Jump to content
IGNORERAD

Fortuner VS CR-V


SatanG

Recommended Posts

  • Svar 131
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • SatanG

    25

  • Herluf

    25

  • Surin P3

    16

  • Tallviking

    13

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

15 minutes ago, Surin P3 said:

Problemet är ju just att dessa tredjeparts baksäten som finns att köpa till CR-V:n inte innehåller plats för fötterna.

Du har ju fortfarande kvar golvet i bagageutrymmet.

 

Så visst kan du få dit två säten till, men som det sagts tidigare, så går det inte att sitta där om man inte har väldigt, väldigt korta ben.

Nä, vill man ha 7 säten så får man nog vänta tills nästa modell släpps eller köpa annan bil.

Nej, när man ser en CR-V utvändigt så frågar man sig hur 7 vuxna personer ska få  plats....Kanske man måste ha typ Pajeron eller Fortunern för att man seriöst ska kunna sitta 7 pers några längre sträckor.

 

KOmmer CR-V 2017 ha en annan design med mer space för 7 säten tro?

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev Herluf:

 

KOmmer CR-V 2017 ha en annan design med mer space för 7 säten tro?

 

Tydligen blir det så. Finns länkar om det i denna tråd.

Link to comment
Dela på andra sajter

14 minutes ago, Surin P3 said:

 

Tydligen blir det så. Finns länkar om det i denna tråd.

Ok, läste länken du hade lagt in tidigare, har uppenbarligen missat den...Ja, tydligen ska CR-Vn göras längre, så då blir det väl mer plats. Ev även turbo och disel alternativ står det.

Ändrades av Herluf
Link to comment
Dela på andra sajter

53 minuter sedan, skrev Herluf:

Nej, när man ser en CR-V utvändigt så frågar man sig hur 7 vuxna personer ska få  plats....Kanske man måste ha typ Pajeron eller Fortunern för att man seriöst ska kunna sitta 7 pers några längre sträckor.

 

KOmmer CR-V 2017 ha en annan design med mer space för 7 säten tro?

 

Ja. 2017 års modell är större totalt än gamla modellen vilket bl.a ger möjlighet till 7 säten som standard

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

On ‎2016‎-‎08‎-‎04 at 08:13, skrev Herluf:

Precis min tanke. I Bangkok tror jag CX5 är prefekt. Sen är det klart att en stridsvagnar som Fortuner och Pajero sitter man nog lite tryggare i vid en ev crasch.

Cheva Captivan var inga problem att köra eller parkera i Bkk, en smidig SUV, byggd med modern teknik, inget pickup bygge där man får sitta med knäna uppe vid hakan, om man är lite längre än medel Somchai...

Fortuner och Pajero är glorifierade pickuper med halvtaskig krocksäkerhet, Chevan var bland det bästa man kunde köpa, då i Thailand, var väl bara betydligt dyrare bilar (som XC90) som var säkrare.

On ‎2016‎-‎08‎-‎04 at 09:11, skrev Burken:

Egentligen förstår jag inte varför suvarna är så populära. Visst ute i bushen där vägar försvinner kan det säkert vara bra men inne i städerna är väl en vanlig personbil med sin komfort och smidighet att föredra.

Sent from my iPad using Tapatalk

Det var skönt att sitta lite högre än de vanligaste bilarna (Corolla), så att man hade lite överblick över trafiken framför.

Behöver man7 sittplatser så duger inte en småbil, vi var normalt 6 pers, ibland 7.

2 timmar sedan, skrev Benjamas:

7 säten betyder inte att det går att sitta 7 pers i den, många är så små och trånga där bak och knöliga att komma in ur så då sitter man hellre på ett Pickup flak.

Dumheter, jag kunde sitta bak i Captivan utan större problem, jag är 1,83 cm, för ett barn eller en medel thai är det helt OK plats.

