseendet på forumen.

MSN har sin standardmall på alla MSN-forum, vilka jag tycker ser rätt trevliga ut. php har sin standardmall på sina forum, vilka jag tycker ser stentråkiga ut. Nu går det ju ändra på utseenda i php, vilket inte går på MSN. Att det går ändra utseendet är ju en fördel, men fram tills den dagen det är gjort, så går poängen till MSN

Hmm... ska fundera på det.

Quote

Smileys på forumen

MSN har sina standard-smileys som funkar i dom flesta lägen. Lite tråkiga och skriker MSN om dom samt att dom går inte byta ut. php har också sina standard-smileys, lika tråkiga dom, men dom går att både byta ut samt lägga till nya. Och här var det nya, poäng MPR

Tack för den poängen, smileysarna kanske kommer att bytas ut med jämna mellanrum... Kanske. :morgon:

Quote

Forumsfarten

På Thaitjejer flöt det ofta på fint, men jag kunde bli vansinnig emellanåt när det laggade. Klickade på en tråd och den bara stog och tuggade för att till slut komma upp helt blank. Tryckte på bakåt och fick nått om att sidan inte kunde hittas, och så vidare. MPR har hittills funkat bra här, vet att någon haft problem, men här har det funkat. Poäng MPR

Alltid är det någon som har problem med farten, har med så många saker att göra. Ibland går min dator sakta pga viruskontroll :crazy:

Quote

Skriva meddelanden

På Thaitjejer så funkade det med copy-paste om man körde med IE, viket är kanoners om man skall citera från nån annan sida exempelvis. På MPR så är det lika bökigt som på alla andra php-forum. Allt får göras manuellt. Poäng TT

Manuellt??? Det finns en knapp där det står just "citat", strax till höger om varje inlägg, klickar du där citeras det inlägget automatiskt. Samt att copy&paste funkar ju här också, eller missförstod jag? Personligen tycker jag att MPR's programvara funkar alldeles utmärkt :icon_redface:

Quote

Läsa meddelanden

På TT så hamnar alltid första inlägget överst och ligger kvar där. Detta är oftast en fördel, men vid väldigt långa förstainlägg eller tunga med mycket bilder kan det bli en nackdel. Nästkommande meddelanden hamnar alltid längst ner och fylls på allt eftersom. På MPR så klipps hela tråden vid 15 inlägg och börjar på nytt med ett ensamt inlägg. Nu går det ju här att klicka på visa samtliga, men hur många kommer göra det i en brännhet tråd? En liten fördel på MPR är att man kan klicka på gå upp eller ner så man slipper scrolla, men med knapp marginal så blir det poäng TT

Här håller jag med... Jag ska kolla om vi kan få samma system som TT, att första inlägget syns överst på varje sida. :thumbsup:

Quote

Länkar i meddelanden.

På MPR så öppnas länkar i nytt fönster. Youtubelänkar visas dessutom direkt i meddelandet. På TT så lämnar man hela sidan när man klickar på en länk. Att inte MSN har rättat till denna "generalbug" som dom måste fått tusentals påpekningar om är för mig obegripligt. Detta gör att jag inte bara ger poängen till MPR, jag drar dessutom en från Thaitjejer för detta irritationsmoment. Innan nån nu påpekar att man kan högerklicka och öppna i nytt fönster, jovisst men hur ofta glömmer man?

Detta har jag också undrat över. Hur många försvinner inte ifrån MSN pga detta??? Fast å andra sidan, så om MSN forumet är bra, så återkommer man ju.

Quote

Ordcensur

På Thaitjejer kunde man skriva vad man ville. Stog där något olämpligt så fick moderatorerna censurera i efterhand. På MPR har redan nu vissa ord censurerats. Detta kommer inte medföra att man ändå kan skriva olämpliga saker, så moderatorerna kommer ha fortsatt jobb i vilket fall som helst. Tycker censuren är så barnslig samt att den hör inte hemma här så nu ryker en poäng för MPR istället. TT får ingen eftersom det är så självklart att censuren inte skall vara där.

