Jump to content
IGNORERAD

Vad tröttnar man på i Thailand ?


Rospigg

Recommended Posts

10 minuter sedan, skrev thomas001:

Jag säger som Ingvar Oldsberg sa en gång. Inte fan sitter jag och smuttar på en gin tonic för att det är gott, det är fyllan jag är ute efter.

Ska det drickas, så ska det drickas.

TH jag har suttit på många AA-möten och lyssnat på delningar av hen och de hade inte samma glada inställning  av alkoholen TVÄRT OM. mvh Jag tror inte detta tråden handlade om mvh.

Ändrades av haan
Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 331
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • kitungmakmak

    39

  • Boa52

    16

  • Knasen

    16

  • Soengsang

    15

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

6 timmar sedan, skrev måne:

Och va f-n är socialdricka?Du verkar ha gått igenom 12:an.När jag dricker så är det inte ett skit socialt med det,jag jagar promille inga stilpoäng.

 

Tycker att du var rätt så stilig med din promillehalt när vi tog några stänkare, det var ju ett tag sedan men tiderna förändras ju och vi med den:drinks:;).

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

43 minuter sedan, skrev thomas001:

Jag säger som Ingvar Oldsberg sa en gång. Inte fan sitter jag och smuttar på en gin tonic för att det är gott, det är fyllan jag är ute efter.

Ska det drickas, så ska det drickas.

 

Håller fullständigt med dig, man dricker väl sprit för att bli full inte för att det är gott, jag tycker att ta en öl är rent alkoholmissbruk.

 

Har inte tagit en droppe alkohol sedan midsommarhelgen och är nöjd med det, trotts att folk påstår att sitter man i en by i Isaan så börjar man till och med dricka lao khao.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Skillnad på storkonsument och alkoholist, vissa klarar det och vissa klarar inte det.

Sent from my SM-A910F using Tapatalk

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Scandinaviancorner

Nykter alkoholist  Va fan är det för nått!!   Är man nykter är man väl ingen alkoholist..

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev Scandinaviancorner:

Nykter alkoholist  Va fan är det för nått!!   Är man nykter är man väl ingen alkoholist..

Hej SC alkoholism är klassad som en sjukdom  spelar ingen roll nykter eller full. mvh

Link to comment
Dela på andra sajter

11 minuter sedan, skrev haan:

Hej SC alkoholism är klassad som en sjukdom  spelar ingen roll nykter eller full. mvh

 

Hahah sjukdom, det är bara vekhet, men det är väl också en sjukdom?

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

14 timmar sedan, skrev måne:

Jag tröttnar på mig själv och min förbannade dåliga karaktär,även om jag bestämt mig för att ta en vit vecka så är det alltid någon annan som bestämt annorlunda och jag hänger på.Men denna gång ska jag bannemig hålla ut,i vår by med alla trevliga människor ska det väl banne mig finnas annat att göra än att supa hela tiden(så tråkigt är det inte)Nu ska det målas och renoveras lite(igen) och där behövs ett vakande öga(tidsstudieman)som håller reda på närvaro och raster och det passar mig ypperligt.Sen har jag ju moppen och badställen finns ju,om inte så får jag våldgästa Errki och P3 men då blir jag väl påverkad och vilseförd igen.Hejoch hå vilka livsavgörande beslut som måste tas hela tiden,när ska man få lugn och ro.

 

Du är välkommen. 

 

Har precis haft en vit månad och kan gärna ta en till.

Link to comment
Dela på andra sajter

11 timmar sedan, skrev Batting:

Jag tog med mig min Thailändska tjej till en sådan där toppbar. Den där med guldkupol. Jag kommer inte ihåg vad den hette, men jag tror att det var den som var högst belägen då. Nu invigs det ju tydligen något ännu högre snart. Den där skyskrapan som ser ut som ett Lego-bygge. Intressant byggnad :) 

Men den där jäkla toppbaren vi var på tog dubbelt betalt såg jag sedan när jag kollade hur mycket de dragit från kontot. Nu var det inte något att bråka om. Det blev bara några öl innan tjejen kände sig illa till mods och ville därifrån. Jag tror att anspänningen blev lite för hög. Hon hade hört att man var tvungen att ha fina kläder så hon hade lånat ihop allt, t.o.m. örhängena. hade jag bara fått veta så skulle vi givetvis gått ut och handlat, men nu är hon en fin flicka från landet med respektabelt jobb en bit utanför BKK.

