Jump to content
IGNORERAD

slide show of a house we fixed


alanthebuilder

Recommended Posts

Man undrar ju varför de ursprungliga byggarna satt kåken på styltor, Kan det ha varit de återkommande översvämningarna i området?

 Sen undrar jag vilka åtgärder som gjorts för att förhindra vattenskador vid nästa översvämning?

 

Ser ut som ett mycket kortsiktigt byggande...

Att Thai-byggare gör så där är förvånande, de borde väl veta bättre?

Antar att "Cash is King" och att "byggmästaren" bygger vad som helst bara han får betalt?

 

 

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev Tommy:

Man undrar ju varför de ursprungliga byggarna satt kåken på styltor, Kan det ha varit de återkommande översvämningarna i området?

 Sen undrar jag vilka åtgärder som gjorts för att förhindra vattenskador vid nästa översvämning?

 

Ser ut som ett mycket kortsiktigt byggande...

Att Thai-byggare gör så där är förvånande, de borde väl veta bättre?

Antar att "Cash is King" och att "byggmästaren" bygger vad som helst bara han får betalt?

 

 

MVH Tommy

 

"Kåken på styltor" är väl en av de vanligaste byggsättet på landsbygden ?

 

Människorna där uppe och redskap, fordon och djur där nere

 

I Malaysia byggde man ofta på styltor för att minska ner risken för ormar i huset. Vet inte om det är samma i Thailand

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Tallviking:

 

"Kåken på styltor" är väl en av de vanligaste byggsättet på landsbygden ?

 

Människorna där uppe och redskap, fordon och djur där nere

 

I Malaysia byggde man ofta på styltor för att minska ner risken för ormar i huset. Vet inte om det är samma i Thailand

 

Många (människor) använder även utrymmet under huset dagtid. Det är mycket svalare under huset än i huset.

Link to comment
Dela på andra sajter

33 minuter sedan, skrev Nemo:

 

Många (människor) använder även utrymmet under huset dagtid. Det är mycket svalare under huset än i huset.

 

 

Ja visst är det smart.... först bygger man ett hus som är så dåligt konstruerat att man inte kan bo i det 

 

Sedan tillbringar man alla daga och nätter under huset

 

/Enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Enis:

 

 

Ja visst är det smart.... först bygger man ett hus som är så dåligt konstruerat att man inte kan bo i det 

 

Sedan tillbringar man alla daga och nätter under huset

 

/Enis

 

Handlar nog inte så mycket om smarthet. Väldigt många äldre hus i Thailand saknar ac pga ekonomiska förhållanden.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

När jag lämnar civilisationen så tillbringar jag tiden under huset då det är svalare.

Tillsammans med kossor ankor och tuppar kan det bli toppen.

Gumman brukar bli nöjd efter en vecka typ och så kan vi leva igen.

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...