Jump to content
IGNORERAD

Amnesty hindras från att presentera tortyrrapport


MPR Nyheter

Recommended Posts

Precis nyss, skrev Isan Lover:

Hej

Inte speciellt, jag är sedan länge van med att du på egen hand läser ut sånt som inte står i inlägget.

Mvh isan lover

:rotfl:

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 265
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Tallviking

    31

  • janne_h

    19

  • leifen

    14

  • frogfish

    12

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

2 minuter sedan, skrev Isan Lover:

Hej

Inte speciellt, jag är sedan länge van med att du på egen hand läser ut sånt som inte står i inlägget.

Mvh isan lover

håller med   :)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

påminner om dina svar på citat du aldrig läst

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

11 timmar sedan, skrev Isan Lover:

Hej

Militärkupper och diktatur är inget alternativ till demokrati.

När du inser det kanske vi kommer varandra närmare i diskussionerna.

Men jag accepterar din åsikt och tycker självklart att du precis som jag ska få framföra vad vi tycker och argumentera för vår åsikt i olika frågor, detta även om vi inte kommer överens, har samsyn eller enas i frågan.

Mvh isan lover

 

Tjeena.

Jag håller med om att militärkupper och diktatur inte är något alternativ till demokrati. Men det är inte heller röstköp eller korrupta maktmissbrukande "folkvalda" som ser sin position som ett sätt att berika sig själv. I demokratiska länder avsätts myglande politiker, dom sitter INTE mandatperioden ut. Punkt.

Eftersom du uppenbart har en annan uppfattning om detta vill jag se ett endaste litet bevis som styrker din tes. Verkar väldigt svårt. Men det visar ju att "din form" av demokrati mer liknar den som finns i fina kommunistiska enpartistater som Vitryssland än den som finns i Skandinavien. För att citera dej: "När du inser det kanske vi kommer varandra närmare i diskussionerna."

Men det är ju fint av dej att du accepterar en annan åsikt än din då det är väldigt få som vill ha det samhälle du predikar för. Ett fall framåt.

Tjeena.

"Att försöka är första steget till att misslyckas" - Homer Simpson

-NICE BEAVER!!! -Thank you, I just had it stuffed. (Leslie Nielsen & Pricilla Presley i Nakna Pistolen)

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad
15 minuter sedan, skrev NiceBeaver:

Men det är ju fint av dej att du accepterar en annan åsikt än din då det är väldigt få som vill ha det samhälle du predikar för.

hej om jag förstått IL rätt så vill han ha en demokrati där alla får vara med och rösta fram de som skall styra landet. Där alla får säga vad de tycker och tänker utan att fängslas.  Där ingen blir mördad av militären eller trakasserad av dito. IL är inte ensam om sin demokrati-tanke utan EU.FN,USA och Amnesti  m.fl har samma tanke om hur en demokrat skall fungera. mvh

Link to comment
Dela på andra sajter

15 minuter sedan, skrev haan:

hej om jag förstått IL rätt så vill han ha en demokrati där alla får vara med och rösta fram de som skall styra landet. Där alla får säga vad de tycker och tänker utan att fängslas.  Där ingen blir mördad av militären eller trakasserad av dito. IL är inte ensam om sin demokrati-tanke utan EU.FN,USA och Amnesti  m.fl har samma tanke om hur en demokrat skall fungera. mvh

 

Det du skriver tycker alla andra också så det var inga direkta nyheter. Men det jag och många andra även tycker är att en "folkvald" inte ska komma till makten genom röstköp och dessutom ska ha ett politiskt program att jobba efter så befolkningen vet vad man röstar på. Sedan ska den som är "folkvald" naturligtvis inte se sin position som ett sätt att kunna berika sig själv genom korruption, lagändringar eller maktmissbruk. Där skiljer sig IL och några till ifrån den demokratiska världen.

