Jump to content
IGNORERAD

Kunga sorg


Boa52

Recommended Posts

2 minuter sedan, skrev kitungmakmak:

Nu har tjejen min inte en tråd på sig men hon har svart hår i alla fall, det jag avsåg var mer personer som på 7/11 eller på marknaden. Har dom inte råd med en ny klädsel så skulle en svart armbindel troligen inte vara nån större kostnad ändå.

 

Och om nu 7/11 stoppar försäljningen av alkohol varför inte låna ut svarta armbindlar till personalen då tex. Syr dom upp 10.000 st så lär det inte bli så jäkla dyrt. Tror dom tappar mer på att stoppa försäljningen faktiskt. Och det skulle se bra ut för dom som lägger märke till sånt.

Är verkligen svarta armbindlar tradition i Thailand?

 

Alla 7Eleven är väl privatägda så det skiljer nog.....

 

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 183
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Boa52

    25

  • Tallviking

    13

  • leifen

    12

  • kitungmakmak

    12

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

10 minuter sedan, skrev leifen:

Är verkligen svarta armbindlar tradition i Thailand?

 

Alla 7Eleven är väl privatägda så det skiljer nog.....

 

Ingen aning om thailändska traditioner men nåt svart på sig utan att byta ut uniformerna skulle bli billigare, eller det var lite så jag tänkte.

Frågade experten, men hon hade inte en aning heller så jag kanske är helt fel ute. "I don´t know" blev svaret... Som vanligt alltså.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

23 minuter sedan, skrev Boa52:

Thailand är Thailand men alla hade Kungen som den bästa och ni som bor eller har träffat Thai människor vet att dom inte

eller pratar sanning var enda gång. Men Kungen var störst

Du är så overkligt omedveten om din värld haha!

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev kitungmakmak:

Ingen aning om thailändska traditioner men nåt svart på sig utan att byta ut uniformerna skulle bli billigare, eller det var lite så jag tänkte.

Frågade experten, men hon hade inte en aning heller så jag kanske är helt fel ute. "I don´t know" blev svaret... Som vanligt alltså.

Skippa svart armbindel och kör neutrala kläder i svart, grått eller vitt. Undvik kulörta kläder bara. 

 

Rådet med risk att jag far fram med lögner ;) 

 

Tallviking hade en bra länk från TAT om goda råd.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

14 minuter sedan, skrev leifen:

Skippa svart armbindel och kör neutrala kläder i svart, grått eller vitt. Undvik kulörta kläder bara. 

Rådet med risk att jag far fram med lögner ;) 

 

Tallviking hade en bra länk från TAT om goda råd.

Körde vitt idag  som T-shirt men med en illröd YAMAHA logo på sig... Tja, jag hade inte packat för att Kungen skulle gå bort. Svarta T-shirts köper jag inte i Thailand för dom blir gråa efter första tvätten (är lite snål så dom är inte av bästa kvalitet).

 

Får leta lite, vitt (utan logo) borde jag ha nånstans. Fast inte på shortsen.

Ändrades av kitungmakmak

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev kitungmakmak:

Körde vitt idag  som T-shirt men med en illröd YAMAHA logo på sig... Tja, jag hade inte packat för att Kungen skulle gå bort. Svarta T-shirts köper jag inte i Thailand för dom blir gråa efter första tvätten (är lite snål så dom är inte av bästa kvalitet).

 

Får leta lite, vitt borde jag ha nånstans. Fast inte på shortsen.

Ge fan att tvätta dina vita kläder, så kommer du både spara och klara dina 30 dagar som respektabel turist. Vitt, grått och sen svart.

 

Svarta T-shirt klarar tvätten om du går upp i prisklass mot 100THB. Det sparar du in på att skippa fem tvättar.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

44 minuter sedan, skrev Boa52:

alla hade Kungen som den bästa

Nej.

Its nice to be important, but it's more important to be nice.

Link to comment
Dela på andra sajter

56 minuter sedan, skrev kitungmakmak:

Jo, det reagerade jag åxå på. Att faranger gör det är kanske inte så konstigt. Men att även thai inte kör med svart är lite märkligt. I alla fall en svart armbindel eller nåt skulle jag antagit vara passande.

