Jump to content
IGNORERAD

Taxameter


Batting

Recommended Posts

3 timmar sedan, skrev broder tuk tuk:

 

Välj dom bussar som där är mycket folk på och gå på vid en hållplats där det är massor av thaiare som ska på sen kommer man lätt undan betalningen.

 

BTT

Som farang har du ögonen på dig och lär knappast komma undan utan att du gör rätt för dig

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 121
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Alarik

    15

  • SatanG

    10

  • Batting

    8

  • UglyFarang

    6

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

orkar inte läsa alla inlägg men inne i stan när man bara skall åka ett par km så 100 bath högst.

I Pattaya och jomtien så är det ockerpriser typ 300

tuk tuk och motorbike fortfarande billigt.

Ändrades av Galten

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev Wangthong:

Förmodlingen både ock. 

Han hade säkert hemlängtan och tog en rövare att han skulle få bättre betalt än 500 baht. Fast samtidigt så var han nog beredd att ta förlusten. Var det hans egen bil? Låter inte riktigt som att det var en hyrtaxi.

 

Har också träffat många trevliga chaffisar och visst blir man mera givmild med dricksen när de är trevliga.

Fast ibland kan det vara otrevligt att ta dom på orden. Har aldrig råkat ut för det när det gäller taxichaffisar men i övrigt är det ju ganska vanligt att man råkar ut för folk som säljer något eller erbjuder en någon tjänst och säger betala vad du tycker det är värt. Det har nog hänt en del gånger att jag varit mindre intresserad och inte velat ha varan/tjänsten. För att testa har jag ändå tagit erbjudandet om ett lågt pris. Efteråt när jag betalat det låga priset har de blivit sura i något fall riktigt sura. Det är bättre att avstå än att ta ett riktigt lågt pris anser jag för det mesta. Man ska vara bered på att man kan få skit för det.

 

De gånger jag har fått bekymmer har det nog alltid varit med kringströvande försäljare. Tycker det är ett helt annat tänk när man kommer överens om ett pris med någon när man är ute på shopingrunda. Om det beror på att man själv är på bättre humör när man är på jakt efter något speciellt och att man är lite småsur när man blir pådyvlad något som man egentligen inte vill ha men ändå tar det pga ett lågt pris. När jag prutar brukar jag skoja och vara trevlig mot försäljaren. Det är knappast så när någon vill sälja mig något jag egentligen inte vill ha.

 

När det gäller taxichaffisar har det nog aldrig varit trevliga och glada chaffisar man haft bekymmer med. Utan det har nog framkommit under färdens gång att de inte är några trevliga prickar.

Har ingen aning men det var en gulgrön taxi

Link to comment
Dela på andra sajter

10 minuter sedan, skrev kenneth073:

Har ingen aning men det var en gulgrön taxi

Tvåfärgade taxi är privata, enfärgade taxi tillhör ett bolag.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev conservator:

Betalar man normalt sätt minst 300 B för en taxifärd i Bkk+ tip är man väl inte snål :-) 

 

Då är han dum.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2016-08-04 at 12:56, skrev Batting:

När jag var i Bangkok nu sist så upptäckte jag att jag tydligen bodde så pass centralt till så att jag i stort sett aldrig
behövde betala mycket mer än 80 B för att ta mig någonstans
om taxichaffisen gick med på att slå på sin taxameter. 
Men om de propsade på att köra mot ett fast pris så skulle dom oftast ha 300.
Ibland tjatade jag till mig taxameterresor, andra gånger så orkade jag liksom inte utan betalade de där pengarna.

Så här efteråt så har jag funderat på de här långresorna, typ flygplatsen - Pattaya.
Är det likadant med de resorna?
Där är det ju aldrig tal om någon taxameter.
Nu är de väl inte så blodigt dyra, men jag blev bara lite nyfiken.
Skulle de resorna också bli billigare med taxameter?  

 

Det ska finnas en app där man anmäler taxis som inte kör på meter, annars så går det fint att ta en bild på chaufförens leg eller taxins beteckning och anmäla.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

När jag var i Bangkok nu sist så upptäckte jag att jag tydligen bodde så pass centralt till så att jag i stort sett aldrig

behövde betala mycket mer än 80 B för att ta mig någonstans

om taxichaffisen gick med på att slå på sin taxameter.

Men om de propsade på att köra mot ett fast pris så skulle dom oftast ha 300.

Ibland tjatade jag till mig taxameterresor, andra gånger så orkade jag liksom inte utan betalade de där pengarna.

Så här efteråt så har jag funderat på de här långresorna, typ flygplatsen - Pattaya.

Är det likadant med de resorna?

Där är det ju aldrig tal om någon taxameter.

Nu är de väl inte så blodigt dyra, men jag blev bara lite nyfiken.

Skulle de resorna också bli billigare med taxameter?

Lite billigare kanske skulle jag säga på lång resor. Där är det lättare att pruta ner till rätt pris. Har kört på taxameter suvan Pattaya en gång och det gick på runt 1000. Har jag för mig.... Man blandar ju ihop. Det är billigare än fastpris nere i avgångs hallen men dyrare än privatbil.....

Sent from fiskebyn using Tapatalk HD

Link to comment
Dela på andra sajter

9 timmar sedan, skrev broder tuk tuk:

 

Välj dom bussar som där är mycket folk på och gå på vid en hållplats där det är massor av thaiare som ska på sen kommer man lätt undan betalningen.

 

BTT

 

Du kan fan inte vara på riktigt, är du så jävla snål och sniken att du inte ens kan betala för en bussresa i Bangkok?

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman
34 minuter sedan, skrev UglyFarang:

 

Du kan fan inte vara på riktigt, är du så jävla snål och sniken att du inte ens kan betala för en bussresa i Bangkok?

Är du på riktigt då? Sätter på dig gymnastikskor och säger att du tränar MMA?

Du var ju snabb på att ta bort bilden från hemvärnets junior/wannabe-avdelning! 

Link to comment
Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev Fredman:

Är du på riktigt då? Sätter på dig gymnastikskor och säger att du tränar MMA?

Du var ju snabb på att ta bort bilden från hemvärnets junior/wannabe-avdelning! 

 

??

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Fredman:

Glömt bort dina bilder och text? 

 

Bilder och text?

Vad svamlar du om?

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

15 minuter sedan, skrev Fredman:

Är du på riktigt då? Sätter på dig gymnastikskor och säger att du tränar MMA?

Du var ju snabb på att ta bort bilden från hemvärnets junior/wannabe-avdelning! 

 

5 minuter sedan, skrev Fredman:

Glömt bort dina bilder och text? 

 

Smakar det bra??

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman
1 minut sedan, skrev UglyFarang:

 

Bilder och text?

Vad svamlar du om?

Snacka om att svamla.... Kommer du inte ihåg din egen bild om MMA träning som du sa att du gjorde? 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman
2 minuter sedan, skrev UglyFarang:

 

 

Smakar det bra??

Ja tack, prova det själv när du får åldern inne. 

Link to comment
Dela på andra sajter

19 minuter sedan, skrev Fredman:

Är du på riktigt då? Sätter på dig gymnastikskor och säger att du tränar MMA?

Du var ju snabb på att ta bort bilden från hemvärnets junior/wannabe-avdelning! 

 

3 minuter sedan, skrev Fredman:

Snacka om att svamla.... Kommer du inte ihåg din egen bild om MMA träning som du sa att du gjorde? 

 

För du kartotek?

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman
1 minut sedan, skrev Alarik:

 

 

För du kartotek?

Varför vill du veta har du ett eget? 

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Fredman:

Varför vill du veta har du ett eget? 

 

Varför vill du veta det?

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman
1 minut sedan, skrev Alarik:

 

Varför vill du veta det?

Frågan var retorisk, inget om dig väcker mitt intresse. 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Fredman:

Frågan var retorisk, inget om dig väcker mitt intresse. 

 

Jaså.

Och vad menar du med det?

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman
15 minuter sedan, skrev Alarik:

 

Jaså.

Och vad menar du med det?

Googla på retoriskt då kanske tom du förstår? I övrigt gå över till sock-i-plast så kanske du hinner lära dig något? 

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Fredman:

Googla på retoriskt då kanske tom du förstår? I övrigt gå över till sock-i-plast så kanske du hinner lära dig något? 

 

Ta dig i röven ditt d-a ålarens.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

11 timmar sedan, skrev broder tuk tuk:

 

Välj dom bussar som där är mycket folk på och gå på vid en hållplats där det är massor av thaiare som ska på sen kommer man lätt undan betalningen.

 

BTT

 

images-15.jpeg

 

Ett annat tips är ju att leta upp någon gammal kvarlämnad gummibåt liknande den på bilden vid något hotells poolområde, skaffa dig en 10 meter lång tamp med en ögla i änden så kan man ju åka "gratis" efter flodbåtarna i Bangkok!

Ändrades av MaiChai

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman
1 minut sedan, skrev Alarik:

 

Ta dig i röven ditt d-a ålarens.

Så där går det när man försöker att vara tillmötesgående och förklara. Ja man har idi*ter upp till armhålorna och blir förolämpad av de mest lågtstående varelserna . Otack är världens lön.... 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Fredman:

Så där går det när man försöker att vara tillmötesgående och förklara. Ja man har idi*ter upp till armhålorna och blir förolämpad av de mest lågtstående varelserna . Otack är världens lön.... 

 

Den största idi*ten här är du.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...