Jump to content
IGNORERAD

Man glömmer det dåliga...


samet

Recommended Posts

3 timmar sedan, skrev samet:

 

Skall du bara vända på flygplatsen eller göra en snabb endagars funkar det.

Annars finns det ju bättre alternativ! @leifen har ju hissat Vietnam, det kanske är trevligar?

 

Har inte varit i KL och tänker inte åka dit heller. Ett par dagar i Saigon eller Phnom Penh är ett mycket trevligt alternativ för nytt visum.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 80
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • samet

    9

  • Esspe

    8

  • leifen

    4

  • borje222

    3

Mest aktiva i denna tråd

12 timmar sedan, skrev evert 1:

Transithotellet i Moskva på 70 talet var heller ingen hit, framförallt med en kpist beväpnad vakt i korridoren. Toalettbesök var bara inte att tänka på.

 

Jo tack dom där kpistgubbarna var inte att leka med. Såg en dyngrak norrman som började bråka på flygplatsen och han blev väldigt kärleksfullt omhändertagen :11:

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

25 minuter sedan, skrev Esspe:

 

Har inte varit i KL och tänker inte åka dit heller. Ett par dagar i Saigon eller Phnom Penh är ett mycket trevligt alternativ för nytt visum.

Penang och Georgetown är ett mycket bättre alternativ än KL för nytt visum.

 

Mysig stad i engelsk kolonial-stil och mycket farangvänliga restauranger  ;) 

Nära till beacher och bad

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev stefan5300:

 

Skulle jag skriva om allt jag tycker är bra så fick jag ju hålla på flera dagar och det orkar jag inte.

 

Stod i inlägg #3 att man skulle ju komma ihåg dom dåliga grejerna...läste lite fort där...

mvh ragson - din bästaste vän.
Min musiksida finns HÄR!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
23 timmar sedan, skrev möljis:

Jag har för mig att man knappt ens fick vatten....

Hej

Av någon anledning fick vi alltid äpplejuice just i Thaskent, men dom flesta längtade ju efter en öl eller något.

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2016-10-04 at 06:35, skrev möljis:

Jag har för mig att man knappt ens fick vatten....

Dom 20 första tog äppeldricka, för nästa 20 grupp var det bara vatten resten blev utan. Fast vattnet såg nästan ut som äppeldrickat så jag såg till att vara absolut först då kunde det finnas någon cola burk.

31 minuter sedan, skrev Isan Lover:

Hej

Av någon anledning fick vi alltid äpplejuice just i Thaskent, men dom flesta längtade ju efter en öl eller något.

Mvh isan lover

Har man druckit sovjet öl så räcker det med en gång. Mineralrikt vatten blandat med jäst är ingen höjdare.

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2016-10-03 at 18:02, skrev matz:

Aj fan jag som tänkt ta en liten tripp till KL nästa Thai resa för att få ny 30 dagar hmmm

 

/matz

Åk du, KL är jätteintressant och ett spännande exempel på multikultur som funkar ganska bra. Om man bara kan äta internationell snabbmat är det bäst att stanna hemma.

Link to comment
Dela på andra sajter

Mellanlandning i Bombay  (även detta på 70 talet med Aeroflot) var verkligen en upplevelse. Lokalbefolkning spatserade  från kåkstaden rakt över landningsbanan, i vänthallen ståtoa och en dammig rumstempererad coca cola kostade 5 dollar - ingen handlade.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bussresa Phuket-Bangkok 1978. Gick bara ett flyg i veckan och det var stendött i Phuket, inte ens en öl kunde man få tag på ibland. Så vi tog bussen efter tre-fyra dagar. Hamnade längst bak utan nackstöd. Fullt med folk i mittgången på plastpallar. 15 timmar och en totalt tokig chaufför. Kunde inte röra på nacken på 3 dagar efter det.

 

Bussresa Bangkok-Chiang Mai i början på 80-talet. Körde sönder nånstans mitt i djungeln mitt i natten. Toan överfull och stank. Inget att äta. Har dock för mig att vi hade nån Mekhong flaska med oss. Mycket rån på den tiden och man väntade bara på att dom skulle komma och plocka oss. Till sist kom det ett par pick-uper som tog oss till närmaste stad. Ny buss därifrån. Totalt ca 20 timmar och dessutom kass i kistan.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

Scandinaviancorner
1 timme sedan, skrev evert 1:

Mellanlandning i Bombay  (även detta på 70 talet med Aeroflot) var verkligen en upplevelse. Lokalbefolkning spatserade  från kåkstaden rakt över landningsbanan, i vänthallen ståtoa och en dammig rumstempererad coca cola kostade 5 dollar - ingen handlade.

