Jump to content
IGNORERAD

Vad tycker du om maipenrai.se


Kim

Vad är ditt första intryck av maipenrai.se?  

197 röster

  1. 1. Vad är ditt första intryck av maipenrai.se?

    • Fan vad rörigt allt ser ut, Msn är bättre
      28
    • Jag bryr mig inte om det är detta eller Msn, det är innehållet i trådarna som betyder något.
      22
    • Det ser ganska lovande ut, kanske kan bli nåt (?)
      83
    • Jättebra, jag var väldigt less på Msn:s forum.
      59
    • Superbra, hädanefter blir detta det enda thaiforum jag skriver på.
      23


Recommended Posts

Guest Caveman

Quote

Rörigt :D när man postar nåt så åker man ur tråden &

måste klicka sej in igen :crazy:

Om man nu hittar tråden igen :52:

Det är faktist irriterande att man måste klicka in sig i tråden igen efter ett svar.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 219
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Surin P3

    18

  • Herr Chang

    14

  • Kim

    13

  • Rospigg

    12

Mest aktiva i denna tråd

Man kan klicka på fler alternativ och därefter återgå till ämnet efter postandet.

Lite omständigt, kanske bättre om det skedde med automtik.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Det är faktist irriterande att man måste klicka in sig i tråden igen efter ett svar.

Ni kan i eran egen profil ange inställningen att visa/återgå till meddelandet efter postande om ni önskar det, har själv det inställt så.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Caveman

Quote

Ni kan i eran egen profil ange inställningen att visa/återgå till meddelandet efter postande om ni önskar det, har själv det inställt så.

Strålande! tack för tipset :thumbsup:

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest jfk_68

Quote

Caveman,

Du kan klicka på "Hjälp" knappen om du är osäker över något... :D

Är den där hjälpmenyn på något sätt skrattretande..?

Vågar inte ens titta...    :ahh:

/jfk

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest jing jing

Det är bra att det finns avdelningar där seriösa betraktelser kan  :crazy: ventileras i lugn och ro. Då kan vi bråkstakar som gillar att reta buzzen, hålla till på allmänt.

;D

Link to comment
Dela på andra sajter

Utan att behöva läsa 512 andra inlägg kan jag väl säga att TT var föråldrat & MPR är väl mer i nutid om man säger!

Vad jag dock saknar från andra Forum (utrikiska) är ett litet E-mail i min låda då det dyker upp ett nytt ämne , som det är här får man ju vackert leta sig fram till godsakerna!

Med ett litet "New Topic Notification" i lådan vet man ju vad som händer på forumet & kan redan då avgöra om man vill bli underättad el. inte!

ChookDee!

gulp.gif

ps. Med reservation om att det ev. skulle finnas någon sort funktion som jag inte lyckats hitta & klickat i ännu!  :P

pps. CS .. numera DUBBEL CHILLI!  :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej CS,

Det enklaste är att klicka på länken "Visa olästa inlägg sen ditt senaste besök." högst upp på sidan. Då får du en lista på trådar som innehåller nytt sedan senaste gången du klickade på denna länk. Mycket praktiskt.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Hej CS,

Det enklaste är att klicka på länken "Visa olästa inlägg sen ditt senaste besök." högst upp på sidan. Då får du en lista på trådar som innehåller nytt sedan senaste gången du klickade på denna länk. Mycket praktiskt.

Herr Chang har talat.

Mr. Chaaaang .. i do i do all ready!  :P

ps. Tack för att du bryr dig om oss med liten "snabel"!  ;D

Link to comment
Dela på andra sajter

Tyvärr tror att forumet riskerar att förstöras.. då ju några ämnen redan håller på att totalt urarta med personangrepp o annat tjafs... man tycker att vuxna människor skulle ha växt ifrån det ...Jättetråkigt. ???   ???

Jag borde veta bättre

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest jfk_68

Quote

Tyvärr tror att forumet riskerar att förstöras.. då ju några ämnen redan håller på att totalt urarta med personangrepp o annat tjafs... man tycker att vuxna människor skulle ha växt ifrån det ...Jättetråkigt. ???   ???

