Jump to content
IGNORERAD

Flera gripna i passkontroll på Walking Street


MPR Nyheter

Recommended Posts

On ‎2016‎-‎08‎-‎16 at 12:50, skrev M33:

Fyll i ICE i telefonen. På iPhone kan det läsas även om telefonen är låst, säkert samma på övriga märken.

 

Problemet med det är ju att telefonen ofta "försvinner" om man råkar ut för något.

Så en lapp kanske är att föredra.

 

Jag kör med bild på pass osv i telefonen om man blir stoppad.

Men skulle jag råka illa ut är jag ju "toast" för då är mobilen "försvunnen"

Så hoppas någon tar han om mig tills jag vaknar å kan lösa pröjset på sjukan.

Har hittills på drygt 10år aldrig behövt uppsöka sjukan. Men vem vet... en dag så :beat_plaster:

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 90
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • frason

    9

  • kitungmakmak

    5

  • Boa52

    4

  • Herluf

    3

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Guest Isan Lover
On 14 augusti 2016 at 19:05, skrev samet:

Detta med passet... Hur många har det med sig egentligen?

 

Jag har det aldrig förutom när jag kör bil. Har en bild på förstasidan och visumsidan i telefonen.

 

Men skulle aldrig få för mig att gå ut på Walking Street och döna med passet i fikan. Passet är det viktigaste vi har!

Hej

Samma här, använder bara pass när jag passerar gränsen, övrig tid ligger det hemma i huset, har aldrig ens funderat på att resa runt inom landet med pass, än mindre promenera runt med det.

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Isan Lover:

Hej

Samma här, använder bara pass när jag passerar gränsen, övrig tid ligger det hemma i huset, har aldrig ens funderat på att resa runt inom landet med pass, än mindre promenera runt med det.

Mvh isan lover

 

Vid resor utanför närområdet så skulle jag nog alltid ha med mig passet. Är inte snuten nöjd med en bild i telefonen, så fårr man ju vackert följa med till stationen och vänta på att någon familjemedlem kommer med passet. Lite trist om man skulle vara 30-40 mil hemifrån....   :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
1 minut sedan, skrev Nemo:

 

Vid resor utanför närområdet så skulle jag nog alltid ha med mig passet. Är inte snuten nöjd med en bild i telefonen, så fårr man ju vackert följa med till stationen och vänta på att någon familjemedlem kommer med passet. Lite trist om man skulle vara 30-40 mil hemifrån....   :rolleyes:

Hej

Det skulle ju bli jobbigt, tur att ingen har frågat efter passet ännu.

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

26 minuter sedan, skrev Isan Lover:

Hej

Samma här, använder bara pass när jag passerar gränsen, övrig tid ligger det hemma i huset, har aldrig ens funderat på att resa runt inom landet med pass, än mindre promenera runt med det.

Mvh isan lover

Ska du ligga över på hotel vill dom ofta se på passet

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
1 minut sedan, skrev kenneth073:

Ska du ligga över på hotel vill dom ofta se på passet

Hej

Låter frugan boka och stå för rum sedan många år och då hänger jag bara med.

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Jösses vilken outlaw man är... Har bara kontanter och cigg med mig när jag går ut i Thailand och kommer fortsätta med det.

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev Wwax:

Jösses vilken outlaw man är... Har bara kontanter och cigg med mig när jag går ut i Thailand och kommer fortsätta med det.

Samma här! Åker jag bil runt om i Thailand så har jag bara med mig mitt Thai-korkort plus mina kort från AIA. Har ju passerat ett hundratals checkpoint med bilen har aldrig behovt visa pass,knappt ens korkortet! Passet stannar hemma.  Vet inte hur många olika hotell vi har bott på i Thailand. Har alltid dugit med mitt Thai-korkort. Har bara behovt skriva min namnteckning på incheckningspappret. Inget mer. Enda hotellet som har frågat efter pass är NANA Hotel i Bangkok men då checkade vi in med frugans ID.

 

 

Ändrades av thomas001
Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev thomas001:

Samma här! Åker jag bil runt om i Thailand så har jag bara med mig mitt Thai-korkort plus mina kort från AIA. Har ju passerat ett hundratals checkpoint med bilen har aldrig behovt visa pass,knappt ens korkortet! Passet stannar hemma.  Vet inte hur många olika hotell vi har bott på i Thailand. Har alltid dugit med mitt Thai-korkort. Har bara behovt skriva min namnteckning på incheckningspappret. Inget mer. Enda hotellet som har frågat efter pass är NANA Hotel i Bangkok men då checkade vi in med frugans ID.