Kommer mycket väl ihåg bombay  nån gång new dehli  och kazakstan eller nått sånt i syd ryssland

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2016-10-04 at 10:10, skrev leifen:

Penang och Georgetown är ett mycket bättre alternativ än KL för nytt visum.

 

Mysig stad i engelsk kolonial-stil och mycket farangvänliga restauranger  ;) 

Nära till beacher och bad

Smaken är som baken. Tyckte det var skit :waaaht:

Link to comment
Dela på andra sajter

Vilka skit resor ni varit med om , men jag tror att ni valt resorna själva så varför gnälla, ni måste vara sörlänningar allihop. huva. gnällspikar

Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak
5 minuter sedan, skrev Boa52:

Vilka skit resor ni varit med om , men jag tror att ni valt resorna själva så varför gnälla, ni måste vara sörlänningar allihop. huva. gnällspikar

Jag kan ställa upp som reseledare åt dig så kan du se hur jäkla eländigt livet kan bli. Jag hittar inte nånstans och snackar inte språket så det är upplagt för att trassla till sig.

 

Att jag ens tagit mig till flygplatsen är fan ett under eller mirakel. Men för dig Boa så ställer jag upp som reseledare. Om BTT hjälper till så är du i säkra händer. Det kommer garanterat att bli minnesvärt.

Ändrades av kitungmakmak

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

25 minuter sedan, skrev Boa52:

Vilka skit resor ni varit med om , men jag tror att ni valt resorna själva så varför gnälla, ni måste vara sörlänningar allihop. huva. gnällspikar

Du kan ju läsa inlägg 1,2 och 3. Där förklarar Trådskaparen meningen med tråden och har vi tur förstår du varför det just är de negativa erfarenheterna som det berättas om i denna tråd.

 

Men man ska väl inte hoppas på för mycket 

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

12 minuter sedan, skrev Mankan:

Du kan ju läsa inlägg 1,2 och 3. Där förklarar Trådskaparen meningen med tråden och har vi tur förstår du varför det just är de negativa erfarenheterna som det berättas om i denna tråd.

 

Men man ska väl inte hoppas på för mycket 

Du har helt rätt, men storgubba som vet bäst och rest över hela världen och ändå gnäller över att dom inte hittade rätta resan. Tror det är gubbar som vill bara gnälla 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Boa52:

Du har helt rätt, men storgubba som vet bäst och rest över hela världen och ändå gnäller över att dom inte hittade rätta resan. Tror det är gubbar som vill bara gnälla 

 

Skulle tro att det är dags för dig att "gå på sängen" nu, så ska du se att det ordnar sig med denna tråd också...

 

Mvh. borje222

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Scandinaviancorner:

Kommer mycket väl ihåg bombay  nån gång new dehli  och kazakstan eller nått sånt i syd ryssland

 

Där i Bombay hämtade dom upp dom härligt gröna dallrande äggen man fick till maten sen. Efter dom resorna mådde man som äggen såg ut.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

32 minuter sedan, skrev Boa52:

Du har helt rätt, men storgubba som vet bäst och rest över hela världen och ändå gnäller över att dom inte hittade rätta resan. Tror det är gubbar som vill bara gnälla 

Det är väl mest du som gnäller i den här tråden?

Lappgubbe!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tunisien på 80-talet,vilket skitställe,Goa på sent 70-tal,inhängnat hotell med tiggare gloende in på området,skulle man gå därifrån så behövdes eskort av vakt.2 veckors magsjuka och kom hem som ett utskitet lingon.

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev måne:

Tunisien på 80-talet,vilket skitställe,Goa på sent 70-tal,inhängnat hotell med tiggare gloende in på området,skulle man gå därifrån så behövdes eskort av vakt.2 veckors magsjuka och kom hem som ett utskitet lingon.

 

Goa idag är något helt annat. Har vänner som åker varje år, älskar det!

Det som de beskriver är lite som Pattaya light, barer, restauranger och hålligång.

Link to comment
Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev samet:

 

Goa idag är något helt annat. Har vänner som åker varje år, älskar det!

Det som de beskriver är lite som Pattaya light, barer, restauranger och hålligång.

Har också vänner som är trogna Goa men det lär vara stor skillnad på norra och södra delen. Hippiefolket har tydligen fortfarande kontrollen i söder.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
On 5 oktober 2016 at 06:41, skrev Wangthong:

Dom 20 första tog äppeldricka, för nästa 20 grupp var det bara vatten resten blev utan. Fast vattnet såg nästan ut som äppeldrickat så jag såg till att vara absolut först då kunde det finnas någon cola burk.

Har man druckit sovjet öl så räcker det med en gång. Mineralrikt vatten blandat med jäst är ingen höjdare.

Hej

Så funkade det nog, håller med om att Ryska öl på den tiden var något man helst undvek, men dom hade ju bra vodka, knappt drickbart vin och Rysk s.k champagne.

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...