Jump to content
IGNORERAD

Aerosvit ???


PlayTheGame

Recommended Posts

mamma bäng fan pappa käng

Vart hittar ni biljetter till dom ryska och ukrainska flygbolagen ?

Hej!

Jag brukar köra www.resguiden.se vet att andra kör www.destination.se ... finns 2-5 till som söker bland dom flesta resebyråer + ett antal flygbolag. /mvh

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 152
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • mamma bäng fan pappa käng

    24

  • Tujtuj

    11

  • Avregistrerad clion

    8

  • nissefisk1

    8

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

mamma bäng fan pappa käng

supersaver travel :great:

åkte förra året med finnair 2vuxna+2barn lanvetter helsinfors bkk 32500 kr dec-januari

i år vid samma tidpunkt 13dec-21jan betalar jag 24500kr visserligen från stockholm

china air sto-peking-bkk hemm aerosvitt bkk kiev sto

åkte med aerosvitt en gång 2004 missade anslutningsflyget sto-gbg så nu blir det bil upp

Har också köpt ett antal (5-10) flygbiljetter med www.supersaver.se och dom är oftast bland dom billigaste men kolla gärna tex med www.resguiden.se som söker på supersaver + ett antal andra + ett antal flygbolag. /mvh

Ändrades av mamma bäng fan pappa käng

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

tack så hemskt mycket. Men jag får bara fram sas och thaiair :(

Ändrades av nissefisk1
Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Tja.

Går att beställa här också: http://www.aerosvit.ua/eng.html

/mvh

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

På flygstolen.se och på mrjet.se får jag då fram Aerosvit. Priset mycket lägre än andra flygbolag.

/GSt

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu har jag letat häcken av mig och jag hittar inget billigare än 7300 typ jag ska åka göteborg-phuket 20 aug-04 sep räknar med 2 byten iaf, finns det inget billigare än så ?

Nesse

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Knasen

Missade att det var till Phuket :bag:

Ändrades av Knasen
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Nesse.

Kan du åka från Köpenhamn så har http://www.travelpartner.se/ följande att erbjuda. (sökt genom reseguiden.se)

Med Thai Köpenhamn - Phuket

19/8 - 4/9 för 6061 kr.

20/8 - 4/9 för 6361 kr.

Fager.

Ändrades av Fager
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Knasen

Tror jag sett den resan från kph det är med fritidsresor va ? Jag är lite nojjig att tåget till kph ska komma in sent bara :( Men jag är väldigt tacksam för att tagit er tid att titta åt mig.

Nesse

Link to comment
Dela på andra sajter

Tror jag sett den resan från kph det är med fritidsresor va ? Jag är lite nojjig att tåget till kph ska komma in sent bara :( Men jag är väldigt tacksam för att tagit er tid att titta åt mig.

Nesse

Hej.

Dom resor jag hittade från Köpenhamn är inte med Fritidsresor utan vanliga reguljära biljetter med Thai.

Förstår din nojja om tåg, dom har ju inte visat någon vidare punktlighet på senaste tiden.

Fager.

Link to comment
Dela på andra sajter

<p class='citation'>Quote</p><div class="blockquote"><div class='quote'>Tja..

Det beror på utresedag och bokningsdag.Vi kommer att betala 15.000 mindre på 2 vuxna och ett barn på en 3 veckors resa över jul och nyår jämfört med billigaste västbolag. Vi får se om det är värt det. :)

mvh</div></div>

Senast nån sa så (tror det var BTT) så gick det att leta upp en Thai- eller Turkish biljett

för ca 4500 (1 vuxen t.o.r. inkl skatt)

Det tarvas en stor familj för att spara 15000 på det priset :-)

Själv åker jag med Turkish via Hongkong i december med retur 6/1 och det gick på

5200 per vuxen.

Men självklart, måste man åka en viss dag så kan det vara jättedyrt med vissa bolag

fast oftast handlar det bara om att flytta ut- eller hemresedatum'et en dag eller två.

Jag hoppas verkligen det går bra för er med AeroSvit, det är ju en och annan här som

skrivit att det funkat helt OK.

mvh GD

Har inte läst alla dina inlägg.

Men det här inlägget är nog det första som jag minns som du skriver något informativt och nyttigt för andra medlemmar.