"Att försöka är första steget till att misslyckas" - Homer Simpson

-NICE BEAVER!!! -Thank you, I just had it stuffed. (Leslie Nielsen & Pricilla Presley i Nakna Pistolen)

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad
17 minuter sedan, skrev NiceBeaver:

 

Det du skriver tycker alla andra också så det var inga direkta nyheter. Men det jag och många andra även tycker är att en "folkvald" inte ska komma till makten genom röstköp och dessutom ska ha ett politiskt program att jobba efter så befolkningen vet vad man röstar på. Sedan ska den som är "folkvald" naturligtvis inte se sin position som ett sätt att kunna berika sig själv genom korruption, lagändringar eller maktmissbruk. Där skiljer sig IL och några till ifrån den demokratiska världen.

röstköp!!!!!!!!! = att lova saker till väljarna sker i alla länder före ett val .Vem eller vilka hade inte något partiprogram. Han har själv skrivit att han tar avstånd från korruption m.m (rätta mig om jag har fel). Du skriver "väldigt få som vill ha ett samhälle som IL" ALLA SOM JAG RÄKNADE UPP I MITT INLÄGG ÄR VÄL INTE FÅ . mvh

Ändrades av haan
Link to comment
Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev haan:

röstköp!!!!!!!!! = att lova saker till väljarna sker i alla länder före ett val .Vem eller vilka hade inte något partiprogram. Han har själv skrivit att han tar avstånd från korruption m.m (rätta mig om jag har fel). Du skriver "väldigt få som vill ha ett samhälle som IL" ALLA SOM JAG RÄKNADE UPP I MITT INLÄGG ÄR VÄL INTE FÅ . mvh

Du har missat något i historien.

Hatar lögnare.

Link to comment
Dela på andra sajter

40 minuter sedan, skrev haan:

hej om jag förstått IL rätt så vill han ha en demokrati där alla får vara med och rösta fram de som skall styra landet. Där alla får säga vad de tycker och tänker utan att fängslas.  Där ingen blir mördad av militären eller trakasserad av dito. IL är inte ensam om sin demokrati-tanke utan EU.FN,USA och Amnesti  m.fl har samma tanke om hur en demokrat skall fungera. mvh

 

De flesta här, förutom IL och några få, anser liksom EU.FN,USA, Amnesty, cancerfonden, Rotarys, ANC  etc etc att politiker som står för maktmissbruk, valfusk, nepotism, odemokratiskt beteende, kriminalitet, skattebrott etc inte kan förknippas med demokrati. Att vi iom detta placerar oss i detta läger innebär att IL har fel och vi andra rätt.

Jag hoppas du fattar poängen?

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev haan:

röstköp!!!!!!!!! = att lova saker till väljarna sker i alla länder före ett val .Vem eller vilka hade inte något partiprogram. Han har själv skrivit att han tar avstånd från korruption m.m (rätta mig om jag har fel). Du skriver "väldigt få som vill ha ett samhälle som IL" ALLA SOM JAG RÄKNADE UPP I MITT INLÄGG ÄR VÄL INTE FÅ . mvh

 

Förlåt att jag var otydlig. IL brukar kalla det "små gåvor". Vad skulle du kalla det? Och visst har IL skrivit att han är emot korruption vid ett par tillfällen. Detta verkar dock inte gälla om man är "folkvald": Då är det helt i sin ordning att se till att få en lagändring så personen ifråga inte behöver betala några miljarder i skatt. Vad tror du själv sånt mest förekommer? I länder som ligger i topp eller botten på demokratiindex?

"Att försöka är första steget till att misslyckas" - Homer Simpson

-NICE BEAVER!!! -Thank you, I just had it stuffed. (Leslie Nielsen & Pricilla Presley i Nakna Pistolen)

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad
8 minuter sedan, skrev SatanG:

 

De flesta här, förutom IL och några få, anser liksom EU.FN,USA, Amnesty, cancerfonden, Rotarys, ANC  etc etc att politiker som står för maktmissbruk, valfusk, nepotism, odemokratiskt beteende, kriminalitet, skattebrott etc inte kan förknippas med demokrati. Att vi iom detta placerar oss i detta läger innebär att IL har fel och vi andra rätt.

