Jump to content
IGNORERAD

Thailand får ny lag mot tiggeri


MPR Nyheter

Recommended Posts

10 timmar sedan, skrev jlh66:

Har flera ggr betalat en ladydrink om man märker att det är en trevlig dam,just bara för att vara social en stund och för att hon ska tjäna en lite slant. Tycker inte att det är något konstigt med det,och det behöver ju inte betyda mer än att man vill tjöta en stund. Bara trevligt att prata lite.

Ja inget konstigt med det. Är de trevliga kan de gott få en drink ibland.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 201
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • broder tuk tuk

    22

  • Nemo

    18

  • andrejsdenruskige

    13

  • Mankan

    13

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Guest Fredman
1 timme sedan, skrev Persistant:

Hej 

Ja du har många vänner , men för min del att prata med en bargirl , om vad då ??

Som tur är vi olika annars skulle det bli lite tråkigt åtminstone för mig 

Persistant

Förvånande svar från dig som jag håller för någon med nyanserad syn på livet i stort.

Som jlh66b svarade hur hon mår, hennes tankar och drömmar om framtiden ja allt som man pratar med vem som helst om.

Ändrades av Fredman
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai
12 timmar sedan, skrev Persistant:

keso-forum

Ändrades av wUThai
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai
19 timmar sedan, skrev Persistant:

Hej

Har bott på Soi 80 under perioden  oct. 2004  tom dec 2009 , bodde granne med Eagle bar bla

Har aldrig och kommer aldrig att betala en sk lady drink

Om män har svårt att säga nej till bruna ögon så är det deras problem och ett stort sådant

Persistant

 

 

 

 

 

8 timmar sedan, skrev Persistant:

Hej 

Ja du har många vänner , men för min del att prata med en bargirl , om vad då ??

Som tur är vi olika annars skulle det bli lite tråkigt åtminstone för mig 

Persistant

 

Vilken tur för tjejerna att du aldrig betalt. Maken till fördomar och fördömande mot kvinnor som kanske inte haft det lättaste livet. Man behöver inte vara torsk bara för att man vill vara lite just och snacka lite med dom och kanske även bjussa på en drink eller två.

Ändrades av wUThai
Fixat bredden
Link to comment
Dela på andra sajter

19 minuter sedan, skrev wUThai:

 

 

Vilken tur för tjejerna att du aldrig betalt. Maken till fördomar och fördömande mot kvinnor som kanske inte haft det lättaste livet. Man behöver inte vara torsk bara för att man vill vara lite just och snacka lite med dom och kanske även bjussa på en drink eller två.

Du skulle inte kunna hålla dig inom ramarna om jag får be ;)

inomramarna.PNG

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

19 timmar sedan, skrev jlh66:

Ja man kan ju börja med att fråga hur hon mår?

Förstår inte varför man skall behöva gå till en bar för att höra hur flickorna mår .

Tror du verkligen att de svarar ärligt ??

Persistant

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
On 2016-07-25 at 06:09, skrev Persistant:

Hej

Har bott på Soi 80 under perioden  oct. 2004  tom dec 2009 , bodde granne med Eagle bar bla

Har aldrig och kommer aldrig att betala en sk lady drink

Om män har svårt att säga nej till bruna ögon så är det deras problem och ett stort sådant

Persistant

 

 

 

 

 

Är ju en aning småsint att inte kunna bjuda på en drink för 80 baht om man nu är tvåveckorsgubbe i baren med en budget på kanske 4000 baht per dag.

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev broder tuk tuk:

 

Är ju en aning småsint att inte kunna bjuda på en drink för 80 baht om man nu är tvåveckorsgubbe i baren med en budget på kanske 4000 baht per dag.

 

BTT

Nu bor jag här sedan lång tid och har skaffat en dam som aldrig jobbat i en bar

80 bath ?? Ja möjligtvis extra.

Men du gör som du vill och jag bjuder mina vänner men inte en bargirl

Vad som är rätt eller fel spelar för mig ingen roll .

Jag läser gärna era kommentarer , men det ändrar inte min grundinställning

Persistant

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest jlh66
39 minuter sedan, skrev Persistant:

Förstår inte varför man skall behöva gå till en bar för att höra hur flickorna mår .

