Jump to content
IGNORERAD

Aerosvit ???


PlayTheGame

Recommended Posts

Januari 2010 funkade det med kort. /mvh

Det är ju bra att det funkar nu. När vi var där var vi ett tiotal svenskar och norrmän som inte ens kunde köpa vatten till våra barn. Om man googlar lite så kan man skönja ett mönster av "flygplansbrist" hos Aeroshit. Planera för ett antal extratimmar på Boryspil Int. är mitt tips :whistle:

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 152
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • mamma bäng fan pappa käng

    24

  • Tujtuj

    11

  • Avregistrerad clion

    8

  • FarangLao

    8

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Fick detta ifrån Ukrainska ambassaden idag ang. visum för thai vid mellanlandning i Kiev...

Mr. Tujtuj!

No need of visa in such a case!

MVH

Consular section

Om man inte ska äta djur, varför är dom då gjorda av kött?

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Tackar vi för åker hemm med dom den 22/1

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej, du behöver inget visum som turist i Ukraina, allt sköts på flygplatsen i passkontrollen, du fyller i ett litet formulär, liknande det som du får fylla i för turistvisum till los.

Det enda dom är noga med är att du har en adress där du skall bo och hur länge du stannar.

Har själv arbetat där för 4 år sen och det var enklast att ha turistvisum.

Budon

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Hej, du behöver inget visum som turist i Ukraina, allt sköts på flygplatsen i passkontrollen, du fyller i ett litet formulär, liknande det som du får fylla i för turistvisum till los.

Det enda dom är noga med är att du har en adress där du skall bo och hur länge du stannar.

Har själv arbetat där för 4 år sen och det var enklast att ha turistvisum.

Budon

Och du är Thailändsk medborgare? /mvh

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

swedenfarang

märka på ord.och du heter mvh?

Norrländsk 08, hör hemma i Jomtien och Buriram.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sökte just på resa till Thailand och billigast var förstås Aerosvit.

19/2 - 13/3 2010 4 vuxna endast 17628kr och förhoppningsvis endast 2 timmars väntetid i Kiev, dit som hem.

Vi har alltid rest med Thaiair och brukar åka i sept/okt då dem har låga priser och glest med turister i Thailand. Men nu lutar det åt att besöka Kiev en vinterdag i februari

Thaiair i september 26.032kr eller med Aerosvit i februari för 17.628kr?

Sedan har jag en fråga! Har inte Thailändare rabatt med Thaiair, isf hur mycket i %. Vid vilket år går barngränsen hos Thaiair? Någon som vet?

Link to comment
Dela på andra sajter

Har för mig att thaiair ändrade i år till samma som övriga,alltså t.o.m 11 år 33% rabatt.Mvh Måne

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Har för mig att thaiair ändrade i år till samma som övriga,alltså t.o.m 11 år 33% rabatt.Mvh Måne

Tack ska du ha Måne!

Jag hade för mig att det var något liknade

Vi är tre Thai i familjen, så då åker en gratis med andra ord:dance1:. :dance1:

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Viken valut kan man betala med på flygplatsen i Ukraina ?

UAH + € + kort /mvh

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

loy kratong

Kommer aldrig mer att åka med aeroswit.! Många av passagerarna bryr sig inte om de regler som aeroswit säger sig ha( men som kabinpersonalen inte bryr sig om när det rör någon rysktalande). Men är det en asiat, då j...ar! Då gäller även påhittade regler. Framförallt om det gäller kvinnor som sitter ensamma eller ihop med en annan asiatisk kvinna!

Kabinpersonalens behandling av passagerarna har varit godtycklig de ggr jag har rest med detta bolag.:diablo:

Så aldrig mer för min del!:kort:

Det finns ju faktiskt väldigt många alternativ, att välja på. Absolut om man planerar resan mer än 7-8 månader i förväg, eller reser i lågsäsong.

Mvh resgalne Bobo

Ändrades av loy kratong

Allt som jag verkligen vill göra är antingen omoraliskt, olagligt eller fettbildande.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har för mig att thaiair ändrade i år till samma som övriga,alltså t.o.m 11 år 33% rabatt.Mvh Måne

Tjena Måne

Kollade med en resebyrå (jade) idag ang rabatt för Thaiare!