 

 

Ta med frugan till Nana, här snackar vi adrenalinjunkie.....:big_smile:

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev kenneth073:

Ska du ligga över på hotel vill dom ofta se på passet

Jag tror t.o.m. att de måste göra det.

Link to comment
Dela på andra sajter

14 minuter sedan, skrev frogfish:

Ta med frugan till Nana, här snackar vi adrenalinjunkie.....:big_smile:

Vi är ju gifta! Va fan ska man gora, när hon vill kolla in rubbet runt Nana. Hon gillar bl.a att gå och kolla på Go-Go. Hur jävla konstigt det nu låter.

Link to comment
Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev thomas001:

Vi är ju gifta! Va fan ska man gora, när hon vill kolla in rubbet runt Nana. Hon gillar bl.a att gå och kolla på Go-Go. Hur jävla konstigt det nu låter.

Det händer att vi är i krokarna också, men jag brukar fixa boende några gator bort.

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev frogfish:

Det händer att vi är i krokarna också, men jag brukar fixa boende några gator bort.

Vet att Nanas rum är halvsunkiga! Men dom har en kanonparkering for bilen samt en jävligt bra frukost! Sen blir det alltid ett besok på Stable Lodge for smorrebrod med sill och isade snapsar. Gångavstånd dit och krypavstånd tbx.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag fick visa mitt pass när jag satt i baksätet på en taxi i maj på en motorvägs kontroll nära Saraburi på väg mot Pattaya.

Så det förekommer, nu var jag ju på väg hem så jag hade passet med mig men jag har

annars en inplastad mini kopia som har fungerat på hotell och köp av simkort mm.

 

mini.jpg

 

//Broskan

Ändrades av Broskan

"Om jag fått frågan om var de lyckli­gaste människorna finns skulle jag ha svarat: I Filippinerna, där ­varje ­människa har en ståuppkomikers ­talang."

Staffan Heimerson - http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/staffanheimerson/article14502442.ab

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är bra att polis vill kolla pass. Det finns alldeles för mycket konstigt element i Thailand.

Bild av pass och stämpel i telefonen brukar räcka. Har varit kollad 2 gånger och telefonen var oK.

Endast nära till Burma i trafikkontroll som vi var tvungna att ta fram pass. Tydligen enligt polisen så pågick det jakt på knarksmugglare. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
2 timmar sedan, skrev Fredman:

Jag tror t.o.m. att de måste göra det.

Hej

Om jag inte minns fel gick väl juntan ut med en uppmaning om skärpta kontroller av pass förra vintern, men hittills klarar jag mig utan om frugan, bokar, hämtar ut nyckeln och betalar.

Vi får väl se hur det går nu i vinter?

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev JJC:

Det är bra att polis vill kolla pass. Det finns alldeles för mycket konstigt element i Thailand.

Bild av pass och stämpel i telefonen brukar räcka. Har varit kollad 2 gånger och telefonen var oK.

Endast nära till Burma i trafikkontroll som vi var tvungna att ta fram pass. Tydligen enligt polisen så pågick det jakt på knarksmugglare. 

Många konstiga element finns det av gubbar;Pattaya, Walking street. Patong, banglaroad, klart dom ska kolla passen på gubbarna som är där och raggar unga damer

Link to comment
Dela på andra sajter

10 minuter sedan, skrev Boa52:

Många konstiga element finns det av gubbar;Pattaya, Walking street. Patong, banglaroad, klart dom ska kolla passen på gubbarna som är där och raggar unga damer

Avundsjuk?

Link to comment
Dela på andra sajter

13 minuter sedan, skrev Boa52:

Många konstiga element finns det av gubbar;Pattaya, Walking street.

Hur vet du det?

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

15 minuter sedan, skrev Boa52:

Många konstiga element finns det av gubbar;Pattaya, Walking street. Patong, banglaroad, klart dom ska kolla passen på gubbarna som är där och raggar unga damer

Sen finns det element som de bör kolla det mesta på.

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Boa52:

Patong har jag varit, Pattaya har jag läst om här i ca 2 år

Är det något fel på att ragga unga damer som gör att pass borde kollas?

Hatar lögnare.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Boa52:

Många konstiga element finns det av gubbar;Pattaya, Walking street. Patong, banglaroad, klart dom ska kolla passen på gubbarna som är där och raggar unga damer

 

Snacka om att ha stenkoll :haha:

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...