Jump to content

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Benjamas

Bojkotta Turkiet

Recommended Posts

FF

Bara för någon idi*t till politiker vill ändra åldersgränsen, så gör det inte dom flesta turkar till pedofiler..

Känner ett gäng turkar och flesta av dom jobbar hårt för sin levebröd, o jag semestrat flera gånger i Turkiet..

Inte gör detta beslut att tycker mindre om dom Turkar som jag känner..

FF

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Nicholas
Bara för någon idi*t till politiker vill ändra åldersgränsen, så gör det inte dom flesta turkar till pedofiler..

Känner ett gäng turkar och flesta av dom jobbar hårt för sin levebröd, o jag semestrat flera gånger i Turkiet..

Inte gör detta beslut att tycker mindre om dom Turkar som jag känner..

FF

Klart det gör.
Varför annars skjuta på gränsen?

Normförskjutning kallas det.

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
born41

En Turkhistoria.

Den äkta mannen hade varit bortrest och kom hem en dag tidigare än han sagt till sin fru.

Han kommer på kvällen och smyger in och vidare in i sängkammaren.

Han tittar på fruns säng och upptäcker toppen på ett mycket mörkt huvud som syns i sängen.

Bestört över att frun inte är ensam i sängen utropar han :DIN GRIS !

Genast drar den mörkhåriga killen bort lakanet och säger : INTE GREK _ TURK

Born41

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Oregistrerad

Hej ett klipp från ett skolarbete som handlar om ungdom i turkiet. rösträtt 18 år köpa alkohol 18 år!!!!!!!!!  jag lägger till "Kanske" Incest är vanligt i Turkiet?

Frågor om att vara ung i Turkiet

Har man skolplikt?-Ja.

Har man skoluniform?-Nej, inte längre. För från och med 2013 är det inget tvång med skoluniform.

När är man myndig?-18 år.

Har dem flesta en mobil?-Ja, dom flesta men inte i dom allra fattigaste delarna.

Har dem flesta någon tv?-Ja, dom flesta men inte i dom allra fattigaste delarna.

Vad är åldesgränsen på att dricka alkohol?- 18 år.

Hur mycket kostar ett cigarettpaket?- ca 25kr (i Sverige kostar dom ca 50kr).

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Nemo
7 timmar sedan, skrev Raggmunken:

Har aldrig hört en kurd som kallar sig för turk. En kurd är en kurd och en turk är en turk. 

Är man osäker så kan man säga turd, ungefär samma sak......

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Guest Isan Lover

Hej

Har också svårt att förstå varför folk väljer att turista i muslimska länder, själv har jag hela livet försökt undvika dessa länder av flera anledningar, t.ex deras negativa inställning till alkohol, dåliga hygien, negativa inställning till alla som inte är muslimer och föråldrade kvinnosyn.

Att nu tillåta sex med barn är väl bara ännu ett skäl att undvika att åka dit.

PS.

Borde ha tagit med deras påflugna och besvärande försäljningstaktik också samt upplevda ohederlighet och brist på respekt för annans egendom.

Mvh isan lover

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
kenneth073

Håller med er om Turkiet,även om det inte går att jämföra landet med dom arabiska när det gäller islam.

Turkiet är väl islam Light isåfall nästan som en brygga mellan araben och europa.

Blev strandsatt i Istanbul i 24 timmar.

Inga problem att köpa öl och alkohol mååånga kvinnor som inte täckte håret,men böneutroparna hördes ofta.

Men mellan östern attityden finns där och Erdogan är på väg att föra landet tillbaka till medeltiden.

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
samet
On ‎2016‎-‎08‎-‎21 at 09:54, skrev Isan Lover:

Har också svårt att förstå varför folk väljer att turista i muslimska länder, själv har jag hela livet försökt undvika dessa länder av flera anledningar, t.ex deras negativa inställning till alkohol, dåliga hygien, negativa inställning till alla som inte är muslimer och föråldrade kvinnosyn.

Du glömmer det viktiga!

Det är "nära och det är billigt!

Om det sedan är lite taskig människosyn och tveksamma mänskliga rättigheter ser inte svenskarna med skygglapparna på!

Som vanligt så är det pengarna som styr och man blundar för allt otrevligt man inte vill se.

Vi kan ju räkna upp många länder på den listan... Turkiet, Egypten, Burma, Indien, Kina osv...

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
måne
1 timme sedan, skrev samet:

Du glömmer det viktiga!

Det är "nära och det är billigt!

Om det sedan är lite taskig människosyn och tveksamma mänskliga rättigheter ser inte svenskarna med skygglapparna på!

Som vanligt så är det pengarna som styr och man blundar för allt otrevligt man inte vill se.

Vi kan ju räkna upp många länder på den listan... Turkiet, Egypten, Burma, Indien, Kina osv...

Turkiet är ett skitland :boom:

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Peolito

Vem vill åka till Turkiet och smaka på dolme.

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
hakancnx
On 16 augusti 2016 at 03:05, skrev born41:

En Turkhistoria.

Den äkta mannen hade varit bortrest och kom hem en dag tidigare än han sagt till sin fru.

Han kommer på kvällen och smyger in och vidare in i sängkammaren.

Han tittar på fruns säng och upptäcker toppen på ett mycket mörkt huvud som syns i sängen.

Bestört över att frun inte är ensam i sängen utropar han :DIN GRIS !

Genast drar den mörkhåriga killen bort lakanet och säger : INTE GREK _ TURK

Born41

Byt ut "DIN GRIS" till "DITT KRÄK", så blir det lite roligt också......

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
UglyFarang
On 2016-08-21 at 09:54, skrev Isan Lover:

Hej

Att nu tillåta sex med barn är väl bara ännu ett skäl att undvika att åka dit.

PS.

Borde ha tagit med deras påflugna och besvärande försäljningstaktik också samt upplevda ohederlighet och brist på respekt för annans egendom.

Mvh isan lover

Negativa inställning till alkohol, den var kul!

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Guest Isan Lover
6 timmar sedan, skrev UglyFarang:

Negativa inställning till alkohol, den var kul!

Hej

Muslimer dricker ju gärna om ingen ser dom, men officiellt tillåter ju Koranen inte alkohol.

Men under Ramadan invaderades Thailand på 80-talet av muslimer som ville kunna dricka alkohol och äta dygnet runt, men då satte Thailändsrna i Pattaya upp skyltar där det stod att dom tyvärr inte kunde servera muslimer eftersom detta var förbjudet enligt Koranen.

Sen var det ju det där med hygienen, kommer ihåg när charterresorna till Turkiet började, då delade man ut blöjor på planen eftersom det var så många magsjuka på hemresan, det bara rann ur dom, men hygienen har väl åtminstone förbättrats på turistorterna numera.

Mvh isan lover

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
UglyFarang
1 timme sedan, skrev Isan Lover:

Hej

Muslimer dricker ju gärna om ingen ser dom, men officiellt tillåter ju Koranen inte alkohol.

Men under Ramadan invaderades Thailand på 80-talet av muslimer som ville kunna dricka alkohol och äta dygnet runt, men då satte Thailändsrna i Pattaya upp skyltar där det stod att dom tyvärr inte kunde servera muslimer eftersom detta var förbjudet enligt Koranen.

Sen var det ju det där med hygienen, kommer ihåg när charterresorna till Turkiet började, då delade man ut blöjor på planen eftersom det var så många magsjuka på hemresan, det bara rann ur dom, men hygienen har väl åtminstone förbättrats på turistorterna numera.

Mvh isan lover

Jag har varit i en del muslimska länder och där står alkohol ganska högt på dagordningen bland många män, så vad koranen säjer styr inte alltid.

Dela detta inlägg

Länk till inlägget

NYTT INNEHÅLL
Nytt Innehåll

Viktig information

Vi har placerat kakor i din apparat för att göra MPR bättre. Du kan justera din kakinställningar eller så anser du att det är ok att fortsätta surfa på MPR.