Rådet till dig och alla andra: läs de inte, scrolla förbi, bry dig inte... ja, du vet.

/jfk

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Tyvärr tror att forumet riskerar att förstöras.. då ju några ämnen redan håller på att totalt urarta med personangrepp o annat tjafs... man tycker att vuxna människor skulle ha växt ifrån det ...Jättetråkigt. ???   ???

Välkommen till Internet. Såhär är det överallt, särskilt under helgerna. Men till skillnad från påliserna, så tycker jag att även pajkastningarna har ett värde. Jag gillar inte när man helt enkelt tar bort hela trådar för att tonen har blivit för rå. Om man bara låter allt vara, så brukar saker och ting sortera ut sig med tiden. Och man ska aldrig underskatta underhållningsvärdet...

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest jfk_68

Quote

Välkommen till Internet. Såhär är det överallt, särskilt under helgerna. Men till skillnad från påliserna, så tycker jag att även pajkastningarna har ett värde. Jag gillar inte när man helt enkelt tar bort hela trådar för att tonen har blivit för rå. Om man bara låter allt vara, så brukar saker och ting sortera ut sig med tiden. Och man ska aldrig underskatta underhållningsvärdet...

Tomcat... är du en halvusel Omaha-spelare på Svenska Spel..? Det finns en med det nicket nämligen...  ???

/jfk

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Tomcat... är du en halvusel Omaha-spelare på Svenska Spel..? Det finns en med det nicket nämligen...  ???

/jfk

Jag brukar per automatik erkänna mig skyldig till allting, men just i det här unika fallet är jag nog faktiskt oskyldig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest jfk_68

Quote

Jag brukar per automatik erkänna mig skyldig till allting, men just i det här unika fallet är jag nog faktiskt oskyldig.

Ah, då är det en som verkligen missbrukar ditt nick... typ.  ;D

/jfk

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Vad jag dock saknar från andra Forum (utrikiska) är ett litet E-mail i min låda då det dyker upp ett nytt ämne , som det är här får man ju vackert leta sig fram till godsakerna!

Med ett litet "New Topic Notification" i lådan vet man ju vad som händer på forumet & kan redan då avgöra om man vill bli underättad el. inte!

Finns redan.

För att få e-post vid nya ämnen på en viss tavla, klicka på knappen "Underrätta" i översikten för den tavlan (alltså när du inte är inne i ett särskilt ämne).

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Välkommen till Internet. Såhär är det överallt, särskilt under helgerna. Men till skillnad från påliserna, så tycker jag att även pajkastningarna har ett värde. Jag gillar inte när man helt enkelt tar bort hela trådar för att tonen har blivit för rå. Om man bara låter allt vara, så brukar saker och ting sortera ut sig med tiden. Och man ska aldrig underskatta underhållningsvärdet...

Vettigt inlägg , kan rent av vara värt ett + el. 2 .. om jag "busat runt dåligt nykter" på nåt forum el. jag helt enkelt inte förstått bättre har jag som regel att aldrig ändra det jag har skrivit , jag står faktiskt för vad jag gör , säger & skriver även om det är lite susigt i kupan ibland! (Jag är ju van med mig själv lixom) Jag kan även be om ursäkt "offentligt" om så behövs .. who knows me anyway??  :P

Link to comment
Dela på andra sajter

Destination Philippines

Hej!

Undrar varför det ska vara för mycket tjafs och obegåvade innlägg på många "Thaiforum" det verkar vara ungefär samma gäng som glider runt och skriver enradare och hoppar på folk till höger och vänster.

Många skriver ju uppenbarligen på fyllan, men va fan om ni super stäng av datorn och gå på krogen eller gör ngt annat i stället.

Har man inget "vettigt" att säga så är det bättre att hålla käften det gäller både på forumen och i verkliga livet.

Folk verkar bry sig mer om hur många chilis dom har och sina + och - karma än hur dom framställer sig själva.

Nu är inte jag någon Dr Phil eller ngt men helt klart och tydligt så framgår att en del kanske skulle uppsöka ngn slags hjälp.

Vågar påstå att BanArne är den som har mest innanför pannbenet på detta forum, det är inte han som är pajasen här inne om man nu säger som så.

Nu tjafsar jag igen men vill gärna se lite mer kvalite istället för kvantitet.

Och som sagt det finns andra forum för er som inte har det som BanArne har.

Mvh/D.P

Link to comment
Dela på andra sajter

Det finns bara en riktig clownmössa och den tog arne med sig från TT har jag förstått. Om du frågar snällt kanske han lånar ut den. Det är svårt att vara lika begåvad som den mannen  :D . Men snäll är han nog.

Träbordsprofet

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Hej!

Undrar varför det ska vara för mycket tjafs och obegåvade innlägg på många "Thaiforum" det verkar vara ungefär samma gäng som glider runt och skriver enradare och hoppar på folk till höger och vänster.

Många skriver ju uppenbarligen på fyllan, men va fan om ni super stäng av datorn och gå på krogen eller gör ngt annat i stället.

Har man inget "vettigt" att säga så är det bättre att hålla käften det gäller både på forumen och i verkliga livet.

Folk verkar bry sig mer om hur många chilis dom har och sina + och - karma än hur dom framställer sig själva.

Nu är inte jag någon Dr Phil eller ngt men helt klart och tydligt så framgår att en del kanske skulle uppsöka ngn slags hjälp.

Vågar påstå att BanArne är den som har mest innanför pannbenet på detta forum, det är inte han som är pajasen här inne om man nu säger som så.

Nu tjafsar jag igen men vill gärna se lite mer kvalite istället för kvantitet.

Och som sagt det finns andra forum för er som inte har det som BanArne har.

Mvh/D.P

De kanske är så att de som tjaffsar mest på olika forum på fyllan har tillräckligt med vett för att inse att det är alldeles för farligt för dom att gå ut på krogen och bete sig likadant. Det värsta som kan hända här på forumet är ju att de blir avstängda eller får en spydig kommentar tillbaka men i verkliga livet kan det göra riktigt ont att kalla folk för både det ena och det andra. På ett internet forum så kan du ju kalla någon för idi*t och sen logga ut för att slippa bry dig om svaret, men irl så får man ta konsekvenserna. :thumbsup: Jag har ju träffat en hel del forummmedlemmar irl och ibland så kan man ju undra varför de beter sig som de gör på nätet när de är helt annorlunda i verkligheten. Och då menar jag i possitiv bemärkelse. :)

Och för all del, finns säkert de som tycker att jag beter mig annorlunda på forumet jämfört med hur jag är när de träffat mig irl.   :thumbsup:

Mvh Swippe

It´s the choices You make, not the chanses You take, that´s determines Your destiny

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Hej!

Undrar varför det ska vara för mycket tjafs och obegåvade innlägg på många "Thaiforum" det verkar vara ungefär samma gäng som glider runt och skriver enradare och hoppar på folk till höger och vänster.

Många skriver ju uppenbarligen på fyllan, men va fan om ni super stäng av datorn och gå på krogen eller gör ngt annat i stället.

Har man inget "vettigt" att säga så är det bättre att hålla käften det gäller både på forumen och i verkliga livet.

Folk verkar bry sig mer om hur många chilis dom har och sina + och - karma än hur dom framställer sig själva.

Nu är inte jag någon Dr Phil eller ngt men helt klart och tydligt så framgår att en del kanske skulle uppsöka ngn slags hjälp.

Vågar påstå att BanArne är den som har mest innanför pannbenet på detta forum, det är inte han som är pajasen här inne om man nu säger som så.

Nu tjafsar jag igen men vill gärna se lite mer kvalite istället för kvantitet.

Och som sagt det finns andra forum för er som inte har det som BanArne har.

Mvh/D.P

Bravo D.P.! Fortsätt att tjafsa! Din Tjafs är 1000 gånger bättre än vissa skribenters tjafs!

Hälsning

Svarten

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker det ar riktigt bra, jag var aldrig med pa Msn-tiden sa det kan jag inte jamfora med men jag kan jamfora med lite andra Thai-forum. Det ar ovanligt manga vettiga inlagg har och jag har aldrig stort mig pa nonsensinlagg, jag anvander ogarna min fritid till att reta upp mig pa saker jag kan hoppa over.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...