Jump to content
IGNORERAD

Aerosvit ???


PlayTheGame

Recommended Posts

swedenfarang

Nädå, bra skrivet. Känner igen mig i denna behandling. Dock i Moskva och med Aeroflot. Tror vi blev 18-19 timmar sittandes där. Dock fick vi mat och hotell efter mycket bråk.

Norrländsk 08, hör hemma i Jomtien och Buriram.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 152
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • mamma bäng fan pappa käng

    24

  • Tujtuj

    11

  • Avregistrerad clion

    8

  • nissefisk1

    8

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Det verkar vara mer standard än tillfälligheter att de har låååååånga förseningar(dock ej som aeroflot-89 54 tim)Mvh Måne

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Fast jag tycker synd om er känns det bra att få sina fördomar bekräftade.

Jämfört med de icke-öst-europeiska bolagens priser är besparingen för liten

för att det ska vara värt risken att utsättas för det du beskriver.

mvh GD

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Quote

Jämfört med de icke-öst-europeiska bolagens priser är besparingen för liten

för att det ska vara värt risken att utsättas för det du beskriver.

mvh GD

Tja..

Det beror på utresedag och bokningsdag.Vi kommer att betala 15.000 mindre på 2 vuxna och ett barn på en 3 veckors resa över jul och nyår jämfört med billigaste västbolag. Vi får se om det är värt det. :)

mvh

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag hade lite ideer om att prova, men icke så och tur va väl det.

Det som fick mig att välja annat bolag var tiden, hur tar man sig från Suvvan kl 3 på morgonen?

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Quote

Tja..

Det beror på utresedag och bokningsdag.Vi kommer att betala 15.000 mindre på 2 vuxna och ett barn på en 3 veckors resa över jul och nyår jämfört med billigaste västbolag. Vi får se om det är värt det. :)

mvh

Senast nån sa så (tror det var BTT) så gick det att leta upp en Thai- eller Turkish biljett

för ca 4500 (1 vuxen t.o.r. inkl skatt)

Det tarvas en stor familj för att spara 15000 på det priset :-)

Själv åker jag med Turkish via Hongkong i december med retur 6/1 och det gick på

5200 per vuxen.

Men självklart, måste man åka en viss dag så kan det vara jättedyrt med vissa bolag

fast oftast handlar det bara om att flytta ut- eller hemresedatum'et en dag eller två.

Jag hoppas verkligen det går bra för er med AeroSvit, det är ju en och annan här som

skrivit att det funkat helt OK.

mvh GD

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Att få en egen sittplats på planet bredvid Natalja tycker jag låter som rena drömmen.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Quote

Senast nån sa så (tror det var BTT) så gick det att leta upp en Thai- eller Turkish biljett

för ca 4500 (1 vuxen t.o.r. inkl skatt)

Det tarvas en stor familj för att spara 15000 på det priset :-)

Själv åker jag med Turkish via Hongkong i december med retur 6/1 och det gick på

5200 per vuxen.

Men självklart, måste man åka en viss dag så kan det vara jättedyrt med vissa bolag

fast oftast handlar det bara om att flytta ut- eller hemresedatum'et en dag eller två.

Jag hoppas verkligen det går bra för er med AeroSvit, det är ju en och annan här som

skrivit att det funkat helt OK.

mvh GD

Vi bokade den 13 juni och var flexibla ca en vecka på avresa (avresa ca 16-23 dec 2009) och hemresa, dock tyvärr max 22-27 dagar.

Det priset vi fick med Aerosvit var 5460 med och gav en väntetid med 1.5 timmar (enl tidtabell :) ) i Kiev.

Turkish gick bort pga av långa byten i Istanbul.

Det bästa priset med ett västbolag och vid det bokningstillfället var med Swiz och kostade 10.300 pp, även med flexibla resdagar.

Och just nu verkar det vara 10.560 med Finn som har lägst pris.

http://www.reseguide...ts=1&children=0

Vi tittade också på HK varianten med turkish  Turkish alternativet krävde för lång väntetid i Istanbul, samt Air Asia (max 15 kilo) HK-BKK för att få ett likvärdigt pris.

Hur flyger ni HK-BKK ?

mvh

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Quote

. cut.

Hur flyger ni HK-BKK ?

mvh

Ett mindre pyssel att få till det med SriLankan Airlines som verkar ha avggr från HK endast varannan dag.

Dom var billigast (trodde jag när jag beställde) med sina ca 1400 SEK / person.

Fick senare något tips av någon här att köpa biljetten HKK-BKK på plats i stället, kostar bara hälften.

(och det var med Air Asia vill jag minnas)

I gengäld bara 3400 med Turkish från Arlanda till HK.

Hemresan blir lite seg i Istanbul med 6 timmars väntan.

Ditresan bara 2 vilket jag anser är det minsta man bör ha för att hitta gaten på okända flygplatser.

Ändå är 3400 + 1400 billigt tycker jag och passar perfekt eftersom vi har släkt i HKK som ska besökas.

Turkish tillåter förövrigt 30 kilo och jag räknar kallt med att få med nåt sånt när bagaget checkas in

"hela vägen"

mvh GD

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej RoiET,

En något deprimerande men ändå roande rapport. Jag gillar uppenbart äkta upplevelser. Det blir pluskarma för den!

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Åkte med dom för 5 år sen.Enda problemet var förseningen på hemresan i Kiev (obligatorisk)??

missade anslflyg till gbg.fick ta tåget.tur man va ensam.taxi finns alltid på suvan oavsett tid.

Men bra planering  å ha med sej nåt att käka o dricka i Kiev så varför inte.Men kan ej rekommenderas om man har barn med sej

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Ska också åka med AeroSvit med nerresa i november och hemresa i januari.

Vet någon om några speciellt bra platser där det inte är nåt framför stolen/arna.

Tacksam för svar

Chrille

Link to comment
Dela på andra sajter

Ska också åka med AeroSvit med nerresa i november och hemresa i januari.

Vet någon om några speciellt bra platser där det inte är nåt framför stolen/arna.

Tacksam för svar

Chrille

Glöm bara inte långkalsongerna när ni åker från Thailand. Inte skönt att som vissa komma till Kiev i shorts och sätta sig på galon-sätena i kärran

till Stockholm som har stått ute hela natten i den ryska svinkylan.

Enda bra platserna i sas gamla 767 är väl i bissnisklass annars dom direkt bakom tror det är rad 16 men brukar vara upptagen av skrikiga ungar.

Vilket man vart varse när man åkte hem sist och satt i stolsraden framför. Första gången jag hört en unge grina och skrika 10 timmar i sträck :diablo:

//K


I walked around Pattaya twice, passed 200 people and failed to see a human being.
Man bör hushålla med sitt förakt av hänsyn till det stora antalet behövande.
Link to comment
Dela på andra sajter

Dessvärre hade jag "bråttom" i vintras att boka med Aerosvit, åker 23/9.

Undrar om de inte tar till sig av all negativ kritik, fattar de inte att folk väljer ett annat flygbolag nästa gång om de är missnöjda???

Förstår inte det här med att det inte serveras alkohol på flyget. Har aldrig hört något annat bolag som inte gör det heller!!!

Blir det för oroligt i luften måste jag ha "medicin".

Undrar vad det kan tänkas kosta att uppgradera till business-class med Aerosvit, nån som har en susning???

vurre

:yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Hejsan vurre,

men det kanske går att köpa alkohol på planet

Hej Stefan!

Har ej heller fått det bekräftat fast jag tagit upp frågan flera gånger sen i våras. Det borde ju vara nån medlem på MPR som flugit med Aerosvit och precis som jag vill ha sig en rackabajsare på planet.

Jag har även mailat Aerosvit tre gånger och frågat om deras utbud på flyget. Har aldrig fått svar!!!

När jag åkt med Thai, MyTravel m.fl. så har då f-n folk varit törstiga :drinks:

Link to comment
Dela på andra sajter

Chrille Columbus

Jodå nog f--n är folk törstiga på flyg till semestern. Sen kryllar det av negativa omdömen om aerosvit på div. forum och nätplatser för resenärer.

Sen får folk bilda sig en egen uppfattning jag ha aldrig valt areoflot.ö

Satanister är ganska snälla bara man låter bli att jävlas med dem.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...
mamma bäng fan pappa käng

Tja.

Man får ha lite is i magen om man åker med Aerosvit, har jag nu märkt.

Har blivit ombokade 2 gånger sen bokningen i juni.

Orginalbokningen var 23 dec till 17 januari med mycket bra flygtider och ca en timme i Kiev.

I juli blev vi, pga nytt flygschema, ombokade till 23 dec - 16 jauari med skittider och övernattning på utresan. Kontaktade Aerosvit och bad att få bli ombokad till 24 dec eeftersom den fligten var med bara 1 timme i Kiev. Det gick bra och allting frid och fröjd.

Idag fick jag mail att ytterligare en ändring av flygtiderna har skett. helt plötsligt är uutresan från kiev till BKK 4 timmar innan våran ankomst till Kiev!!

Kontaktade Aerosvit igen och resultatet av det blev att nu är vi bokade den 21 dec med fortfarnade bra flygtider och bara en timme i Kiev!!

pust ... mvh

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja.

Man får ha lite is i magen om man åker med Aerosvit, har jag nu märkt.

Har blivit ombokade 2 gånger sen bokningen i juni.

Orginalbokningen var 23 dec till 17 januari med mycket bra flygtider och ca en timme i Kiev.

I juli blev vi, pga nytt flygschema, ombokade till 23 dec - 16 jauari med skittider och övernattning på utresan. Kontaktade Aerosvit och bad att få bli ombokad till 24 dec eeftersom den fligten var med bara 1 timme i Kiev. Det gick bra och allting frid och fröjd.

Idag fick jag mail att ytterligare en ändring av flygtiderna har skett. helt plötsligt är uutresan från kiev till BKK 4 timmar innan våran ankomst till Kiev!!

Kontaktade Aerosvit igen och resultatet av det blev att nu är vi bokade den 21 dec med fortfarnade bra flygtider och bara en timme i Kiev!!

pust ... mvh

Det är tyvärr nackdelen med att åka med snikbolag :whistle:

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Det är tyvärr nackdelen med att åka med snikbolag :whistle:

Jo, håller med... men 15000 sek på 3 familjemedlemmar är 75.000 baht ... snart...

Grundproblemet är att vi i år inte kan åka mer än 3-4 veckor och det måste ske över jul-nyår.Åker man i början av december eller slutet av november så kan man hitta bra biljetter för 7-8000.

men det är svårt/omöjligt veckan innan jul med hemresa i mitten av januari. Frestelsen att misnka kostnadera med 15.000 fick överväga.

(5460:- per pers 23 dec - !7 jan)

mvh

Ändrades av mamma bäng fan pappa käng

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

OK AMATÖRER... förlåt ... men jag sa AMATÖRER... he he...

Nu har en proffs bokat vinterns hotell igen ...

SAMUI REEF VIEW RESORT ... Bokat 2010-01-01 - 2010 - 01- 07...

Totalsumma: USD 216.52 = svenska kronor ca 1500 för 6 nätter..

Rankat i Tripadvisor:TripAdvisor Popularity Index #5 of 279 hotels in Koh Samui

he he ...

http://www.tripadvisor.com/Hotel_Review-g293918-d669837-Reviews-Samui_Reef_View_Resort-Koh_Samui.html#ad.doubleclick.net+ta.ta.com.s+as.Thailand.koh_samui+250+300+AS.Thailand.Koh_Samui+mcid=10568;price=budget;PageType=Hotel_Review;pool=A;kw=Samui+Reef+View+Resort;geo=669837;u=Hotel_Review%7CA;abr=!webtv;sz=300X250;tile=2;ord=42801584

Beat it if you can ... bla bla ...

mvh

Ändrades av mamma bäng fan pappa käng

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Jaha, det blev inget flyg med Aerosvitwhistle.gif

Idag ringde resebyrån och sa att de (aerosvit) ställt in flygningarna till Kiev i november och januari, så pengarna skulle betalas tillbaka.

Så det blev Thai istället till frugan stora belåtelse (30kg ni vet) lite dyrare men inte så dumt i alla falldrinks.gif

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 månader senare...
mamma bäng fan pappa käng

Tja.

Efter 30 timmar har då äntligen Aerosvit lyckats leverera oss till BKK.

Helt gratis har Aerosvit bjudit oss på fina överraskningr. Vi fått se alla Kievs alla kolkraftverk från bussfönstret och fått vada i decimeterdjup snö med sandaler på Kievs gator. Ibland bjuder livet på gratis överaskningar. /mvh

Ändrades av mamma bäng fan pappa käng

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...