Jump to content
IGNORERAD

Hotell Pattaya


Jokern

Recommended Posts

10 timmar sedan, skrev apknug:

 

 


Mycket kan man säga om dig brodern man du har helt klart rätt i din analys om barområderna. De får tyvärr maka på sig när marken skall användas till annat mer lukrativt.

Jag kommer ihåg barområdet bredvid Dana Inn där arkaden med kiss och beefeater nu ligger. Samt det gigantiska barområdet borta vid soi 1-2 där Amari + Mantra och några till hotell ligger......


Sent from fiskebyn using Tapatalk HD

 

 

Barområdet vid soi 2 minns man med saknad.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 114
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • broder tuk tuk

    18

  • MrChana

    9

  • rolba

    8

  • Esspe

    8

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Barområdet vid soi 2 minns man med saknad.



Menar du barområdet med 23 liveband på liten yta?

Skickat från min SM-J510FN via Tapatalk

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Han menar nog barområdet som låg på andra sidan gatan tvärsöver Big C på Norra sidan.

 

Där var ett härligt tryck.

 

Det var dit man rymde när man lovat nån donna att dyka upp på någon bar på sjuan eller åttan och man sen ångrade sig.

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev rolba:

Barområdet vid soi 2 minns man med saknad.

 

1 timme sedan, skrev L64:

 


Menar du barområdet med 23 liveband på liten yta?

Skickat från min SM-J510FN via Tapatalk
 

 

Underbart ställe,där blev jag av med min Thailands-oskuld:wub:

edit:nä fan,en massa liveband kommer jag inte ihåg,om gick upp från stranden låg det ölbarer på höger sida och gogos på vänster.

Ändrades av omarama

And that's all I have to say about that

Link to comment
Dela på andra sajter

20 timmar sedan, skrev L64:

 


Menar du barområdet med 23 liveband på liten yta?

Skickat från min SM-J510FN via Tapatalk
 

 

Livebanden spelade väl mot second road om jag minns rätt. Ett jäkla drag var det. Betydligt lugnare i efter soi 2.

Link to comment
Dela på andra sajter

19 timmar sedan, skrev omarama:

 

Underbart ställe,där blev jag av med min Thailands-oskuld:wub:

edit:nä fan,en massa liveband kommer jag inte ihåg,om gick upp från stranden låg det ölbarer på höger sida och gogos på vänster.

Jag hamnade åxå där på första resan. Bodde på Sabai Lodge på soi 2.

Link to comment
Dela på andra sajter

haha,samma som mig då,året efter blev det Holländska stället tvärs över gatan för att det skulle gå lite mindre pengar.....fast det gick ju sådär när man såg deras "paviljong" från frukostbordet:bag:

And that's all I have to say about that

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
On 2016-11-10 at 19:28, skrev apknug:

 

 


Mycket kan man säga om dig brodern man du har helt klart rätt i din analys om barområderna. De får tyvärr maka på sig när marken skall användas till annat mer lukrativt.

Jag kommer ihåg barområdet bredvid Dana Inn där arkaden med kiss och beefeater nu ligger. Samt det gigantiska barområdet borta vid soi 1-2 där Amari + Mantra och några till hotell ligger......


Sent from fiskebyn using Tapatalk HD

 

 

 

Trist utveckling och särskilt när man vet om att varuhusen och dom nya hotellen som knuffar bort barerna är byggda för i första hand nyrika fd sovjetmedborgare.

 

Visserligen springer där en massa snygga blondinhoror men dom kostar ju mumma att få pippa med.

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev rolba:

Jag hamnade åxå där på första resan. Bodde på Sabai Lodge på soi 2.

Där har jag tillbringa mycket tid.

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag håller med om att det är trist att dessa stora shopping complex dyker upp över allt numera i Pattaya, men någon brist på barer kommer det nog aldrig att bli. 

 

Ang hotel så kan jag rekommendera syster hotellet på  soi 8- Flipper Lodge. Nyrenoverade rum till mycket bra priser.

