Jump to content
IGNORERAD

Polisen passkontrollerar mörkhyade i Nana


MPR Nyheter

Recommended Posts

Soi 3 i området Nana i Bangkok spärrades under natten av i samband med att 200 poliser gick in i området.
Enligt nyhetsrapporter ska alla som stoppades och greps ha varit mörkhyade. Man riktade endast in sig på Soi 3 för att kolla besökares pass och få dem att lämna urinprover. Polisgruppen leddes av storstadspolischefen Sanit Mahathavorn och turistpolischef Surachet Hakpan.
Av de 30 mörkhyade turister som kollades ska sex inte ha haft pass och/eller ha testats positivt för droger. Sanit sade att tillslaget är en del i försök att minska brott, och framförallt att komma åt de individer som använder turistområden för illegala aktiviteter, såsom drogrelaterade brott. Han tillade att passkontroller är ett bra sätt att göra detta på eftersom det kan avslöja tidigare brott och personer som är efterlysta.

 

559000010474704.JPEG.f3f8951e9472ffc0d1c30d55576143c4.JPEG

Källa

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 29
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Rillex

    5

  • frason

    4

  • born41

    3

  • Benriach

    3

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Med så många som rör sig i området hade det blivit för stor uppgift att kolla alla.

Tar man en grupp i taget så blir läget hanterbart.

I Sverige hade det blivit ett sjuhelsikes liv om man bara kontrollerat mörkhyade.

 

Born41

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev born41:

Med så många som rör sig i området hade det blivit för stor uppgift att kolla alla.

Tar man en grupp i taget så blir läget hanterbart.

I Sverige hade det blivit ett sjuhelsikes liv om man bara kontrollerat mörkhyade.

 

Born41

 

På en del ja.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

48 minuter sedan, skrev born41:

I Sverige hade det blivit ett sjuhelsikes liv om man bara kontrollerat mörkhyade.

 

Born41

 

Kolla vadå, de har väl inga pass.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev born41:

Med så många som rör sig i området hade det blivit för stor uppgift att kolla alla.

Tar man en grupp i taget så blir läget hanterbart.

I Sverige hade det blivit ett sjuhelsikes liv om man bara kontrollerat mörkhyade.

 

Born41

Precis,först kollar vi afrikaner sen romer sen araber sen     afrikaner sen .....

mvh inte rasist,men.

Link to comment
Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev Nemo:

 

Kolla vadå, de har väl inga pass.

Nej inga pass eller ID kort men bankkort som staten fyller på med pengar.

Inget bankkort=illegal invandrare eller någon som lever som jömnd efter  beslut om utvisning - lär finnas 10 000 personer.

 

Born41

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev born41:

Nej inga pass eller ID kort men bankkort som staten fyller på med pengar.

Inget bankkort=illegal invandrare eller någon som lever som jömnd efter  beslut om utvisning - lär finnas 10 000 personer.

 

Born41

Finns väl en massa afrikaner som är i Thailand illegalt i just dessa områden.

Känns lite konstigt att dessa kontroller inte tillkommit  tidigare.

 

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

40 minuter sedan, skrev janne_h:

Finns väl en massa afrikaner som är i Thailand illegalt i just dessa områden.

Känns lite konstigt att dessa kontroller inte tillkommit  tidigare.

 

 

Exakt och resultatet var väntat 20% av dom kontrollerade torskade. 

Men 200 poliser borde väl kunna kolla fler än 30pers tycker man.

Hoppas på fortsättning av kontrollerna i dom kvarteren.

 

//Broskan

"Om jag fått frågan om var de lyckli­gaste människorna finns skulle jag ha svarat: I Filippinerna, där ­varje ­människa har en ståuppkomikers ­talang."

Staffan Heimerson - http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/staffanheimerson/article14502442.ab

 

Link to comment
Dela på andra sajter

7 timmar sedan, skrev born41:

Nej inga pass eller ID kort men bankkort som staten fyller på med pengar.

Inget bankkort=illegal invandrare eller någon som lever som jömnd efter  beslut om utvisning - lär finnas 10 000 personer.

 

Born41

Nej, LMA-kort.

Hatar lögnare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Mmmm men alla ryssarna, jag landade i Stockholm för en vecka sedan, efter mig kom ett plan från Belgrad, eftersom jag är hyfsat fördomsfri!!!

Men bara åsynen fick ju en att bli rädd, inga gossar man bråkar med helt enkelt, men det var bara min fördomsfulla hjärna som sa det!!??

Ändrades av Rillex
Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev Rillex:

Mmmm men alla ryssarna, jag landade i Stockholm för en vecka sedan, efter mig kom ett plan från Belgrad, eftersom jag är hyfsat fördomsfri!!!

Men bara åsynen fick ju en att bli rädd, inga gossar man bråkar med helt enkelt, men det var bara min fördomsfulla hjärna som sa det!!??

Ett plan från Belgrad kom efter dig för att du är hyfsat fördomsfri? Låter vettigt.

Hatar lögnare.

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev Rillex:

Mmmm men alla ryssarna, jag landade i Stockholm för en vecka sedan, efter mig kom ett plan från Belgrad, eftersom jag är hyfsat fördomsfri!!!