1 timme sedan, skrev thaiola:

7 säten /personer    var får man plats med bagaget

Det blir lite begränsat, men i Captivan körde vi flera gånger med 7pers och bagage för en veckas badsemester i tex södra Jomtien, det blir lite trångt men funkar.

Åkte vi bara med 6 pers var det aldrig några problem, bakersta sätet var delat.

 

Vad kostar Captivan idag?

 

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Kollade lite på Captiva, verkar som att en ny 2015, top modell kostar 1,5 milj, som hittat!

Prissänkt från 1,8 ungefär, bara att handla, Diesel 4X4, all slags övrig teknik, den verkar ha allt man kan önska sej.

2016 modellerna är lite dyrare.

 

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det prio på att få plats för många i bilen så kanske du skall snegla på en minibuss.

Sent from my iPad using Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

Så här såg bakersta raden i min Captiva ut. Klart bästa 7-sitsiga suven jag testat vad avser bakre radens komfort

 

P1000412.JPG

 

Min Mitsubishi Outlander var rena skämtet längst bak

 

outlander38.jpg

 

Att tänka på att med bakre raden uppfälld i en SUV blir det nästan inget bagage alls kvar

 

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

23 hours ago, SatanG said:

 

Var på Mazda, Samut prakan, idag. De hade ingen cx-5 inne och det skulle ta 3 månader om jag beställde en i den färgen jag vill ha (vit).

De verkade sugna på att ta inbyte, fotade bilen och km-mätaren och ska återkomma vad de kan ge för pris om vi skulle göra affär.

Fick visitkort så frugan kan beställa tid för provkörning, måste tyvärr dröja lite på det då frugan bara kommer loss på helger. Hepatit-vaccination på Bumrungrad på lördag och på söndag-onsdag måste jag till Singapore för bi-annual brainwash (Maersk seminar).

Kollade in Honda Accord 2017 Hybrid idag också, den ser riktigt najs och behaglig ut. Hmmm! 

 

/ SatanG 

Mazda tar alltså in din Honda City? Trodde att de skulle hålla sig till sitt eget märke, men det verkar ju riktigt smidigt. Fixa allt på samma ställe.

 

Men 3 månader verkar länge. När vi skulle köpa vår HRV var väntetiden på Honda Petchburi 6 månader(!), så vi kollade runt och på Honda Ramkanheng tog det 1 månad och vi fick gratis försäkring första året. Så det är värt att kolla runt lite.

Link to comment
Dela på andra sajter

16 hours ago, Tallviking said:

Så här såg bakersta raden i min Captiva ut. Klart bästa 7-sitsiga suven jag testat vad avser bakre radens komfort

 

P1000412.JPG

 

Min Mitsubishi Outlander var rena skämtet längst bak

 

outlander38.jpg

 

Att tänka på att med bakre raden uppfälld i en SUV blir det nästan inget bagage alls kvar

 

Outlanderns säte ser närmast ut som plastsätena på BTSen....sittkudde medtages!

Link to comment
Dela på andra sajter

18 minuter sedan, skrev Herluf:

Outlanderns säte ser närmast ut som plastsätena på BTSen....sittkudde medtages!

 

Ja. Den är inte ens vettig att sitta på för barn. Ändå är det en större bil än Captivan och avsevärt dyrare

 

 

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Har för mig att du ställde samma fråga för cirka 1 år sen,och fick massor av svar...

Ja det verkar vara mycket snack och lite verkstad.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Har tänkt igenom saken lite och provkört Honda Accord 2017, riktigt najs och bekväm.

Hybriden tyvärr utesluten pga batteriet gör trunken löjligt liten.

Hetaste kandidaten är således 2.0EL. Enda som lockar med 2.4 är Navigatorn men vad jag förstår har den inte HD-radio så man får live uppdateringar om snabbaste rutt med tanke på trafikstockningar. Lösningen verkar vara att helt enkelt låsa upp display-skärmen i 2.0EL och koppla upp google maps via telefonen (USB, Bluetooth HDMI).