Bodde i "sviten" i augusti för 2,100b natten och det är nog det mest prisvärda rum jag någonsin har haft i Thailand.

 

Ge fan i att boka det i slutet på januari bara;)

We're just two lost souls swimming in a fish bowl year after year

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
1 timme sedan, skrev KaiserBlood:

Jag håller med om att det är trist att dessa stora shopping complex dyker upp över allt numera i Pattaya, men någon brist på barer kommer det nog aldrig att bli. 

 

Ang hotel så kan jag rekommendera syster hotellet på  soi 8- Flipper Lodge. Nyrenoverade rum till mycket bra priser.

Bodde i "sviten" i augusti för 2,100b natten och det är nog det mest prisvärda rum jag någonsin har haft i Thailand.

 

Ge fan i att boka det i slutet på januari bara;)

 

Har nog aldrig träffat på så nonchalanta och sura personer som i receptionen på flipper lodge.

 

Jo men enbart på ställena vid Khao San Road i Bangkok.

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev KaiserBlood:

Jag håller med om att det är trist att dessa stora shopping complex dyker upp över allt numera i Pattaya, men någon brist på barer kommer det nog aldrig att bli. 

 

Ang hotel så kan jag rekommendera syster hotellet på  soi 8- Flipper Lodge. Nyrenoverade rum till mycket bra priser.

Bodde i "sviten" i augusti för 2,100b natten och det är nog det mest prisvärda rum jag någonsin har haft i Thailand.

 

Ge fan i att boka det i slutet på januari bara;)

Hoppas det är nyrenoverat,var där på en snabbvisit för några år sen och f-n vilka sunkiga rum,tur man inte skulle stanna länge

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev broder tuk tuk:

 

Trist utveckling och särskilt när man vet om att varuhusen och dom nya hotellen som knuffar bort barerna är byggda för i första hand nyrika fd sovjetmedborgare.

 

Visserligen springer där en massa snygga blondinhoror men dom kostar ju mumma att få pippa med.

 

BTT

Så är det här i livet,tiden står aldrig stilla och allting förändras,inget konstigt med det.

Ingen ide att sura som en gammal stofil och gnälla över hur mycket bättre allting var förr,tycker man att stället inte är lika roligt längre är världen ett rätt stort ställe och köpetöser är ingen Thailändsk uppfinning utan dom finns lite över allt.

Så mitt tips är att du sätter dig vid datorn och googlar på lite andra andra resmål....google borde du kunna rätt bra vid det här laget ;-)

And that's all I have to say about that

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev broder tuk tuk:

 

Trist utveckling och särskilt när man vet om att varuhusen och dom nya hotellen som knuffar bort barerna är byggda för i första hand nyrika fd sovjetmedborgare.

 

Visserligen springer där en massa snygga blondinhoror men dom kostar ju mumma att få pippa med.

 

BTT

 

Det var många år sedan jag slutade springa på soi 7-8. Numera är det soi Buakhao, soi Honey, soi Diana och runt där som det händer grejer. 

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
1 timme sedan, skrev omarama:

Så är det här i livet,tiden står aldrig stilla och allting förändras,inget konstigt med det.

Ingen ide att sura som en gammal stofil och gnälla över hur mycket bättre allting var förr,tycker man att stället inte är lika roligt längre är världen ett rätt stort ställe och köpetöser är ingen Thailändsk uppfinning utan dom finns lite över allt.

Så mitt tips är att du sätter dig vid datorn och googlar på lite andra andra resmål....google borde du kunna rätt bra vid det här laget ;-)

 

Nja som tur är så finns det fortfarande goda möjligheter att göra minnesresor lite runt om i Pattaya.

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

22 minuter sedan, skrev broder tuk tuk:

 

Nja som tur är så finns det fortfarande goda möjligheter att göra minnesresor lite runt om i Pattaya.

 

BTT

Ja. När ska du besöka platserna du har sett på Google maps? Så du kan ta egna bilder.

