Jump to content
IGNORERAD

Hotell Pattaya

Jokern

Recommended Posts

47 minuter sedan, skrev bambam:

Behöver råd om boende nära soi diana. ska stanna 6v i vinter. areca och metropol har slut så dom

Behöver ni inte nämna. inget lyxhotell behövs bara nära till golfen på Harrys och Scandalic.

Att areca och metropol skulle vara fullt i vinter är ej troligt. Däremot kan de säga det på booking och hotels. com. Mycket prisvärt boende för hela månader är på R.Con@ Siam 15-20 månad ca 1000 dag, dock är dom rubbade stannar du längre än en månad måste du betala fullt dagspris efter en månad. Boka direkt hos hotellet, om du inte kommer runt jul är det inte troligt att det är fullt. Ligger en liten bit från Harrys men inget avstånd, 10 bat om du inte vill gå. Tele 038-429124  Lycka till

Dela på andra sajter

• Svar 103
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

• broder tuk tuk

18

• MrChana

9

• rolba

8

• KaiserBlood

6

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

1 timme sedan, skrev bambam:

Behöver råd om boende nära soi diana. ska stanna 6v i vinter. areca och metropol har slut så dom

Behöver ni inte nämna. inget lyxhotell behövs bara nära till golfen på Harrys och Scandalic.

rätt okey ställe, visserligen 5-10 minuters promenad från Harrys... http://www.sunviewplacepattaya.com/index.html

Dela på andra sajter

Kan du inte prova "nya" Diana Inn ett par nätter? jag är väldigt nyfiken.

Vart ju "Boss Suites" ett tag, men nu är det sålt igen. Vet inte vilka som driver det.

mvh ragson - din bästaste vän.
Min musiksida finns HÄR!

Dela på andra sajter

Blir mycket billigare att boka direkt med Areca, framförallt om man stannar längre än en vecka. 6 veckor då bör du få bra rabatt, runt 30 till 40%

Dela på andra sajter

Kanske testa nybyggda The Base som ligger runt hörnet från Soi Diana och väldigt nära Scandalic.

Gjorde en testbokning och det var inte mycket som kom upp i Pattis över nyår men denna fanns iaf:

https://www.airbnb.se/rooms/14659175?checkin=2016-12-15&checkout=2017-01-13&s=UmMizGh8&sug=50

Framförallt en grym takpool och jag skall testa detta ställe nästa besök i Ankeborg men dock en annan lägenhet.

base.jpg

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Dela på andra sajter

Maytara, bästa sängen med marginal jag sovit i Thailand, liten långsmal pool man kan plaska i, trevliga tjejer som städar.

Bara gott att säga om det hotellet, ligger väldigt nära second road men ändå väldigt tyst och lungt.

Dyra på sin egen sida men tex hotels.com landar du på 1300 per natt

http://www.maytara.com/index.html

Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev broder tuk tuk:

Kan rekommendera Stefans guesthouse ute i jomtien.

Väldigt tyst och lugnt.

Eller ett hotel som ligger på soi 9 i Pattaya oxå lugnt och trevligt med bra pool

Har tyvärr glömt namnet på detta hotel men du skan hitta det på www.instantstreetview.com

BTT

BTT

Green Hotel ?

Det senaste har jag sagt till katter några gånger, men en gång trodde jag att jag sa samma, men jag måste ha sagt något helt annat, för båda katterna vred snabbt på huvudet och glodde förvånat

Dela på andra sajter

I min värld enkelt.. boka ett hotell på en två nätter. Typ mitt i smeten . Sen gå runt o kolla vilket område just du vill bo i kolla o fråga hotell ...Pattaya är såååå enkelt...

Dela på andra sajter

28 minuter sedan, skrev wavis:

I min värld enkelt.. boka ett hotell på en två nätter. Typ mitt i smeten . Sen gå runt o kolla vilket område just du vill bo i kolla o fråga hotell ...Pattaya är såååå enkelt...

Twin palms resort sen 1987...Pattaya är såååå enkelt...;)

Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Kolla på flipper house på soi 7.

Ca 1200 baht för stora rum och två stora pooler på taket.

Dessutom en väldigt bra restaurang både inne på hotellet och sen kan man sitta ute och äta och spana rakt in i ett barområde.

BTT

Soi 7

Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev broder tuk tuk:

Dessutom en väldigt bra restaurang både inne på hotellet och sen kan man sitta ute och äta och spana rakt in i ett barområde.

BTT

Har du några bilder därifrån? Gärna där man ser barområdet.

Dela på andra sajter

Håller med Måne & Elim Twin Palms bra läge fint poolområde barnpool alla typer av rum + bungalows

frukost cafe restaurange 10 m till beachen! Första bilden Svamp i Pool!

Kan Varmt rekomenderas!!!!!!!!!!!!!!!!!:good:

!med_gallery_4567_139_79145.jpg

filename-pool-pattaya.jpg

slide1.png

16801_Twin_Palms_Resort_Pattaya_Exterior_02.jpg

contact.jpg

Ändrades av svampen

Örebro Sportklubb Ösk!

Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Esspe:

Själv söker jag en lägenhet på Jomtien för 1 månad 28 okt - 27 nov för 15-25k Baht. Har svårt att hitta direktbokning och bokningssidorna erbjuder ju bara dygnspris. Långtidsboende är inga problem, finns hur mycket som helst men kort verkar lite svårare. Det måste ju dock finnas en hel del tycker jag. Har fått tips om Jomtien Beach Paradise men hittar bara en dålig FB sida som verkar vara gjord av en privatperson. Alla tips är välkomna.

www.expat-condos.com/jomtien-beach-condominiums.html

Örebro Sportklubb Ösk!

Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev Esspe:

Tack, har tittat lite på den men priserna som anges där är högre än de jag sett t.ex Paradise egen prislista på FB sidan. Troligen osålda lägenheter på FB-sidan medan det är andra-hand på expat-condos så jag tänkte försöka få direkt kontakt. Skiljer 5-10k/månad.

Om du har Facebook så kan du adda "items for sale - Pattaya". Där finns privatägda och firmaägda condos bla a.

mvh ragson - din bästaste vän.
Min musiksida finns HÄR!

Dela på andra sajter

Själv söker jag en lägenhet på Jomtien för 1 månad 28 okt - 27 nov för 15-25k Baht. Har svårt att hitta direktbokning och bokningssidorna erbjuder ju bara dygnspris. Långtidsboende är inga problem, finns hur mycket som helst men kort verkar lite svårare. Det måste ju dock finnas en hel del tycker jag. Har fått tips om Jomtien Beach Paradise men hittar bara en dålig FB sida som verkar vara gjord av en privatperson. Alla tips är välkomna.

Finns hur mycket som helst via airbnb

skickat från min eller annans mobil någonstans out there

Dela på andra sajter

Har tittat på det tidigare men det ger inte ett helt seriöst intryck tycker jag. Samma lägenhet kan finnas utlagda av flera olika och många verkar vara "privatmäklare". Ställer man för många frågor så slutar dom att svara ibland osv. Finns säkert några som är seriösa men hur ska jag veta vilka innan jag testat och kanske blivit blåst? Vill helst boka direkt med stället jag ska bo.

"Finns säkert några som är seriösa"

Ha, typ några miljoner eller så... naturligtvis finns det rötägg även där men dom sållas enkelt bort genom att tex läsa igenom betygen... sen har ju airbnb ett inbyggt skyddsnät med en aktiv support för att skydda båda parter.

skickat från min eller annans mobil någonstans out there

Dela på andra sajter

24 minuter sedan, skrev Esspe:

Tittade mycket på det till förra vintern och fick inga bra vibbar. "Privatmäklare" som ger varandra bra omdömen. Lägenheter som jag vet låg ute med fel bilder. Samma lägenheter av olika uthyrare, hittade någon på 3 eller 4 olika ställen. Därför vill jag inte använda det.

Har du själv använt dig av det kan du kanske reka någon i Pattaya som är seriös?

1. Ta några kontakter.

2. Boka ett billigt och najs hotell/guesthouse i några dagar.

3. Knalla omkring och träffa de du bestämt med (och ev nya du hittat) och bestäm dig.

4. Flytta.

Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev Esspe:

Tittade mycket på det till förra vintern och fick inga bra vibbar. "Privatmäklare" som ger varandra bra omdömen. Lägenheter som jag vet låg ute med fel bilder. Samma lägenheter av olika uthyrare, hittade någon på 3 eller 4 olika ställen. Därför vill jag inte använda det.

Har du själv använt dig av det kan du kanske reka någon i Pattaya som är seriös?

http://www.viewtalay.se/

En medlem här som har dessa. Vet inte om någon av dem är ledig den tiden du tänkt dig men du kan ju fråga.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Dela på andra sajter

7 timmar sedan, skrev Esspe:

Jag har använt mig av detta mängder med ggr över hela världen och senast helgen som gick.Även i Pattaya men det är några år sen sist.Dock så nästa tripp blir det airbnb igen både där och några andra ställen.

Dela på andra sajter

23 timmar sedan, skrev ellim63:

Twin palms resort sen 1987...Pattaya är såååå enkelt...;)

Bott där några gånger..helt klart kanonläge för mig,bra hotell med pool. Faktiskt sett dig med fru där för ett par år sen när ni chekade ut..

Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev Mankan:

http://www.viewtalay.se/

En medlem här som har dessa. Vet inte om någon av dem är ledig den tiden du tänkt dig men du kan ju fråga.

Tänkte åxå på dessa, men prisnivå vet jag inte.

ทีรัก

Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev kitungmakmak:

Tänkte åxå på dessa, men prisnivå vet jag inte.

Priserna står ju på sidan jag länkade till.

Ändrades av Mankan

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Dela på andra sajter

13 timmar sedan, skrev Mankan:

Priserna står ju på sidan jag länkade till.

Dyrt var det inte, vt 1/2 ser ju förjäkla trevliga ut att vara i utifrån i alla fall. Men jag har inte varit in i nån lgh.

Ändrades av kitungmakmak
Varifrån jag fick 6v vet jag inte...

ทีรัก

Dela på andra sajter

• 1 månad senare...
On ‎2016‎-‎09‎-‎14 at 01:27, skrev broder tuk tuk:

BTT

Väcker en gammal tråd till liv.

Bara för att varna de som tror på BTT.

Har själv bott på Flipper House ca 50 nätter.

Ett väldigt prisvärt hotell med ett "fantastiskt" läge, se bara till att få ett rum i den nya delen.

Men angående det BTT skriver. Har aldrig sett någon på restaurangen, förutom vid frukost, det är en helt ok frukost.

Och angående spanläget, se bilderna. Jag skulle vilja påstå att restaurangen på Flipper House är det sämsta spanläget på Soi 7 !

Bilderna är från slutet av september.

Rakt fram/till höger /till vänster

IMG_20160928_122142.jpgIMG_20160928_122151.jpgIMG_20160928_122157.jpg

Ändrades av MrChana
Bilderna kom hursomhelt
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...