Jump to content
IGNORERAD

Illegala strandbyggnader ska rivas i Hua Hin


MPR Nyheter

Recommended Posts

Det är helt rätt det du säger. Men, varför bygga ända ut i vattnet? Vart tog stranden vägen? Helt omdömeslöst och utan någon som helst planering. Alla som rest runt lite i värden vet vad detta skapar på sikt, ett smutsigt skitträsk. När jag växte upp så fanns det samma problem i Sverige, industrin och medborgarna bara vräkte ner allt skit i sjön, resultatet var bedrövligt. Vi i Sverige är inte bättre. Men med en organiserad styrning så kan det bli bra.

I Stockholm gör man detsamma och medborgarna älskar det, det genererar "kosing". Vi bebygger alla stränder ända ner till vattenbrynet och bygger sedan en konstlad gångväg i betong runt området och kallar det för "Strandpromenad". Gissa vad det kostar att bo där? Men, marken är för evigt fördärvad, inget lämnas orört längre. Och värre lär det bli.



Så svartbyggen som helt tar bort strandlinjen och ersätter med byggnader som sticker ut i vattnet är helt ok i Thailand.

Men i Sverige som har långt mycket mer sjöar och strandlinje där får man inte bygga strandnära?

Jantelagen i full fart så fort det rörde Sverige.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 34
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • SanMakha

    6

  • Tallviking

    4

  • thomas001

    4

  • leifen

    3

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Är eller har i alla fall inte varit någon skillnad på hur nära vatten man "får" bygga.

Har du bara tillräckligt med pengar och umgås med rätt personer kan du även i Sverige få bygga omedelbart intill vatten och eller t.o.m. över vattnet, nu gäller detta inte bara båthus eller bryggor utan helt "vanliga" bostadshus.

I Sverige har vi två lagar, en för normalsvensken och en för de "lite" mer bemedlade, så har det tydligen också varit i Thailand men nu håller glittergubbarna tydligen på att syna detta.

Hur som helst är hela världen inte så lite rutten. Säga vad man vill men har man tillräckligt med pengar kan och får man i princip ta sig vilka friheter man vill:559bdc3bb7475_pissedoff:

Link to comment
Dela på andra sajter

9 timmar sedan, skrev Nicholas:

 


Så svartbyggen som helt tar bort strandlinjen och ersätter med byggnader som sticker ut i vattnet är helt ok i Thailand.

Men i Sverige som har långt mycket mer sjöar och strandlinje där får man inte bygga strandnära?

Jantelagen i full fart så fort det rörde Sverige.
 

 

Du är inte lite virrig du. Det sa jag inte! Du luktar trubbel lång väg, kryp upp i soffan och peta snorkråkor. Du är inte värd en ordentlig diskution, vill du vara kaxig så får du ge dig ut på jakt efter dig själv. Bästa svaren för dig finns där.

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2016-09-06 at 11:21, skrev SanMakha:

Jag har inte sett Hua Hin sedan 90-talet, men av den där bilden att dömma så borde stadsledningen arkebuseras! Fy Fan vilka rövarbyggen! Finns det ingen som helst medvetenhet i dessa satans hjärnor som bygger på det här viset? Satans pack!

Då var du nog inte i den delen av stan! För dom byggnaderna fanns när jag var där redan 89. Mesta av dom i alla fall. Kallas även för gamla stan.

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev Chomphoo:

Då var du nog inte i den delen av stan! För dom byggnaderna fanns när jag var där redan 89. Mesta av dom i alla fall. Kallas även för gamla stan.

80-90 talet, så vad då. Jag började resa på Thailand 72.

Men det är inte tiden jag menar, det är den förstörda stranden, det dumpas alltid en massa bråte under sådana dära byggnader, synd.

Link to comment
Dela på andra sajter

On ‎2016‎-‎09‎-‎10 at 14:21, skrev SanMakha:

80-90 talet, så vad då. Jag började resa på Thailand 72.

Men det är inte tiden jag menar, det är den förstörda stranden, det dumpas alltid en massa bråte under sådana dära byggnader, synd.

Tyckte du klagade på byggnaderna som byggts på "Det här viset". Skräp som dumpas ? Jaha!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
On 6 september 2016 at 13:58, skrev thomas001:

Tror nästan att du blev hård i byxorna, om jag ska tolka ditt inlägg rätt. 

Hej

Undrar när folkvalda politiker blev tillsatta och ansvariga för att utreda brott?

I dom flesta andra länder är det väl polis och åklagare som utreder och åtalar brottslingar.

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

38 minuter sedan, skrev Isan Lover:

Hej

Undrar när folkvalda politiker blev tillsatta och ansvariga för att utreda brott?

I dom flesta andra länder är det väl polis och åklagare som utreder och åtalar brottslingar.

Mvh isan lover

Du glömde nämna att polis och åklagare redan uträtt och dömt men att domen inte verkställts.

Förmodligen mutade politiker som inte hunnit med att kontrollera vad som inte blivit gjort.

 

Born41

Link to comment
Dela på andra sajter

11 timmar sedan, skrev Isan Lover:

Hej

Undrar när folkvalda politiker blev tillsatta och ansvariga för att utreda brott?

I dom flesta andra länder är det väl polis och åklagare som utreder och åtalar brottslingar.

Mvh isan lover

Besviken på att juntan tar tag i saker som folkvalda sket i ?

Nu åker din hatade elit dit i allt mer fall runt om i landet och det har nog en avskräckande effekt på nytt fiffel.

 

Tror det ger "ringar på vattnet" effekter som får landets alla byhövdingar att tänka till två gånger innan man snor statens stålar för eget bruk.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag vet att tråden handlar om Hua Hin. Men vi hade ett sidospår om Samed ett tag.

Här nedan är bilder på senaste projektet som stoppats.

På första bilden, vänstra delen är okay, högra delen inte okay. Mitt emellan går det ett tjockt rött streck på militärens karta.

1 september arresterade militären 5 byggare som var där och jobbade trots förbud. Nu står det helt stilla.

Tydligen så pågår rättsliga förhandlingar om fortsättningen...WP_20160913_12_57_01_Pro.jpgWP_20160913_12_59_32_Pro.jpgWP_20160913_12_59_58_Pro.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...