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev broder tuk tuk:

 

Har nog aldrig träffat på så nonchalanta och sura personer som i receptionen på flipper lodge.

 

Jo men enbart på ställena vid Khao San Road i Bangkok.

 

BTT

Förmodligen inte samma staff som på 90-talet när du var där?

We're just two lost souls swimming in a fish bowl year after year

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev måne:

Hoppas det är nyrenoverat,var där på en snabbvisit för några år sen och f-n vilka sunkiga rum,tur man inte skulle stanna länge

Yep, ena flygeln alla rum ny renoverade. Förstår vad du menar, men rent och fräscht, inte alls som för 10-5 år sedan.

 

 

We're just two lost souls swimming in a fish bowl year after year

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
8 timmar sedan, skrev KaiserBlood:

Förmodligen inte samma staff som på 90-talet när du var där?

 

Inte helt omöjligt.

 

Min erfarenhet av thaiare är att dom flesta stannar där dom är om dom har möjligheten och det gäller även vissa tjejer i barerna.

 

Stötte på en 74 årig kärring i en bar på åttan förra resan som varit ibland barerna i Pattaya sedan 1986 och jag frågade om hon gått med mig någon gång men då sa hon lite oförskämt att hon aldrig gått med så kortväxta faranger men att hon gärna ville gå med mig nu.

Jag tackade vänligt men bestämt nej till detta förrslag.

 

BTT

 

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

10 timmar sedan, skrev broder tuk tuk:

 

Nja som tur är så finns det fortfarande goda möjligheter att göra minnesresor lite runt om i Pattaya.

 

BTT

När var du där senast?

Hatar lögnare.

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
2 minuter sedan, skrev frason:

När var du där senast?

 

Jag var nere i mars förra året och bodde då på Flipper house.

 

Tyckte där var bra drag i barområdet som ligger tvärs över gatan.

 

Sedan har dom ju öppnat en seven eleven butik precis bredvid barområdet så det var nästan som under gamla tider.

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

49 minuter sedan, skrev broder tuk tuk:

 

Inte helt omöjligt.

 

Min erfarenhet av thaiare är att dom flesta stannar där dom är om dom har möjligheten och det gäller även vissa tjejer i barerna.

 

Stötte på en 74 årig kärring i en bar på åttan förra resan som varit ibland barerna i Pattaya sedan 1986 och jag frågade om hon gått med mig någon gång men då sa hon lite oförskämt att hon aldrig gått med så kortväxta faranger men att hon gärna ville gå med mig nu.

Jag tackade vänligt men bestämt nej till detta förrslag.

 

BTT

 

Låter som om det passar din budget ganska bra.

We're just two lost souls swimming in a fish bowl year after year

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
1 timme sedan, skrev KaiserBlood:

Låter som om det passar din budget ganska bra.

 

Har inget med budget att göra.

 

Min erfarenhet är att dom flesta tjejer söker en snäll och relativt snygg och ung man sen om han har en fet plånbok är inget som i första hand är avgörande.

 

Däremot så spelar det ju roll vad som händer efter att tjejen ev kommit till killens hemland.Det är oftast där det knakar i fogarna. Men det är inga problem att hitta en snygg tjej för longtime även med en liten plånbok. Så länge du inte är matafay.

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev broder tuk tuk:

 

Har inget med budget att göra.

 

Min erfarenhet är att dom flesta tjejer söker en snäll och relativt snygg och ung man sen om han har en fet plånbok är inget som i första hand är avgörande.

 

BTT

 

Struntprat, tror du på detta själv?

Link to comment
Dela på andra sajter

8 timmar sedan, skrev broder tuk tuk:

 

Jag var nere i mars förra året och bodde då på Flipper house.

 

Tyckte där var bra drag i barområdet som ligger tvärs över gatan.

 

Sedan har dom ju öppnat en seven eleven butik precis bredvid barområdet så det var nästan som under gamla tider.

 

BTT

Och var ligger den nyöppnade seven eleven ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...