Jump to content
IGNORERAD

Varför Bangkok och inte Pattaya?


Oregistrerad

Recommended Posts

3 timmar sedan, skrev Boa52:

Ni är lustiga funderar bara på takbarer eller barer över huvudtaget och en massa asfalt annars kan ni fan inte gå. Är det erat liv ni som är pensionärer. Pattaya eller Bangkok, okej ett besök men leva där, usha. Fritz skrev ju att han uppskattade att åka och kolla BTT

7/11 för han hade inget att göra. Vad gör ni asfaltgubbar sitter ni bara hela dan och gör ingenting

Hej!

Nej inte bara sitta, ibland kan man men oftast ja, men skulle det bli så, OK! Kan vara så att asfalt, men inte ibland. Pensionärerna kan, men inte Fritz i Bangkok, men i Pattaya BTT åker!

Fan vad lätt det var att tyda dig!

//S

There can be only one (Stefan)

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 115
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • broder tuk tuk

    10

  • Nemo

    9

  • Knasen

    9

  • Mankan

    7

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

6 timmar sedan, skrev Benjamas:

Lyckeby finns överallt om ni inte fattade det...

Men att döma av nivån på en del så skulle jag kanske skrivit så ett barn förstår..

 

Tja, det hade väl kanske varit bra om du preciserade dig lite istället för det svävande svaret, men det var väl tydligen för svårt...

Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet....

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Boa52:

Ni är lustiga funderar bara på takbarer eller barer över huvudtaget och en massa asfalt annars kan ni fan inte gå. Är det erat liv ni som är pensionärer. Pattaya eller Bangkok, okej ett besök men leva där, usha. Fritz skrev ju att han uppskattade att åka och kolla BTT

7/11 för han hade inget att göra. Vad gör ni asfaltgubbar sitter ni bara hela dan och gör ingenting

Jag min arma stackare pluggar, käkar lite och försöker hålla damen glad.

 

Men det kanske i dina ögon är ingenting. Jag hugger inte ved eller bygger båtar, mejar ner skog och har mig där. Då skulle jag nog bli utslängd.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

 

Visa gärna var jag skrivit att farangmat är högsta prioritet med mina resor till Thailand! Det finns förmodligen enklare sätt att uppleva det som du kuskar runt i diverse skytrain och taxis i Bangkok för också om vi nu ska resonera på det sättet.


Jag skrev att utbudet i Bangkok är större inom alla områden. Ditt svar var då att det inte fanns större utbud av just farangmat. Dessutom slipper du söka farangmat eller åka skytrain för att hitta det. Så det var inte direkt jag som fokuserade diskussionen på farangmat. Dessutom avslutade jag min kommentar med en smily vilket innebär att du inte behöver tolka inlägget så seriöst.

/Krille


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Link to comment
Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev Stefan:

Hej!

Nej inte bara sitta, ibland kan man men oftast ja, men skulle det bli så, OK! Kan vara så att asfalt, men inte ibland. Pensionärerna kan, men inte Fritz i Bangkok, men i Pattaya BTT åker!

Fan vad lätt det var att tyda dig!

//S

Men du var minsann inte lätt att tyda. Kan du förklara vad du menar en gång till så att även jag begriper ? ;)

 

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

14 timmar sedan, skrev broder tuk tuk:

 

Spelar ju ingen roll.

 

Bargubbarna har inte skuggan av en chans att ragga upp en tjej som ex arbetar på silom road.

 

BTT

 

Varför inte då? Patpong ligger ju där och där klarar väl de flesta lösa ut något proffs tämligen enkelt.

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

13 timmar sedan, skrev broder tuk tuk:

 

Nej men däremot har jag umgåtts och arbetat ihop med vanligt jobbande thaitjejer och ingen av dom skulle någonsin kunna sticka över halva jordklotet med en 20 år äldre man som kanske inte ens är snäll.

 

BTT

 

Finns massvis med arbetande Thai som är intresserade av förhållande med en farang. Har fått frågan från kollegor och vänner till frugan.

