lasseiudon Inlagd November 6, 2016 Dela Inlagd November 6, 2016 Vilken av del A, B eller C är den nya delen på Flipper House? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MrChana Inlagd November 6, 2016 Dela Inlagd November 6, 2016 9 timmar sedan, skrev lasseiudon: Vilken av del A, B eller C är den nya delen på Flipper House? Har för mig att det står ett C på nyckelbrickan då man bor i nya delen. Första gången jag bokade där så bad jag om att få ett rum i nya delen. Sedan fastnade jag för ett rum som jag alltid ber att få då jag bokar. Annars bara maila och fråga: house@flipperhotels.com Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MrChana Inlagd November 6, 2016 Dela Inlagd November 6, 2016 (ändrad) 10 minuter sedan, skrev apknug: Tala inte om vilket rum det är! .... Inte en chans ! Ändrades November 6, 2016 av MrChana Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
broder tuk tuk Inlagd November 9, 2016 Dela Inlagd November 9, 2016 (ändrad) On 2016-11-05 at 20:33, skrev MrChana: Väcker en gammal tråd till liv. Bara för att varna de som tror på BTT. Har själv bott på Flipper House ca 50 nätter. Ett väldigt prisvärt hotell med ett "fantastiskt" läge, se bara till att få ett rum i den nya delen. Men angående det BTT skriver. Har aldrig sett någon på restaurangen, förutom vid frukost, det är en helt ok frukost. Och angående spanläget, se bilderna. Jag skulle vilja påstå att restaurangen på Flipper House är det sämsta spanläget på Soi 7 ! Bilderna är från slutet av september. Kan hålla med om att restaurangen inte är så välfylld varken vid frukost eller middag men å andra sidan vem vill äta sin middag på hotellet när man är i Pattaya. BTT On 2016-11-05 at 20:33, skrev MrChana: Rakt fram/till höger /till vänster Vilka barområden ser nice ut dagtid i Pattaya BTT Ändrades November 9, 2016 av broder tuk tuk ny inf Soi 7 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
HuaHindinnge Inlagd November 9, 2016 Dela Inlagd November 9, 2016 2 timmar sedan, skrev broder tuk tuk: Kan hålla med om att restaurangen inte är så välfylld varken vid frukost eller middag men å andra sidan vem vill äta sin middag på hotellet när man är i Pattaya. BTT Vilka barområden ser nice ut dagtid i Pattaya BTT Va!! Är du tillbaka... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MrChana Inlagd November 9, 2016 Dela Inlagd November 9, 2016 4 timmar sedan, skrev broder tuk tuk: Kan hålla med om att restaurangen inte är så välfylld varken vid frukost eller middag men å andra sidan vem vill äta sin middag på hotellet när man är i Pattaya. BTT Vilka barområden ser nice ut dagtid i Pattaya BTT Du skrev tidigare, "Dessutom en väldigt bra restaurang....". Tycker att den borde ha gäster om den är väldigt bra. Är utsikten från restaurangen så mycket bättre kvällstid ? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
broder tuk tuk Inlagd November 9, 2016 Dela Inlagd November 9, 2016 4 timmar sedan, skrev MrChana: Du skrev tidigare, "Dessutom en väldigt bra restaurang....". Tycker att den borde ha gäster om den är väldigt bra. Är utsikten från restaurangen så mycket bättre kvällstid ? Utsikten från restaurangen är minst lika bra som många andra ställen. Sitter man i utomhusrestaurangen på Flipper har man koll på ett ganska stort barområde där det finns gott om tjejer och schysst musik. Ännu så länge är det ganska bra drag efter 23 även på sjuan men tyvärr så försvinner ju barerna på sjuan och åttan i rask takt i och med nya varuhus som ska få plats för nyrika ryssar. För mig är en resa till Pattaya numera enbart en minnesresa över hur det var på där på 90 talet när det var ett jäkla drag på sjuan och åttan. BTT Soi 7 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MrChana Inlagd November 9, 2016 Dela Inlagd November 9, 2016 13 minuter sedan, skrev broder tuk tuk: Utsikten från restaurangen är minst lika bra som många andra ställen. Sitter man i utomhusrestaurangen på Flipper har man koll på ett ganska stort barområde där det finns gott om tjejer och schysst musik. Ännu så länge är det ganska bra drag efter 23 även på sjuan men tyvärr så försvinner ju barerna på sjuan och åttan i rask takt i och med nya varuhus som ska få plats för nyrika ryssar. För mig är en resa till Pattaya numera enbart en minnesresa över hur det var på där på 90 talet när det var ett jäkla drag på sjuan och åttan. BTT Du bara svamlar. Du tittade inte på bilderna jag la ut ? På vilken av bilderna ser du "ett ganska stort barområde där det finns gott om tjejer och schysst musik" ? Var finns varuhusen på 7an och 8an ? När var du där sist? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