Det är lite skillnad på tjejer och tjejer i Thailand. Första gången jag var i Thailand så var jag i Patong. Där träffar man lätt tjejer som lever efter en viss moralisk norm som absolut inte behöver gälla i resten av landet. I Patong träffade jag tjejer som gladeligen skulle ha låtit sig bjudas på vad som helst så länge som jag bara hade en B kvar, men nu har jag träffat en tjej som man får tjata på för att få henne att ta emot gåvor m.m.

Att gå på en sådan där toppbar var min dröm och inte hennes. När hon får bestämma så hamnar vi mitt i gatan ätande på plasttallrikar, och drickandes ur plastmuggar på bord med vaxduk och så där. Visst det är billigt, men jag har ju semester och vill göra något mer minnesvärt än att dricka ur något som påminner om en tandbortsmugg från min barndom.
Jag vet inte riktigt vad som gick fel där uppe på toppbaren men hon kände sig liksom inte höra till. I mina ögon så var hon finast på hela baren, men hon kände sig inte värdig.

Vi tog hissen ner, och jag bjöd på Kebab i en gränd. Jag såg att hon kände sig bättre till mods och kvällen blev ändå trevlig och minnesvärd. Jag hade fått uppleva en sådan där toppbar, men kände mig allt lite skyldig över att ha tjatat med mig henne till något hon inte var van vid. Thailand är ett klassamhälle. Hon kanske kände sig konstig över att andra thailändare helt plötsligt sprang omkring och passade upp på henne?

Dom där tjejerna i Patong skulle inte haft några svårigheter att ta för sig. :) 

Visst tusan är det så, Thailand är ett klassamhälle och det har inte med etnicitet att göra som någon försöker påskina utan det är pengar och inget annat det handlar om. Är man Thai och  förmögen så anser man sig ofta förmer än dom som inga pengar har, simple as that.

Jag var med om en liknande historia som dig för några år sen. Jag och hustrun var bortbjudna en nyårsafton till ett svensk/thai par där mannen var förmögen och hade anlitat en inredningsarkitekt till att fixa till allt i den nya condon han köpt och det var verkligen perfekt, även maten som det bjöds på. Min hustru satt dock mest hela tiden på balkongen, blickade ut över stan och såg allmänt olycklig ut.

När vi knallade hemåt en bit in på det nya året så frågade jag henne vad som var fel och fick svaret att hon känt sig obekväm, typ 5:e hjulet under vagnen där vi var. Men när vi sen knallade förbi Scandalic, hennes tidigare arbetsplats, där det var fullt pådrag ute på gatan blev hon som förbytt och allt var till full belåtenhet, även för mig. :)

 

Fritz..

Ändrades av Fritz

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

11 timmar sedan, skrev Batting:

Jag tog med mig min Thailändska tjej till en sådan där toppbar. Den där med guldkupol. Jag kommer inte ihåg vad den hette, men jag tror att det var den som var högst belägen då. Nu invigs det ju tydligen något ännu högre snart. Den där skyskrapan som ser ut som ett Lego-bygge. Intressant byggnad :) 

Men den där jäkla toppbaren vi var på tog dubbelt betalt såg jag sedan när jag kollade hur mycket de dragit från kontot. Nu var det inte något att bråka om. Det blev bara några öl innan tjejen kände sig illa till mods och ville därifrån. Jag tror att anspänningen blev lite för hög. Hon hade hört att man var tvungen att ha fina kläder så hon hade lånat ihop allt, t.o.m. örhängena. hade jag bara fått veta så skulle vi givetvis gått ut och handlat, men nu är hon en fin flicka från landet med respektabelt jobb en bit utanför BKK.