 

/ SatanG 

Ändrades av SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

Har tänkt igenom saken lite och provkört Honda Accord 2017, riktigt najs och bekväm.

Hybriden tyvärr utesluten pga batteriet gör trunken löjligt liten.

Hetaste kandidaten är således 2.0EL. Enda som lockar med 2.4 är Navigatorn men vad jag förstår har den inte HD-radio så man får live uppdateringar om snabbaste rutt med tanke på trafikstockningar. Lösningen verkar vara att helt enkelt låsa upp display-skärmen i 2.0EL och koppla upp google maps via telefonen (USB, Bluetooth HDMI).

 

/ SatanG 



Hondas hemsida verkar lite kass.
Eller vad det kan bero på.
Link to comment
Dela på andra sajter

7 timmar sedan, skrev SatanG:

Har tänkt igenom saken lite och provkört Honda Accord 2017, riktigt najs och bekväm.

Hybriden tyvärr utesluten pga batteriet gör trunken löjligt liten.

Hetaste kandidaten är således 2.0EL. Enda som lockar med 2.4 är Navigatorn men vad jag förstår har den inte HD-radio så man får live uppdateringar om snabbaste rutt med tanke på trafikstockningar. Lösningen verkar vara att helt enkelt låsa upp display-skärmen i 2.0EL och koppla upp google maps via telefonen (USB, Bluetooth HDMI).

 

/ SatanG 

 

Någon som känner till fördelar/nackdelar med Ceramic coating?

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

 

Någon som känner till fördelar/nackdelar med Ceramic coating?

 

/ SatanG



Kallare ljusare och dyrare.

Om det är solfilm vi pratar om.
Link to comment
Dela på andra sajter

17 minuter sedan, skrev Nicholas:

 


Kallare ljusare och dyrare.

Om det är solfilm vi pratar om.

 

 

Jag tänkte på lackskydd.

Men du för upp en annan mycket intressant fråga. Om man som vi förmodligen köper en mörk/svart bil så undrar jag om det är värt att hosta upp pengarna för en film som motverkar upphettning av bilen. 3M ingår i standardpriset, Isf förslag på bättre prisvärd film etc vore uppskattat.

Helst hade jag valt en vit bil men det går inte att få med cremefärgad inredning som vi vill ha. Gillar inte den svarta inredningen som kommer med den vita Honda Accorden.

 

/ SatanG

Ändrades av SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

 

Jag tänkte på lackskydd.

Men du för upp en annan mycket intressant fråga. Om man som vi förmodligen köper en mörk/svart bil så undrar jag om det är värt att hosta upp pengarna för en film som motverkar upphettning av bilen. 3M ingår i standardpriset, Isf förslag på bättre prisvärd film etc vore uppskattat.

Helst hade jag valt en vit bil men det går inte att få med cremefärgad inredning som vi vill ha. Gillar inte den svarta inredningen som kommer med den vita Honda Accorden.

 

/ SatanG



3m har 2 olika familjer / kvaliteter.

Ingen av dom är ceramic.

Dyrare är bättre så klart.

Kan kombinera med billigare på sidan och dyrare på framrutan och bakrutan tex.
Link to comment
Dela på andra sajter

28 minuter sedan, skrev Nicholas:

 


3m har 2 olika familjer / kvaliteter.

Ingen av dom är ceramic.

Dyrare är bättre så klart.

Kan kombinera med billigare på sidan och dyrare på framrutan och bakrutan tex.

 

 

Menar du att ceramic inte finns i Thailand? Finns i andra länder iaf. Men den jag, efter lite surfande, anser verkar bäst om man bortser från pris är Crystalline

http://www.3m.com/3M/en_US/company-us/all-3m-products/~/3M-Crystalline-Automotive-Films?N=5002385+8709313+8709340+8710654+8710938+8711017+8721690+3292716668&rt=rud

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

52 minuter sedan, skrev SatanG:
 

Menar du att ceramic inte finns i Thailand? Finns i andra länder iaf. Men den jag, efter lite surfande, anser verkar bäst om man bortser från pris är Crystalline

http://www.3m.com/3M/en_US/company-us/all-3m-products/~/3M-Crystalline-Automotive-Films?N=5002385+8709313+8709340+8710654+8710938+8711017+8721690+3292716668&rt=rud

 

/ SatanG
 

 


Crystaline var nog den dyrare/bättre av dom 2.

3M har ingen ceramic mig veterligen.

Thailändare tycker det är för dyrt.

Huperoptik.
Tyskt bolag säljer i Thailand men bara på större orter.

 

Ändrades av Nicholas
Link to comment
Dela på andra sajter

9 timmar sedan, skrev Nicholas:

 


Crystaline var nog den dyrare/bättre av dom 2.

3M har ingen ceramic mig veterligen.

Thailändare tycker det är för dyrt.

Huperoptik.
Tyskt bolag säljer i Thailand men bara på större orter.

 

 

God morgon

 

Jag försökte läsa in mig på 3M¨s thailändska hemsida för att se vad de har här men lyckas inte få den på engelska så har läst på US sidan istället.

Där har de ceramic men när jag jämför med Crystalline så verkar denna motstå värmen bättre (TSER) än den ceramiska.

http://www.3m.com/3M/en_US/company-us/all-3m-products/~/3M-Automotive-Window-Film-Ceramic-Series?N=5002385+8709313+8709340+8710654+8710938+8711017+8716713+8721690+3292716659&rt=rud

 

Crystallie har, liksom ceramic, inte heller någon metall i sig som kan störa gps/mobiltelefon etc.

Jag får kolla priserna på Crystalline, jag vet att Honda också säljer märket VKOOL. Sannnolikt också dyr och får även den sämre värden än Crystalline.

Jag har ännu inga värden/namn på den 3M som ingår som standard när man köper Accorden. En bra sak med Accorden är remote start så man kan dra igång AC utan att behöva kliva in i bilen.

 

/ SatanG 

 

Edit: 3M Hi kool heter den filmen Honda bjuder på,hittar dock inga värden på den.

 

Ändrades av SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2016-08-24 at 07:27, skrev SatanG:

 

God morgon

 

Jag försökte läsa in mig på 3M¨s thailändska hemsida för att se vad de har här men lyckas inte få den på engelska så har läst på US sidan istället.

Där har de ceramic men när jag jämför med Crystalline så verkar denna motstå värmen bättre (TSER) än den ceramiska.

http://www.3m.com/3M/en_US/company-us/all-3m-products/~/3M-Automotive-Window-Film-Ceramic-Series?N=5002385+8709313+8709340+8710654+8710938+8711017+8716713+8721690+3292716659&rt=rud

 

Crystallie har, liksom ceramic, inte heller någon metall i sig som kan störa gps/mobiltelefon etc.

Jag får kolla priserna på Crystalline, jag vet att Honda också säljer märket VKOOL. Sannnolikt också dyr och får även den sämre värden än Crystalline.

Jag har ännu inga värden/namn på den 3M som ingår som standard när man köper Accorden. En bra sak med Accorden är remote start så man kan dra igång AC utan att behöva kliva in i bilen.

 

/ SatanG 

 

Edit: 3M Hi kool heter den filmen Honda bjuder på,hittar dock inga värden på den.

 

 

Alla papper signade, det blev Honda Accord 2.0 EL 2017, upphämtning på lördag.

Cristalline fick frugan igenom för 15K, tänkte det kan vara bra med all hjälp iom vi valde en svart bil.

http://multimedia.3m.com/mws/media/1161043O/3m-automotive-window-film-crystalline-series-brochure.pdf

Valde C50 på framrutan och resten C40.

 

Skärmen ordnar Honda så den blir upplåst vilket innebär att man kan köra vad som helst genom t.ex. telefonen såsom google maps, youtube etc.

  

 / SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...