broder tuk tuk Inlagd November 9, 2016 Dela Inlagd November 9, 2016 1 minut sedan, skrev MrChana: Du bara svamlar. Du tittade inte på bilderna jag la ut ? På vilken av bilderna ser du "ett ganska stort barområde där det finns gott om tjejer och schysst musik" ? Var finns varuhusen på 7an och 8an ? När var du där sist? Du har fotat fel barer. Sitter man vid ingången till nya avdelningen på flipper har man utsikt rakt in i ett stort barområde med bra tryck på nätterna och gott och snygga tjejer. BTT Soi 7 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MrChana Inlagd November 9, 2016 Dela Inlagd November 9, 2016 (ändrad) 9 minuter sedan, skrev broder tuk tuk: Du har fotat fel barer. Sitter man vid ingången till nya avdelningen på flipper har man utsikt rakt in i ett stort barområde med bra tryck på nätterna och gott och snygga tjejer. BTT Fel barer !? Nu får du väl ge dig ! Fotat från restaurangen för drygt en månad sedan. Det kan väl inte vara så att du har varit in på Flipper House's hemsida och tittat på bilder ? Bilderna där ser ut att vara tagna till höger om entrén, kanske resturangen låg där förut. Och var menar du att ingången till nya avdelningen är? Du glömde också att tala om var varuhusen finns Ändrades November 9, 2016 av MrChana Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
borje222 Inlagd November 9, 2016 Dela Inlagd November 9, 2016 3 minuter sedan, skrev broder tuk tuk: Du har fotat fel barer. Sitter man vid ingången till nya avdelningen på flipper har man utsikt rakt in i ett stort barområde med bra tryck på nätterna och gott och snygga tjejer. BTT Jaha, så när var du där senast..? Jag vet ej riktigt vad man ska säga... Insläppt på forat på en nåder, och fortsätter... // borje222 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
broder tuk tuk Inlagd November 9, 2016 Dela Inlagd November 9, 2016 15 minuter sedan, skrev MrChana: Fel barer !? Nu får du väl ge dig ! Fotat från restaurangen för drygt en månad sedan. Det kan väl inte vara så att du har varit in på Flipper House's hemsida och tittat på bilder ? Bilderna där ser ut att vara tagna till höger om entrén, kanske resturangen låg där förut. Och var menar du att ingången till nya avdelningen är? Du glömde också att tala om var varuhusen finns Nej det barområdet jag menar ligger till vänster om ingången till den nya avdelningen. Sitter man i utebaren så har man barområdet tvärs över gatan. Dom brukar bla spela hög live musik där under natttimmarna. BTT Soi 7 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MrChana Inlagd November 9, 2016 Dela Inlagd November 9, 2016 (ändrad) 18 minuter sedan, skrev broder tuk tuk: Nej det barområdet jag menar ligger till vänster om ingången till den nya avdelningen. Sitter man i utebaren så har man barområdet tvärs över gatan. Dom brukar bla spela hög live musik där under natttimmarna. BTT Och du har ett foto hur det ser ut tvärs över gatan ! Stället du menar är musikstället innan Shooters, men att sitta på Flipper och "spana" på det verkar helt sjukt, du har ingen bättre utsikt än på fotot. Och du glömde återigen att berätta var varuhusen på 7/8 ligger Ändrades November 10, 2016 av MrChana Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
broder tuk tuk Inlagd November 10, 2016 Dela Inlagd November 10, 2016 1 timme sedan, skrev MrChana: Och du har ett foto hur det ser ut tvärs över gatan ! Stället du menar är musikstället innan Shooters, men att sitta på Flipper och "spana" på det verkar helt sjukt, du har ingen bättre utsikt än på fotot. Och du glömde återigen att berätta var varuhusen på 7/8 ligger Har inte påstått att det ligger några varuhus nu på sjuan och åttan men inom en snar framtid kommer säkerligen barerna på dessa gator att försvinna för att nåt nytt disneyland projekt växer upp. Strax innan soi 9 har det ju växt upp ett rejält stort varuhus så varför skulle det inte sprida sig vidare. Alla mina favoritbarer på 90 talet fick ge vika när detta komplex byggdes vilket jag anser vara ett svek av gigantiska mått. BTT Soi 7 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