Frugans kollega vill gärna ha en farang men vill inte internetdejta utan litar på slumpen. Hus och bil betalt samt månadslön på 200K, sätt dig utanför Pacific place och stöt på alla som kommer ut så kanske du har tur ;-)

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

13 timmar sedan, skrev broder tuk tuk:

 

Jag har inte varit jättemånga gånger i området kring silom square mest på grund av att där är dyrare än i övriga Bangkok.

 

BTT

 

Silom square, intressant! Berätta mer, är det värt att åka dit?

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

16 timmar sedan, skrev broder tuk tuk:

 

Nej men däremot har jag umgåtts och arbetat ihop med vanligt jobbande thaitjejer och ingen av dom skulle någonsin kunna sticka över halva jordklotet med en 20 år äldre man som kanske inte ens är snäll.

 

BTT

 

Ja, det finns många thai tjejer här i Sverige och varför skulle de åka någonstans med dig?

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Luke the Drifter
17 timmar sedan, skrev wUThai:

 


Ähh.. Finns ju bara en! :)

Skickat från min HTC 10 via Tapatalk
 

 

Bara en endaste takbar i Hua Hin ?

Nope, det finns minst en till i silverrävarnas by ;)

 

 

 

sunkhak.jpg

 

När det är frågan om jag väljer Bangkok eller Pattaya så beror det helt och hållet vilket humör jag har för tillfället.

Båda har sina lockelser som kan vara svåra att motstå.  :whistle:

 

// Luke the Drifter

Jag har aldrig någonsin kört vilse men det har hänt sig mer än en gång att jag av en ren slump har upptäckt nya vägar som jag aldrig har kört på tidigare

Link to comment
Dela på andra sajter

Bangkok eller Pattaya?

 

TS har ju spenderat en del tid runt Nana då han kände sig orolig för att ta sig runt pga osäkerhet iom bombning om jag fattar rätt.

Finns ju mer än Nana i Bkk men risken är ju att osäkerheten och minnet kanske påverkar negativt fortfarande och därför vore Pattaya bättre för honom, åtminstonde tills osäkerhetskänslan är borta. Det gäller ju att få ut mesta och bästa tiden som är möjligt och då är det ju personligheten som avgör vilket som är bäst. Jag har absolut inget emot Pattaya utan åker gärna dit ibland men efter några dagar tar det negativa över.

 

Negativt Pattaya:

Alla jävla "massage sir" vart man än går någonstans, det går fan inte komma undan. Samma med skräddare, jävla pack som tror jag skakar hand med dom, nej tack. Klart större procent ögongodis att titta på i Bkk, särskilt om man inte gillar när det svagare könet inte förstår att högklackat i sig inte är attraktivt om det får dom att se ut som en packad cowboy som suttit på hästen en vecka när de går. Hela Bkk är istället full av uni-studentskor i korta kjolar och breda leenden.

Jag gillar smarta tjejer med egen karriär, (nej i den gruppen ingår ej streetsmarta proffs) klart lättare att hitta i Bkk för den som tänker likadant. Utbudet mindre på allt, utom beer bar girls möjligtvis. Tar dock troligtvis längre tid att ta sig till i Bkk och viss planering är nödvändig. I pattis finns det mesta inom grisbilarnas rörelsemönster vilket är en styrka.

Finns det någon vettig själ som utsätter sin kropp för badvattnet, ja förutom ryssar som bara har Tjernobyl att jämföra med? 

Risken att ofrivilligt stöta ihop med en svettig, hårig turist med bar överkropp är överhängande även utanför beachen.

 

Negativt Bkk:

Trafiken, luftföroreningar och köerna det innebär.

Ingen beach öht.

Temperaturmässigt känns Bkk lite varmare/kvalmigare än pattis.

Generellt sett dyrare.

Mycket svårare än pattis att hitta likasinnade om man är sugen på fyllepartyfrukost samt frukosten blir dyrare.

 

Positivt om både Bkk och pattis finns inte plats på forumet att skriva allt så vilket som än väljs är rätt val.

 

/ SatanG

Ändrades av SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

On 9/7/2016 at 11:23, skrev MaiChai:

 Är man ute efter ett "Pattaya" i Bangkok lär man inte hitta det, utom spridda delar som vid Nana Plaza/soi 2 till 18 och Patpong/silom området.

