Jump to content
IGNORERAD

Amnesty hindras från att presentera tortyrrapport


MPR Nyheter

Recommended Posts

5 minuter sedan, skrev Isan Lover:

Hej

Nu genomförs ju i princip inga av dom reformer som dom demonstrerande i Bangkok 2014 krävde, vilket dom nu klagar på och säger sig känna sig lurade på, själv anser jag ju stt det var naivt av dom demonstrerande att sätta sitt hopp om reformer på militären och diktaturen.

 

Den mest uppmärksammade reformen ifrån juntans sida hittills är väl skolreformen men den inriktade sig ju tyvärr inte på ökade kunskaper utan moral, rojalism, ökad nationalism och religion.

 

Allt var inte rätt innan kuppen, men diktatur och juntastyre är ingen lösning på demokratiska problem.

Mvh isan lover

 

Så hur tror du politikerna skulle kunna reformera landet med tanke på vilka politiker det finns i landet ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 265
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Tallviking

    31

  • janne_h

    19

  • leifen

    14

  • frogfish

    12

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Guest Isan Lover
8 minuter sedan, skrev Tallviking:

 

Så hur tror du politikerna skulle kunna reformera landet med tanke på vilka politiker det finns i landet ?

Hej

Nej inte bara dessa, jag skulle som jag har framfört tidigare helst ha sett att en panel bestående av betrodda och erfarna tidigare och nuvarande medlemmar ifrån både regeringar, parlament, senat, konstitutions domstol, lagråd, EC och högsta domstolen skötte detta och gärna med utländsk stödifrån ex.vis EU, USA och FN.

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev Isan Lover:

Hej

Nej inte bara dessa, jag skulle som jag har framfört tidigare helst ha sett att en panel bestående av betrodda och erfarna tidigare och nuvarande medlemmar ifrån både regeringar, parlament, senat, konstitutions domstol, lagråd, EC och högsta domstolen skötte detta och gärna med utländsk stödifrån ex.vis EU, USA och FN.

Mvh isan lover

 

Du tror på tomten också eller ?


Eller så har du aldrig varit i Thailand och har ingen som helst aning om hur thailändare med makt tänker och resonerar runt inblandning utifrån omvärlden i Thailands inre angelägenheter

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
6 minuter sedan, skrev Tallviking:

 

Du tror på tomten också eller ?


Eller så har du aldrig varit i Thailand och har ingen som helst aning om hur thailändare med makt tänker och resonerar runt inblandning utifrån omvärlden i Thailands inre angelägenheter

Hej

Dom röda var väl ex.vis överens om att låta Tony Blair komma till Thailand och medla i den politiska konflikten, men det var väl motparten och kuppförespråkarna inte intresserade av?

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev Isan Lover:

Hej

Dom röda var väl ex.vis överens om att låta Tony Blair komma till Thailand och medla i den politiska konflikten, men det var väl motparten och kuppförespråkarna inte intresserade av?

Mvh isan lover

 

Oppositionspartierna klagade på att han skulle ha 20 miljoner baht för det hela. Kanske inte så konstigt !

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
1 minut sedan, skrev Tallviking:

 

Oppositionspartierna klagade på att han skulle ha 20 miljoner baht för det hela. Kanske inte så konstigt !

Hej

Det kanske det hade varit värt?

Kan juntan satsa mycket pengar en resa till Hawaii så borde man väl kunna satsa lite på en fredlig lösning av den långa konflikten också?

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

26 minuter sedan, skrev Tallviking:

 

Du tror på tomten också eller ?


Eller så har du aldrig varit i Thailand och har ingen som helst aning om hur thailändare med makt tänker och resonerar runt inblandning utifrån omvärlden i Thailands inre angelägenheter

Och nu min herre...vet du även hur dessa Thailändare tänker.

Du ställer ju många frågor hela tiden.

Kan jag få ställe en fråga....hur tänker dessa?

Tacksam för ett utförligt svar.

Vet att du är en mästare inom dom flesta områden....nu oxså tankeläsare.

Trodde gränsen var nådd vid kosmetika......

Ändrades av thomas001
Link to comment
Dela på andra sajter

27 minuter sedan, skrev thomas001:

Och nu min herre...vet du även hur dessa Thailändare tänker.

Du ställer ju många frågor hela tiden.

Kan jag få ställe en fråga....hur tänker dessa?

Tacksam för ett utförligt svar.

Vet att du är en mästare inom dom flesta områden....nu oxså tankeläsare.

Trodde gränsen var nådd vid kosmetika......

 

Varför läsa tankar när de thailändska makthavarna skriver sina tankar i sina egna tal och publiceras i media ?

 

Är du inte läskunnig, kan du inget om Thailand eller spelar du bara "okunnig" i ett baksyfte att  vara otrevlig ?

Ändrades av Tallviking

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

11 minuter sedan, skrev Tallviking:

 

Varför läsa tankar när de thailändska makthavarna skriver sina tankar i sina egna tal och publiceras i media ?

 

Är du inte läskunnig, kan du inget om Thailand eller spelar du bara "okunnig" i ett baksyfte att  vara otrevlig ?

Ett baksyfte kan ju vara att få nöjet att reta dig lite. 

Ovanligt att du svarar med frågor.......

 

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Isan Lover:

Hej

Det som skiljer mig och dig är väl att jag vill att reformer och förändringar ska ske inom det demokratiska systemet, jag tror till skillnad mot dig inte att militären är rätt personer att reformera och utveckla en nation demokratiskt, rättsligt eller avskaffa korruptionen.

Mvh isan lover

Militären ska ge fan i att lägga sig i det demokratiska systemet. Det är det de demokratiskt valda regeringarna ska göra. Fast hur mycket har de demokratiska krafterna ägnat sig åt att bygga demokrati de senaste 10 åren? Det mesta verkar ha gått ut på att sko sig själva, och skapa oreda i samhället. De har varit otroligt framgångsrika på att polarisera det thailändska samhället. Det är nog det som de thailändska politikerna varit framgångsrikast med.

 

Att thailändska folket ett flertal gånger har råkat i luven på varandra under nästan inbördeskrigsliknande former med tunga vapen, bomber och mordbränder. Det lastar jag de thailändska politikerna för. Det är dessa som ska styra och ena landet, deras förbannade plikt är att göra det bästa för Thailand.

 

Nu hoppas jag på ett demokratiskt val och att nästa demokratiska period ska bli bättre än den tidigare. Fast efter kungens död kan vad som helst inträffa. För det thailändska folket så hoppas jag på något bättre än vad som de hittills haft.  Är det något land i regionen som haft en sämre utveckling än Thailand. De har haft ett försprång mot de flesta av grannländerna men de senaste 10 åren har det mest bara gått bakåt i förhållande till omvärlden.  

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
1 minut sedan, skrev Wangthong:

Militären ska ge fan i att lägga sig i det demokratiska systemet. Det är det de demokratiskt valda regeringarna ska göra. Fast hur mycket har de demokratiska krafterna ägnat sig åt att bygga demokrati de senaste 10 åren? Det mesta verkar ha gått ut på att sko sig själva, och skapa oreda i samhället. De har varit otroligt framgångsrika på att polarisera det thailändska samhället. Det är nog det som de thailändska politikerna varit framgångsrikast med.

 

Att thailändska folket ett flertal gånger har råkat i luven på varandra under nästan inbördeskrigsliknande former med tunga vapen, bomber och mordbränder. Det lastar jag de thailändska politikerna för. Det är dessa som ska styra och ena landet, deras förbannade plikt är att göra det bästa för Thailand.

 

Nu hoppas jag på ett demokratiskt val och att nästa demokratiska period ska bli bättre än den tidigare. Fast efter kungens död kan vad som helst inträffa. För det thailändska folket så hoppas jag på något bättre än vad som de hittills haft.  Är det något land i regionen som haft en sämre utveckling än Thailand. De har haft ett försprång mot de flesta av grannländerna men de senaste 10 åren har det mest bara gått bakåt i förhållande till omvärlden.  

Hej

Du tror inte att just militären, överklassen och kretsen runt kungahuset är en aktiv part och till stor del en bidragande orsak till den politiska konflikten i landet?

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Den stora frågan är.......

Vilket år hålls nästa demokratiska val i Thailand?

 

Mitt tips 2021, vilket kommer till efter våldsamma sammandrabbningar! :cry:

Behandla din nästa så som du själv vill bli behandlad.

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev Isan Lover:

förändringar ska ske inom det demokratiska systemet,

Var kan du tyda att jag är emot det demokratiska systemet,det jag är emot är att dina idoler inte har agerat efter det demokratiska systemet utan genomfört sin politiik efter eget huvud och för att allt har skett för att berika sig själva.Att likt en diktator styra ett parti som fått förtroendet av folket är för mig inte OK.

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

36 minuter sedan, skrev Isan Lover:

Hej

Du tror inte att just militären, överklassen och kretsen runt kungahuset är en aktiv part och till stor del en bidragande orsak till den politiska konflikten i landet?

Mvh isan lover

Det behövs ingen större inblandning av utomstående, politikerna har varit så framgångsrika att undvika en demokratiseringsprocess!

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev thomas001:

Ett baksyfte kan ju vara att få nöjet att reta dig lite. 

