Jump to content
IGNORERAD

Tysta leken.....!


JohanB

Recommended Posts

Guest wUThai
Precis nyss, skrev Boa52:

Kan man inte reda ut missförstånd utan att bråka, ??? jag säger bara sörläningar

Inte när man inte vet att det är ett missförstånd från början det är därför det kan blir bråk p.g.a. ett missförstånd eller att man blandat tvätten igen... what ever. Lägger ner detta nu. Grodan och Boa, lever i symbios med sina fruar/sambos där pulsen aldrig går över 50 eller att rösten nånsin höjs! 

Tomten, kommer om styvt fem månader! :)

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 135
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Boa52

    27

  • frogfish

    10

  • måne

    8

  • Soengsang

    8

Mest aktiva i denna tråd

1 minut sedan, skrev wUThai:

Ja, att man varit tillsammans i 14 år och aldrig bråkat... vissa verkar tror på tomten med.

Otroligt att vissa tror på sagor.

Inte undra på att det är oroligt i världen med dina tankar. Oundvikligt att man måste bråka ??? Sen tror du ju inte på vad jag skriver bara det säger väl lite om vad du är för gubbe

inte undra på att ni bråkar och tycker att det är bra, huva

Link to comment
Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev wUThai:

Ja, att man varit tillsammans i 14 år och aldrig bråkat... vissa verkar tror på tomten med.

Otroligt att vissa tror på sagor.

Är det också ett problem för dig om nån gör det?

Känner att vi har olika behov av att "ha rätt" i detta. Jag har ingen anledning att misstro Boa, och om jag hade det skulle jag definitivt inte ha ett behov att utan belägg basunera ut det på ett forum. Boa kanske har en annan definition på bråk, men det vet varken du eller jag nåt om.

 

Sen satte jag mer fokus på den andra poängen Boa gjorde i sitt inlägg, där han skrev att TS nog själv bidrog till att "tysta leken" uppstod. Är man så principfast så att man hellre gör sin partner osäker än att dra en vit lögn, så tycker nog jag att man ska jobba lite på att lära känna sin partner bättre. En viktig sak i ett förhållande måste väl ändå vara att inte försöka såra varandra? Men alla tycker inte som jag (och Boa) i detta, och det är helt ok för mig.

 

Ändrades av frogfish
Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev wUThai:

Inte när man inte vet att det är ett missförstånd från början det är därför det kan blir bråk p.g.a. ett missförstånd eller att man blandat tvätten igen... what ever. Lägger ner detta nu. Grodan och Boa, lever i symbios med sina fruar/sambos där pulsen aldrig går över 50 eller att rösten nånsin höjs! 

Tomten, kommer om styvt fem månader! :)

Varför blandar du tvätten, varför inte göra rätt från början, varför bråka om missförstånd varför inte tänka till först, sörläningar. Jag vill att när pulsen går över 50 ska det vara något roligare än bråk, du verkar gilla att bråka för att visa din , vad det nu är

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman

Har bott ihop med min sambo i 6,5 år och har vad jag kommer ihåg aldrig bråkat. 

Det är klart att hon inte gillar allt jag gör och säger samt vise versa men vi har alltid kunnat prata om det. Vi försöker att vara tillåtande och ge varandra utrymme. Onormalt för en del men det bästa för oss. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai
2 minuter sedan, skrev Boa52:

Varför blandar du tvätten, varför inte göra rätt från början, varför bråka om missförstånd varför inte tänka till först, sörläningar. Jag vill att när pulsen går över 50 ska det vara något roligare än bråk, du verkar gilla att bråka för att visa din , vad det nu är

För att jag kan inte vara lika ofelbara som dig och din fru. En del är bara mänskliga och gör eller säger fel saker ibland. Men ändå har vi det rätt bra tillsammans efter 9 år tillsammans. Så, nåt rätt har vi ju gjort iaf... även att vi bråkar då och då. :mdr:

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Fredman:

Har bott ihop med min sambo i 6,5 år och har vad jag kommer ihåg aldrig bråkat. 

Det är klart att hon inte gillar allt jag gör och säger samt vise versa men vi har alltid kunnat prata om det. Vi försöker att vara tillåtande och ge varandra utrymme. Onormalt för en del men det bästa för oss. 

Helt rätt tanke men vissa tycker att man ska bråka sej ur problemen, Oj Oj

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Fredman:

Har bott ihop med min sambo i 6,5 år och har vad jag kommer ihåg aldrig bråkat. 

Det är klart att hon inte gillar allt jag gör och säger samt vise versa men vi har alltid kunnat prata om det. Vi försöker att vara tillåtande och ge varandra utrymme. Onormalt för en del men det bästa för oss. 

Nä, nä, nä, nu dra du sagor. Tror du på det där själv, eller:look_down:?

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai
3 minuter sedan, skrev Fredman:

Har bott ihop med min sambo i 6,5 år och har vad jag kommer ihåg aldrig bråkat. 

Det är klart att hon inte gillar allt jag gör och säger samt vise versa men vi har alltid kunnat prata om det. Vi försöker att vara tillåtande och ge varandra utrymme. Onormalt för en del men det bästa för oss. 

Det låter helt otroligt i mina öron! Jag känner inte nån och då menar jag nån! Som aldrig höjt rösten eller bråkat med sin sambo eller fru. Men på MPR har vi redan tre st som lever i fullständig symbios. Man börja undrar om fruarna är stumma och döva? Eller att man ens kommunicerar med varandra på daglig basis? :mdr:

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev wUThai:

Det låter helt otroligt i mina öron! Jag känner inte nån och då menar jag nån! Som aldrig höjt rösten eller bråkat med sin sambo eller fru. Men på MPR har vi redan tre st som lever i fullständig symbios. Man börja undrar om fruarna är stumma och döva? Eller att man ens kommunicerar med varandra på daglig basis? :mdr:

Det är väl det vi gör kommunicerar på daglig basis därför bråkar vi inte och vi är kloka människor båda två i vårt förhållande. Kan inte förstå hur du kan framhålla att alla bråkar bara för att du gör det, stackars din fru

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai
5 minuter sedan, skrev Boa52:

Det är väl det vi gör kommunicerar på daglig basis därför bråkar vi inte och vi är kloka människor båda två i vårt förhållande. Kan inte förstå hur du kan framhålla att alla bråkar bara för att du gör det, stackars din fru

Stackars min fru? Nej, det är stackars mig! Men det du och andra inte verkar begripa är att vi inte bråkar på daglig basis... utan det händer då och då. Det är ju ni som är unika i era förhållande! 

Ändrades av wUThai
Link to comment
Dela på andra sajter

31 minuter sedan, skrev Boa52:

Helt rätt tanke men vissa tycker att man ska bråka sej ur problemen, Oj Oj

Nja, hur tycker du att du klarar av det här på mpr?

Här kör du på som en bulldoozer och så hoppas jag verkligen inte någon hanterar sina diskussioner med frugan..

 

Rock on! 

Så gott som oförstörd!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman
38 minuter sedan, skrev wUThai:

Det låter helt otroligt i mina öron! Jag känner inte nån och då menar jag nån! Som aldrig höjt rösten eller bråkat med sin sambo eller fru. Men på MPR har vi redan tre st som lever i fullständig symbios. Man börja undrar om fruarna är stumma och döva? Eller att man ens kommunicerar med varandra på daglig basis? :mdr:

Prova att sätt på frun ordentligt och ofta, då blir de som vax i händerna! :) 

Link to comment
Dela på andra sajter

54 minuter sedan, skrev wUThai:

Det låter helt otroligt i mina öron! Jag känner inte nån och då menar jag nån! Som aldrig höjt rösten eller bråkat med sin sambo eller fru. Men på MPR har vi redan tre st som lever i fullständig symbios. Man börja undrar om fruarna är stumma och döva? Eller att man ens kommunicerar med varandra på daglig basis? :mdr:

Jobbigt när andra löser saker på annat sätt än du?

Och om du räknar in mig bland de som aldrig bråkat med sin fruga så har du fel, det har jag aldrig påstått (snarare tvärtom i den här tråden). Dock accepterar jag att andra löser saker på annat sätt än jag själv, annars skulle dagarna bli jobbiga.

Link to comment
Dela på andra sajter

21 minuter sedan, skrev Fredman:

Prova att sätt på frun ordentligt och ofta, då blir de som vax i händerna! :) 

Den metoden har motsatt effekt hemma hos oss... ?

 

Rock on!

Så gott som oförstörd!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai
7 minuter sedan, skrev frogfish:

Jobbigt när andra löser saker på annat sätt än du?

Och om du räknar in mig bland de som aldrig bråkat med sin fruga så har du fel, det har jag aldrig påstått (snarare tvärtom i den här tråden). Dock accepterar jag att andra löser saker på annat sätt än jag själv, annars skulle dagarna bli jobbiga.

Du väljer att tro på Boa. I rest my case. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev wUThai:

Du väljer att tro på Boa. I rest my case. :)

Jag skulle snarare säga att jag väljer att inte misstro honom. Det är en viss nyansskillnad.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai
Precis nyss, skrev frogfish:

Jag skulle snarare säga att jag väljer att inte misstro honom. Det är en viss nyansskillnad.

Jag skulle inte säga att jag misstror honom. Jag skulle säga att jag tror inte på ett skit som kommer från den förvirrade mannen. Inte bråkat en enda gång med sin fru under 14 år?! Men på MPR gör han inte annat slänger otrevligheter ifrån sig och är genuint korkad om du frågar mig. Nyansskillnad.. verkligen?! :)

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev wUThai:

Jag skulle inte säga att jag misstror honom. Jag skulle säga att jag tror inte på ett skit som kommer från den förvirrade mannen. Inte bråkat en enda gång med sin fru under 14 år?! Men på MPR gör han inte annat slänger otrevligheter ifrån sig och är genuint korkad om du frågar mig. Nyansskillnad.. verkligen?! :)

I mitt fall, ja. I Boas fall måste jag citera en deltagare i Cannabis Cup i Amsterdam: Totally unclear:big_smile:

Link to comment
Dela på andra sajter

29 minuter sedan, skrev Sangwal:

Den metoden har motsatt effekt hemma hos oss... ?

 

Rock on!

gå en kurs i påsättning så ska du se att det löser sej

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Sangwal:

Nja, hur tycker du att du klarar av det här på mpr?

Här kör du på som en bulldoozer och så hoppas jag verkligen inte någon hanterar sina diskussioner med frugan..

 

Rock on! 

Helt rätt hoppas ingen hanterar saker med sin fru som vi gör här. Detta är bara ett forum inte ett förhållande, stor skillnad

Link to comment
Dela på andra sajter

26 minuter sedan, skrev wUThai:

Jag skulle inte säga att jag misstror honom. Jag skulle säga att jag tror inte på ett skit som kommer från den förvirrade mannen. Inte bråkat en enda gång med sin fru under 14 år?! Men på MPR gör han inte annat slänger otrevligheter ifrån sig och är genuint korkad om du frågar mig. Nyansskillnad.. verkligen?! :)

Vet hur jag skriver på MPR . Som du skriver tror jag och förstår varför ni bråkar, helt sant inte bråkat nån gång

Link to comment
Dela på andra sajter

Min mor och far levde tillsammans i över 50 år jag eller mina syskon har aldrig hört eller set att de bråkar med varandra inte ens höjde rösten. 

Jag och frugan har diskuterat ibland utan att man behöver höja rösten.  Klart man blir sur ibland men att bråka kommer man ingen vart.

De som bråkar vill bara visa sin egen överlägsenhet. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är ju skillnad på bråk o bråk, att diskutera livligt är ju också bråk.

Bråk behöver inte vara o stå o skrika åt varandra o hötta med nävarna.

Jag o frugan har haft våra diskussioner, jag ser det som bråk. Men tror vi aldrig har stått o skrikit åt varandra.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad
On 2016-07-30 at 19:15, skrev evert 1:

Du har gjort thaikvinnan osäker/orolig. Nu vill hon svara med samma mynt och det enda hon då kan ta till är den s.k. tysta leken.

Min fru tycker att DU varit dum och har dig själv att skylla. Det du ska göra är att be om ursäkt och förklara varför du betedde dig som du gjorde.

Du bör också inse att det aldrig bara är ens fel att träta uppstå.

Säg förlåt - och mena det också så blir allt bra. Sitta och jämra sig på ett forum är bara löjeväckande, ja det anser i alla min tant:D.

Själv har jag ingen åsikt - och ja det kan gå flera dagar mellan att min fru och jag pratar med varandra - kanske mitt jobb spelar en viss roll.

God morgon Evert du har en god fru som säger bra saker till dig och forumet i ämnet. Jag tycker att det är synd att det inte är flera kvinnliga medlemmar på forumet som kan delge sina åsikter om det vi tar upp här i forumets olika ämnen. Nu är det till 99% manliga inlägg i denna fråga och som i de flesta trådar här på forumet. mvh

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...