 

Men jag är ju i syndens näste Pattaya/jomtien så det kanske är att förvänta sig lite respektlöshet här. Och nej, jag har inte testat nån bar för att kolla läget där.

En närstående dog nyligen. Förut har jag alltid haft vit slips och svart sorgband när jag varit på begravning. Jag har flyttat ett antal ggr sedan förra begravningen så jag har ingen koll på var jag hade dessa två saker. Jag var ute i god tid så jag han kolla tre handelsområden, drygt 15 butiker, ingen hade vit slips och sorgband. Nu var detta Sverige om thailändare har sorgband så har jag i varje fall inte sett några.

Link to comment
Dela på andra sajter

54 minuter sedan, skrev Boa52:

Thailand är Thailand men alla hade Kungen som den bästa och ni som bor eller har träffat Thai människor vet att dom inte

eller pratar sanning var enda gång. Men Kungen var störst

Farligt att generalisera så.

Vilken av dom Chulalongkorn, eller han som dog nyss?

Link to comment
Dela på andra sajter

46 minuter sedan, skrev leifen:

Ge fan att tvätta dina vita kläder, så kommer du både spara och klara dina 30 dagar som respektabel turist. Vitt, grått och sen svart.

 

Svarta T-shirt klarar tvätten om du går upp i prisklass mot 100THB. Det sparar du in på att skippa fem tvättar.

Helt OT, men jag skall ju vara i Asien i 5 månader... Måste nog tvätta nångång anar jag.

 

Men vitt får det bli, måste kolla vad jag har för shorts dock. Där blir det nog lite marigare.

 

Även om jag klär mig som turist (som jag faktiskt är) så vill jag inte bli anklagad för LM. Grått visste jag inte om fungerade, skulle dock fungera för mig jäkligt bra faktiskt.

 

Tackar för tipset. Nu skall jag bara klura ut hur resten av den Thailändska kulturen fungerar. Lär väl ta en sisådär 1000 år eller så när inte ens tjejen vet...

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev Boa52:

En tråd blev stängd där jag skrev innan Kungen dog att hela Thailand skulle sörja jätte mycket när han dog. Två st tyckte att jag var dum

och inte förstod att era fruar skulle inte sörja, inte förstod Thai tänk. Nu är det så att alla i Thailand sörjer och grinar också, ser på skype mina frus syskon.

En undran bl. chefen för MPR hur mycket kontakt har du med din fru och alla andra Thai runt dej, måste vara noll. Du måste leva i din egen bubbla.

Det var en gubbe till som tyckte som du. Min fråga ska vi ta med oss Sverige när vi åker utomlands och tycka vi vet allt och som vissa inte ha nån kontakt 

med I detta fall Thaifolket

 

Anar att det är mig du menar. 

Kan väl bara säga att jag har ganska säkert mer kontakt med min fru och thailändarna runt mig, än du.

Konstigt vore det annars... 

 

Att jag lever i en bubbla är inte heller att överdriva, men jag väljer att kalla min bubbla för bekantskapskrets. 

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev Jiipee:

Skickade också en fråga ang. denna tråd till moderator att radera hela tråden med en jävla fart.

 

Flera som skrivit där skulle hamna i Thai fängelse omedelbart och livslång utvisning, men när man sitter i det underbara skyddade Sverige skriver man vad man vill.

 

Tänk er, även titel på själva tråden där man skriver Kungens namn med litet bokstav är en kränkning.

 

Finns inte forumets säte i Bangkok?

 

När RTP läser vissa inlägg här på forumet är det tack och adjö.

 

Inga andra forum tilllät nån som helst skriverier, men här var det fritt fram.

 

Kom ihåg, att allt kontrolleras via dem styrande och ni som har skrivit illa om Kungafamiljen blir listade. Så känn är välkomna till Thailand, imigration väntar på er.

 

Tänk för helvete!

 

 

Så 1000-tals miljoner människor med tusentals språk kontrolleras dagligen? Och om du tänker själv, håller du fortfarande med då?

 

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev leifen:

Är verkligen svarta armbindlar tradition i Thailand?

 

Alla 7Eleven är väl privatägda så det skiljer nog.....

 

Är inte seven-leven franch,,, vad det nu heter. Du har ju varit hundra år i thai vet du inte om svarta armbindlar i Thai

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Boa52:

Är inte seven-leven franch,,, vad det nu heter. Du har ju varit hundra år i thai vet du inte om svarta armbindlar i Thai

 

Du kan ju alltid googla på vad franchising betyder, och hur det fungerar.

 

Tex 7/11 och MCD är sådana verksamheter, som har separata/privata ägare, kan äga en inrättning eller flera.

 

Om du ska svamla, så se åtminstone till o ha en liten aning om vad du svamlar om!

 

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Surin P3:

 

Anar att det är mig du menar. 

Kan väl bara säga att jag har ganska säkert mer kontakt med min fru och thailändarna runt mig, än du.

Konstigt vore det annars... 

 

Att jag lever i en bubbla är inte heller att överdriva, men jag väljer att kalla min bubbla för bekantskapskrets. 

Du svarade inte på vad jag menade. Läs en gång till vad du skrev om thais tankar om Kungen. Det jag menar  att även din fru har det men det vill du inte medge

därför skriver jag du har inte mycket kontakt med din fru och thaifolk, om du hade det viste du

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Soengsang:

 

Du kan ju alltid googla på vad franchising betyder, och hur det fungerar.

 

Tex 7/11 och MCD är sådana verksamheter, som har separata/privata ägare, kan äga en inrättning eller flera.

 

Om du ska svamla, så se åtminstone till o ha en liten aning om vad du svamlar om!

 

Vet vad det är kunde bara inte stava till det. Leif trodde det är privat ägt det svarade jag på , läs hela tråden gubbe

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Boa52:

Det jag menar  att även din fru har det men det vill du inte medge

därför skriver jag du har inte mycket kontakt med din fru och thaifolk, om du hade det viste du

 

Hahah du är makalös, tror tex att bla han har många gr mer kontakt med Thailand och dess folk än vad tex du har, och hur kan du veta saker om andras fruar, det är underligt?

 

Du har tydligen suttit några månader i en av 2 efterblivna byar, och tror sen du vet något mer än folk som bor och är verksamma i Thailand, en dag inser du kanske hur korkad du är.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Boa52:

Vet vad det är kunde bara inte stava till det. Leif trodde det är privat ägt det svarade jag på , läs hela tråden gubbe

Leifen trodde inte något, han visste till 100% att de är privatägda!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

 

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev Soengsang:

Leifen trodde inte något, han visste till 100% att de är privatägda!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

 

Klart dom är privat ägda. Har inte hört talas om att de är offentligt ägda.

Link to comment
Dela på andra sajter

14 minuter sedan, skrev Soengsang:

 

Hahah du är makalös, tror tex att bla han har många gr mer kontakt med Thailand och dess folk än vad tex du har, och hur kan du veta saker om andras fruar, det är underligt?

 

Du har tydligen suttit några månader i en av 2 efterblivna byar, och tror sen du vet något mer än folk som bor och är verksamma i Thailand, en dag inser du kanske hur korkad du är.

Vad jag skriver är inte om era fruar utan ert vetande om thai folket. ALLA i thai sörjer Kungen även era fruar även om ni inte tror det,

Tur du är mera korkad än jag, jobbar inte du på en pråm

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Boa52:

ALLA i thai sörjer Kungen även era fruar även om ni inte tror det,

 

Men herregud kork, vem har påstått något annat???

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

29 minuter sedan, skrev Soengsang:

 

Men herregud kork, vem har påstått något annat???

Du gör som alla< andra läser inte början av trådar, det var två st som menade att kungen var inget för deras fruar. dom stog mycket högre i rang

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Boa52:

ALLA i thai sörjer Kungen

Nej, verkligen inte.

Its nice to be important, but it's more important to be nice.

Link to comment
Dela på andra sajter

"Ropar till frugan:in med 2 bira till och en påse schips! "Hon: är det nått bra på Tv? "Jag, nädå, kollar på en fars på MPR! :drunk:

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...