Kötthandlarn Inlagd Januari 10, 2019 Dela Inlagd Januari 10, 2019 12 timmar sedan, skrev wUThai: I beg to differ. Men håller med dig om att jag hellre lyssna på en anläggning än hörlurar. Jag tror att vår generation hellre lyssna på en anläggning och ungdomarna idag föredra att lyssna genom hörlurar. Uppleva musik kan man göra på så många olika sätt. Sällskap och humör är dom mest avgörande faktorerna hur JAG upplever musik idag, anläggning är inte alls så viktig. Har kastat mycket pengar på anläggningar innan... men idag lägger jag inga större pengar på ljud, jag köper helt ok grejer och har väl lite krav på vad jag köper, men nerda ner mig mer gör jag inte längre. Ha ha ha, jag är lååångt ifrån nerd i detta ämnet....... Har helt OK utrustning men ingenting som är extremt överdrivet för det är ju så att passerar man en viss gräns så blir ljudförbättringen/betald krona mindre och mindre ju högre man kommer i prisläge. Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre! Livet är bara ett väntrum på döden! Det är aldrig försent att ge upp! Ett försök är det första steget till ett misslyckande! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd Januari 10, 2019 Dela Inlagd Januari 10, 2019 Funderar på att Häda i hifidjungeln Dynavoice har ett antal platta vita högtalare som skulle göra frugan glad i stället för mina svarta obäken enis "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd Januari 10, 2019 Dela Inlagd Januari 10, 2019 Funderar på att Häda i hifidjungeln Dynavoice har ett antal platta vita högtalare som skulle göra frugan glad i stället för mina svarta obäken enisÄh, kör på med Teenage Engineering OD11 eller Devialet. Smått, smidigt och modernt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd Januari 10, 2019 Dela Inlagd Januari 10, 2019 5 timmar sedan, skrev Enis: Funderar på att Häda i hifidjungeln Dynavoice har ett antal platta vita högtalare som skulle göra frugan glad i stället för mina svarta obäken enis 48 minuter sedan, skrev andrejsdenruskige: Äh, kör på med Teenage Engineering OD11 eller Devialet. Smått, smidigt och modernt. Mmmm Divialet Phantom Gold Opera De Paris tar inte alls mycket plats, är vacker att kika på. Bra Wife Acceptance Factor. https://www.devialet.com/en-se/buy-gold-phantom-opera/ 30 lök...... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd Januari 11, 2019 Dela Inlagd Januari 11, 2019 Mmmm Divialet Phantom Gold Opera De Paris tar inte alls mycket plats, är vacker att kika på. Bra Wife Acceptance Factor. https://www.devialet.com/en-se/buy-gold-phantom-opera/ 30 lök...... Per styck Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd Januari 11, 2019 Dela Inlagd Januari 11, 2019 1 timme sedan, skrev andrejsdenruskige: Per styck Jo, så är det förstås. Men tänk - inte kan man sätta ett pris på välbefinnande. Klart han (Enis) är värd njutningsbart ljud, hans fru vill förstås ha en glad man! 😀 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd Januari 11, 2019 Dela Inlagd Januari 11, 2019 Jo, så är det förstås. Men tänk - inte kan man sätta ett pris på välbefinnande. Klart han (Enis) är värd njutningsbart ljud, hans fru vill förstås ha en glad man! [emoji3] Nåja, då man ser hur mycket pengar som folk verkar lägga ner på ljud, så är det i det lägre segmentet. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tommy Inlagd Januari 11, 2019 Dela Inlagd Januari 11, 2019 (ändrad) On 2018-12-29 at 15:10, skrev Enis: På jakt efter en ny Mediamöbel.... Det verkar stört omöjligt... endera är de för grunda eller så är facken för smala eller inte tillräckligt högt... Denna verkar uppfylla alla mina krav förutom på en punkt..... priset... som kunde vara något lägre... https://www.furniturefarm.se/hem/140-tv-bank-dominator-m2.html Någon som har några handfasta tips som är något mera lätt att förhandla igenom med regeringen som ändock borde tycka att detta vore jättebra för att gömma bort det mesta. /Enis Tycker det ser ut som ett fynd! en svart trälåda med genomskinliga nät på framsidan! Bara att handla. Plötsligt känns Louis Vuittons kollektioner hyfsat prisvärda, kanske kan du släppa loss frugan i butiken på Birger Jarlsgatan, under tiden som du shoppar en bänk? Jag menar, om hon köper en väska, så borde det vara ok att du handlar en liten bänk, för knappa halva väskans pris? MVH Ändrades Januari 11, 2019 av Tommy "There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd Mars 27, 2019 Dela Inlagd Mars 27, 2019 On 2018-12-29 at 15:10, skrev Enis: På jakt efter en ny Mediamöbel.... Hittade han någon diskret möbel? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nicholas Inlagd Mars 27, 2019 Dela Inlagd Mars 27, 2019 Gör inga inköp utan att kolla tips hos Svalander.https://www.svalander.se/tips_fakta/Skickat från min SM-N950F via Tapatalk Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
GreenValley Inlagd Mars 27, 2019 Dela Inlagd Mars 27, 2019 32 minuter sedan, skrev apknug: Eftersom det är.så.lite aktivitet här så "får" man gå off topic. Ser ni vilken film det är? Jag såg det direeeekt! Skickat från min VTR-L29 via Tapatalk Plutonen? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd Mars 27, 2019 Dela Inlagd Mars 27, 2019 47 minuter sedan, skrev apknug: Eftersom det är.så.lite aktivitet här så "får" man gå off topic. Ser ni vilken film det är? Jag såg det direeeekt! Skickat från min VTR-L29 via Tapatalk 13 minuter sedan, skrev GreenValley: Plutonen? Tropic thunder /Enis "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd April 8, 2019 Dela Inlagd April 8, 2019 överdesignad TV? Enis "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd April 9, 2019 Dela Inlagd April 9, 2019 överdesignad TV? EnisAldrig överdesignad, möjligtvis onödig design. B&O har oförtjänt dåligt rykte (på sina ljudprylar). Faktum är att dom är riktigt bra även om man får betala onödigt mycket. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd April 9, 2019 Dela Inlagd April 9, 2019 7 timmar sedan, skrev andrejsdenruskige: Aldrig överdesignad, möjligtvis onödig design. B&O har oförtjänt dåligt rykte (på sina ljudprylar). Faktum är att dom är riktigt bra även om man får betala onödigt mycket. Nä jag tycker den var frääään och Farsans Beolab 5 spelar på bra... /Enis "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd April 9, 2019 Dela Inlagd April 9, 2019 Nä jag tycker den var frääään och Farsans Beolab 5 spelar på bra... /EnisBilligt och bra.....åtminstone bra. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fantomen Inlagd Maj 20, 2019 Dela Inlagd Maj 20, 2019 Jag har en högtalartokig bror som ritar och bygger egna. Här några klipp från hans whatsapp-mess. 🤪 Han är inte frisk min bror.... 😅 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd Maj 20, 2019 Dela Inlagd Maj 20, 2019 32 minuter sedan, skrev Fantomen: Jag har en högtalartokig bror som ritar och bygger egna. Här några klipp från hans whatsapp-mess. 🤪 Han är inte frisk min bror.... 😅 Säkert är att de spelar högt. (Vad nu poängen är om man inte kan vistas i samma rum) Men hur fint låter det på lägre volym? Är han duktig lyckas han kanske bra. Visa gärna bilder på hans färdiga högtalare! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fantomen Inlagd Maj 20, 2019 Dela Inlagd Maj 20, 2019 Poängen är nog bara att han tycker det är kul. Inte för att blidka någon annan än sig själv tror jag. Han sitter ju trots allt själv inne på sitt relativt lilla kontor och spelar jävligt högt och gillar det uppenbarligen. Han har hållt på med det där i 35 år och är extremt dedikerad och duktig så jag är ganska säker på att de låter bra även på låg volym. Tyvärr har jag ingen möjlighet att lyssna då vi bor cirka 800 mil från varandra. Han skrev ju trots allt "med de bästa elements som går att köpa" så det blir säkert bra. Ska be om bilder när han är klar. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Maj 20, 2019 Dela Inlagd Maj 20, 2019 (ändrad) 2 timmar sedan, skrev Fantomen: Poängen är nog bara att han tycker det är kul. Inte för att blidka någon annan än sig själv tror jag. Han sitter ju trots allt själv inne på sitt relativt lilla kontor och spelar jävligt högt och gillar det uppenbarligen. Han har hållt på med det där i 35 år och är extremt dedikerad och duktig så jag är ganska säker på att de låter bra även på låg volym. Tyvärr har jag ingen möjlighet att lyssna då vi bor cirka 800 mil från varandra. Han skrev ju trots allt "med de bästa elements som går att köpa" så det blir säkert bra. Ska be om bilder när han är klar. Han är förmodligen döv eller gravt hörselskadad numera 😉 Ändrades Maj 20, 2019 av Kenneth4618 “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tommy Inlagd Maj 20, 2019 Dela Inlagd Maj 20, 2019 3 timmar sedan, skrev Fantomen: Jag har en högtalartokig bror som ritar och bygger egna. Här några klipp från hans whatsapp-mess. 🤪 Han är inte frisk min bror.... 😅 Tjejen kanske kan tänka sej att följa med, om köparen har råd med högtalare för 2,5 mille? MVH "There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd September 7, 2019 Dela Inlagd September 7, 2019 Nu har jag monterat nya svarta mörkläggningsrullgardiner, svarta gardinkappor och svarta gardinlängder. Mycket tyg blev det. Nu har svarta färgen börjat anlända med posten - så dags att måla lite. Kanske slänger upp en bild när biorummet är klart. Ingen som har dedikerat biorum i källaren och vill dela med sig...? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd Oktober 21, 2019 Dela Inlagd Oktober 21, 2019 Nu skall jag kika på en specialutgåva av Gravity (film som jag visserligen sett två gånger förut) där det förutom äkta Dolby Atmos spår, även finns ett speciellt "rymdljudspår" där man tagit bort all musik och effektmakeri - och enbart kan "höra den totala rymdtystnaden", så intensiv att man kan höra sina egna hjärtslag. Och mina polare hånar mig för fullt: "Du är inte klok. Här lägger du all din tid och dina pengar på ett skaffa ett dussintal högtalare, flera skakmaskiner och subwoofers - bara för att uppleva den totala tystnaden...." Jag säger bara, dom begrip int. 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
GreenValley Inlagd Oktober 21, 2019 Dela Inlagd Oktober 21, 2019 48 minuter sedan, skrev Naam kaeng: Nu skall jag kika på en specialutgåva av Gravity (film som jag visserligen sett två gånger förut) där det förutom äkta Dolby Atmos spår, även finns ett speciellt "rymdljudspår" där man tagit bort all musik och effektmakeri - och enbart kan "höra den totala rymdtystnaden", så intensiv att man kan höra sina egna hjärtslag. Och mina polare hånar mig för fullt: "Du är inte klok. Här lägger du all din tid och dina pengar på ett skaffa ett dussintal högtalare, flera skakmaskiner och subwoofers - bara för att uppleva den totala tystnaden...." Jag säger bara, dom begrip int. 😄 I jymden kan ingen höra dig gråta! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
stjp8729 Inlagd Oktober 22, 2019 Dela Inlagd Oktober 22, 2019 Hej B&W är inte fel i bilen. Hemma har jag Yamaha NS 8-HX som har hängt med många år. Stora och klumpiga men spelar riktigt bra.. Skall bort och ersättas med en bra soundbar. Ha en kanonbra dag! :wai: Hua Hin - Stränder - Bangsaen - Bildberättelse - Songkran - Isaan - Semesterbilder Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu