Jump to content
IGNORERAD

Bangkok får sin första fil för utryckningsfordon


MPR Nyheter

Recommended Posts

Guest Isan Lover
On 30 september 2016 at 17:13, skrev matz:

Får hoppas att du har rätt! för som Svensk är det lika frustrerande varje gång man ser ett utryckningsfordon som inte kan ta sig fram för att dessa Thai inte vill flytta på sig vilket vi Svenskar i alla fall har lärt sig att göra.

 

/matz 

Hej

Ja tänker man på att någon kanske kämpar för sitt liv inne i ambulansen och där varje minut kan vara avgörande för om personen överlever eller ej så känns det fruktansvärt att övriga fordon inte släpper fram ambulansen, att folk inte flyttar sig är för mig obegripligt.

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 32
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • janne_h

    5

  • Tommy

    3

  • Hobbe

    2

  • Nemo

    2

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Hej

Ja tänker man på att någon kanske kämpar för sitt liv inne i ambulansen och där varje minut kan vara avgörande för om personen överlever eller ej så känns det fruktansvärt att övriga fordon inte släpper fram ambulansen, att folk inte flyttar sig är för mig obegripligt.

Mvh isan lover



Det är ju sånt som framkommit i kampanjen på TV. Där man framhållit att en släkting skulle mycket väl kunna hamna i situationen där man har bråttom till sjukhus. Sen är det då extra glädjande att se när dom faktiskt flyttade på sig när en ambulans kommer.
Så det går framåt för Thailand.

Jag tror inte folk har tänkt tanken att varför det är så viktigt att flytta sig för ett utryckningsfordon tidigare. Då även fusket bland ambulans förare som bara ska hem och äta lunch med påslagna ljus och sirener, även förekommit.

Skickat från min SM-N910F via Tapatalk

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Ett stort problem kan bli att då thai många gånger är som korna i hagen. 

 

Behöver dom skita så gör dom det på stället. Samma med thai , ser dom en 7-11 och kommer på att dom behöver något där så stannar dom , sätter på varningsblinkers och gör sitt ärende  oavsett om dom  stoppar all trafik. 

Det liksom bekommer dom inte. 

 

Har sagt det förr och säger det igen .

Generellt ska thai inte framföra motordrivna fordon , dom har helt enkelt inte utbildning eller empati för det.

 

Mvh Hobbe

Bygg en mur runt Stockholm så får ni se vilken sida som har mest klösmärken / Ronny Eriksson

Link to comment
Dela på andra sajter

Ett stort problem kan bli att då thai många gånger är som korna i hagen. 

 

Behöver dom skita så gör dom det på stället. Samma med thai , ser dom en 7-11 och kommer på att dom behöver något där så stannar dom , sätter på varningsblinkers och gör sitt ärende  oavsett om dom  stoppar all trafik. 

Det liksom bekommer dom inte. 

 

Har sagt det förr och säger det igen .

Generellt ska thai inte framföra motordrivna fordon , dom har helt enkelt inte utbildning eller empati för det.

 

Mvh Hobbe



Ha ha...
Det gäller nog för många svenskar ochså. I Bangkok som motorcyklist så känns det helt klart att bilisterna här har bättre koll på hörnorna på bilen än många svenskar.
Så jag tror nog inte vi ska slå oss för bröstet på grund av vårat ursprung.
Dock upplever jag att många faranger upplever det som att Thailändare inte är riktigt kloka när dom gör saker på andra sätt än vad vi lärt oss. Många gånger glömmer vi bort att förutsättningarna kan vara annorlunda.

Skickat från min SM-N910F via Tapatalk

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
On 4 oktober 2016 at 14:25, skrev janne_h:

 


Ha ha...
Det gäller nog för många svenskar ochså. I Bangkok som motorcyklist så känns det helt klart att bilisterna här har bättre koll på hörnorna på bilen än många svenskar.
Så jag tror nog inte vi ska slå oss för bröstet på grund av vårat ursprung.
Dock upplever jag att många faranger upplever det som att Thailändare inte är riktigt kloka när dom gör saker på andra sätt än vad vi lärt oss. Många gånger glömmer vi bort att förutsättningarna kan vara annorlunda.

Skickat från min SM-N910F via Tapatalk
 

 

Hej

Jag brukar ju försvara mycket av det Thailändska men judt sättet att hänsynslöst, vårdslöst och mot alla tänkbara trafikregler framföra olika fordon är t.o.m något som jag ser som ett problem, men jag håller med om att man förutsättningarna är annorlunda och som Svensk har man bara att anpassa sig eller dö, det värsta är väl att man blir så avtrubbad att man tycker att det är både bekvämt och ok att köra på fel sida av vägen mot trafiken om man tjänar på det själv o.s.v.

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

On 07/10/2016 at 02:52, skrev Isan Lover:

Hej

Jag brukar ju försvara mycket av det Thailändska men judt sättet att hänsynslöst, vårdslöst och mot alla tänkbara trafikregler framföra olika fordon är t.o.m något som jag ser som ett problem, men jag håller med om att man förutsättningarna är annorlunda och som Svensk har man bara att anpassa sig eller dö, det värsta är väl att man blir så avtrubbad att man tycker att det är både bekvämt och ok att köra på fel sida av vägen mot trafiken om man tjänar på det själv o.s.v.

Mvh isan lover

 

Nja, ta ett par stänkare innan du kör iväg så känns det bättre, glöm bara inte amuletten runt halsen så är du ordentligt skyddad. Skit i vad alla som vill försvenska Thailand säger och håll på "traditionerna" :-)

 

/ SatanG

Ändrades av SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

Förra vintern så var jag i Bangkok under två omgångar och jag såg bilar flytta på sig för att göra plats när Ambulanserna kom med sirener och ljus. Men problemet med Bangkok är ju att det oftast är så smockat att det tyvärr inte finns plats att flytta på sig trotts att man vill. Man skulle nog behöva minska trafiken överlag i Bangkok hur man nu ska göra det. Själv så använder jag i stort uteslutande BTS som fungerar riktigt bra...

//P

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
20 timmar sedan, skrev SatanG:

 

Nja, ta ett par stänkare innan du kör iväg så känns det bättre, glöm bara inte amuletten runt halsen så är du ordentligt skyddad. Skit i vad alla som vill försvenska Thailand säger och håll på "traditionerna" :-)

 

/ SatanG

Hej

Amuletterna bär jag alltid på mig och jag tror faktiskt att dom ger lite tur.?

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...