Hmm... Säger ingenting här. :wai:

Quote

Redigering samt sökning

Dessa ord verkar vara främmande på MSN-forum. För min del så är redigeringen väldigt uppskattad. Jag skriver lite halvslarvigt och ibland ser man ett eller några stavfel efter man postat. Sökningen har jag bara provat på en gång, fick inga träffar? Vet inte om nått jag hade gjort fel, men blir poäng MPR

Sökmotorn funkar här, men håller på att redigeras. Fortsättning följer...

Men om du söker i sökrutan uppe till höger, så är det endast en enkel sökning som utförs.

Använd gärna länken i huvudmenyn då får man upp en "avancerad sökmotor".

Quote

Hoppas att ni fått bort buggen med att det kom typ :5&# eller vad det stog ifall man redigerade ett inlägg och hade smileys i det.

Fixat. 8) pga och tack vare din "bussresa". Jag orkade helt enkelt inte ta bort dem manuellt, så jag fixade buggen :icon_redface:

Vi håller som sagt på att uppdatera sidan fortgående och små ändringar kommer att ske hela tiden, men samtidigt kan vi ju inte tillgodose allas viljor.

Men vi kommer att försöka.

Tack för dina påpekanden Farang :wai:

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Caveman

Detta blir nog kanon :thumbsup:

Men en liten bugg hittade jag då jag provade att sända e-mail genom att klicka på e-mailsymbolen hoss en user,men denna funktion funkar inte...

Ett fel har uppstått!

Du får inte skicka e-post. 

MVH/Caveman

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest lars60

Quote

Detta blir nog kanon :thumbsup:

Men en liten bugg hittade jag då jag provade att sända e-mail genom att klicka på e-mailsymbolen hoss en user,men denna funktion funkar inte...

Ett fel har uppstått!

Du får inte skicka e-post. 

MVH/Caveman

:kort: Samma här, den funkade inte för mig heller. En baggis iofs  :wai:

I övrigt är första intrycket av MPR bara positivt  :) Sen går det att ändra efteråt vilket jag gjort nu  ;D

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Nonki

Hej

Det är snyggt på ett sätt men för rörigt och plottrigt.

Det ser ut som ett blinkande flipperspel när man skrollar ner sidorna. En massa smileys och avartarer i en salig blandning.

Jag gillar MSN bättre eftersom det är enkelt och bra att få info där. Här vet man nästan inte vad som är text eller ovidkommande trams.

Man kan jämföra det med en gata i Thailand med en gata i Sverige. vid en gata i Thailand är alla skyltar huller om buller och man får verkligen anstränga sig för att hitta det man leter efter. Vid en gata i Sverige (MSN) är det tydligt och bra.

MSN har inga av alla avancerade funktioner som finns här. Men vad skall man med detta till? Alla kanske inte vill att alla skall se hur många gånger man skrivit inlägg och all annan info som finns om en.

På det hela taget är forumet naturligtvis en bra produkt som sådan men jag gillar inte detta plotter hit och dit.

MSN vinner på sin enkelhet. Varför göra saker svårare än det är?

Jag önskar trots mina åsikter Maipenrai lycka till med sin satsning.

MVH Nonki

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Jag önskar trots mina åsikter Maipenrai lycka till med sin satsning.

MVH Nonki

Det får du ett positivt karmaklick för av mig.  Och välkommen hit!  :)

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Perfekt kunskappskälla för oss som har "thaiflickvänner", och naturligtvis för andra också.

mkt bra tycker jag, ser fram emot många bra och seriösa inlägg(bilder). :morgon:

Ett förslag från mig är att ha en "bröllopstråd" om att gifta sig i Thailand.

swebat

You can do it

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Tycker det ser bättre och bättre ut en stor eloge till Kimpa och Surin

jag håller med du  :thumbsup:

Support your local Hill´s Angels

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...