Jump to content
IGNORERAD

Taxameter


Batting

Recommended Posts

41 minuter sedan, skrev UglyFarang:

 

Bilder och text?

Vad svamlar du om?

 

Alla har väl rättigheten att någon gång bete sig dumt men Fredman missbrukar privilegiet.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 121
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Alarik

    15

  • SatanG

    10

  • Batting

    8

  • UglyFarang

    6

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Guest Fredman
2 minuter sedan, skrev Alarik:

 

Alla har väl rättigheten att någon gång bete sig dumt men Fredman missbrukar privilegiet.

Tur att du är exemplarisk eller något..., 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman
5 minuter sedan, skrev Alarik:

 

Alla har väl rättigheten att någon gång bete sig dumt men Fredman missbrukar privilegiet.

Läs igen igen och återkom om det inte var du som la dig i en annan diskussion eller är du och UG samma?

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Fredman:

Läs igen igen och återkom om det inte var du som la dig i en annan diskussion eller är du och UG samma?

 

Stammar du ?

Och vem är UG ?

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman
Precis nyss, skrev Alarik:

 

Stammar du ?

Och vem är UG ?

I rest my case..... Har du supet upp hjärncellerna eller blev de osams? Jag kan ge dig en ledtråd. Du hoppade in i en diskussion med någon som kallar sig för något som kan kallas för UG. Blev det svårt nu? 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Fredman:

I rest my case..... Har du supet upp hjärncellerna eller blev de osams? Jag kan ge dig en ledtråd. Du hoppade in i en diskussion med någon som kallar sig för något som kan kallas för UG. Blev det svårt nu? 

 

Du är ju dum på riktigt.

Var får du UG ifrån?

Du gav dig på UglyFarang och jag ställlde en fråga eftersom jag tyckte det luktade stalking.

Du. Jag kan endast behaga en person per dag. Idag är inte din dag. Imorgon ser inte tyvärr heller bra ut.

Skärp dig för f-n.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman
3 minuter sedan, skrev Alarik:

 

Du är ju dum på riktigt.

Var får du UG ifrån?

Du gav dig på UglyFarang och jag ställlde en fråga eftersom jag tyckte det luktade stalking.

Du. Jag kan endast behaga en person per dag. Idag är inte din dag. Imorgon ser inte tyvärr heller bra ut.

Skärp dig för f-n.

Se upp för vad du kallar folk och läs igen när du är nykter. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Fredman:

Se upp för vad du kallar folk och läs igen när du är nykter. 

 

Nu börjar det låta som hot.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Hahahaha... spännande diskution här ser jag.

Varför inte ses på en kopp kaffe imorgon och fortsätta detta där i stället !.

Link to comment
Dela på andra sajter

13 minuter sedan, skrev FredrikF:

Hahahaha... spännande diskution här ser jag.

Varför inte ses på en kopp kaffe imorgon och fortsätta detta där i stället !.

 

Dricker inte kaffe....

 

Link to comment
Dela på andra sajter

9 timmar sedan, skrev Fredman:

Snacka om att svamla.... Kommer du inte ihåg din egen bild om MMA träning som du sa att du gjorde? 

 

Nix, du får nog fräscha upp mitt minne, jag har inte lagt in någon bild eller påstått något om MMA-träning.

 

9 timmar sedan, skrev Fredman:

Ja tack, prova det själv när du får åldern inne. 

 

Nja, droger som ger så kraftiga hallucinationer aktar jag mej noga för.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

19 timmar sedan, skrev SatanG:

 

Om du säger att han startar taxametern och den då börjar på 60B innebär att den är mixtrad med. Vad det innebär när han blir påkommen tror jag du förstår, inget bra alltså annars hade nog de flesta gjort så. Som flera redan påpekat kan hända, så var den möjligtvis pausad och han testade en rövare på dig.

Kanske talar vi om olika saker här (pausad/börjar på vid start), jag har själv fler än tusen taxiresor i bkk bakom mig och som andra härinne säger har det aldrig hänt någon av oss att en taxameter startar på något annat än vad den ska starta på. Jag frågade frugan om hon visste något om just detta, nä hon har heller aldrig hört talas om detta varken från media eller umgänge. 

Observera att jag inte säger att det inte händer, jag tror dig, och det kan finnas grupper som eventuellt riktar in sig på faranger och i områden vi befinner oss på. En thai eller hyffsat erfaren thairesenär skulle det knappast funkat på, inte utan hot/hotfull stämning iaf.  Jag är heller ingen expert på taxameters, det är ju elektroniskt och det går säkert göra allt möjligt med om man verkligen vill.

Kort sagt, jag ser personligen inget problem med detta hur andra väljer att tycka/veta/tro står naturligtvis fritt.

 

/ SatanG

Det enda jag vet är att vi drog iväg och då stod taxametern på 60B. Jag reagerade på detta och inte på hur han burit sig åt.
Hur han burit sig åt för att få taxametern på 60B har jag givetvis ingen aning om, men eftersom jag läst på nätet att det förekom så reagerade jag.

Nu vet jag inte var jag läste det, men där stod även att vissa taxibilar hade någon slags listig koppling på någon av spakarna på ratten.
De skulle ha någon dold anordning där som de kunde dutta på för att få taxametern att gå fortare. 
Jag kommer inte ihåg riktigt, men jag tror det stod så. 

Man kan ju förstås söka efter den där sidan för ovana Thailands resenärer, men jag orkar inte riktigt nu.
Det var en bra sida. De varnade även för att hyra vattenskoter.
Man riskerar tydligen för att få betala för påhittade skador o.s.v.

Som sagt var, jag varken kan eller vill ge mig in i någon diskussion om hur taxichaufförerna rent tekniskt beter sig.

Man kan säker råka illa ut om man bryter mot lagen i Thailand, men det kan även hända att man "Bara" behöver muta sig loss.
Det känns ju liksom som om många är beredda att ta risken.
Många strandförsäljare bryter väl t.ex. egentligen mot lagen?
Och hur är det egentligen med massageställena, är deras verksamhet helt laglig?

Redovisas allt barerna håller på med o.s.v.
Tror nog tyvärr att det mesta går att fixa med lite pengar till rätt person.

När jag var i Filippinerna så gick jag omkring och var rädd för att bli av med livet. Där gällde det att inte gå in i fel kvarter.
I Thailand känns det mer som om man kan bli utsatt för olika fula trix och bluffar, men jag undrar om det inte är på väg att ändras i det leende landet.

Link to comment
Dela på andra sajter

15 timmar sedan, skrev Fredman:

Är du på riktigt då? Sätter på dig gymnastikskor och säger att du tränar MMA?

Du var ju snabb på att ta bort bilden från hemvärnets junior/wannabe-avdelning! 

 

Hehe, nu har du snurrat till det .

 

Du tänker på Tekkor och inte Uglyfarang:)

Ändrades av hamnoi

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev hamnoi:

 

Hehe, nu har du snurrat till det .

 

Du tänker på Tekkor och inte Uglyfarang:)

Ha ha ha, har han skällt ut fel person?  :laugh:

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev Batting:

Ha ha ha, har han skällt ut fel person?  :laugh:

 

Japp:punish:

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman
11 minuter sedan, skrev hamnoi:

 

Hehe, nu har du snurrat till det .

 

Du tänker på Tekkor och inte Uglyfarang:)

Ha ha då får jag be om ursäkt för det. Har inte du också tagit fel på dem en gång? Varför går det inte att skilja dem åt? Vem av dem tjöt för han var skriven hos sin bror? 

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Fredman:

Ha ha då får jag be om ursäkt för det. Har inte du också tagit fel på dem en gång? Varför går det inte att skilja dem åt? Vem av dem tjöt för han var skriven hos sin bror? 

 

Tekkor bor i brorsans hus..Tror inte jag tagit fel på dom, men kan ha fel:)

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2016-08-06 at 12:11, skrev broder tuk tuk:

 

Välj dom bussar som där är mycket folk på och gå på vid en hållplats där det är massor av thaiare som ska på sen kommer man lätt undan betalningen.

 

BTT

 

MPR måste vara för dig vad garderoben är i Berättelsen om Narnia, när du loggar in så ramlar du rakt in i en förtrollad värld där bara dina fantasier kan sätta gränserna :rolleyes: 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev Batting:

Det enda jag vet är att vi drog iväg och då stod taxametern på 60B. Jag reagerade på detta och inte på hur han burit sig åt.
Hur han burit sig åt för att få taxametern på 60B har jag givetvis ingen aning om, men eftersom jag läst på nätet att det förekom så reagerade jag.

Nu vet jag inte var jag läste det, men där stod även att vissa taxibilar hade någon slags listig koppling på någon av spakarna på ratten.
De skulle ha någon dold anordning där som de kunde dutta på för att få taxametern att gå fortare. 
Jag kommer inte ihåg riktigt, men jag tror det stod så. 

Man kan ju förstås söka efter den där sidan för ovana Thailands resenärer, men jag orkar inte riktigt nu.
Det var en bra sida. De varnade även för att hyra vattenskoter.
Man riskerar tydligen för att få betala för påhittade skador o.s.v.

Som sagt var, jag varken kan eller vill ge mig in i någon diskussion om hur taxichaufförerna rent tekniskt beter sig.

Man kan säker råka illa ut om man bryter mot lagen i Thailand, men det kan även hända att man "Bara" behöver muta sig loss.
Det känns ju liksom som om många är beredda att ta risken.
Många strandförsäljare bryter väl t.ex. egentligen mot lagen?
Och hur är det egentligen med massageställena, är deras verksamhet helt laglig?

Redovisas allt barerna håller på med o.s.v.
Tror nog tyvärr att det mesta går att fixa med lite pengar till rätt person.

När jag var i Filippinerna så gick jag omkring och var rädd för att bli av med livet. Där gällde det att inte gå in i fel kvarter.
I Thailand känns det mer som om man kan bli utsatt för olika fula trix och bluffar, men jag undrar om det inte är på väg att ändras i det leende landet.

Tror också på att det håller på och ändra sig.

Ungdomsgäng som ger faranger stryk mm.

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
12 timmar sedan, skrev Raggmunken:

 

MPR måste vara för dig vad garderoben är i Berättelsen om Narnia, när du loggar in så ramlar du rakt in i en förtrollad värld där bara dina fantasier kan sätta gränserna :rolleyes: 

 

 

Tja ser man ut som en stor viking med långt blont hår och 190 cm kan det ju vara svårt att vara anonym i Thailand men det gör inte jag serru.

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

18 minuter sedan, skrev broder tuk tuk:

 

Tja ser man ut som en stor viking med långt blont hår och 190 cm kan det ju vara svårt att vara anonym i Thailand men det gör inte jag serru.

 

BTT

 

Nä troll är oftast inte mer än några fot höga, har ofta utstående öron, stora ögon och en potatisnäsa.

Tror lika mycket på toll som BTT.

 

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...