 

Bra och ärlig beskrivning av Pattaya.    :)

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2016-09-08 at 12:55, skrev wUThai:

 


Räcker med Soi 11 och Soi 8 i Bangkok. Falangmat i överflöd och justa takbarer! Ingen havsbris dock! emoji3.png

Skickat från min HTC 10 via Tapatalk
 

För att inte tala om halv special på soi 22.

Det senaste har jag sagt till katter några gånger, men en gång trodde jag att jag sa samma, men jag måste ha sagt något helt annat, för båda katterna vred snabbt på huvudet och glodde förvånat

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2016-09-10 at 04:02, skrev SatanG:

Bangkok eller Pattaya?

 

TS har ju spenderat en del tid runt Nana då han kände sig orolig för att ta sig runt pga osäkerhet iom bombning om jag fattar rätt.

Finns ju mer än Nana i Bkk men risken är ju att osäkerheten och minnet kanske påverkar negativt fortfarande och därför vore Pattaya bättre för honom, åtminstonde tills osäkerhetskänslan är borta. Det gäller ju att få ut mesta och bästa tiden som är möjligt och då är det ju personligheten som avgör vilket som är bäst. Jag har absolut inget emot Pattaya utan åker gärna dit ibland men efter några dagar tar det negativa över.

 

Negativt Pattaya:

Alla jävla "massage sir" vart man än går någonstans, det går fan inte komma undan. Samma med skräddare, jävla pack som tror jag skakar hand med dom, nej tack. Klart större procent ögongodis att titta på i Bkk, särskilt om man inte gillar när det svagare könet inte förstår att högklackat i sig inte är attraktivt om det får dom att se ut som en packad cowboy som suttit på hästen en vecka när de går. Hela Bkk är istället full av uni-studentskor i korta kjolar och breda leenden.

Jag gillar smarta tjejer med egen karriär, (nej i den gruppen ingår ej streetsmarta proffs) klart lättare att hitta i Bkk för den som tänker likadant. Utbudet mindre på allt, utom beer bar girls möjligtvis. Tar dock troligtvis längre tid att ta sig till i Bkk och viss planering är nödvändig. I pattis finns det mesta inom grisbilarnas rörelsemönster vilket är en styrka.

Finns det någon vettig själ som utsätter sin kropp för badvattnet, ja förutom ryssar som bara har Tjernobyl att jämföra med? 

Risken att ofrivilligt stöta ihop med en svettig, hårig turist med bar överkropp är överhängande även utanför beachen.

 

Negativt Bkk:

Trafiken, luftföroreningar och köerna det innebär.

Ingen beach öht.

Temperaturmässigt känns Bkk lite varmare/kvalmigare än pattis.

Generellt sett dyrare.

Mycket svårare än pattis att hitta likasinnade om man är sugen på fyllepartyfrukost samt frukosten blir dyrare.

 

Positivt om både Bkk och pattis finns inte plats på forumet att skriva allt så vilket som än väljs är rätt val.

 

/ SatanG

hahahahaha

Det senaste har jag sagt till katter några gånger, men en gång trodde jag att jag sa samma, men jag måste ha sagt något helt annat, för båda katterna vred snabbt på huvudet och glodde förvånat

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2016-09-10 at 04:02, skrev SatanG:

Bangkok eller Pattaya?

 

TS har ju spenderat en del tid runt Nana då han kände sig orolig för att ta sig runt pga osäkerhet iom bombning om jag fattar rätt.

Finns ju mer än Nana i Bkk men risken är ju att osäkerheten och minnet kanske påverkar negativt fortfarande och därför vore Pattaya bättre för honom, åtminstonde tills osäkerhetskänslan är borta. Det gäller ju att få ut mesta och bästa tiden som är möjligt och då är det ju personligheten som avgör vilket som är bäst. Jag har absolut inget emot Pattaya utan åker gärna dit ibland men efter några dagar tar det negativa över.