Jag hoppas du fattar poängen?

 

/ SatanG

hej säger den som är en av JUNTANS största fan. MVH

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad
9 minuter sedan, skrev NiceBeaver:

 

Förlåt att jag var otydlig. IL brukar kalla det "små gåvor". Vad skulle du kalla det? Och visst har IL skrivit att han är emot korruption vid ett par tillfällen. Detta verkar dock inte gälla om man är "folkvald": Då är det helt i sin ordning att se till att få en lagändring så personen ifråga inte behöver betala några miljarder i skatt. Vad tror du själv sånt mest förekommer? I länder som ligger i topp eller botten på demokratiindex?

vad har det att göra med IL han är emot korruption och lagändringar. Vet ej vad vad IL menar med små gåvor.

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev haan:

vad har det att göra med IL han är emot korruption och lagändringar. Vet ej vad vad IL menar med små gåvor.

 

IL är för en lagändring så en "folkvald" slipper betala skatt på sin företagsförsäljning. Något som alla andra måste betala. Tycker du det är förenligt med demokrati? "Små gåvor" är ILs fina omskrivning för röstköp. För kallar man det för en annan beskrivning och dessutom påstår att det "är en tradition" blir det plötsligt tillåtet. Märkligt för att komma från en som kallar sig demokratikämpe, eller hur?

"Att försöka är första steget till att misslyckas" - Homer Simpson

-NICE BEAVER!!! -Thank you, I just had it stuffed. (Leslie Nielsen & Pricilla Presley i Nakna Pistolen)

Link to comment
Dela på andra sajter

13 minuter sedan, skrev haan:

hej säger den som är en av JUNTANS största fan. MVH

 

Hej på dig också. 

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad
6 minuter sedan, skrev NiceBeaver:

 

IL är för en lagändring så en "folkvald" slipper betala skatt på sin företagsförsäljning. Något som alla andra måste betala. Tycker du det är förenligt med demokrati? "Små gåvor" är ILs fina omskrivning för röstköp. För kallar man det för en annan beskrivning och dessutom påstår att det "är en tradition" blir det plötsligt tillåtet. Märkligt för att komma från en som kallar sig demokratikämpe, eller hur?

hej IL kan svara på det bättre. mvh

Link to comment
Dela på andra sajter

44 minuter sedan, skrev haan:

röstköp!!!!!!!!! = att lova saker till väljarna sker i alla länder före ett val .Vem eller vilka hade inte något partiprogram. Han har själv skrivit att han tar avstånd från korruption m.m (rätta mig om jag har fel). Du skriver "väldigt få som vill ha ett samhälle som IL" ALLA SOM JAG RÄKNADE UPP I MITT INLÄGG ÄR VÄL INTE FÅ . mvh

 

2 minuter sedan, skrev haan:

hej IL kan svara på det bättre. mvh

 

Du har således ingen egen åsikt. Uppfattat.

"Att försöka är första steget till att misslyckas" - Homer Simpson

-NICE BEAVER!!! -Thank you, I just had it stuffed. (Leslie Nielsen & Pricilla Presley i Nakna Pistolen)

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad
11 minuter sedan, skrev NiceBeaver:

 

 

Du har således ingen egen åsikt. Uppfattat.

hej se mitt tidigare svar. mvh

Link to comment
Dela på andra sajter

14 timmar sedan, skrev haan:

hej se mitt tidigare svar. mvh

Hej,

Så IL ska svara för dig för att du inte har en åsikt eller ett svar?

 

Mvh

Hatar lögnare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad
6 minuter sedan, skrev frason:

Hej,

Så IL ska svara för dig för att du inte har en åsikt eller ett svar?

 

Mvh

JA mvh

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev haan:

JA mvh

Hej,

Skrämmande. Varför det, ingår du i någon typ av projekt som innebär att slå blå dunster i ögonen på dig?

