Jump to content
IGNORERAD

Ni som bosatt er i värmen


Batting

Recommended Posts

1 timme sedan, skrev Burken:

Nej, jag har stort kök i västerländsk stil och lagar mat hemma de flesta dagarna per vecka. Det stämmer att jag är lat då vi är i Thailand men det är så det är meningen. Jobbar man hårt så skall man njuta av ledigheten sen.

Många av mina vänner i Thailand har förstås thaidam varav de flesta enbart är intresserade av thaikäk. Försöker de komma åt spisen brukar det bli tjafs. Lugnast är det på utsidan med nåt kallt i handen och damerna sköter sitt vid spisen i deras hushåll. Detta kan väl inte vara helt främmande för er?

 

Tjafs för att dina vänner vill komma åt spisen? Då är det nog dags att se sig om efter någon annan dam.

Pattaya

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 186
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Burken

    18

  • Benjamas

    15

  • Alarik

    11

  • Persistant

    11

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

 

Tjafs för att dina vänner vill komma åt spisen? Då är det nog dags att se sig om efter någon annan dam.



Visst är det bedrövligt men och andra sidan verkar de trivas i den tillvaron när damen sköter hushållssysslorna.
De t.o.m. ger dom ett ekonomiskt bidrag för detta. Amen.


Sent from my iPad using Tapatalk
Link to comment
Dela på andra sajter



Visst är det bedrövligt men och andra sidan verkar de trivas i den tillvaron när damen sköter hushållssysslorna.
De t.o.m. ger dom ett ekonomiskt bidrag för detta. Amen.


Sent from my iPad using Tapatalk

Klart att tjejen sköter hushållet men inte fn tjafsar hon eller står i vägen om jag vill göra nåt på spisen. Tjafsiga tjejer byter man ut, det kallar jag levnads standard [emoji28]
Link to comment
Dela på andra sajter

23 minuter sedan, skrev Burken:

 

 


Visst är det bedrövligt men och andra sidan verkar de trivas i den tillvaron när damen sköter hushållssysslorna.
De t.o.m. ger dom ett ekonomiskt bidrag för detta. Amen.


Sent from my iPad using Tapatalk

 

Du och dina vänner har nog andra tankar vad " levnadsstandard " innehåller. Vad du menar är äta ute, konsärter och ett hus eller lägenhet som innehåller alla bekvämligheter som  i ett Svenskt överklass hem, kanske en marmorskiva i köket

 för 300000 kr. Mina tankar om levnadsstandard innehåller inga såna saker som du skriver om. Man kan vara två i köket eller behöver inte laga maten på samma tid. Betala för hushållsysslorna, hushållerska menar du inte fru eller sambo

Link to comment
Dela på andra sajter

 

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Du och dina vänner har nog andra tankar vad " levnadsstandard " innehåller. Vad du menar är äta ute, konsärter och ett hus eller lägenhet som innehåller alla bekvämligheter som  i ett Svenskt överklass hem, kanske en marmorskiva i köket

 för 300000 kr. Mina tankar om levnadsstandard innehåller inga såna saker som du skriver om. Man kan vara två i köket eller behöver inte laga maten på samma tid. Betala för hushållsysslorna, hushållerska menar du inte fru eller sambo

Vi har granitskiva på köksbänkarna. Det kostade bara 350.000 baht men då ingick inte spis, ugn, diskmaskinen och kyl/frys.

Vi är ofta många i köket då även gästerna är med och lagar käket.

Men flertalet av mina vänner som har bosatt sig i Thailand lever inte som vi, därav mina funderingar. De är lyckliga med sitt och vi på vårt vis. Nej, någon överklass kommer jag inte ifrån och kommer aldrig tillhöra. Det är väl bara se hur en vanligt trea på söder i Stockholm ser ut 2016, inte många som diskar för hand nuförtiden.

Link to comment
Dela på andra sajter

32 minuter sedan, skrev Benjamas:


Klart att tjejen sköter hushållet men inte fn tjafsar hon eller står i vägen om jag vill göra nåt på spisen. Tjafsiga tjejer byter man ut, det kallar jag levnads standard emoji28.png

En helt klart bra ämne att debattera vid morgondagens "brainstorming” över ett par öl vid ”plattan” sol 88 i Hua Hin....

Vi lägger den som första punkt på dagordningen :D  Start kl. 18.30 vid norra änden nära svenska korvkiosken.

 

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

42 minuter sedan, skrev Burken:

Vi har granitskiva på köksbänkarna. Det kostade bara 350.000 baht men då ingick inte spis, ugn, diskmaskinen och kyl/frys.

Vi är ofta många i köket då även gästerna är med och lagar käket.

Men flertalet av mina vänner som har bosatt sig i Thailand lever inte som vi, därav mina funderingar. De är lyckliga med sitt och vi på vårt vis. Nej, någon överklass kommer jag inte ifrån och kommer aldrig tillhöra. Det är väl bara se hur en vanligt trea på söder i Stockholm ser ut 2016, inte många som diskar för hand nuförtiden.

Okej dina vänner då missförstod jag dej

Link to comment
Dela på andra sajter

24 minuter sedan, skrev leifen:

En helt klart bra ämne att debattera vid morgondagens "brainstorming” över ett par öl vid ”plattan” sol 88 i Hua Hin....

Vi lägger den som första punkt på dagordningen :D  Start kl. 18.30 vid norra änden nära svenska korvkiosken.

 

7/11 annars får det vara. Vad jag har läst kan man ragga flickor där också

Ändrades av Boa52
Link to comment
Dela på andra sajter

9 minuter sedan, skrev Boa52:

7/11 annars får det vara. Vad jag har läst kan man ragga flickor där också

 

Jaså du, är du på jakt efter en tjej till?