L64 Inlagd November 10, 2016 Dela Inlagd November 10, 2016 G Streetview från 2012 kanske kan hjälpa och få klarhet i detta Älskar flygplansmat, karma och grupper. Best website on internet here Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd November 11, 2016 Dela Inlagd November 11, 2016 10 timmar sedan, skrev apknug: Mycket kan man säga om dig brodern man du har helt klart rätt i din analys om barområderna. De får tyvärr maka på sig när marken skall användas till annat mer lukrativt. Jag kommer ihåg barområdet bredvid Dana Inn där arkaden med kiss och beefeater nu ligger. Samt det gigantiska barområdet borta vid soi 1-2 där Amari + Mantra och några till hotell ligger...... Sent from fiskebyn using Tapatalk HD Barområdet vid soi 2 minns man med saknad. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
L64 Inlagd November 11, 2016 Dela Inlagd November 11, 2016 Barområdet vid soi 2 minns man med saknad.Menar du barområdet med 23 liveband på liten yta?Skickat från min SM-J510FN via Tapatalk Älskar flygplansmat, karma och grupper. Best website on internet here Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
broder tuk tuk Inlagd November 11, 2016 Dela Inlagd November 11, 2016 Han menar nog barområdet som låg på andra sidan gatan tvärsöver Big C på Norra sidan. Där var ett härligt tryck. Det var dit man rymde när man lovat nån donna att dyka upp på någon bar på sjuan eller åttan och man sen ångrade sig. BTT Soi 7 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
omarama Inlagd November 11, 2016 Dela Inlagd November 11, 2016 (ändrad) 5 timmar sedan, skrev rolba: Barområdet vid soi 2 minns man med saknad. 1 timme sedan, skrev L64: Menar du barområdet med 23 liveband på liten yta? Skickat från min SM-J510FN via Tapatalk Underbart ställe,där blev jag av med min Thailands-oskuld edit:nä fan,en massa liveband kommer jag inte ihåg,om gick upp från stranden låg det ölbarer på höger sida och gogos på vänster. Ändrades November 11, 2016 av omarama And that's all I have to say about that Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd November 12, 2016 Dela Inlagd November 12, 2016 20 timmar sedan, skrev L64: Menar du barområdet med 23 liveband på liten yta? Skickat från min SM-J510FN via Tapatalk Livebanden spelade väl mot second road om jag minns rätt. Ett jäkla drag var det. Betydligt lugnare i efter soi 2. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd November 12, 2016 Dela Inlagd November 12, 2016 19 timmar sedan, skrev omarama: Underbart ställe,där blev jag av med min Thailands-oskuld edit:nä fan,en massa liveband kommer jag inte ihåg,om gick upp från stranden låg det ölbarer på höger sida och gogos på vänster. Jag hamnade åxå där på första resan. Bodde på Sabai Lodge på soi 2. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
omarama Inlagd November 12, 2016 Dela Inlagd November 12, 2016 haha,samma som mig då,året efter blev det Holländska stället tvärs över gatan för att det skulle gå lite mindre pengar.....fast det gick ju sådär när man såg deras "paviljong" från frukostbordet And that's all I have to say about that Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
broder tuk tuk Inlagd November 12, 2016 Dela Inlagd November 12, 2016 On 2016-11-10 at 19:28, skrev apknug: Mycket kan man säga om dig brodern man du har helt klart rätt i din analys om barområderna. De får tyvärr maka på sig när marken skall användas till annat mer lukrativt. Jag kommer ihåg barområdet bredvid Dana Inn där arkaden med kiss och beefeater nu ligger. Samt det gigantiska barområdet borta vid soi 1-2 där Amari + Mantra och några till hotell ligger...... Sent from fiskebyn using Tapatalk HD Trist utveckling och särskilt när man vet om att varuhusen och dom nya hotellen som knuffar bort barerna är byggda för i första hand nyrika fd sovjetmedborgare. Visserligen springer där en massa snygga blondinhoror men dom kostar ju mumma att få pippa med. BTT Soi 7 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
måne Inlagd November 12, 2016 Dela Inlagd November 12, 2016 5 timmar sedan, skrev rolba: Jag hamnade åxå där på första resan. Bodde på Sabai Lodge på soi 2. Där har jag tillbringa mycket tid. Måne Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
KaiserBlood Inlagd November 12, 2016 Dela Inlagd November 12, 2016 Jag håller med om att det är trist att dessa stora shopping complex dyker upp över allt numera i Pattaya, men någon brist på barer kommer det nog aldrig att bli. Ang hotel så kan jag rekommendera syster hotellet på soi 8- Flipper Lodge. Nyrenoverade rum till mycket bra priser. Bodde i "sviten" i augusti för 2,100b natten och det är nog det mest prisvärda rum jag någonsin har haft i Thailand. Ge fan i att boka det i slutet på januari bara We're just two lost souls swimming in a fish bowl year after year Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu