Jump to content
IGNORERAD

Thailand får ny lag mot tiggeri


MPR Nyheter

Recommended Posts

Guest wUThai
Du är hopplös, kan inte jag få vara din kompis nästa gång jag åker till Thai. För att " leva " när jag är där i byn och ibland i Udon 1000 - 1500 kr för en mån Har alltid whisky och öl hemma när falanger eller thai gubbar kommer förbi. Sen köper jag ju en massa gamla hojar och byggmaterial det har jag inte räknat med

1000-1500kr i månaden? Det spiller man för fan ut på en kväll i baren!

Skickat från min HTC 10 via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 201
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • broder tuk tuk

    22

  • Nemo

    18

  • andrejsdenruskige

    13

  • Mankan

    13

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

andrejsdenruskige
1 minut sedan, skrev Nemo:

 

Att ha kul är alldeles för överskattat.  :D

 

Visst är det det.

 

Ska jag ha kul så blåser jag lätt iväg det dubbla......och hur kul är det då?

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev wUThai:

1000-1500kr i månaden? Det spiller man för fan ut på en kväll i baren!

Skickat från min HTC 10 via Tapatalk

Sitter sällan i nån bar, det händer men hur många bath kan man bränna där ???

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai
Sitter sällan i nån bar, det händer men hur många bath kan man bränna där ???

Hur mycket som helst.

Skickat från min HTC 10 via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

On ‎2016‎-‎08‎-‎03 at 22:23, skrev Boa52:

Du är hopplös, kan inte jag få vara din kompis nästa gång jag åker till Thai. För att " leva " när jag är där i byn och ibland i Udon 1000 - 1500 kr för en mån Har alltid whisky och öl hemma när falanger eller thai gubbar kommer förbi. Sen köper jag ju en massa gamla hojar och byggmaterial det har jag inte räknat med

Dvs  ca 40- 50 kr / dygn låter ju lattjo å smaskens värre det  :go:

Ändrades av berlitz
Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
Precis nyss, skrev Boa52:

Sitter sällan i nån bar, det händer men hur många bath kan man bränna där ???

 

 

Precis!

Bara för att man hänger i en bar så behöver det inte bli så dyrt.

Dock så har jag sällan lyckats med att komma billigt undan, de gånger jag har suttit i barer.

 

Barfine'ade en hel bar i Patong en gång, sedan drog vi allihopa på nån jävla rajtantajtan.

Polaren som fått en stroke vid 20års ålder plingade dessutom i varje jävla klocka han såg. Han hade inte en spänn, så det var bara att ta notorna och se glad ut.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai
Dvs  ca 40- 50 bht / dygn låter ju lattjo å smaskens värre det  default_go.gif

Det äter man inte ens sig mätt på, inte ens i yxbyn!

Skickat från min HTC 10 via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
2 minuter sedan, skrev wUThai:

Hur mycket som helst.

Skickat från min HTC 10 via Tapatalk

 

Och nästan hur lite som helst.

Jag föredrar dock mer åt "hur mycket som helst"-hållet.

Link to comment
Dela på andra sajter

 

Ja, kanske det är dyrt.

Nu går det en bit över 100k + flygbiljetter för ca 30k. Då är fru och barn här i 30dagar och jag får mig 20 dagar.

 

Mina resor är aldrig billiga och inte har jag speciellt kul heller.

 

Man kan supa utan att ha kul.

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
1 minut sedan, skrev Muimatt:

Man kan supa utan att ha kul.

 

Denna gång har det till och med varit väldigt torrlagt.

 

Nåja, en vecka kvar. Allt kan hända

Link to comment
Dela på andra sajter

22 minuter sedan, skrev berlitz:

Dvs  ca 40- 50 bht / dygn låter ju lattjo å smaskens värre det  :go:

Hur räknar du nu. 1500 * 4 = 6000 bth delat på 30 dar = 200 per dag, vissa dagar kostar det inget, dom flesta, kanske lunch 40 bth. Jag trivs med det

Link to comment
Dela på andra sajter

30 minuter sedan, skrev Boa52:

Hur räknar du nu. 1500 * 4 = 6000 bth delat på 30 dar = 200 per dag, vissa dagar kostar det inget, dom flesta, kanske lunch 40 bth. Jag trivs med det

Nu blir du idol för BTT och KMM :D 

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

10 minuter sedan, skrev leifen:

Nu blir du idol för BTT och KMM :D 

Bra jag behöver alla plus poäng

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Muimatt:

Man kan supa utan att ha kul.

 

Det är väl därför man super, eller?

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
3 timmar sedan, skrev andrejsdenruskige:

Jag menar att 20.000 är långt ifrån tillräckligt för två veckor och då håller jag inte till i barer.

 

Nej ska man bo på hotel som kanske kostar 4000 baht natten och äta på ställen för 1000 baht måltiden så räcker ju inte 20.000 kronor.

 

Själv har jag aldrig förstått vitsen med detta då kan man ju lika gärna åka till ex Italien eller spanien.

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
3 timmar sedan, skrev Boa52:

Du är hopplös, kan inte jag få vara din kompis nästa gång jag åker till Thai. För att " leva " när jag är där i byn och ibland i Udon 1000 - 1500 kr för en mån Har alltid whisky och öl hemma när falanger eller thai gubbar kommer förbi. Sen köper jag ju en massa gamla hojar och byggmaterial det har jag inte räknat med

 

Bor man i hembyn skickar man ju frugan att köpa maten på den lokala marknaden.

 

Det är väl inga problem då att både äta och dricka för ca 100 baht dygnet för 2 personer?

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev broder tuk tuk:

 

Nej ska man bo på hotel som kanske kostar 4000 baht natten och äta på ställen för 1000 baht måltiden så räcker ju inte 20.000 kronor.

 

Själv har jag aldrig förstått vitsen med detta då kan man ju lika gärna åka till ex Italien eller spanien.

 

BTT

Haj. Jag tänker på dej ibland. Köpte en tuk tuk som kördes hem till vårt hus i Thai, brodern till min fry tog emot den för vi var ju i Sverige. Vi ringde broden och fråga hur går tuk tuken, bra svara han 2 växl framåt och tre bakåt, känns det igen ha ha

Link to comment
Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev broder tuk tuk:

 

Nej ska man bo på hotel som kanske kostar 4000 baht natten och äta på ställen för 1000 baht måltiden så räcker ju inte 20.000 kronor.

 

Själv har jag aldrig förstått vitsen med detta då kan man ju lika gärna åka till ex Italien eller spanien.

 

BTT

 Får man lika fint hotell och lika bra mat för dom pengarna i Italien som man får i Thailand då menar du?

 

Å andra sidan kanske det inte är prisbilden som är avgörande för vilket land man åker till om man har sin kärestas släkt boende i Thailand.

Ändrades av Mankan

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
1 minut sedan, skrev Mankan:

 Får man lika fint hotell och lika bra mat för dom pengarna i Italien som man får i Thailand då menar du?

 

Å andra sidan kanske det inte är prisbilden som är avgörande för vilket land man åker till om man har sin respektives släkt boende i Thailand.

 

Man kan få ett bra hotell i Spanien för 700-1000 svenska kronor.

 

Men jag tror dom flesta väljer Thailand som resmål just på grund av att även en mindre plånbok kan leva flott.

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev broder tuk tuk:

 

Bor man i hembyn skickar man ju frugan att köpa maten på den lokala marknaden.

 

Det är väl inga problem då att både äta och dricka för ca 100 baht dygnet för 2 personer?

 

BTT

Jag har inte skrivit två personer, att ni aldrig läser ordentligt, vi delar på kostnaderna utom öl och whisky vilket inte är mer än ca 1000 bath i veck för mej

Ändrades av Boa52
Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
4 minuter sedan, skrev Boa52:

Jag har inte skrivit två personer, att ni aldrig läser ordentligt, vi delar på kostnaderna utom öl och whisky vilket inte är mer än ca 1000 bath i veck för mej

 

1000 baht i veckan för sprit?

 

Hur ofta dricker du ?

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev broder tuk tuk:

 

Man kan få ett bra hotell i Spanien för 700-1000 svenska kronor.

 

Men jag tror dom flesta väljer Thailand som resmål just på grund av att även en mindre plånbok kan leva flott.

 

BTT

Ja och olika personer unnar sig olika standard. Tror du inte att det fortfarande är billigare även om man väljer ett lyxigare hotell för 4000bath?

Ändrades av Mankan

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

7 timmar sedan, skrev broder tuk tuk:

 

Nej ska man bo på hotel som kanske kostar 4000 baht natten och äta på ställen för 1000 baht måltiden så räcker ju inte 20.000 kronor.

 

Själv har jag aldrig förstått vitsen med detta då kan man ju lika gärna åka till ex Italien eller spanien.

 

BTT

 

inte ens Royal Cliff i Pattis kostar 4000 battingar per natt, hur fan bor du när du är nere?

 

Bor på Royal Cliff för att sen inte ha råd att sitta och dricka i en simpel ölbar utan får hänga utanför 7-11...

 

Tycker man får hyfsat bra hotel för 800-1400 per natti i Pattis, kostar sällan mer än 1000 battingar i de ölbarer jag brukar besöka där, och då ingår det ett par ladydrinks i dessa pengar.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

12 minuter sedan, skrev MaiChai:

 

inte ens Royal Cliff i Pattis kostar 4000 battingar per natt, hur fan bor du när du är nere?

 

Bor på Royal Cliff för att sen inte ha råd att sitta och dricka i en simpel ölbar utan får hänga utanför 7-11...

 

Tycker man får hyfsat bra hotel för 800-1400 per natti i Pattis, kostar sällan mer än 1000 battingar i de ölbarer jag brukar besöka där, och då ingår det ett par ladydrinks i dessa pengar.

Är nog inte lätt för brodern att hålla koll på verkliga priser när man använder Agoda som källa. Dyrast och bäst omdöme dyker ju upp först :) 

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai

Undra vad som hänt denna man? Kul och se att han får hjälp av thailändare... alla är ju inte penningkåta och ogillar faranger.

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...