 

;)

 

Link to comment
Dela på andra sajter

En helt klart bra ämne att debattera vid morgondagens "brainstorming” över ett par öl vid ”plattan” sol 88 i Hua Hin....

Vi lägger den som första punkt på dagordningen [emoji3]  Start kl. 18.30 vid norra änden nära svenska korvkiosken.

 


Och just pga detta som man aldrig ska lära tjejen Svenska [emoji28]
Link to comment
Dela på andra sajter

18 minuter sedan, skrev Alarik:

 

Jaså du, är du på jakt efter en tjej till?

 

;)

Ha Ha går nog dåligt men någon kunde väl hjälpa Leif lite där tror jag det går lite trögt

Link to comment
Dela på andra sajter

Ha Ha går nog dåligt men någon kunde väl hjälpa Leif lite där tror jag det går lite trögt


Leifen är ju värsta Don Juan, skitsnygg pingla
Link to comment
Dela på andra sajter

27 minuter sedan, skrev Benjamas:


Leifen är ju värsta Don Juan, skitsnygg pingla

Som certifierad HP duger inte vad som helst ;) jag måste leva upp till ryktet. Livskvalitet är det.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Som certifierad HP duger inte vad som helst [emoji6] jag måste leva upp till ryktet. Livskvalitet är det.


Ja och andra som inte har DET måste trösta sig med oxfile å granitbänkar [emoji28] [emoji28]
Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Benjamas:


Ja och andra som inte har DET måste trösta sig med oxfile å granitbänkar emoji28.pngemoji28.png

Som punkt två på dagordningen kan vi ju peta in ”toffelfaktorn” som några drabbats av. Samma bil och kärring i 15 år......huvva ;) utan att ens fått koka sina egna potatisar heller....

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Som punkt två på dagordningen kan vi ju peta in ”toffelfaktorn” som några drabbats av. Samma bil och kärring i 15 år......huvva [emoji6] utan att ens fått koka sina egna potatisar heller....


Dom goaste ser man ju här nere som släpar runt på en skitful skata och knappt vågar vrida på huvet åt tjejerna utan att va rädd för bonk.
Men jag har ju iaf ny volvo å åkgräsklippare hemma.. [emoji1] [emoji1] [emoji1]
Link to comment
Dela på andra sajter

15 minuter sedan, skrev Benjamas:


Dom goaste ser man ju här nere som släpar runt på en skitful skata och knappt vågar vrida på huvet åt tjejerna utan att va rädd för bonk.
Men jag har ju iaf ny volvo å åkgräsklippare hemma.. emoji1.pngemoji1.pngemoji1.png

Det ena utesluter inte det andra. Man kan ha en fräsch dam, fin bil och åkgräsklippare trots att man är vanlig knegare eller hur? Jag känner många.??

Link to comment
Dela på andra sajter

28 minuter sedan, skrev Benjamas:


Dom goaste ser man ju här nere som släpar runt på en skitful skata och knappt vågar vrida på huvet åt tjejerna utan att va rädd för bonk.
Men jag har ju iaf ny volvo å åkgräsklippare hemma.. emoji1.pngemoji1.pngemoji1.png

Det är inte bra om ens kvinna är för snygg heller. " Man ska inte skaffa sig snyggare kärring än man törs lämna henne ensam " är ett gammalt ordspråk från Bastuträsk. ;) 

 

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev Fritz:

Det är inte bra om ens kvinna är för snygg heller. " Man ska inte skaffa sig snyggare kärring än man törs lämna henne ensam " är ett gammalt ordspråk från Bastuträsk. ;) 

 

Fritz..

För att citera Orup:

Min mor sa till mig, varför gifter du dig med en kvinna för hennes skönhets skull?

Du blir lycklig ett tag, men så plötsligt en dag blir du ensam för hennes skönhets skull.........

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är inte bra om ens kvinna är för snygg heller. " Man ska inte skaffa sig snyggare kärring än man törs lämna henne ensam " är ett gammalt ordspråk från Bastuträsk. [emoji6] 

 

Fritz..


Gäller bara i Sverige, i Thailand gör det väl inget om dom springer bort, omväxling förnöjer [emoji1]
Link to comment
Dela på andra sajter

För att citera Orup:

Min mor sa till mig, varför gifter du dig med en kvinna för hennes skönhets skull?

Du blir lycklig ett tag, men så plötsligt en dag blir du ensam för hennes skönhets skull.........


Finns det som är värre än att va singel i Thailand, ex gift i Sverige..
Link to comment
Dela på andra sajter

Det ena utesluter inte det andra. Man kan ha en fräsch dam, fin bil och åkgräsklippare trots att man är vanlig knegare eller hur? Jag känner många.[emoji106][emoji13]


Varför ska man ha åkgräsklippare?
Hen som sköter trädgården kan väl putta.
Link to comment
Dela på andra sajter

48 minuter sedan, skrev Benjamas:


Finns det som är värre än att va singel i Thailand, ex gift i Sverige..

En del vill kn*ulla runt, andra vill ha en livskamrat. När jag var tonåring räknade jag mig till den första kategorin, numera till den andra.

Men vi är alla olika, och det som funkar för var och en borde vara ens val.

Link to comment
Dela på andra sajter


Varför ska man ha åkgräsklippare?
Hen som sköter trädgården kan väl putta.


Förstår din tanke, trots allt är åkgräsklippare stenålder idag.
De som har Svensson standard idag använder robotklippare.[emoji13]


Sent from my iPad using Tapatalk
Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...