Men bara åsynen fick ju en att bli rädd, inga gossar man bråkar med helt enkelt, men det var bara min fördomsfulla hjärna som sa det!!??

För att vara fördomsfri tycker jag att du är ganska fördomsfull. Sen fattar jag inte riktigt vad dina ryssar har med Belgrad att göra...

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev frason:

Ett plan från Belgrad kom efter dig för att du är hyfsat fördomsfri? Låter vettigt.

 

Väldigt!!! ögon och text är ju inte samma sak!!

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Rillex:

 

Väldigt!!! ögon och text är ju inte samma sak!!

Hmm, berätta  mer, har lite svårt att förstå sammanhanget i dina inlägg. Alla ryssarna, plan från Belgrad som landar efter dig för att du är hyfsat fördomsfri, du blev rädd för några gossar man inte bråkar med och ögon och text inte är samma sak?

Hatar lögnare.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Benriach:

För att vara fördomsfri tycker jag att du är ganska fördomsfull. Sen fattar jag inte riktigt vad dina ryssar har med Belgrad att göra...

 

Kanske det kanske, fördomar tillhör nog mänskligheten, vad ryssar och andra fd. öststatsfolk har med saken att göra är att polisen i Nana bara tittade efter "svarta" när det finns lika mycket vita som inte har "rent mjöl i påsen" (det vart faktiskt roligt nu, rent mjöl ......)

Link to comment
Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev Rillex:

 

Kanske det kanske, fördomar tillhör nog mänskligheten, vad ryssar och andra fd. öststatsfolk har med saken att göra är att polisen i Nana bara tittade efter "svarta" när det finns lika mycket vita som inte har "rent mjöl i påsen" (det vart faktiskt roligt nu, rent mjöl ......)

Men herregud kom inte och säg att du är en av de lättkränkta godhetsapostlarna, trodde faktisk bättre om dig. Om man nu upptäckt att det försigår fiffel bland de människor som härstammar från Afrika men uppehåller sig i Bkk, är det då fel att ha en riktad aktion mot dem i de kvarter de uppehåller sig vanligast i?

 

Fan, det låter nästan som det gamla REVA-projektet som polisen försökte med för några år sen .De hittade c:a 20% papperslösa, men PK-media gick ut med att 80% var oskyldiga kränkta medborgare...

Ändrades av Benriach

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Benriach:

Men herregud kom inte och säg att du är en av de lättkränkta godhetsapostlarna, trodde faktisk bättre om dig. Om man nu upptäckt att det försigår fiffel bland de människor som härstammar från Afrika men uppehåller sig i Bkk, är det då fel att ha en riktad aktion mot dem i de kvarter de uppehåller sig vanligast i?

 

Fan, det låter nästan som det gamla REVA-projektet som polisen försökte med för några år sen .De hittade c:a 20% papperslösa, men PK-media gick ut med att 80% var oskyldiga kränkta medborgare...

 

Men snälla Benriach nu ska vi sänka blodtrycket lite, jag är inte en sk. godhetsapostel, lika lite jag kunde urskilja en samling från fd öststatsblocket...Och att alla asiater i Svergie är horor...

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev Benriach:

Men herregud kom inte och säg att du är en av de lättkränkta godhetsapostlarna, trodde faktisk bättre om dig.

Lite osäkert vad man ska tro efter ryssar, förföljande flyg från Belgrad pga att Rillex är fördomsfri osv..

 

Kanske dags för kränktkortet.

 

krankt.jpg

Hatar lögnare.

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Rillex:

 

Men snälla Benriach nu ska vi sänka blodtrycket lite, jag är inte en sk. godhetsapostel, lika lite jag kunde urskilja en samling från fd öststatsblocket...Och att alla asiater i Svergie är horor...

Nu har du allt jollrat bort mig, för nu hänger jag inte med för 5 öre...

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

11 timmar sedan, skrev janne_h:

Finns väl en massa afrikaner som är i Thailand illegalt i just dessa områden.

Känns lite konstigt att dessa kontroller inte tillkommit  tidigare.

 

 

Det har det, detta var inte första gången. 

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, redan i mitten på 90-talet gjorde polisen raider i pratunam, dom kollade bara afrikaner.

Många av dom var knarkhandlare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej

Att några idi*ter uppenbarligen tycker att det är rasistiskt att kontrollera människor med utländskt utseende när man letar efter folk som uppehåller sig illegalt i ett land övergår mitt förstånd, det är väl mer eller mindre självklart att polisen borde jobba på det sättet i alla länder inklusive Sverige?

Mvh isan lover

Ändrades av Isan Lover
Link to comment
Dela på andra sajter

20 timmar sedan, skrev born41:

Nej inga pass eller ID kort men bankkort som staten fyller på med pengar.

Inget bankkort=illegal invandrare eller någon som lever som jömnd efter  beslut om utvisning - lär finnas 10 000 personer.

 

Born41

Jömnd...?    stavar som en illegal invandrare  :haha:   ;)

Vill du gå med i Vattenskallarnas förening? - JätteHjärna !

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...