Tror du verkligen att de svarar ärligt ??

Persistant

Man behöver inte gå till en bar om man nu inte känner för det. Men jag kan inte se nått fel i att sätta sig ner och ta en kall i en bar. Jag har inga fördomar mot folk,och jag tror att om den man pratar med märker att man är ärlig och sig själv så är det nog inte helt omöjligt att även hon svarar ärligt. Jag ser inte ner på dessa tjejer och tycker många är riktigt trevliga och glada. Vi är alla bara helt vanliga människor men med olika bakgrund och förutsättningar.

Ändrades av jlh66
Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
5 minuter sedan, skrev Persistant:

Nu bor jag här sedan lång tid och har skaffat en dam som aldrig jobbat i en bar

80 bath ?? Ja möjligtvis extra.

Men du gör som du vill och jag bjuder mina vänner men inte en bargirl

Vad som är rätt eller fel spelar för mig ingen roll .

Jag läser gärna era kommentarer , men det ändrar inte min grundinställning

Persistant

 

Dom flesta gifta män köper nog inte ladydrinkar åt tjejerna i baren.

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
 

Dom flesta gifta män köper nog inte ladydrinkar åt tjejerna i baren.

 

BTT

Jag köper vad jag vill och åt vem jag vill, bara frun tillåter det.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Persistant:

Förstår inte varför man skall behöva gå till en bar för att höra hur flickorna mår .

Tror du verkligen att de svarar ärligt ??

Persistant

Jag är gift sedan många år här i Thailand. Har nog köpt ladydrinks för xantal 10.000 Baht under åren.  Många livsöden,massor av MYCKET trevliga tjejer har man pratat med under åren. Har nog blivit tvättat i nacken och i ansiktet med 100 tals iskalla servetter. Dessa s.k bartjejer har en lön på ca 3 till max 4.000 Baht i månaden från baren. Kan jag hjälpa till lite.....så varför inte!!!!!!!!! 

Framför allt så ser jag inte ner på vad dom pysslar med.

Vilket många här på MPR gör. Glöm inte att även dessa tjejer är mäniskor med hjärta,problem och ofta en tuff bakgrund.

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev andrejsdenruskige:

Jag köper vad jag vill och åt vem jag vill, bara frun tillåter det.

(Blivande) frugan och jag gillar att spela biljard och hamnar då och då på ställen där det finns arbetande tjejer. Och frugan skulle bli mycket irriterad om jag inte köpte nån/några ladydrinkar eller dricksade de som servar med drinkar och biljarden. Och själv har jag inte några problem med det heller, att få både frugan och barpersonalen på gott humör är positivt i min bok:big_smile:

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad
16 minuter sedan, skrev thomas001:

Jag är gift sedan många år här i Thailand. Har nog köpt ladydrinks för xantal 10.000 Baht under åren.  Många livsöden,massor av MYCKET trevliga tjejer har man pratat med under åren. Har nog blivit tvättat i nacken och i ansiktet med 100 tals iskalla servetter. Dessa s.k bartjejer har en lön på ca 3 till max 4.000 Baht i månaden från baren. Kan jag hjälpa till lite.....så varför inte!!!!!!!!! 

Framför allt så ser jag inte ner på vad dom pysslar med.

Vilket många här på MPR gör. Glöm inte att även dessa tjejer är mäniskor med hjärta,problem och ofta en tuff bakgrund.

Thomas jag har sett andra siffror på vad bartjejerna tjänar på ett annat forum 12000-25000. mvh

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev haan:

Thomas jag har sett andra siffror på vad bartjejerna tjänar på ett annat forum 12000-25000. mvh

Kan lova dig att tjejerna på vanliga barer i Pattaya inte tjänar netto mer än 4.000 Baht/mån. Mer om dom jobbar på gogo t.ex på Walkingstreet.

Allt annat är en skröna!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad
7 minuter sedan, skrev thomas001:

Kan lova dig att tjejerna på vanliga barer i Pattaya inte tjänar netto mer än 4.000 Baht/mån. Mer om dom jobbar på gogo t.ex på Walkingstreet.

Allt annat är en skröna!!

hej då undrar jag varför dessa tjejer inte jobbar på Nikons fabriker där är lönen 8000-12000  plus lite mer vid övertid?

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
11 minuter sedan, skrev thomas001:

Kan lova dig att tjejerna på vanliga barer i Pattaya inte tjänar netto mer än 4.000 Baht/mån. Mer om dom jobbar på gogo t.ex på Walkingstreet.

Allt annat är en skröna!!

 

Nja utöver veckopengen då får ju tjejerna behålla allt guld och pengarna dom får efter att ha besökt gubbarna på hotelrummen så skulle tippa på att en tjej med ett normalt utseende kan tjäna ca 25-40000 baht i måanden under högsäsong.

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest jlh66
4 minuter sedan, skrev haan:

hej då undrar jag varför dessa tjejer inte jobbar på Nikons fabriker där är lönen 8000-12000  plus lite mer vid övertid?

Kanske för att på Nikons fabriker händer det väldigt sällan att nån betalar ut dom från jobbet och kanske betalar allt från 3000b natt till giftermål och en trygg framtid ,vem vet?

Link to comment
Dela på andra sajter

39 minuter sedan, skrev frogfish:

(Blivande) frugan och jag gillar att spela biljard och hamnar då och då på ställen där det finns arbetande tjejer. Och frugan skulle bli mycket irriterad om jag inte köpte nån/några ladydrinkar eller dricksade de som servar med drinkar och biljarden. Och själv har jag inte några problem med det heller, att få både frugan och barpersonalen på gott humör är positivt i min bok:big_smile:

 

Brukar ge personlig dricks till de som ger bra service istället. Kan lova dig att det är mer uppskattat hos tjejerna då dom bara får behålla ynka 20-30 baht av ladydrinkens kostnad, kanske inte lika uppskattat hos barägarna dock :D

Ändrades av Raggmunken
Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
12 minuter sedan, skrev jlh66:

Kanske för att på Nikons fabriker händer det väldigt sällan att nån betalar ut dom från jobbet och kanske betalar allt från 3000b natt till giftermål och en trygg framtid ,vem vet?

 

Precis sen måste man minnas att tjejerna givetvis vet att lyckan kan komma vandrande en dag.

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618
1 timme sedan, skrev broder tuk tuk:

 

Dom flesta gifta män köper nog inte ladydrinkar åt tjejerna i baren.

 

BTT

Har gjort det många gånger när frugan varit med

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
36 minuter sedan, skrev Kenneth4618:

Har gjort det många gånger när frugan varit med

 

Det har säkert uppskattats?

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618
1 timme sedan, skrev broder tuk tuk:

 

Det har säkert uppskattats?

 

BTT

Javisst .....varför inte ?

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest jlh66
2 timmar sedan, skrev broder tuk tuk:

 

Precis sen måste man minnas att tjejerna givetvis vet att lyckan kan komma vandrande en dag.

 

BTT

Läser du det man skriver? eller var jag oklar?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är gift sedan många år här i Thailand. Har nog köpt ladydrinks för xantal 10.000 Baht under åren.  Många livsöden,massor av MYCKET trevliga tjejer har man pratat med under åren. Har nog blivit tvättat i nacken och i ansiktet med 100 tals iskalla servetter. Dessa s.k bartjejer har en lön på ca 3 till max 4.000 Baht i månaden från baren. Kan jag hjälpa till lite.....så varför inte!!!!!!!!! 

Framför allt så ser jag inte ner på vad dom pysslar med.

Vilket många här på MPR gör. Glöm inte att även dessa tjejer är mäniskor med hjärta,problem och ofta en tuff bakgrund.

Ja så är det.

En bar-girl är ju bara en girl i en bar.

Inget magiskt mystiskt händer med människokroppen som omvandlar en till en alien för att man jobbar på en bar.

Eller besöker den för den saken.

Att en del kan vara knepiga på baren får man givetvis räkna med, men det gäller nog minst lika mycket gubbarna som tjejerna.

Kvinnor kort och gott.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...