Jump to content
IGNORERAD

Hotell Pattaya

Jokern

Recommended Posts

broder tuk tuk
1 timme sedan, skrev KaiserBlood:

Jag håller med om att det är trist att dessa stora shopping complex dyker upp över allt numera i Pattaya, men någon brist på barer kommer det nog aldrig att bli. 

Ang hotel så kan jag rekommendera syster hotellet på  soi 8- Flipper Lodge. Nyrenoverade rum till mycket bra priser.

Bodde i "sviten" i augusti för 2,100b natten och det är nog det mest prisvärda rum jag någonsin har haft i Thailand.

Ge fan i att boka det i slutet på januari bara;)

Har nog aldrig träffat på så nonchalanta och sura personer som i receptionen på flipper lodge.

Jo men enbart på ställena vid Khao San Road i Bangkok.

BTT

Soi 7

Dela på andra sajter

• Svar 103
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

• broder tuk tuk

18

• MrChana

9

• rolba

8

• KaiserBlood

6

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Jag håller med om att det är trist att dessa stora shopping complex dyker upp över allt numera i Pattaya, men någon brist på barer kommer det nog aldrig att bli. 

Ang hotel så kan jag rekommendera syster hotellet på  soi 8- Flipper Lodge. Nyrenoverade rum till mycket bra priser.

Bodde i "sviten" i augusti för 2,100b natten och det är nog det mest prisvärda rum jag någonsin har haft i Thailand.

Ge fan i att boka det i slutet på januari bara;)

Hoppas det är nyrenoverat,var där på en snabbvisit för några år sen och f-n vilka sunkiga rum,tur man inte skulle stanna länge

Måne

Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev broder tuk tuk:

Trist utveckling och särskilt när man vet om att varuhusen och dom nya hotellen som knuffar bort barerna är byggda för i första hand nyrika fd sovjetmedborgare.

Visserligen springer där en massa snygga blondinhoror men dom kostar ju mumma att få pippa med.

BTT

Så är det här i livet,tiden står aldrig stilla och allting förändras,inget konstigt med det.

Ingen ide att sura som en gammal stofil och gnälla över hur mycket bättre allting var förr,tycker man att stället inte är lika roligt längre är världen ett rätt stort ställe och köpetöser är ingen Thailändsk uppfinning utan dom finns lite över allt.

Så mitt tips är att du sätter dig vid datorn och googlar på lite andra andra resmål....google borde du kunna rätt bra vid det här laget ;-)

And that's all I have to say about that

Dela på andra sajter

Trist utveckling och särskilt när man vet om att varuhusen och dom nya hotellen som knuffar bort barerna är byggda för i första hand nyrika fd sovjetmedborgare.

Visserligen springer där en massa snygga blondinhoror men dom kostar ju mumma att få pippa med.

BTT

Det var många år sedan jag slutade springa på soi 7-8. Numera är det soi Buakhao, soi Honey, soi Diana och runt där som det händer grejer. 

Dela på andra sajter

broder tuk tuk
1 timme sedan, skrev omarama:

Så är det här i livet,tiden står aldrig stilla och allting förändras,inget konstigt med det.

Ingen ide att sura som en gammal stofil och gnälla över hur mycket bättre allting var förr,tycker man att stället inte är lika roligt längre är världen ett rätt stort ställe och köpetöser är ingen Thailändsk uppfinning utan dom finns lite över allt.

Så mitt tips är att du sätter dig vid datorn och googlar på lite andra andra resmål....google borde du kunna rätt bra vid det här laget ;-)

Nja som tur är så finns det fortfarande goda möjligheter att göra minnesresor lite runt om i Pattaya.

BTT

Soi 7

Dela på andra sajter

22 minuter sedan, skrev broder tuk tuk:

Nja som tur är så finns det fortfarande goda möjligheter att göra minnesresor lite runt om i Pattaya.

BTT

Ja. När ska du besöka platserna du har sett på Google maps? Så du kan ta egna bilder.

Dela på andra sajter

Har nog aldrig träffat på så nonchalanta och sura personer som i receptionen på flipper lodge.

Jo men enbart på ställena vid Khao San Road i Bangkok.

BTT

Förmodligen inte samma staff som på 90-talet när du var där?

We're just two lost souls swimming in a fish bowl year after year

Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev måne:

Hoppas det är nyrenoverat,var där på en snabbvisit för några år sen och f-n vilka sunkiga rum,tur man inte skulle stanna länge

Yep, ena flygeln alla rum ny renoverade. Förstår vad du menar, men rent och fräscht, inte alls som för 10-5 år sedan.

Dela på andra sajter

broder tuk tuk
8 timmar sedan, skrev KaiserBlood:

Förmodligen inte samma staff som på 90-talet när du var där?

Inte helt omöjligt.

Min erfarenhet av thaiare är att dom flesta stannar där dom är om dom har möjligheten och det gäller även vissa tjejer i barerna.

Stötte på en 74 årig kärring i en bar på åttan förra resan som varit ibland barerna i Pattaya sedan 1986 och jag frågade om hon gått med mig någon gång men då sa hon lite oförskämt att hon aldrig gått med så kortväxta faranger men att hon gärna ville gå med mig nu.

Jag tackade vänligt men bestämt nej till detta förrslag.

