Jump to content
IGNORERAD

Statlig Insättningsgaranti i Thailand


Nemo

Recommended Posts

Har för mig (kan ha fel) att den är på en miljon, men gäller det per konto eller per bank eller kanske t.o.m totalt. Nån som vet eller har erfarenhet om detta?  :)

Link to comment
Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev Nemo:

Har för mig (kan ha fel) att den är på en miljon, men gäller det per konto eller per bank eller kanske t.o.m totalt. Nån som vet eller har erfarenhet om detta?  :)

 

Har du många miljoner?  :misdoubt:

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det någon som har källfakta på insättningsgarantin ?

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

54 minuter sedan, skrev Soengsang:

Är det någon som har källfakta på insättningsgarantin ?

Googla så får du fram det.

Hatar lögnare.

Link to comment
Dela på andra sajter

14 timmar sedan, skrev Wanchai:

 

Har du många miljoner?  :misdoubt:

 

Vill jag inte påstå, men bara för att ha undanstoppat till 1-års extension så är man ju nära gränsen till 1 miljon. Sen måste man ju ha lite undanlagt till en regnig dag/sjukhusvistelse (har ingen försäkring) plus att man lägger undan till plan B. Man vet aldrig vad de kan hitta på för konstigheter här i Thailand, så en buffert är bra att ha. Men man vill ju inte sumpa bufferten  genom att lägga alla äggen i en korg om det inte finns en garanti att få behålla sina surt förvärvade slantar.   :)

 

Link to comment
Dela på andra sajter

14 timmar sedan, skrev Soengsang:

Är det någon som har källfakta på insättningsgarantin ?

 

Hittar du en länk så lägg gärna in den. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Välj två statliga stora banker lägg hälften i varje, så minimerar du risken iaf. Och kan sova bättre. Har för mig att Bangkok bank och Krung Thai bank är till största delen statliga samt förstås Military bank.

Skickat från min K6000 Pro via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

Min första posting på MPR.

Senaste info om insättingsgarantin.

 

http://www.thaiwebsites.com/deposits-insurance.asp

 

(Updated May 2016)

Major update to the content below :

The Thai government (cabinet), on 26 April 2016 has decided to extend the deposit protection in view of 'uncertain economic conditions'. Up to 10 August 2016 deposits a.....

 

Ot. Finns det nån tråd där man kan presentera sig, alltså en bläbar.

Hittar inget sånt.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Jiipee:

 

Ot. Finns det nån tråd där man kan presentera sig, alltså en bläbar.

Hittar inget sånt.

 

Jovisst finns det. Jag som relativ ny startade den nyligen. Viss info finns ju i allas profiler.

Men tydligen så vill merparten här på MPR vara väldigt anonyma och hemliga så om man inte dyker upp på deras IRL-träffar är det inte lätt att få veta nått.  

 

Men så finns de självklart en del som bjuder på allt! :haha:

Goda exempel @Maitan, @Luke the Drifter, @Rillex, @stefan5300, @scorpio63, @ragson @Enis, @rolba, @Drivern med flera. De bjuder på både bilder och historier samt på sig själva. Missade säkert några nu, men de är dessa jag min korta tid på MPR upptäckt bjuder på sig frikostigt!

 

 

Här är tråden jag startade.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...