Det är lite skillnad på tjejer och tjejer i Thailand. Första gången jag var i Thailand så var jag i Patong. Där träffar man lätt tjejer som lever efter en viss moralisk norm som absolut inte behöver gälla i resten av landet. I Patong träffade jag tjejer som gladeligen skulle ha låtit sig bjudas på vad som helst så länge som jag bara hade en B kvar, men nu har jag träffat en tjej som man får tjata på för att få henne att ta emot gåvor m.m.

Att gå på en sådan där toppbar var min dröm och inte hennes. När hon får bestämma så hamnar vi mitt i gatan ätande på plasttallrikar, och drickandes ur plastmuggar på bord med vaxduk och så där. Visst det är billigt, men jag har ju semester och vill göra något mer minnesvärt än att dricka ur något som påminner om en tandbortsmugg från min barndom.
Jag vet inte riktigt vad som gick fel där uppe på toppbaren men hon kände sig liksom inte höra till. I mina ögon så var hon finast på hela baren, men hon kände sig inte värdig.

Vi tog hissen ner, och jag bjöd på Kebab i en gränd. Jag såg att hon kände sig bättre till mods och kvällen blev ändå trevlig och minnesvärd. Jag hade fått uppleva en sådan där toppbar, men kände mig allt lite skyldig över att ha tjatat med mig henne till något hon inte var van vid. Thailand är ett klassamhälle. Hon kanske kände sig konstig över att andra thailändare helt plötsligt sprang omkring och passade upp på henne?

Dom där tjejerna i Patong skulle inte haft några svårigheter att ta för sig. :) 

 

Tråkigt att tjejen kände sig underlägsen, det finns ju inget skäl för henne att göra det. Självsynen hos många thai, särskilt de med lite mörkare hud än bangkokkineserna har lättare att känna sig som du beskriver din tjej gör. Tror det beror på sekler av underlägsenhet gentemot den rikare delen av Thailand (Bangkok), många från medel/överklass har öppet sett ner på folk från Isaan och andra fattiga delar av landet under lång tid vilket har satt sina spår. Många västerlänningar verkar tro att de höjer upp statusen på "proffset" genom hans pengar vilket jag tror är fel, ofta är det bara statusen på mannen själv som sänks. Jag tror även det är en liknande känsla som också finns hos många i västvärlden som gift sig med en Thai, när de går på stan i Sverige känner en del att folk tittar snett på dom och antingen ser ner på mannen eller helt enkelt tycker synd om tjejen. I många fall bara ett hjärnspöke, om det inte är allt för stor åldersskillnad iaf.  

 

Vad det gäller barflickor från Patong etc tror jag att en stor del av dom visst känner sig mycket malplacerade i en miljö de inte är vana vid. Jag har ofta sett uppenbarliga "proffs" på vissa femstjärniga krogar i Bangkok och det syns tydligt att de helst av allt skulle vilja vara någon annanstans. Gubben tror han gör den stackars tjejen en stor tjänst som bjuder flott medans tjejen troligen anser att det är hon som gör honom en stor tjänst som utsätter sig för ett självupplevt förakt för hans skull. Att vi i västvärlden tror att det är accepterat att vara "proffs" är, enligt mig, helt fel. Visst kan det slätas över/accepteras på landsbygden att tjejen har gjort detta valet, t.o.m. uppmanats att göra så om det ser ut som hon har pengar, men det är saker som helst inte talas allt för öppet om offentligt.  Det finns nog få föräldrar som skryter om att dottern är "proffs" men det är ytan som det skryts om dvs hur rik man hon fått tag på, hur mycket guld eller mark hon har etc. 

Jag tror dock inte det ses ner alls i samma grad längre på folk från Isaan, allt för många därifrån har numera utbildningen som eftersöks i Bkk och de har hamnat på mycket högre positioner än vad som tidigare var möjligt. Frugan växte upp snorfattig i Isaan men tack vare en grym vilja, skarp hjärna, självförtroende, hårt arbete och studielån är hon numera manager på ett globalt företag i centrala Bangkok. 36 år gammal, inga problem med att säga åt cheferna att de har fel och säger stolt att hon är från Buriram. Tiderna förändras med varje generation, naturligtvis inte hos alla men hos fler och fler.    