Ovanligt att du svarar med frågor.......

 

 

Det retar mig inte att du skjuter dig själv i foten

 

Snarare roar

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Tallviking:

 

Det retar mig inte att du skjuter dig själv i foten

 

Snarare roar

Förklara gärna vad du menar utan att ställa en ny fråga.

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev Wangthong:

Militären ska ge fan i att lägga sig i det demokratiska systemet. Det är det de demokratiskt valda regeringarna ska göra. Fast hur mycket har de demokratiska krafterna ägnat sig åt att bygga demokrati de senaste 10 åren? Det mesta verkar ha gått ut på att sko sig själva, och skapa oreda i samhället. De har varit otroligt framgångsrika på att polarisera det thailändska samhället. Det är nog det som de thailändska politikerna varit framgångsrikast med.

 

Att thailändska folket ett flertal gånger har råkat i luven på varandra under nästan inbördeskrigsliknande former med tunga vapen, bomber och mordbränder. Det lastar jag de thailändska politikerna för. Det är dessa som ska styra och ena landet, deras förbannade plikt är att göra det bästa för Thailand.

 

Nu hoppas jag på ett demokratiskt val och att nästa demokratiska period ska bli bättre än den tidigare. Fast efter kungens död kan vad som helst inträffa. För det thailändska folket så hoppas jag på något bättre än vad som de hittills haft.  Är det något land i regionen som haft en sämre utveckling än Thailand. De har haft ett försprång mot de flesta av grannländerna men de senaste 10 åren har det mest bara gått bakåt i förhållande till omvärlden.  

 

Att demokratin har gått i stå på 20-hundratalet är uppenbart, iaf för de flesta. Detta sammanfaller med att kungen har blivit gammal, sjuklig och svag. Skulle Shinawatra-regeringarna kunnat driva Thailand mot inbördeskrig på samma sätt som skett, med en kung i sina krafts dagar? Troligtvis inte. Det skulle behövts en kung som tog Thaksin i örat när han började ta ut svängarna och då hade stödet för honom troligtvis minskat och demokratin hade kanske kunnat ha en positivare utveckling, troligtvis inga kupper hade behövts heller.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
On 2016-10-16 at 11:23, skrev b-tung:

Den stora frågan är.......

Vilket år hålls nästa demokratiska val i Thailand?

 

Mitt tips 2021, vilket kommer till efter våldsamma sammandrabbningar! :cry:

Hej

Kanske blir det så men något demokratiskt och internationellt godkänt val blir det knappast tal om då, den nya militära konstitutionen omöjliggör ju i princip verklig demokrati eftersom juntan själva numera ska tillsätta hela senaten själva, juntan har numera laglig rätt att avsätta en regering som för en politik dom ogillar och det utan att ens behöva kuppa, juntan kan dessutom tillsätta en General som PM utan att denne har valts o.s.v, så det lär inte handla om verklig demokrati utan en skendemokrati med dom verkliga makthavarna bakom kulisserna.

Mvh isan lovet

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Isan Lover:

Hej

Kanske blir det så men något demokratiskt och internationellt godkänt val blir det knappast tal om då, den nya militära konstitutionen omöjliggör ju i princip verklig demokrati eftersom juntan själva numera ska tillsätta hela senaten själva, juntan har numera laglig rätt att avsätta en regering som för en politik dom ogillar och det utan att ens behöva kuppa, juntan kan dessutom tillsätta en General som PM utan att denne har valts o.s.v, så det lär inte handla om verklig demokrati utan en skendemokrati med dom verkliga makthavarna bakom kulisserna.

Mvh isan lovet

Du som har facit i allt gällande Thailand,kommer Kungens makt att begränsas eller låter juntan den nye Kungen få samma roll som den senaste.

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

On 16/10/2016 at 12:05, skrev Isan Lover:

Hej

Det som skiljer mig och dig är väl att jag vill att reformer och förändringar ska ske inom det demokratiska systemet, jag tror till skillnad mot dig inte att militären är rätt personer att reformera och utveckla en nation demokratiskt, rättsligt eller avskaffa korruptionen.

Mvh isan lover

 

Att förvänta sig att thailändska politiker tar eget ansvar i att stänga locket till syltburken är skrattretande.

Finns det något, vad som helst, som tyder på att de någonsin varit på rätt väg?

Blir någon påkommen så håller han bara käften i en vecka så har snålblåsten dragit förbi och då åker fingrarna ner i syltburken igen.

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
9 timmar sedan, skrev måne:

Du som har facit i allt gällande Thailand,kommer Kungens makt att begränsas eller låter juntan den nye Kungen få samma roll som den senaste.

Hej

En mycket intressant gråta som nog ingen kan svara på med någon som helst säkerhet ännu.