BTT

Soi 7

Dela på andra sajter

10 timmar sedan, skrev broder tuk tuk:

BTT

När var du där senast?

Hatar lögnare.

Dela på andra sajter

broder tuk tuk
2 minuter sedan, skrev frason:

När var du där senast?

Jag var nere i mars förra året och bodde då på Flipper house.

Tyckte där var bra drag i barområdet som ligger tvärs över gatan.

Sedan har dom ju öppnat en seven eleven butik precis bredvid barområdet så det var nästan som under gamla tider.

BTT

Soi 7

Dela på andra sajter

49 minuter sedan, skrev broder tuk tuk:

Inte helt omöjligt.

Min erfarenhet av thaiare är att dom flesta stannar där dom är om dom har möjligheten och det gäller även vissa tjejer i barerna.

Stötte på en 74 årig kärring i en bar på åttan förra resan som varit ibland barerna i Pattaya sedan 1986 och jag frågade om hon gått med mig någon gång men då sa hon lite oförskämt att hon aldrig gått med så kortväxta faranger men att hon gärna ville gå med mig nu.

Jag tackade vänligt men bestämt nej till detta förrslag.

BTT

Låter som om det passar din budget ganska bra.

Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Låter som om det passar din budget ganska bra.

Har inget med budget att göra.

Min erfarenhet är att dom flesta tjejer söker en snäll och relativt snygg och ung man sen om han har en fet plånbok är inget som i första hand är avgörande.

Däremot så spelar det ju roll vad som händer efter att tjejen ev kommit till killens hemland.Det är oftast där det knakar i fogarna. Men det är inga problem att hitta en snygg tjej för longtime även med en liten plånbok. Så länge du inte är matafay.

BTT

Soi 7

Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev broder tuk tuk:

Har inget med budget att göra.

Min erfarenhet är att dom flesta tjejer söker en snäll och relativt snygg och ung man sen om han har en fet plånbok är inget som i första hand är avgörande.

BTT

Struntprat, tror du på detta själv?

Dela på andra sajter

8 timmar sedan, skrev broder tuk tuk:

Jag var nere i mars förra året och bodde då på Flipper house.

Tyckte där var bra drag i barområdet som ligger tvärs över gatan.

Sedan har dom ju öppnat en seven eleven butik precis bredvid barområdet så det var nästan som under gamla tider.

BTT

Och var ligger den nyöppnade seven eleven ?

Dela på andra sajter

16 minuter sedan, skrev MrChana:

Och var ligger den nyöppnade seven eleven ?

Onej!

Inte en ny vart ligger 7/11 butiken... :beat_plaster:

Dela på andra sajter

10 minuter sedan, skrev samet:

Onej!

Inte en ny vart ligger 7/11 butiken... :beat_plaster:

Oja ! Det här borde vara enkelt, då det bara finns en 7/11 på soi 7, vid second road, och den är inte nyöppnad

Dela på andra sajter

11 minuter sedan, skrev MrChana:

Oja ! Det här borde vara enkelt, då det bara finns en 7/11 på soi 7, vid second road, och den är inte nyöppnad

Äh. @broder tuk tuk jämförde väl gamla sparade google maps bilder med en ny och har inte koll på datumen. Det vill säga att BTT tror att 7/11 är nyöppnad. ?

Ändrades av HuaHindinnge
Dela på andra sajter

Det är väl helt uppenbart att brodern blandar ihop gatorna. Allt det han svamlar om finns på Soi 8 - Flipper Lodge. Bar områden precis utanför hotellet, 7-11, en järn 9:a bort men det är nog inte så lätt att se från google map.

Dela på andra sajter

man kanske ska ta och checka in på flipper lodge

blir lite som dom där guidningarna där man kan gå runt i stockholm i Lisbeth Salanders fotspår.

även om inte brodern är fiktiv så är ju hans Pattaya vistelser fiktiva , som en roman.

man får liksom uppleva livet av rollfiguren BTT

Dela på andra sajter

31 minuter sedan, skrev KaiserBlood:

Det är väl helt uppenbart att brodern blandar ihop gatorna. Allt det han svamlar om finns på Soi 8 - Flipper Lodge. Bar områden precis utanför hotellet, 7-11, en järn 9:a bort men det är nog inte så lätt att se från google map.

brodern säger att det heter Flipper house 

nu blir man lite förvirrad

Dela på andra sajter

22 timmar sedan, skrev Raggmunken:

Det var många år sedan jag slutade springa på soi 7-8. Numera är det soi Buakhao, soi Honey, soi Diana och runt där som det händer grejer. 

Instämmer, men även en sväng på sexan kan va trevligt ibland :big_smile:

Dela på andra sajter

9 timmar sedan, skrev Nicholas:

https://www.tripadvisor.se/Hotel_Review-g293919-d552769-Reviews-Flipper_Lodge_Hotel-Pattaya_Chonburi_Province.html 

Men det finns ett Flipper house också, fast på Soi 7.

Ändrades av Oregistrerad
Dela på andra sajter

Bodde på flipper för 13 år sedan och kan ej rekommedera.

Nu är det ett barnvänligt hotell som sökes där barn kan röra sig lite.

Inget gubbhotell alttså;);)

Galten af Bubbelspruuth

Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Nicholas:

Flipper House= soi7

Flipper Lodge = soi8

Båda hotellen har bra "in room massage" som en parantes

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...