Jump to content
IGNORERAD

Amnesty hindras från att presentera tortyrrapport


MPR Nyheter

Recommended Posts

10 minuter sedan, skrev möljis:

No problem! Kommer din dam från Buri ram området?

Ja, i en risby mellan BR och Nang Rong.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 265
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Tallviking

    31

  • janne_h

    19

  • leifen

    14

  • frogfish

    12

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

1 timme sedan, skrev frogfish:

Vi skulle lura på Newin att investera i Snok:big_smile:

Ja det vore kanonbra! Newin chidchob har ju gott om pengar,

var dom nu har kommit ifrån....

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Jive:

Ja, i en risby mellan BR och Nang Rong.

Då är vi nästan grannar. Vi har hus mitt mellan Nang Rong och Prakornchai

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev möljis:

Då är vi nästan grannar. Vi har hus mitt mellan Nang Rong och Prakornchai

Med svärföräldrarna i så fall. De använder vår markbit till div odlingar. Själv bor vi i Pattis/Darkside.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi bor också i Pattaya, men är mycket uppe vid huset. Mindre nu än förr, kanske jag ska skriva,

man tröttnar på buffelrövarna efter ett tag.

En av min frus bröder och hans familj har hand om marken.

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev möljis:

Vi bor också i Pattaya, men är mycket uppe vid huset. Mindre nu än förr, kanske jag ska skriva,

man tröttnar på buffelrövarna efter ett tag.

En av min frus bröder och hans familj har hand om marken.

3 timmar typ.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev Isan Lover:

Hej

Det beror nog på att juntfavännernas bild av vad som sker och hyllningar till juntan oftare får stå oemotsagda.

Läser jag något som jag inte tycker stämmer, inte håller med om eller som förskönar juntan och diktaturen så argumenterar jag emot detta och det tycker jag är en rättighet, precis som att andra kritiserar och bemöter mina inlägg om dom inte samtycker.

Mvh isan lover

 

Tjeena.

Ungefär som jag då. Som t.ex. att en "folkvald" faktiskt får gynna sig själv och ska "sitta mandatperioden ut". Eller att man kan döpa om röstköp till något fint för att sedan kalla det "tradition" och därmed tillåtet. Sedan har någon hävdat att detta finns i Skandinavien, dock utan att kunna presentera en endaste liten länk som bekräftar detta.

När sånt här händer argumenterar jag mot detta och har vid ungefär tjugo tillfällen även kommit med länkar som bekräftar min övertygelse om att korrupta politiker blir avsatta i demokratiska länder.

Det är min rättighet och det borde en person som påstår sig vara för yttrandefrihet acceptera. Istället häver den personen ur sig en massa saker om vilken typ av person man är när man inte håller med honom om sitt alternativ till demokrati. Tänk att den som säger sig vara en demokratikämpe inte kan komma med ett enda bevis för det han skriver.

Tjeena

"Att försöka är första steget till att misslyckas" - Homer Simpson

-NICE BEAVER!!! -Thank you, I just had it stuffed. (Leslie Nielsen & Pricilla Presley i Nakna Pistolen)

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
On 5 oktober 2016 at 07:10, skrev Boa52:

Skiten är det när han inte tycker som du, om han inte svarar hur ska det då bli nån tråd bara ena sidans åsikter som i Älg tråden JK står för 80 - 90 % av inläggen. Klart, när man pratar med sej

själv får man bästa svaren

Hej

Självklart borde bara dom som gillar kupper, diktatur och juntor få uttala sig, då hade det blivit mycket lugnare och trevligare stämning på forumet.

Ungefär lika självklart och konstgjort som det s.k "lugn och ro" som uppstår när en militärjunta tar över makten och förbjuder all opposition, förtrycker befolkningen  och skapar en atmosfär av rädsla.

Kanske inte så konstigt att en del medlemmar föredrar diktatur framför demokrati där folk får tycka och säga vad dom vill?

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
On 5 oktober 2016 at 11:50, skrev NiceBeaver:

 

Tjeena.

Ungefär som jag då. Som t.ex. att en "folkvald" faktiskt får gynna sig själv och ska "sitta mandatperioden ut". Eller att man kan döpa om röstköp till något fint för att sedan kalla det "tradition" och därmed tillåtet. Sedan har någon hävdat att detta finns i Skandinavien, dock utan att kunna presentera en endaste liten länk som bekräftar detta.

När sånt här händer argumenterar jag mot detta och har vid ungefär tjugo tillfällen även kommit med länkar som bekräftar min övertygelse om att korrupta politiker blir avsatta i demokratiska länder.

Det är min rättighet och det borde en person som påstår sig vara för yttrandefrihet acceptera. Istället häver den personen ur sig en massa saker om vilken typ av person man är när man inte håller med honom om sitt alternativ till demokrati. Tänk att den som säger sig vara en demokratikämpe inte kan komma med ett enda bevis för det han skriver.

Tjeena

Hej

Militärkupper och diktatur är inget alternativ till demokrati.

När du inser det kanske vi kommer varandra närmare i diskussionerna.

Men jag accepterar din åsikt och tycker självklart att du precis som jag ska få framföra vad vi tycker och argumentera för vår åsikt i olika frågor, detta även om vi inte kommer överens, har samsyn eller enas i frågan.

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
On 5 oktober 2016 at 07:33, skrev leifen:

Det fanns en tid före kuppen också, då kallade du ingen juntavän.... , men du kallade ändå de som debatterade emot dig alltid något nedlåtande.

Det kunde vara rojalister, elitens försvarare, demokratimotståndare, gulingar mm. 

 

Längre tillbaka mot 2011-2012 var alla som hade en annan åsikt gula och mot demokrati  enligt dig trots att det fanns ett mer demokratiskt parti i landet.

 

Enligt mig är alla som skriver på forumet riktiga demokrativänner, det finns även hopp även för dig också fast du har en lång väg kvar, när du har valt Thaksins demokrati som den enda framkomliga vägen.

 

Tycker ändå du ska fortsätta din väg för det är underhållande och håller forumet aktivt.

Hej

Om det inte finns någon junta är det ju svårt att kalla någon för juntavän eller hur?

 

Det är ju ingen hemlighet att samtliga kupper och kuppförsök i Thailands historia har sitt ursprung i rojalistisk, gul elit samt militärledning, självklart påstår jag och andra demokratiförespråkare att just dessa grupper som genom våldsamma gatumobbar bereder väg för militärkupper är demokratimotståndare.

 

Skulle man vara för demokrati om man sympatiserar med PDRC som motsätter sig fria och internationellt godkända val, tar till våld för att hindra folk att rösta, attackerar och stänger ned vallokaler, anställer 2 500 s.k säkerhetsvakter som är beväpnade med AK 47 och granater som dom sen använder mot polis och civila ?

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Isan Lover:

Hej

Om det inte finns någon junta är det ju svårt att kalla någon för juntavän eller hur?

 

Det är ju ingen hemlighet att samtliga kupper och kuppförsök i Thailands historia har sitt ursprung i rojalistisk, gul elit samt militärledning, självklart påstår jag och andra demokratiförespråkare att just dessa grupper som genom våldsamma gatumobbar bereder väg för militärkupper är demokratimotståndare.

 

Skulle man vara för demokrati om man sympatiserar med PDRC som motsätter sig fria och internationellt godkända val, tar till våld för att hindra folk att rösta, attackerar och stänger ned vallokaler, anställer 2 500 s.k säkerhetsvakter som är beväpnade med AK 47 och granater som dom sen använder mot polis och civila ?

Mvh isan lover

Den som tar avstånd för den förra regeringens agerande är för demokrati. 

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
10 minuter sedan, skrev leifen:

Den som tar avstånd för den förra regeringens agerande är för demokrati. 

Hej

Dom visade sitt stöd för demokratin på ett märkligt sätt som att ta till grova våldsbrott och beväpnade gatumobbar, än märkligare blev det när dessa av dig kallade "demokrativänner" ställde krav på en militärkupp och diktatur.

 

Enligt mig var både PDRC,s metoder och mål helt odemokratiska.

Mvh isan lover

Ändrades av Isan Lover
Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev Isan Lover:

Hej

Dom visade sitt stöd för demokratin på ett märkligt sätt som att ta till grova våldsbrott och beväpnade gatumobbar, än märkligare blev det när dessa av dig kallade "demokrativänner" ställde krav på en militärkupp och diktatur.

 

Enligt mig var både PDRC,s metoder och mål helt odemokratiska.

Mvh isan lover

Nja det är ju minst två år senare än valet.

Den som hyllade regeringen från 2011 fram till PM lämnade in avskedsansökan i december 2013 har noll koll om demokrati, bara en avgudadyrkan till ledaren.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

11 minuter sedan, skrev Isan Lover:

Hej

Dom visade sitt stöd för demokratin på ett märkligt sätt som att ta till grova våldsbrott och beväpnade gatumobbar, än märkligare blev det när dessa av dig kallade "demokrativänner" ställde krav på en militärkupp och diktatur.

 

Enligt mig var både PDRC,s metoder och mål helt odemokratiska.

Mvh isan lover

Så du menar att de metoder som användes 2009-2010 var demokratiska och icke våldsamma???

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
2 minuter sedan, skrev måne:

Så du menar att de metoder som användes 2009-2010 var demokratiska och icke våldsamma???

Hej

Det kunde jag själv inte utläsa i mitt inlägg.

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
8 minuter sedan, skrev leifen:

Nja det är ju minst två år senare än valet.

Den som hyllade regeringen från 2011 fram till PM lämnade in avskedsansökan i december 2013 har noll koll om demokrati, bara en avgudadyrkan till ledaren.

Hej

Förstår inte vad du pratar om, PDRC under ledning av Suthep attackerade både väljare, stängde ned vallokaler och hotade personalen på vallokaler vid valet 2014, ett i mina ögon märkligt sätt att visa stöd för demokrati och fria val på.

Resultstet av PDRC,s odemokratiska agerande dras Thailändarna med just nu och kanske i 20-30 år till, demokratin är mer avlägsen än på mycket länge.

Mvh isan lover

Ändrades av Isan Lover
Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev Isan Lover:

Hej

Om det inte finns någon junta är det ju svårt att kalla någon för juntavän eller hur?

 

Det är ju ingen hemlighet att samtliga kupper och kuppförsök i Thailands historia har sitt ursprung i rojalistisk, gul elit samt militärledning, självklart påstår jag och andra demokratiförespråkare att just dessa grupper som genom våldsamma gatumobbar bereder väg för militärkupper är demokratimotståndare.

 

Skulle man vara för demokrati om man sympatiserar med PDRC som motsätter sig fria och internationellt godkända val, tar till våld för att hindra folk att rösta, attackerar och stänger ned vallokaler, anställer 2 500 s.k säkerhetsvakter som är beväpnade med AK 47 och granater som dom sen använder mot polis och civila ?

Mvh isan lover

 

Hur kan man kalla sig "Demokratiförespråkare" och samtidigt försvara maktmissbruk, valfusk, nepotism, odemokratiskt beteende och kriminalitet ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
Precis nyss, skrev Tallviking:

 

Hur kan man kalla sig "Demokratiförespråkare" och samtidigt försvara maktmissbruk, valfusk, nepotism, odemokratiskt beteende och kriminalitet ?

Hej

Det kan man inte.

En demokratiförespråkare försvarar och står upp för olika länders befolkningars rätt att själva få utse sina regeringar i fria och internationellt godkända val, detta utan inblandning, hot och påverkan ifrån ej valbara traditionella makthavare.

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Isan Lover:

Hej

Det kan man inte.

En demokratiförespråkare försvarar och står upp för olika länders befolkningars rätt att själva få utse sina regeringar i fria och internationellt godkända val, detta utan inblandning, hot och påverkan ifrån ej valbara traditionella makthavare.

Mvh isan lover

 

Skönt att du skall sluta kalla dig "demokratiförespråkare" nu då eftersom du stöder de politiker som står för maktmissbruk, valfusk, nepotism, odemokratiskt beteende och kriminalitet !!

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Isan Lover:

Hej

Förstår inte vad du pratar om, PDRC under ledning av Suthep attackerade både väljare, stängde ned vallokaler och hotade personalen på vallokaler vid valet 2014, ett i mina ögon märkligt sätt att visa stöd för demokrati och fria val på.

Resultstet av PDRC,s odemokratiska agerande dras Thailändarna med just nu och kanske i 20-30 år till, demokratin är mer avlägsen än på mycket länge.

Mvh isan lover

Ditt skrivande om demokrati före PDRC har du förstås glömt.

Finns många inlägg om din udda syn på demokrati före revolten mot maffia-amnestin,  PDRC kom väl långt efter valet i maj 2011???

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
4 minuter sedan, skrev Tallviking:

 

Skönt att du skall sluta kalla dig "demokratiförespråkare" nu då eftersom du stöder de politiker som står för maktmissbruk, valfusk, nepotism, odemokratiskt beteende och kriminalitet !!

Hej

Det är du dom påstår detta, själv skulle jag aldrig försvara något av detta, men ag ser absolut inte diktatur, militärt förtryck, tortyr och dagliga brott mot nänskliga rättigheter som en lösning på dessa problem.

Mvh isan lover

 

Ändrades av Isan Lover
Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev måne:

Nu har skivan gått i gång :rap:

Äntligen......

 

 

händer något :D

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Isan Lover:

Hej

Det är du dom påstår detta, själv skulle jag aldrig försvara något av detta, men ag ser absolut inte diktatur, militärt förtryck, tortyr och dagliga brott mot nänskliga rättigheter som en lösning på dessa problem.

Mvh isan lover

 

 

Jobbigt att någon påstår något om dig som du inte håller med om eller ? :whistle:

 

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
4 minuter sedan, skrev Tallviking:

 

Jobbigt att någon påstår något om dig som du inte håller med om eller ? :whistle:

 

Hej

Inte speciellt, jag är sedan länge van med att du på egen hand läser ut sånt som inte står i inlägget.

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...