Jump to content
IGNORERAD

Varför Bangkok och inte Pattaya?


Oregistrerad

Recommended Posts

1 timme sedan, skrev Krille:

 

Då har du nog inte sökt så mycket för det finns hur mycket farangmat som helst i Bangkok. Allt från "enkel husmanskost" till exklusiva restauranger. Det är just det som är tjusningen med Bangkok - det finns allt från enkla ställen till ställen med högsta internationella klass inom alla områden.

 

Söker man lite eller har en Bangkokbo med sig finns hur stort utbud som helst inom alla områden. Vet inte hur många gånger vi varit på "utflykt" i Bangkok där jag undrat "vart f-an är vi på väg?" för att slutligen komma fram till ett riktigt guldkorn. Bara en sån sak att man kan resa snabb, säkert och bekvämt med Skytrain för att bara ta taxi "sista biten" till många ställen gör Bangkok till en klar favorit.

 

Visst kan det kännas instängt efter ett tag men ge Bangkok en chans så ska du se att utbudet är enormt inom alla områden. 

 

/Krille

 

Där slog du huvudet på spiken. Behöver varken söka eller åka skytrain i Pattaya för att få i mig lite hederlig farangmat :) 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 115
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • broder tuk tuk

    10

  • Nemo

    9

  • Knasen

    9

  • Mankan

    7

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

 

Där slog du huvudet på spiken. Behöver varken söka eller åka skytrain i Pattaya för att få i mig lite hederlig farangmat [emoji4] 



Räcker med Soi 11 och Soi 8 i Bangkok. Falangmat i överflöd och justa takbarer! Ingen havsbris dock! [emoji3]

Skickat från min HTC 10 via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Jag skulle ju välja Pattaya framför Bangkok alla dagar i veckan.

 

Inte minst ur trafiksynpunkt och på grund av avgaserna och hettan.

 

I mina ögon är Bangkok en stad för unga och friska.

 

I Pattaya kan man ju flanera lite överallt utan att riskera att bli överkörd.

 

Plus det faktum att man kan äta västerländskt i nästan varje gathörn om man vill.

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev wUThai:

 


Räcker med Soi 11 och Soi 8 i Bangkok. Falangmat i överflöd och justa takbarer! Ingen havsbris dock! emoji3.png

Skickat från min HTC 10 via Tapatalk
 

 

 

Takbarer är för mig helt ointressant. Trådar likt denna faller rätt snabbt in i medlemmarnas subjektiva känslor och krav för ett ställe istället för sakliga och objektiva för och nackdelar. 

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev broder tuk tuk:

Jag skulle ju välja Pattaya framför Bangkok alla dagar i veckan.

 

Inte minst ur trafiksynpunkt och på grund av avgaserna och hettan.

 

I mina ögon är Bangkok en stad för unga och friska.

 

I Pattaya kan man ju flanera lite överallt utan att riskera att bli överkörd.

 

Plus det faktum att man kan äta västerländskt i nästan varje gathörn om man vill.

 

BTT

Precis man känner sig trygg på Soi Buakaow :sure:

Link to comment
Dela på andra sajter

I Bangkok så finns det mycket snyggare brudar än i Pattis och det är lättare att ta sig till o från Suvarna-BOM BOM.

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
1 timme sedan, skrev Naam jai:

Precis man känner sig trygg på Soi Buakaow :sure:

 

Kanske inte just den gatan plus south Pattaya road och naklua road men annars kan man flanera runt ganska trygg i Pattaya och jomtien.

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
1 timme sedan, skrev Mr atm:

I Bangkok så finns det mycket snyggare brudar än i Pattis och det är lättare att ta sig till o från Suvarna-BOM BOM.

 

Det beror ju på att dom flesta tjejer i Pattaya är ganska gamla bartjejer som fått både två och tre barn och sen klär sig tjejerna kring siam och silom mycket snyggare och sexigare.

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Mr atm:

I Bangkok så finns det mycket snyggare brudar än i Pattis och det är lättare att ta sig till o från Suvarna-BOM BOM.

 

 

5 minuter sedan, skrev broder tuk tuk:

 

Det beror ju på att dom flesta tjejer i Pattaya är ganska gamla bartjejer som fått både två och tre barn och sen klär sig tjejerna kring siam och silom mycket snyggare och sexigare.

 

BTT

I Bangkok är turisterna både yngre och snyggare så det blir olika ligor på idrottsspråk,

 

kaka söker maka ;)

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
Precis nyss, skrev leifen:

 

 

I Bangkok är turisterna både yngre och snyggare så det blir olika ligor på idrottsspråk,

 

kaka söker maka ;)

 

Spelar ju ingen roll.

 

Bargubbarna har inte skuggan av en chans att ragga upp en tjej som ex arbetar på silom road.

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

10 minuter sedan, skrev broder tuk tuk:

 

Spelar ju ingen roll.

 

Bargubbarna har inte skuggan av en chans att ragga upp en tjej som ex arbetar på silom road.

 

BTT

Vad vet du om det? Har du nånsin varit på Silom? Har du nåt bildbevis på det? Sluta fantiserar nu och in med lite bilder istället.. ingen som tror på dig iaf. 

Link to comment
Dela på andra sajter

24 minuter sedan, skrev broder tuk tuk:

 

Kanske inte just den gatan plus south Pattaya road och naklua road men annars kan man flanera runt ganska trygg i Pattaya och jomtien.

 

BTT

Två döda i två olika trafikolyckor i Pattaya igår kväll.

 

Jag har under mina 14 år i Pattaya märkt en markant ökande "våldsamhet"  i trafiken här och som jag ser det, så är det den nya generationen motorcykelåkare (12-18 åriga grabbar) som står för "våldet". De kör som galningar och sicksackar mellan de normalåkande och jag upplever trafikensituationen som alltmer nervös. Det går inte att koppla av en sekund vare sej i bil, på mc eller som gående. Vi saknar ju i stort sett trotoarer här i Pattis, så även gående ingår ju i gruppen trafikanter.

Det hela blir ju inte bättre av att thailändarna älskar att ha mörka kläder, så i det väldigt svaga gatljuset blir många gående på kvällen osynliga från bilarna med de starkt tonade rutorna. Jag skulle vilja säga, att just soi Bukkao och soi Diana är de säkraste soierna för gående eftersom det inte finns en chans att köra fort här med gående på både sidor och strängt taget en enda körfil i mitten.

Övriga vägar och soier i Pattis är livsfarliga för alla - med eller utan fordon.

Ändrades av Jive

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
1 minut sedan, skrev wUThai:

Vad vet du om det? Har du nånsin varit på Silom? Har du nåt bildbevis på det? Sluta fantiserar nu och in med lite bilder istället.. ingen som tror på dig iaf. 

 

Jag vet att normalt arbetande thaikvinnor söker efter att bilda familj med en thaiman i ungefär samma ålder och inte med en halvalkoholiserad småfet farang kring 60.

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

19 minuter sedan, skrev broder tuk tuk:

 

Jag vet att normalt arbetande thaikvinnor söker efter att bilda familj med en thaiman i ungefär samma ålder och inte med en halvalkoholiserad småfet farang kring 60.

 

BTT

 

Var har du läst det?

 

Link to comment
Dela på andra sajter

 

Grannbyn till yxbyn där jag bor หมู่บ้านที่มีความสุข33955916-okay-smiley.jpg



หมู่ บ้าน ที่มีความสุข
Hmo ban ti-mi-kwaam-suk

Happy camper byn?



Link to comment
Dela på andra sajter

Lika intressant diskussion som typ att diskutera:

Varför Stockholm och inte Göteborg?

Ändrades av HuaHindinnge
Link to comment
Dela på andra sajter

Lyckeby finns överallt om ni inte fattade det...

Men att döma av nivån på en del så skulle jag kanske skrivit så ett barn förstår..

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
18 minuter sedan, skrev Alarik:

 

Var har du läst det?

 

Nej men däremot har jag umgåtts och arbetat ihop med vanligt jobbande thaitjejer och ingen av dom skulle någonsin kunna sticka över halva jordklotet med en 20 år äldre man som kanske inte ens är snäll.

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
46 minuter sedan, skrev wUThai:

Vad vet du om det? Har du nånsin varit på Silom? Har du nåt bildbevis på det? Sluta fantiserar nu och in med lite bilder istället.. ingen som tror på dig iaf. 

 

Jag har inte varit jättemånga gånger i området kring silom square mest på grund av att där är dyrare än i övriga Bangkok.

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev broder tuk tuk:

 

Jag vet att normalt arbetande thaikvinnor söker efter att bilda familj med en thaiman i ungefär samma ålder och inte med en halvalkoholiserad småfet farang kring 60.

 

BTT

 

Skulle vilja påstå att du inte vet nånting. Upp med lite bilder från Thailand istället för att googla information och leta upp bilder på nätet. Visa nu upp lite bilder från alla dina år som du säger att du spenderat i Thailand. Jag menar... alla vet ju redan hur du ser ut så vad är problemet att då posta lite bilder som du tagit i Thailand?

 

 

Jag kan skicka upp några bilder från telefonen. Dessa är från senaste resan i somras. Nu så kan du fortsätta efter mig!

 

.

 

IMAG0305.jpg

 

Poolen i yxbyn. 

 

IMAG0464.jpg

 

Snålvargarnas stekarställe i Pattaya! :)

 

IMAG0498.jpg

 

Takbar, Pattaya. 

 

IMAG0532.jpg

 

Beergarden, Pattaya.

 

IMAG0771.jpg

 

Sukhuwit Soi 11, bra ställe!

 

IMAG0777.jpg

 

Takbar Sukhuwit soi 11.

 

 

5 år sammanlagt har du varit i Thailand säger du BTT. Du har producerat en suddig bild från Thailand... ja, om det nu är du som tagit bilden!? En gång för alla... visa nu upp lite bilder från alla dina år i Thailand... så kanske du vinner lite respekt från medlemmarna. 

 

 

 

IMAG0467.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Lyckeby finns överallt om ni inte fattade det...

Men att döma av nivån på en del så skulle jag kanske skrivit så ett barn förstår..



Och då frågar jag igen. Var är det nånstans? Är frågan för svår?

Skickat från min HTC 10 via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
8 minuter sedan, skrev wUThai:

 


Och då frågar jag igen. Var är det nånstans? Är frågan för svår?

Skickat från min HTC 10 via Tapatalk
 

 

 

Lyckobyn är väl Pattaya så länge plånboken är tjock?

 

Finns väl ingen härligare känsla än att vara kung i baren några veckor

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
32 minuter sedan, skrev wUThai:

Skulle vilja påstå att du inte vet nånting. Upp med lite bilder från Thailand istället för att googla information och leta upp bilder på nätet. Visa nu upp lite bilder från alla dina år som du säger att du spenderat i Thailand. Jag menar... alla vet ju redan hur du ser ut så vad är problemet att då posta lite bilder som du tagit i Thailand?

 

 

Jag kan skicka upp några bilder från telefonen. Dessa är från senaste resan i somras. Nu så kan du fortsätta efter mig!

 

.

 

IMAG0305.jpg

 

Poolen i yxbyn. 

 

IMAG0464.jpg

 

Snålvargarnas stekarställe i Pattaya! :)

 

IMAG0498.jpg

 

Takbar, Pattaya. 

 

IMAG0532.jpg

 

Beergarden, Pattaya.

 

IMAG0771.jpg

 

Sukhuwit Soi 11, bra ställe!

 

IMAG0777.jpg

 

Takbar Sukhuwit soi 11.

 

 

5 år sammanlagt har du varit i Thailand säger du BTT. Du har producerat en suddig bild från Thailand... ja, om det nu är du som tagit bilden!? En gång för alla... visa nu upp lite bilder från alla dina år i Thailand... så kanske du vinner lite respekt från medlemmarna. 

 

 

 

IMAG0467.jpg

 

Alla mina bilder försvann ju när jag åkte in i aphuset.

 

Det fanns bilder från tre olika flickvänner och bilder från hembyarna och annat smått och gott men som sagt dom försvann.

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

 

Lyckobyn är väl Pattaya så länge plånboken är tjock?

 

Finns väl ingen härligare känsla än att vara kung i baren några veckor

 

BTT

.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...