 

Mvh

Hatar lögnare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad
2 minuter sedan, skrev frason:

Hej,

Skrämmande. Varför det, ingår du i någon typ av projekt som innebär att slå blå dunster i ögonen på dig?

 

Mvh

hej det har ju diskuterats radvis  om mut-pengar på detta forum. Har du missat  det!!!! Vad är bevisat? Om ett parti i Sverige lovar mig 50 sek mer i plånboken om jag röstar på det partiet. Vad är skillnaden  "Blå dunster"  SKRÄMMANDE. mvh

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev haan:

hej det har ju diskuterats radvis  om mut-pengar på detta forum. Har du missat  det!!!! Vad är bevisat? Om ett parti i Sverige lovar mig 50 sek mer i plånboken om jag röstar på det partiet. Vad är skillnaden  "Blå dunster"  SKRÄMMANDE. mvh

Hej,

Och vad är din åsikt kring det du beskriver, mut-pengar? Vilka mut-pengar (märkligt ord)? Vad ett parti Sverige lovar vet jag inte vad det har med saken att göra? Vilka har lovat 50 sek mer i plånboken om du röstat på ett visst parti?

 

Missat vad? Vad är bevisat?

 

Mvh

Hatar lögnare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad
1 minut sedan, skrev frason:

Hej,

Och vad är din åsikt kring det du beskriver, mut-pengar? Vilka mut-pengar (märkligt ord)? Vad ett parti Sverige lovar vet jag inte vad det har med saken att göra? Vilka har lovat 50 sek mer i plånboken om du röstat på ett visst parti?

 

Missat vad? Vad är bevisat?

 

Mvh

läst

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
22 timmar sedan, skrev NiceBeaver:

 

Tjeena.

Jag håller med om att militärkupper och diktatur inte är något alternativ till demokrati. Men det är inte heller röstköp eller korrupta maktmissbrukande "folkvalda" som ser sin position som ett sätt att berika sig själv. I demokratiska länder avsätts myglande politiker, dom sitter INTE mandatperioden ut. Punkt.

Eftersom du uppenbart har en annan uppfattning om detta vill jag se ett endaste litet bevis som styrker din tes. Verkar väldigt svårt. Men det visar ju att "din form" av demokrati mer liknar den som finns i fina kommunistiska enpartistater som Vitryssland än den som finns i Skandinavien. För att citera dej: "När du inser det kanske vi kommer varandra närmare i diskussionerna."

Men det är ju fint av dej att du accepterar en annan åsikt än din då det är väldigt få som vill ha det samhälle du predikar för. Ett fall framåt.

Tjeena.

Hej

 

Röstköp, korruption och maktmissbruk är inte heller något som militären är till för att vare sig kontrollera, avgöra eller straffa någon för, det finns institutionener, kontrollorgan och ett rättsväsende för detta som EC, Senat, Konstitutions Domstol och Åklagare.

 

Det är en myt som Svenska kuppivrare sprider att det skulle vara militärens uppgift att avsätta regeringar och politiker som myglar under mandatperioden, även detta är naturligtvis något som utsedda institutioner och kontrollorgan som EC, Senat och Konstitutions Domstol ska ta ställning till och sköta.

 

Så länge du inte tar ställning mot militär inblandning i politiken, inte tar avstånd ifrån militärkupper, diktatur och juntor så kommer vi aldrig närmare varandra i dessa diskussioner.

 

I en demokrati finns det enligt mig inga politiska eller rättsliga kontrolluppgifter för militären, dom borde ägna sig åt att kontrollera korruption, nepotism och oegentligheter inom sin egen organisation och bestraffa militärer som myglar, är inblandade i korruption, nepotism och human trafficking.

 

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
20 timmar sedan, skrev haan:

hej IL kan svara på det bättre. mvh

Hej

Det var nog snarare parlamentet som var för och godkände denna lagändring och inte jag.

Mvh isan lover

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...