Jump to content
IGNORERAD

Pass


Vurb

Recommended Posts

3 timmar sedan, skrev JohanB:

Det är det sista hon ska göra, speciellt i thai-immigration. Skulle kunna bli en jävla uppståndelse och föhör.

 

För sista gången.....

 

Utresa till Thailand från Sverige:

1)Checka in på flygplatsen i Sverige: Visa svenskt pass. Vid fråga om visum av incheckaren, visa thaipasset.

2)Gå genom passkontrollen i Sverige: Visa bara svenskt pass (för det finns inga Schengen-visa i thaipasset)

3)Flygresan till Thailand genomföres...................

4)Gå genom passkontrollen i Thailand Immigration, visa bara thailändskt pass (för det finns inget thaivisum i det svenska, så vifta inte med det)

 

Hemresa från Thailand till Sverige:

1)Checka in på flygplatsen i Thailand med det Thailändska passet. Vid fråga om visum till Schengen/Sverige, visa det svenska passet

2)Gå genom den Thailändska passkontrollen, visa Thailändskt pass (absolut inte det Svenska, för det finns ingen Thailändsk visa/inresestämpel i det)

3)Flygresan till Sverige genomföres....................

4)Gå genom passkontrollen i Sverige, visa Svenskt pass, (för det finns inget Schengenvisa i det thailändska passet, så Vifta inte med thaipasset)

 

Klumpar hon till det lämnar fram det Svenska passet i imm i Thailand och hon reser på 30 dagar och Visa Exempt och inresan stämplas i det Svenska passet, måste vid utresan från Thailand enbart det svenska passet visas upp i immigration i Thailand och stämplas ut (för att det inte ska uppkomma en förskräcklig overstay om hon inte stämplar ut det svenska passet ur Thailand)

 

Förstår du inte det här, så ska ni inte fryga till Thailand alls!............

 

Min fru har gjort så här i 16 år och hon har sjukvård i Thailand som medborgare och svensk reseförsäkring.

Du kan alltså skriva in din sambo/fru i din hemförsäkring också, så har hon också svensk reseförsäkring i samma antal dagar som din försäkring gäller. Kostar inget extra.

Men en thaimedborgare behöver inte försäkringsintyg för covid vid inresa till Thailand.

 

Bara där men jag vet inte varför det ska bli uppståndelse och förhör om man visar båda. Min fru säger att hon ofta även får visa sitt svenska pass till immigration när hon reser ut från Thailand. Varför de vill se det vet jag inte men de har uppenbarligen koll på att hon även har Svenskt pass.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 31
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Khemmarat

    6

  • Dragos

    6

  • JohanB

    3

  • frason

    2

Mest aktiva i denna tråd

4 timmar sedan, skrev JohanB:

Det är det sista hon ska göra, speciellt i thai-immigration. Skulle kunna bli en jävla uppståndelse och föhör.

 

För sista gången.....

 

Utresa till Thailand från Sverige:

1)Checka in på flygplatsen i Sverige: Visa svenskt pass. Vid fråga om visum av incheckaren, visa thaipasset.

2)Gå genom passkontrollen i Sverige: Visa bara svenskt pass (för det finns inga Schengen-visa i thaipasset)

3)Flygresan till Thailand genomföres...................

4)Gå genom passkontrollen i Thailand Immigration, visa bara thailändskt pass (för det finns inget thaivisum i det svenska, så vifta inte med det)

 

Hemresa från Thailand till Sverige:

1)Checka in på flygplatsen i Thailand med det Thailändska passet. Vid fråga om visum till Schengen/Sverige, visa det svenska passet

2)Gå genom den Thailändska passkontrollen, visa Thailändskt pass (absolut inte det Svenska, för det finns ingen Thailändsk visa/inresestämpel i det)

3)Flygresan till Sverige genomföres....................

4)Gå genom passkontrollen i Sverige, visa Svenskt pass, (för det finns inget Schengenvisa i det thailändska passet, så Vifta inte med thaipasset)

 

Klumpar hon till det lämnar fram det Svenska passet i imm i Thailand och hon reser på 30 dagar och Visa Exempt och inresan stämplas i det Svenska passet, måste vid utresan från Thailand enbart det svenska passet visas upp i immigration i Thailand och stämplas ut (för att det inte ska uppkomma en förskräcklig overstay om hon inte stämplar ut det svenska passet ur Thailand)

 

Förstår du inte det här, så ska ni inte fryga till Thailand alls!............

 

Min fru har gjort så här i 16 år och hon har sjukvård i Thailand som medborgare och svensk reseförsäkring.

Du kan alltså skriva in din sambo/fru i din hemförsäkring också, så har hon också svensk reseförsäkring i samma antal dagar som din försäkring gäller. Kostar inget extra.

Men en thaimedborgare behöver inte försäkringsintyg för covid vid inresa till Thailand.

 

Inte många rätt där

Skulle kunna bli en jävla uppståndelse och föhör.

Varför då?

 

Ändrades av biker
Link to comment
Dela på andra sajter

Snart är det väl dax att reda ut frågan om PCR-test 72 timmar innan vadå? Kan man få 50 inlägg i denna svåra fråga.

Ändrades av lasseiudon
stavfel
Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev lasseiudon:

Snart är det väl dax att reda ut frågan om PCR-test 72 timmar innan vadå? Kan man få 50 inlägg i denna svåra fråga.

Trevligt svar....

Jag som tyckt att forumet varit toppen sista tiden, med många frågor och många som hjälper till med svar. Men alltid finns det nån som kan allt och ska håna den som frågar.

Hoppas du känner dig stor och stark nu.

Link to comment
Dela på andra sajter

7 timmar sedan, skrev Mankan:

Bara där men jag vet inte varför det ska bli uppståndelse och förhör om man visar båda. Min fru säger att hon ofta även får visa sitt svenska pass till immigration när hon reser ut från Thailand. Varför de vill se det vet jag inte men de har uppenbarligen koll på att hon även har Svenskt pass.

Förr i tiden var dom inte glada på imm om man visade 2 pass, då det egentligen inte är tillåtet enligt Thailändsk lag med dubbla medborgarskap.

https://lifos.migrationsverket.se/dokument?documentSummaryId=7138

Men det finns ett antal undantag i lagen nu om det andra landet tillåter det. Men en nitisk gammal tjänsteman kan ställa till det om man visar 2 pass där då thailändsk lag egentligen inte tillåter det.

 

Sen beträffande att en resande uppmanas att visa sitt andra pass vid utresan kan bero på att några smarta tjänstemän misstänker att den resande har ett pass till och vill se det, är väl för av ren hjälpsamhet se till att resenären inte använt det andra passet vid inresan och se om det finns inresestämplar där som skulle ge "overstay" om dom inte stämplades ut.

Assumption is the mother of all fuck-ups

Link to comment
Dela på andra sajter

7 timmar sedan, skrev biker:

Inte många rätt där

Skulle kunna bli en jävla uppståndelse och föhör.

Varför då?

 

Vad är det för fel?

Bättre att du förklarar vad som felar!

Ändrades av JohanB

Assumption is the mother of all fuck-ups

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...