 

Militärjuntan och kuppmakarna med Preem i spetsen vill med största sannolikhet inte ens att han ska få efterträda sin far, dom vill säkert ha någon som dom har mer inflytande och samsyn med, sonen känns nog som ett lite osäkert kort, Preem har ju dessutom mer eller mindre öppet talat om vad tycker om sonen och det var inte direkt positivt.

 

Hur det skulle gå till om militären skulle begränsa hans makt, påverka och styra honom förstår jag inte riktigt, alla som ens tänker den tanken riskerar ju själva att fällas för LM-brott, men en del sysselsätter nog sina tankar med hur detta skulle gå till just nu.

 

Vore jag sonen skulle jag nog se upp, risken för olyckor av något slag är nog minst sagt förhöjd det närmaste året, inte minst kuppmakarna och militären skulle ha något att tjäna på detta.

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Isan Lover:

Hej

En mycket intressant gråta som nog ingen kan svara på med någon som helst säkerhet ännu.

 

Militärjuntan och kuppmakarna med Preem i spetsen vill med största sannolikhet inte ens att han ska få efterträda sin far, dom vill säkert ha någon som dom har mer inflytande och samsyn med, sonen känns nog som ett lite osäkert kort, Preem har ju dessutom mer eller mindre öppet talat om vad tycker om sonen och det var inte direkt positivt.

 

Hur det skulle gå till om militären skulle begränsa hans makt, påverka och styra honom förstår jag inte riktigt, alla som ens tänker den tanken riskerar ju själva att fällas för LM-brott, men en del sysselsätter nog sina tankar med hur detta skulle gå till just nu.

 

Vore jag sonen skulle jag nog se upp, risken för olyckor av något slag är nog minst sagt förhöjd det närmaste året, inte minst kuppmakarna och militären skulle ha något att tjäna på detta.

Mvh isan lover

De skulle nog stärka sina aktier,sonen är ju inte direkt populär.

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev måne:

De skulle nog stärka sina aktier,sonen är ju inte direkt populär.

 

 

Nästa gång läser vi hela svaret som IL skriver.....

Behandla din nästa så som du själv vill bli behandlad.

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev Isan Lover:

Hej

En mycket intressant gråta som nog ingen kan svara på med någon som helst säkerhet ännu.

 

Militärjuntan och kuppmakarna med Preem i spetsen vill med största sannolikhet inte ens att han ska få efterträda sin far, dom vill säkert ha någon som dom har mer inflytande och samsyn med, sonen känns nog som ett lite osäkert kort, Preem har ju dessutom mer eller mindre öppet talat om vad tycker om sonen och det var inte direkt positivt.

 

Hur det skulle gå till om militären skulle begränsa hans makt, påverka och styra honom förstår jag inte riktigt, alla som ens tänker den tanken riskerar ju själva att fällas för LM-brott, men en del sysselsätter nog sina tankar med hur detta skulle gå till just nu.

 

Vore jag sonen skulle jag nog se upp, risken för olyckor av något slag är nog minst sagt förhöjd det närmaste året, inte minst kuppmakarna och militären skulle ha något att tjäna på detta.

Mvh isan lover

Hej ja JUNTAN har ju ändrat Konstitutionen som man gick till "val" på och man försöker med alla medel roffa åt sig mera makt hela tiden. Så KUNGEN var på din vakt du kan aldrig lita på JUNTAN i Thailand. mvh

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej ja JUNTAN har ju ändrat Konstitutionen som man gick till "val" på och man försöker med alla medel roffa åt sig mera makt hela tiden. Så KUNGEN var på din vakt du kan aldrig lita på JUNTAN i Thailand. mvh



Nu vet jag inte vem du åsyftar?
Men preem är ju just nu temporär kung. Och prinsen har ju meddelat genom militären att han avser att inte tillträda på ett år. Då han säger sig vilja respektera folket som sörjer.
Att nåt typ av maktspel pågår. Det är helt klart.
Sen ska man ha klart för sig att gamla kungens makt byggde på att han var populär hos folket. Då kungaämbetet i sig inte ger någon större makt alls.
Och med tanke på prinsens icke popularitet så är ju även detta ett problem. Då man ej vet hur folket och andra politiska krafter reagerar på hans auktoritet eller brist på sådan.
Därav tror jag preem håller ämbetet i sitt grepp för att man ska hålla locket på medan man utarbetar en plan som fungerar för framtiden, utan att skapa kaos i landet.

Man kan ju bara spekulera vilka politiska krafter som skulle sättas i gungning om prinsen skulle benåda Thaksin, som exempel. I en tid utan kunglig auktoritet.


Skickat från min SM-N910F via Tapatalk

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...