 

/ SatanG

Ändrades av SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

11 timmar sedan, skrev Batting:

Jag tog med mig min Thailändska tjej till en sådan där toppbar. <klipp>

Du verkar hittat rätt dam - och sen är du en ganska skön typ själv åxå.

Men du får lära dig att göra som jag gör - fråga lite om var hon vill gå. Jag har fått lära mig det i alla fall.

 

Senast blev det NY kloss mot insomnia och hade jag fått välja hade jag gått på nåt tystare ställe - men hon gillar pizza så då fick det bli det.

 

Skulle jag släpa med henne till en takbar så anar jag att hon skulle reagera som din dam gjorde. Så ut med känselspröten och känn av läget.

Ändrades av kitungmakmak

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

20 minuter sedan, skrev kitungmakmak:

Men du får lära dig att göra som jag gör - fråga lite om var hon vill gå. Jag har fått lära mig det i alla fall.

Men kommer inte ofta då svaret "Upp to you" å då sitter man där..

Link to comment
Dela på andra sajter

17 minuter sedan, skrev hasseryd:

Men kommer inte ofta då svaret "Upp to you" å då sitter man där..

Jo, det är ganska vanligt... då tar man fram känselspröten man normalt sett inte använder. Märkligt nog behövs dom inte när jag pratar med män, men med kvinnor så tror jag dubbla uppsättningar inte skulle vara helt fel.

 

Vad gillade hon sist osv. men enkelt är det inte, det kan jag hålla med om. Skulle bilar vara lika komplicerade som kvinnor att förstå sig på så skulle nog dom flesta inte ens försöka äga en bil - man skall fan vara kärnfysiker, psykolog och nån typ av gud för att begripa dom små varelserna - men det är värt att försöka i alla fall :)

 

Ibland går det åt pipan dock - men hon har upptäckt att leka tysta leken med mig fungerar inte. Jag vinner för jag gör bara som vi gör i norrland - vi säger inte ett smack.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2016-08-27 at 08:14, skrev L64:

Finns andra länder med vettigare klimat och massa annat som skulle passa mig bättre att stanna längre perioder i.

 

Vilka länder tänker du på då?

Link to comment
Dela på andra sajter

Folks nonchalans när de kommer upp sig i byn och är sjuksköterska, som i mitt fall när hon sa senast att nu får du komma tillbaka om 2 veckor och ta ett nytt diabetesprov och du får inte äta på 12 timmar innan blodprovet.

Åker till sjukstugan och är där vid klockan 08:00, då kommer städerskan och säger att sköterskan kommer inte idag för hon är och arbetar på sina risfält, då blir jag jäkligt trött på Thailand.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

10 timmar sedan, skrev måne:

Och va f-n är socialdricka?Du verkar ha gått igenom 12:an.När jag dricker så är det inte ett skit socialt med det,jag jagar promille inga stilpoäng.

Då vet du redan vad alkoholism innebär. Hjälp finns men du måste förstås bestämma dig. De flesta gör som du, skyller på andra/annat som orsak till att du dricker. För en alkoholist finns alltid en orsak att dricka. Hoppas du har styrkan att ta tag i ditt missbruk. Lycka till!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har tröttnat på värmen och tristessen, finns inte i närheten lika mycket att göra i Thailand som i Sverige, nästintill noll events och går inte att njuta av naturen på samma sätt.

Men vintertid är jag ännu tröttare på det svenska vädret och en kombo av Thailand på vintern och Sverige på sommaren är kanon.

Det bästa med att bo i Thailand är att nu är Sverige roligare än innan, helt underbart att tillbringa sommaren i Sverige även om det är en sk skitsommar.

Bara att slippa svettas och att luften faktiskt innehåller lite syre gör att man njuter, inte så jvla noga med sol å värme, det får vi ju hela vintern i Thailand.

Sen kan man ju nästan få en orgasm av att gå in på Ica Maxi, fn vilket sortiment av gott käk jämfört med Tesco Lotus, för att då inte snacka om Systembolaget eller Bordershoppen i Tyskland...

Å bara en sån sak som att man kan pröjsa alla räkningar med mobilen och köpa en bil med Swish. Thailand är ju rena u-landet egentligen.

Att bo i Thailand på heltid året runt vill jag inte göra, 9 mån/år räcker och blir över, skulle helst bo i Sverige 5 mån Maj-Sept men tjejen får ju bara visum i 90 dagar.

Men en bra sak med Thailand är att man får lite distans till Lövet och alla tiggare utanför Ica..

 

Link to comment
Dela på andra sajter

17 timmar sedan, skrev kitungmakmak:

Du är alltför vänlig, jag tackar för erbjudandet som var lite oväntat. Men det var mer ett exempel på hur jag ibland blir lite less på Thailand. Damen min som drivit hotell och är utmärkt i köket fixar nog att laga köttfärs med bara en kniv. När jag "flyttade in" så hade hon inte ens en gryta utan en wok och allt lagades i den.

 

Jag vill kunna köpa in saker och ting så det går ganska snabbt att laga till maten men det verkar inte vara så poppis i Thailand. Mikro och en kastrull var det första jag fick fixa, säng sen och tja.. mobil till mama. Allt går att lösa - men ibland blir det trist när man åker på att flänga runt överallt. Köttfärsen var mer ett exempel på att det inte funkar som i Sverige alltid vilket gör att jag blir lite trött ibland.

 

 

Har full förståelse för att du irriterar dej på saker i Thailand, sådan som dej förstör för oss andra, du är en över årig student (va fan det nu ska leda till annat en konstgjord andning för din överlevnad), snål som fan men fullt förståeligt eftersom du inte har medel att leva en anständig vistelse i Thailand, förstår inte allt klagande, har man guld kan man leva ett underbart liv här i paradiset, om inte är det en misär,  så varför utsätta sig för detta, du är ett underbart exempel på ett misslyckad svenne pungä i Thailand.

Chan2014

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Chan2014:

Har full förståelse för att du irriterar dej på saker i Thailand, sådan som dej förstör för oss andra, du är en över årig student (va fan det nu ska leda till annat en konstgjord andning för din överlevnad), snål som fan men fullt förståeligt eftersom du inte har medel att leva en anständig vistelse i Thailand, förstår inte allt klagande, har man guld kan man leva ett underbart liv här i paradiset, om inte är det en misär,  så varför utsätta sig för detta, du är ett underbart exempel på ett misslyckad svenne pungä i Thailand.

Chan2014

Tänker inte ens kommentera sånt skitsnack. Gå och dränk dig i nån vinägertank.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev Chan2014:

Har full förståelse för att du irriterar dej på saker i Thailand, sådan som dej förstör för oss andra, du är en över årig student (va fan det nu ska leda till annat en konstgjord andning för din överlevnad), snål som fan men fullt förståeligt eftersom du inte har medel att leva en anständig vistelse i Thailand, förstår inte allt klagande, har man guld kan man leva ett underbart liv här i paradiset, om inte är det en misär,  så varför utsätta sig för detta, du är ett underbart exempel på ett misslyckad svenne pungä i Thailand.

Chan2014

Två frågor!

1. På vilket sätt förstör han ?

2. Vilka är "oss"?

 

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har tröttnat på värmen och tristessen, finns inte i närheten lika mycket att göra i Thailand som i Sverige, nästintill noll events och går inte att njuta av naturen på samma sätt.

Men vintertid är jag ännu tröttare på det svenska vädret och en kombo av Thailand på vintern och Sverige på sommaren är kanon.

Det bästa med att bo i Thailand är att nu är Sverige roligare än innan, helt underbart att tillbringa sommaren i Sverige även om det är en sk skitsommar.

Bara att slippa svettas och att luften faktiskt innehåller lite syre gör att man njuter, inte så jvla noga med sol å värme, det får vi ju hela vintern i Thailand.

Sen kan man ju nästan få en orgasm av att gå in på Ica Maxi, fn vilket sortiment av gott käk jämfört med Tesco Lotus, för att då inte snacka om Systembolaget eller Bordershoppen i Tyskland...

Å bara en sån sak som att man kan pröjsa alla räkningar med mobilen och köpa en bil med Swish. Thailand är ju rena u-landet egentligen.

Att bo i Thailand på heltid året runt vill jag inte göra, 9 mån/år räcker och blir över, skulle helst bo i Sverige 5 mån Maj-Sept men tjejen får ju bara visum i 90 dagar.

Men en bra sak med Thailand är att man får lite distans till Lövet och alla tiggare utanför Ica..

 



Håller med om det mesta. Att det inte finns event beror nog på var man håller till i Thailand. I turiststäderna är det event hela tiden.
Ja, Thailand är ett U-land.


Sent from my iPad using Tapatalk
Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Burken:

 


Håller med om det mesta. Att det inte finns event beror nog på var man håller till i Thailand. I turiststäderna är det event hela tiden.
Ja, Thailand är ett U-land.


Sent from my iPad using Tapatalk

Bor i Hua Hin som väl är lite av en turist stad men inte fasen hittar jag några kul event här.

Vad finns det där du bor?

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Fritz:

Visst tusan är det så, Thailand är ett klassamhälle och det har inte med etnicitet att göra som någon försöker påskina utan det är pengar och inget annat det handlar om. Är man Thai och  förmögen så anser man sig ofta förmer än dom som inga pengar har, simple as that.

Jag var med om en liknande historia som dig för några år sen. Jag och hustrun var bortbjudna en nyårsafton till ett svensk/thai par där mannen var förmögen och hade anlitat en inredningsarkitekt till att fixa till allt i den nya condon han köpt och det var verkligen perfekt, även maten som det bjöds på. Min hustru satt dock mest hela tiden på balkongen, blickade ut över stan och såg allmänt olycklig ut.

När vi knallade hemåt en bit in på det nya året så frågade jag henne vad som var fel och fick svaret att hon känt sig obekväm, typ 5:e hjulet under vagnen där vi var. Men när vi sen knallade förbi Scandalic, hennes tidigare arbetsplats, där det var fullt pådrag ute på gatan blev hon som förbytt och allt var till full belåtenhet, även för mig. :)

 

Fritz..

 

Mitt i prick där Herr Fritz, det är pengar och inget annat som räknas i Thailand. Är du rik slickar de din röv 24/7 och det gäller oavsett hur du har blivit rik. Skulle kunna lägga till det på min lista av saker jag tröttnat på i Thailand - det eviga dyrkandet av pengar.

 

Men pengar köper ju varken stil eller klass - eller för den delen uppfostran.

 

Ska man bjuda en thaitjej "flott" så är det bättre att gå på en riktigt bra Thai restaurang, det finns en del i Bangkok som serverar "Royal Thai Cuisine" enligt några gamla kungliga recept. Det har funkat för mig iallafall...

 

Annars bruka annan asiatisk mat funka, takbarer är ofta bortkastade pengar med en thaitjej - ifall man inte går till Skytrain Jazz Club förstås som har kanon thaifood.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

9 minuter sedan, skrev Soengsang:

Två frågor!

1. På vilket sätt förstör han ?

2. Vilka är "oss"?

 

Ja, du, det får du allt fundera på, cheap Charley syndromet är en normal bland Thailändare vad det gäller personer från Svenne land, "oss" får du känna efter själv om du tycker du hör till den gruppen eller inte.

Chan2014

 

Link to comment
Dela på andra sajter

I Hua Hin finns hur mycket som helst, trodde du höll till i nån byhåla. Bor själv tre mil från Hua Hin. Festivaler, konserter, marknader, vattenland, golf, surfing, bowling, gym, bio, Go Kart, Pool och dartkvällar. Sen finns väl Svenska föreningen där du kan träffa folk. HH är väl själva paradiset för en svensk om man vill umgås med svenskar och utbudet av aktiviteter är som i en större stad i Sverige. Det beror förstås på vad man är intresserad av men nog finns det utbud.


Sent from my iPad using Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...