:great::great::great:

Mvh

Magrood

Ajjj - det blev fel. Såg inte att det var Svarten som var inloggad.

Så de som har fått karma de senaste minuterna var också från Magrood...

:bag::bag::bag:

Ändrades av svarten
Link to comment
Dela på andra sajter

Tja.

Efter 30 timmar har då äntligen Aerosvit lyckats leverera oss till BKK.

Helt gratis har Aerosvit bjudit oss på fina överraskningr. Vi fått se alla Kievs alla kolkraftverk från bussfönstret och fått vada i decimeterdjup snö med sandaler på Kievs gator. Ibland bjuder livet på gratis överaskningar. /mvh

Den där inställningen önskar jag att jag kan ha det lite oftare! :-)

Vi funderar lite på Aerosvit för vår 3 månaders resa slutet av dec - slutet av mars.

Kanske fel tid att välja det flygbolaget när man ska åka ned med 2 barn.

Men det är tyvärr just därför vi inte kan lägga alla pengar på själva flygresan.

Vet inte exakt hur mycket vi kan spara med om man säger 5 - 10 000 kronor efter skatt - det är mycket. Får sälja väldigt många körkortsböcker för att komma upp till den summan.

Men - vi letar vidare.

:::

Åkte din bättre hälft via Kiev med thai pass?

Hur löste ni då när ni måste övernatta i Kiev (utanför flygplatsen)?

Behövde ni fixa visum i förväg eller räckte det med att söka det på flygplatsen son någon här skrev?

:::

Mvh

Magrood

"Gud, ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra,

mod att förändra det jag kan

och förstånd att inse skillnaden."

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Har inte läst alla dina inlägg.

Men det här inlägget är nog det första som jag minns som du skriver något informativt och nyttigt för andra medlemmar.

:great::great::great:

Mvh

Magrood

Ajjj - det blev fel. Såg inte att det var Svarten som var inloggad.

Så de som har fått karma de senaste minuterna var också från Magrood...

:bag::bag::bag:

Jag har reagerat på de flesta av dina språkliga frågor och försökt hjälpa

efter förmåga, så du kan ju börja läsa där.

Du har som du själv anger inte läst allt och vem du än är inloggad som

så undrar jag vad jag kan använda ovanstående inlägg till?

Är det meningen jag ska bli glad eller är det ett utbrott av dåligt fredagskvällsölsinne?

Ändrades av GammalDansken

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har reagerat på de flesta av dina språkliga frågor och försökt hjälpa

efter förmåga, så du kan ju börja läsa där.

Du har som du själv anger inte läst allt och vem du än är inloggad som

så undrar jag vad jag kan använda ovanstående inlägg till?

Är det meningen jag ska bli glad eller är det ett utbrott av dåligt fredagskvällsölsinne?

Ja, det är meningen att du ska bli glad.

Föredrar att ge beröm för beteende som jag gillar än att kritisera beteenden som jag ogillar.

Jag dricker inte öl. Så det är absolut inget fredagsfylleri.

:::

Det är pinsam att erkänna att jag nuförtiden (typ sen förlossningen) blandar ihop nicken och glömmer/kommer ihåg fel.

(Men vissa nick kommer jag ihåg. Men Baa, BaaBoo, BaaBaa osv är helt hopplöst för mig att hålla isär)

Har tröstat mig med att det är bra så då kommer jag inte heller ihåg de som varit elaka.

Nackdelen blir då att man också glömmer bort de som varit snälla.

Ber så hemskt mycket om ursäkt.

Jag skäms! :bag:

:::

Undrar varför jag kopplar ihop GammalDansken med det som jag skrev i tidigare inlägg.

Kanske skulle funka bättre om nicken hade varit Smirnoff Ice istället för GammalDansken (som jag upplever smaka som hostmedicin.) ;)

(Kan säga att Svarten inte delade min uppfattning när jag sa till honom att jag råkade skriva inlägg på hans inloggning.)

:::

Sen att du fick ett plus karma på iPhone-tråden tidigare under kvällen - det var för att det gick rakt in i mitt hjärta. :drinks:

:::

Mvh

Magrood

Ändrades av Magrood

"Gud, ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra,

mod att förändra det jag kan

och förstånd att inse skillnaden."

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, det är meningen att du ska bli glad.

Föredrar att ge beröm för beteende som jag gillar än att kritisera beteenden som jag ogillar.

Jag dricker inte öl. Så det är absolut inget fredagsfylleri.

:::

Det är pinsam att erkänna att jag nuförtiden (typ sen förlossningen) blandar ihop nicken och glömmer/kommer ihåg fel.

(Men vissa nick kommer jag ihåg. Men Baa, BaaBoo, BaaBaa osv är helt hopplöst för mig att hålla isär)

Har tröstat mig med att det är bra så då kommer jag inte heller ihåg de som varit elaka.

Nackdelen blir då att man också glömmer bort de som varit snälla.

Ber så hemskt mycket om ursäkt.

Jag skäms! :bag:

:::

Undrar varför jag kopplar ihop GammalDansken med det som jag skrev i tidigare inlägg.

Kanske skulle funka bättre om nicken hade varit Smirnoff Ice istället för GammalDansken (som jag upplever smaka som hostmedicin.) ;)

(Kan säga att Svarten inte delade min uppfattning när jag sa till honom att jag råkade skriva inlägg på hans inloggning.)

:::

Sen att du fick ett plus karma på iPhone-tråden tidigare under kvällen - det var för att det gick rakt in i mitt hjärta. :drinks:

:::

Mvh

Magrood

:suicide:

Link to comment
Dela på andra sajter

Förstår inte hur man kan åka med Aerosvit för 4700 när man kan åka direkt med Thai airways från Arlanda för 5800.Det är nog väl investerade 1100.Burpan

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Den där inställningen önskar jag att jag kan ha det lite oftare! :-)

Vi funderar lite på Aerosvit för vår 3 månaders resa slutet av dec - slutet av mars.

Kanske fel tid att välja det flygbolaget när man ska åka ned med 2 barn.

Men det är tyvärr just därför vi inte kan lägga alla pengar på själva flygresan.

Vet inte exakt hur mycket vi kan spara med om man säger 5 - 10 000 kronor efter skatt - det är mycket. Får sälja väldigt många körkortsböcker för att komma upp till den summan.

Men - vi letar vidare.

:::

Åkte din bättre hälft via Kiev med thai pass?

Hur löste ni då när ni måste övernatta i Kiev (utanför flygplatsen)?

Behövde ni fixa visum i förväg eller räckte det med att söka det på flygplatsen son någon här skrev?

:::

Mvh

Magrood

Hej Magrood.

Gumman har svenskt pass men det var några som hade Thaipass och dom fick lite problem. Till slut löste det sig med att dom fick lämna ifrån sina pass under natten och att en person från immigration följde med till hotellet.

För oss med svenskt pass räckte det med att stå i en lååång kö ngn halvtimme för att få en stämpel i passet.

/mvh

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Förstår inte hur man kan åka med Aerosvit för 4700 när man kan åka direkt med Thai airways från Arlanda för 5800.Det är nog väl investerade 1100.Burpan

Hej skiljer det bara 1100 så skulle jag rekommenddera thai. Men när det gäller resor över jul och nyår så är skillnaden tyvärr större. Kan faktiskt bli upp till 15.000 för en familj om man bokar i juli.

/mvh

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

6000 från kph är billigt, men då kommer kostnad för tåg t o r på kanske 1000 och då lägger man ju hellre till 300 kr och flyger från GBG och slipper EV förseningar, har fortfarande inte hittat annat än thaiair :(

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Magrood.

Gumman har svenskt pass men det var några som hade Thaipass och dom fick lite problem. Till slut löste det sig med att dom fick lämna ifrån sina pass under natten och att en person från immigration följde med till hotellet.

För oss med svenskt pass räckte det med att stå i en lååång kö ngn halvtimme för att få en stämpel i passet.

/mvh

Tackar.

Vi jagar vidare.

Mvh

Magrood

"Gud, ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra,

mod att förändra det jag kan

och förstånd att inse skillnaden."

Link to comment
Dela på andra sajter

swedenfarang

Nissefisk:

När du söker, söker du då Göteborg till Phuket? Kan ju ha en förklaring till att du får begränsat utbud av billiga biljetter.

Norrländsk 08, hör hemma i Jomtien och Buriram.

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Ja för hellskotta det sista flyget Gbg-Phuket va i aprill finns nog inga charter denna årstidenmen testa air berlin från köpenhamn

Ändrades av clion

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...