Jump to content
IGNORERAD

Tar Pia sitt tredje OS guld nu


Wangthong

Recommended Posts

  • Svar 71
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Nicholas

    8

  • Wangthong

    7

  • conservator

    7

  • Batting

    5

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Det var med stor förvåning jag läste nyheten att de gått vidare efter att ha sett match mot Brasilien där de blev totalt utspelade.

Link to comment
Dela på andra sajter

38 minuter sedan, skrev conservator:

Det var med stor förvåning jag läste nyheten att de gått vidare efter att ha sett match mot Brasilien där de blev totalt utspelade.

Man behover ej vinna alla matcher for guld.

Bara de avgjorande matcherna

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev lillamannen:

Man behover ej vinna alla matcher for guld.

Bara de avgjorande matcherna

Sant, men måste erkänna att jag inte trodde mycket på det efter att ha tittat på utspelningen mot Brasilien.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Wangthong:

Efter tjejernas seger över USA i fotboll funderar man kommer de att ha någon chans på ett guld?

 

Ja.

 

Jag råkade se matchen och de var helt enkelt bättre än USA. Fortsätter de spela på samma sätt så är guldchansen stor.

Link to comment
Dela på andra sajter

45 minuter sedan, skrev Wanchai:

 

Ja.

 

Jag råkade se matchen och de var helt enkelt bättre än USA. Fortsätter de spela på samma sätt så är guldchansen stor.

Spännande blir det! Helt klart, kan de spela i toppklass mot USA så har de kapaciteten som behövs. 

De har också fått acklimaticera sig.  

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev Wangthong:

Spännande blir det! Helt klart, kan de spela i toppklass mot USA så har de kapaciteten som behövs. 

De har också fått acklimaticera sig.  

 

Första gången jag gillat att titta på tjejerna. De var förvånansvärt bra mot tidigare gånger jag sett dem. Medaljchans absolut.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Wangthong:

Efter tjejernas seger över USA i fotboll funderar man kommer de att ha någon chans på ett guld?

Efter Pias övriga resultat med landslaget så känns ju detta som en ren tillfällighet. Jag kan bara komma på en enda ordentlig ändring som hon gjort med laget.
Hon petade väl Kosovare Asllani i några matcher, och det känns väl inte som något direkt smart drag?
Tur att hon fick komma tillbaka innan OS.
 

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev Batting:

Efter Pias övriga resultat med landslaget så känns ju detta som en ren tillfällighet. Jag kan bara komma på en enda ordentlig ändring som hon gjort med laget.
Hon petade väl Kosovare Asllani i några matcher, och det känns väl inte som något direkt smart drag?
Tur att hon fick komma tillbaka innan OS.
 

Den petningen var nog ganska så smart,det fick nog den spelaren att komma ner på jorden igen ;)

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev Batting:

Efter Pias övriga resultat med landslaget så känns ju detta som en ren tillfällighet. Jag kan bara komma på en enda ordentlig ändring som hon gjort med laget.
Hon petade väl Kosovare Asllani i några matcher, och det känns väl inte som något direkt smart drag?
Tur att hon fick komma tillbaka innan OS.
 

Under sin karriär så har Pia gjort en del rätta saker. Hon har säkert en plan, tror inte man får till ett landslag på nolltid. 

Jag följer inte med så väldigt mycket när det gäller fotboll så att jag kan tala om ifall det var rätt eller inte att plocka bort Asllani under en tid. 

Ibland kan det vara rätt att plocka bort en bra spelare. Det kan vara bättre för laget att en bra spelare tas bort och laget får utvecklas på ett visst sätt. Ibland kan det också finnas andra anledningar att ta ett visst beslut. Jag är i varje fall inte så insatt att jag kan säga att det var rätt eller fel.

 

Hoppas att de tar medalj i vilket fall. Chanserna finns, fast de är nog inte så där jättehöga.

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev jlh66:

Den petningen var nog ganska så smart,det fick nog den spelaren att komma ner på jorden igen ;)

Då finns det väl andra uppskrivna spelare som sällan levererar. Straffen som Lotta Shelin la igår var nog första gången jag såg henne näta.
Jag kan ju ha haft en otrolig otur, men jag har aldrig sett henne göra en bra match. Ärligt talat så verkar hon väldigt övervärderad. Lever hon inte lite på gamla meriter?
Aslani däremot brukar ju leverera, sedan vet jag inte hur hon är privat i Sundhages ögon, men det tycker jag att hon ska lämna utanför. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är svårt att bedöma och gissa vilka som tar guldet... för damfotbollens kvalité är så enormt ojämn allt mellan dåligt till riktigt dåligt. Det bästa jag sett...ja, sett och sett, men jag vred till huvudet några gånger under matchens gång.. det var när de Japanska damerna vann OS eller om det var VM mot USA. Då hade faktiskt japanskorna många passningar som faktiskt gick fram till rätt spelare och det flera gånger i följd. Så vilka som vinner OS är väldigt svårt att tippa... det är nog det lag som skjuter högst i målet! :) 

Link to comment
Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev Batting:

Då finns det väl andra uppskrivna spelare som sällan levererar. Straffen som Lotta Shelin la igår var nog första gången jag såg henne näta.
Jag kan ju ha haft en otrolig otur, men jag har aldrig sett henne göra en bra match. Ärligt talat så verkar hon väldigt övervärderad. Lever hon inte lite på gamla meriter?
Aslani däremot brukar ju leverera, sedan vet jag inte hur hon är privat i Sundhages ögon, men det tycker jag att hon ska lämna utanför. 

29 oktober 2014 gjorde Schelin sitt 73:e landslagsmål vilket innebär att hon gjort fler mål i svenska landslaget än någon annan fotbollsspelare genom tiderna (taget från Wikipedia)

Link to comment
Dela på andra sajter

23 timmar sedan, skrev jlh66:

29 oktober 2014 gjorde Schelin sitt 73:e landslagsmål vilket innebär att hon gjort fler mål i svenska landslaget än någon annan fotbollsspelare genom tiderna (taget från Wikipedia)

Jo men det börjar kännas som gamla meriter. Nu kan jag inte påstå att jag följt damlandslaget direkt slaviskt
men de sista åren då jag tittat så har jag alltid undrat varför hon inte bytts ut.
Inte ens du kan väl påstå att hennes spel har speglat hur fantastiskt uppskriven hon har varit?
Aslani har ju faktiskt levererat.
Med ditt resonemang så borde ju Zlatan sparkats ur svenska landslaget för länge sedan. 
Jag vet egentligen inte vad som skulle krävas för att få ner honom på jorden.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det var som fanken det trodde jag aldrig skulle kunna hända efter att ha kollat på de inledande matcherna, final inte dåligt !

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev Batting:

Det var som tusan!:slow: Det trodde jag inte.
Ja men nu kan det ju faktiskt bli guld! :meaw:

 

6 minuter sedan, skrev conservator:

Det var som fanken det trodde jag aldrig skulle kunna hända efter att ha kollat på de inledande matcherna, final inte dåligt !

 

3 minuter sedan, skrev John Khonken:

En riktig överraskning. Nu är det bara att ÖKA

Dom svåraste matcherna är redan gjorda. Att slå både USA och Brasil är ju en bragd i sig själv. Inget snyggt spel i den här matchen men det är vinsten som räknas. Hoppas de har turen med sig i finalen nu!

Link to comment
Dela på andra sajter

Herrlaget kan de avveckla helt efter detta :look_down:

Ändrades av Kenneth4618

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...