Dem har ingen rabatt längre men dem får ta med sig 10 kg extra enligt dem.

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Tjena Måne

Kollade med en resebyrå (jade) idag ang rabatt för Thaiare!

Dem har ingen rabatt längre men dem får ta med sig 10 kg extra enligt dem.

En jävla diskriminering. TIT

Link to comment
Dela på andra sajter

En jävla diskriminering. TIT

Ja, det känns förjävligt att dem får ta med 10kg mer packning men det kanske är för att dem väger så lite :whistle:

Link to comment
Dela på andra sajter

Om dom har silverkortet ja,annars tror jag att 20 kg gäller.Dom har fortfarande barnrabatter upp till 2 år och upp till 12 år.Mvh Måne

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Kommer aldrig mer att åka med aeroswit.! Många av passagerarna bryr sig inte om de regler som aeroswit säger sig ha( men som kabinpersonalen inte bryr sig om när det rör någon rysktalande). Men är det en asiat, då j...ar! Då gäller även påhittade regler. Framförallt om det gäller kvinnor som sitter ensamma eller ihop med en annan asiatisk kvinna!

Kabinpersonalens behandling av passagerarna har varit godtycklig de ggr jag har rest med detta bolag.:diablo:

Så aldrig mer för min del!:kort:

Det finns ju faktiskt väldigt många alternativ, att välja på. Absolut om man planerar resan mer än 7-8 månader i förväg, eller reser i lågsäsong.

Mvh resgalne Bobo

Vilka regler syftar du på?

Om man inte ska äta djur, varför är dom då gjorda av kött?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Här är världens säkraste - och farligaste flybolag

Ryan Air är ett av världens säkraste flygbolag medan American Airlines är ett av de mest olycksdrabbade.

Och ryskt lyftrum bör man helst undvika, enligt en studie. Enligt sajten planecrashinfo.com finns det enbart 101 stycken flygbolag i världen som inte varit inblandade i flygolyckor. Bland dessa finns Ryan Air, EasyJet och Virgin Atlantic.

Ryan Air är ett irländskt flygbolag, tillika ett av de största lågprisbolagen i Europa med sina 26 destinationer i Europa och Nordafrika. Flygbolaget har funnits sedan 1985.

Undvik ryskt luftrum

Vidare skriver sajten att en studie av International Air Transport Association, IATA, från 2007, visar att det ryska luftrummet är det farligaste att flyga genom. Ryssland och forna Sovjet har haft tveklöst flest flygolyckor, baserat på statistik fram till år 2006.

Medan de amerikanska flybolagen American Airlines och Pan Am har varit inblandade i de största flygkatastroferna.

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...
swedenfarang

Ska åka med Aerosvit till Bangkok snart och har en fråga till er som har rest med bolaget tidigare. Behöver man återbekräfta sina biljetter?

Norrländsk 08, hör hemma i Jomtien och Buriram.

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Ska åka med Aerosvit till Bangkok snart och har en fråga till er som har rest med bolaget tidigare. Behöver man återbekräfta sina biljetter?

Hade inte en tanke på det och det funkade för oss i varje fall utan återbekräftning. /mvh

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag köpte nyligen biljetter med Aerosvit, och jag har inte fått någon info som tyder på att man behöver återbekräfta vilket jag f.ö aldrig har behövt göra med något flygbolag tidigare heller. Vilka bolag har såna rutiner?

Om man inte ska äta djur, varför är dom då gjorda av kött?

Link to comment
Dela på andra sajter

Hade inte en tanke på det och det funkade för oss i varje fall utan återbekräftning. /mvh

För mig med :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

supersaver travel :great:

åkte förra året med finnair 2vuxna+2barn lanvetter helsinfors bkk 32500 kr dec-januari

i år vid samma tidpunkt 13dec-21jan betalar jag 24500kr visserligen från stockholm

china air sto-peking-bkk hemm aerosvitt bkk kiev sto

åkte med aerosvitt en gång 2004 missade anslutningsflyget sto-gbg så nu blir det bil upp

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...