 

Negativt Pattaya:

Alla jävla "massage sir" vart man än går någonstans, det går fan inte komma undan. Samma med skräddare, jävla pack som tror jag skakar hand med dom, nej tack. Klart större procent ögongodis att titta på i Bkk, särskilt om man inte gillar när det svagare könet inte förstår att högklackat i sig inte är attraktivt om det får dom att se ut som en packad cowboy som suttit på hästen en vecka när de går. Hela Bkk är istället full av uni-studentskor i korta kjolar och breda leenden.

Jag gillar smarta tjejer med egen karriär, (nej i den gruppen ingår ej streetsmarta proffs) klart lättare att hitta i Bkk för den som tänker likadant. Utbudet mindre på allt, utom beer bar girls möjligtvis. Tar dock troligtvis längre tid att ta sig till i Bkk och viss planering är nödvändig. I pattis finns det mesta inom grisbilarnas rörelsemönster vilket är en styrka.

Finns det någon vettig själ som utsätter sin kropp för badvattnet, ja förutom ryssar som bara har Tjernobyl att jämföra med? 

Risken att ofrivilligt stöta ihop med en svettig, hårig turist med bar överkropp är överhängande även utanför beachen.

 

Negativt Bkk:

Trafiken, luftföroreningar och köerna det innebär.

Ingen beach öht.

Temperaturmässigt känns Bkk lite varmare/kvalmigare än pattis.

Generellt sett dyrare.

Mycket svårare än pattis att hitta likasinnade om man är sugen på fyllepartyfrukost samt frukosten blir dyrare.

 

Positivt om både Bkk och pattis finns inte plats på forumet att skriva allt så vilket som än väljs är rätt val.

 

/ SatanG

"särskilt om man inte gillar när det svagare könet inte förstår att högklackat i sig inte är attraktivt om det får dom att se ut som en packad cowboy som suttit på hästen en vecka när de går.":rotfl:

 

Det senaste har jag sagt till katter några gånger, men en gång trodde jag att jag sa samma, men jag måste ha sagt något helt annat, för båda katterna vred snabbt på huvudet och glodde förvånat

Link to comment
Dela på andra sajter

Hade gärna varit i Bangkok 4mån. men är ju en fattiglapp så det blir Pattaya istället. Supersnygga brudar i BKK. ( nackspärr )

Det senaste har jag sagt till katter några gånger, men en gång trodde jag att jag sa samma, men jag måste ha sagt något helt annat, för båda katterna vred snabbt på huvudet och glodde förvånat

Link to comment
Dela på andra sajter

13 timmar sedan, skrev Nemo:

 

Bra och ärlig beskrivning av Pattaya.    :)

Vad vet du om det ?

:big_smile:

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

On 9/16/2016 at 16:49, skrev Kenneth4618:

Vad vet du om det ?

:big_smile:

 

Om man frågar 100 personer vad de tycker om Pattaya,  så är det väl 90 som har den åsikten. Enligt demokratiska regler så måste de ju ha rätt.  :)

Link to comment
Dela på andra sajter

9 timmar sedan, skrev Nemo:

 

Om man frågar 100 personer vad de tycker om Pattaya,  så är det väl 90 som har den åsikten. Enligt demokratiska regler så måste de ju ha rätt.  :)

Hur många av dessa hundra du frågat hade varit i Pattaya på riktigt ?

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Kenneth4618:

Hur många av dessa hundra du frågat hade varit i Pattaya på riktigt ?

Ca 90 av de är nog flitiga läsare av Aftonhoran.....

Link to comment
Dela på andra sajter

Det här är mina skillnader mellan städerna

som jag tycker dom är lite bättre på

 

Pattaya

Golf

bad & sol

billigt party

familjeutflykter: elefantland, miniland, krockodiler, blommor osv

kompisar=fasta boende

 

Bangkok

Konserter: Loso, Carabao, Bird Thonchai, och massor av mindre band varje vecka

Handel

Kläder: Pratunam

leksaker, krimskrams:China town

fabriksförsäljning

mässor & utställningar

Sport

 

finns massor av ställen bara man letar

 

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2016-09-16 at 02:54, skrev Nemo:

 

Bra och ärlig beskrivning av Pattaya.    :)

Jasså på vilket sätt var beskrivningen bra?

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...