Jump to content
IGNORERAD

Varför tar många till sig av thailändskt levende?


stefan5300

Recommended Posts

18 minuter sedan, skrev kitungmakmak:

Är helt säker på att dessa snaras då han kommer tillbaka med råttkräken med tillhörande pinne och ståltråden fortfarande runt halsen.

 

Är lite speciellt att först väckas av tuppdjävlarna kl 04:00 och sen lyckas somna om men vakna igen vid 06:00 till lukten av bränt hår från råttorna. (fy f*n vad det luktar illa med bränt hår).

Och våran säng står kloss mot uteköket (tja en vägg emellan) och det är öppet högst upp vid taket så jag behöver inte ens fundera på vad dom lagar därute - det känner jag på doften. lislåtta är inte nåt jag gillar att vakna till lukten av i alla fall.

Dom snaras också vid deras åtel men han jag följer med skjuter dom med en mynningsladdare

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 311
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • stefan5300

    26

  • kitungmakmak

    19

  • Boa52

    19

  • Alarik

    17

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

20 minuter sedan, skrev Boa52:

Har varit med flera ggr när dom jagar risråttor, flera km från byn och har en åtel sen smyger vi fram på sena kvällen med en myningsladdare och pannlampa

Måste ha varit där du lärde dig din berömda navigerings förmåga i djungeln.

Om man släpper dig i en stor spann så springer du inte runt ,runt utan rakt fram tills huvudet gör ont,eller hur?

 

Med vänlig hälsning Leadbelly

Link to comment
Dela på andra sajter

9 minuter sedan, skrev leadbelly:

Måste ha varit där du lärde dig din berömda navigerings förmåga i djungeln.

Om man släpper dig i en stor spann så springer du inte runt ,runt utan rakt fram tills huvudet gör ont,eller hur?

 

Med vänlig hälsning Leadbelly

Har man  ont i huvudvärken har man druckit för mycket starka drycker

Link to comment
Dela på andra sajter

37 minuter sedan, skrev Boa52:

Har varit med flera ggr när dom jagar risråttor, flera km från byn och har en åtel sen smyger vi fram på sena kvällen med en myningsladdare och pannlampa

Hur många kg väger en sådan risråtta då?

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev Boa52:

Dom snaras också vid deras åtel men han jag följer med skjuter dom med en mynningsladdare

Häftigt, lite jakt i mörker kan ju inte bli helt fel. Fast villebrådet skulle ju gärna fått vara lite större. Vildsvin eller nåt hade ju varit roligt att jaga och sen se hur man tillagar denna utan ugn. Blir ju över öppen eld/glöd antar jag om dom inte bara skär ner den och gör som dom brukar. Det ska vara tunna skivor av det (i Thailand) verkar gälla överallt. 

 

 

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev Boa52:

Har man  ont i huvudvärken har man druckit för mycket starka drycker

Då  måste väl du ha bubbel plast runt hela kroppen??

Med vänlig hälsning Leadbelly

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev leadbelly:

Då  måste väl du ha bubbel plast runt hela kroppen??

Med vänlig hälsning Leadbelly

 

Du får inget svar av Boa ikväll.

Han magar - med andra ord så gör han sin äktenskapliga plikt.

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev kitungmakmak:

Nu blev det intressant, är kokta ägg Thaimat eller Falangmat ???

Har gulan grön eller svart kant är det thaimat ;) 

 

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev leifen:

Har gulan grön eller svart kant är det thaimat ;) 

 

Hmm, då kan jag laga thaimat ibland när det ringer i telefonen.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

33 minuter sedan, skrev LOSForever:

<<<<<<<<<<<<<va är Råttan Boa52:  <Skjuten? uppäten av risråtta ok går att äta bara att värma

 

Kan du översätta? Google Translate verkar inte funka.

Hatar lögnare.

Link to comment
Dela på andra sajter

36 minuter sedan, skrev LOSForever:

<<<<<<<<<<<<<va är Råttan Boa52:  <Skjuten? uppäten av risråtta ok går att äta bara att värma

 

???????

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Detta är enkelt. Jag äter nästan bara thaimat I Sverige. När vi är I Thailand försöker jag blanda thaimat med västerlänsk mat.

 

VARFÖR DÅ . FÖR ATT FRUGAN MECKAR SÅ JÄVLA BRA MAT HEMMA. NÄR VI ÄR I Thailand SÅ ÄTER VI PÅ RESTURANG

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev John Khonken:

Detta är enkelt. Jag äter nästan bara thaimat I Sverige. När vi är I Thailand försöker jag blanda thaimat med västerlänsk mat.

 

VARFÖR DÅ . FÖR ATT FRUGAN MECKAR SÅ JÄVLA BRA MAT HEMMA. NÄR VI ÄR I Thailand SÅ ÄTER VI PÅ RESTURANG

 

Annars hade du väl ätit på restaurang.

Och då hade det mestadels blivit "svensk mat", eller hur?

För inte fan hade du väl själv lagat mat?

 

Var glad för att du har en duktig fru

och hälsa henne så gott  :)

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Kommer ihåg en historia of mig.

Bröllop 3 sömnlösa dagar av gummans syster,

Sista dagen ser gumman att jag måste sova och familjen går ut i djungeln för och finna frid.

De sov som fan dock direkt och jag jagade rödmyror.

Kan vara jobbigt,

Ändrades av Galten

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Galten:

Kommer ihåg en historia of mig.

Bröllop 3 dagar av gummans syster,

Sista dagen ser gumman att jag måste sova och familjen går ut i djungeln för och finna frid.

De sov som fan dock direkt och jag jagade rödmyror.

Kan vara jobbigt,

 

Rena poesin.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

10 timmar sedan, skrev Wangthong:

Inte äter jag för att maten är svensk, amerikansk, italiensk eller thailändsk, jag äter för att det är gott och att den stillar hungern.

 

Eftersom jag är en dålig kock så är jag hänvisad till den mat andra lagar. Som tur är kan man ju oftast styra så att man kan äta det man mest tycker om.

 

Stämmer exakt på mig också. Fattar inte varför mat måste vara från ett speciellt land för att bli godkänd, det är väl bara att käka det man gillar.

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

9 timmar sedan, skrev Boa52:

Man kan laga mat hemma, hört talas om det eller klarar du inte av att koka ägg te.x

 

Koka ägg klarar väl alla. Vill man som jag gärna ha kokta ägg till frukost kan det vara bra att förvärma vattnet kvällen innan :-)

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev SatanG:

 

Koka ägg klarar väl alla. Vill man som jag gärna ha kokta ägg till frukost kan det vara bra att förvärma vattnet kvällen innan :-)

 

/ SatanG

Kokta ägg har varit ett hett ämne tidigare och gett livslång ovänskap här, så att det skulle vara enkelt håller jag inte med om. ;) 

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2016-08-19 at 13:23, skrev Raggmunken:

Visst är det förjävligt med personer som tar seden dit dom kommer. Tänk om tex den växande muslimska befolkningen i Sverige skulle få för sig att äta lite griskött eller någon annan svensk lustighet, skulle det bli samma ifrågasättande då från TS? :) 

 

Svenskar är nog rätt så bra på att ta seden dit man kommer, så även jag. Sedan tycker jag att det ska serveras griskött 4 gånger i vecka på förskolor, skolor och flyktingboende och duger inte den maten så får man helt enkelt vara utan

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

20 timmar sedan, skrev Nicholas:

tycker synd om dom thai-tanter som har en gubbe som inte kan äta en det ena och än det andra och maten till gubben är det stora bekymret på resorna.

 

trista typer.

 

 

 

Så om din thaitant sätter en skål med kokta råttor på bordet så äter du det, det skulle jag aldrig äta.

 

Sen håller jag med dig att det är inte mycket gubbe om han inte kan laga sin egen mat om det kniper.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

15 timmar sedan, skrev spooncreek:

Förstår inte vissas klagan, jag tycker den thailändska maten är alldeles utmärkt. Som senast idag när jag åt detta på thailändsk lunchrestaurang :big_smile:

 

20160819_141348.jpg

 

 

 

Är väl inte så många som klagat på thaimat, jag skulle dock aldrig stoppa i mig råttor, ormar, skalbaggar och dylikt som jag inte tycker är mat.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev SatanG:

 

Koka ägg klarar väl alla. Vill man som jag gärna ha kokta ägg till frukost kan det vara bra att förvärma vattnet kvällen innan :-)

 

/ SatanG

 

Ja men med mycket olika resultat.:sure:

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

31 minuter sedan, skrev stefan5300:

 

Så om din thaitant sätter en skål med kokta råttor på bordet så äter du det, det skulle jag aldrig äta.

 

Sen håller jag med dig att det är inte mycket gubbe om han inte kan laga sin egen mat om det kniper.

Förstår inte problemet..

Har aldrig sett någon thai äta råtta, så har svårt att tro att det är en vanlig rätt på matbordet.

Men vad vet jag, har ju bara varit i Thailand 16 eller 17 ggr... ?

 

Rock on!

Så gott som oförstörd!

Link to comment
Dela på andra sajter

12 timmar sedan, skrev Alarik:

 

Annars hade du väl ätit på restaurang.

Och då hade det mestadels blivit "svensk mat", eller hur?

För inte fan hade du väl själv lagat mat?

 

Var glad för att du har en duktig fru

och hälsa henne så gott  :)

Faktisk innan frugan kom in I bilden  lagade jag mycket mat själv. Har alltid tyckt att laga mat är roligt. Men frugan kör utan halvfabrikat och verkligen lagar mat. Helt underbart

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...