Jump to content
IGNORERAD

Thailand får ny lag mot tiggeri


MPR Nyheter

Recommended Posts

2 timmar sedan, skrev L64:

Öhh, skrev jag att jag aldrig har sett köpeflickor i Sverige?

Vad är det som du inte förstår med att det är lättare att sitta ner i en bar och prata med köpeflickor i Thailand kontra Sverige?

skickat från min eller annans mobil någonstans out there

 

Du skrev ju att det inte finns ladybarer i Sverige vilket gör det svårt för dig att prata med "köpeflickorna". Då skrev jag att det finns horor på andra stllen i Sverige och jag undrade varför du inte pratar/umgås eller bjuder dem på dricka, vilket du verkar göra annorstädes?  

Det verkar som om en stor del av skribenterna här försöker avskärma sig från verkligheten här i Thailand med nåt som liknar själsuggestion. Det är ju kallhamrade proffs vi talar om här, sådana som ni förmodligen inte skulle vilja ses tillsammans med i Sverige. Förstår inte riktigt varför ni försöker ta dem i försvar.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 201
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • broder tuk tuk

    22

  • Nemo

    18

  • andrejsdenruskige

    13

  • Mankan

    13

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

16 minuter sedan, skrev Nemo:

 

Du skrev ju att det inte finns ladybarer i Sverige vilket gör det svårt för dig att prata med "köpeflickorna". Då skrev jag att det finns horor på andra stllen i Sverige och jag undrade varför du inte pratar/umgås eller bjuder dem på dricka, vilket du verkar göra annorstädes?  

Det verkar som om en stor del av skribenterna här försöker avskärma sig från verkligheten här i Thailand med nåt som liknar själsuggestion. Det är ju kallhamrade proffs vi talar om här, sådana som ni förmodligen inte skulle vilja ses tillsammans med i Sverige. Förstår inte riktigt varför ni försöker ta dem i försvar.

 

Ta dem i försvar? Vad är det dom skall försvaras emot? Att de är människor som går att prata med försvarar jag gärna. 

 

Hade det funnits ett barområde med ladybarer i Stockholm hade jag garanterat besökt området många gånger. Finns det inte kan man liksom inte göra det. Det måste väl ändå även du kunna förstå?

 

Kallhamrade får stå för dig. Jag har lärt känna tjejer som jag upplever väldigt godhjärtade.

Ändrades av Mankan

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

20 minuter sedan, skrev Nemo:

 

Du skrev ju att det inte finns ladybarer i Sverige vilket gör det svårt för dig att prata med "köpeflickorna". Då skrev jag att det finns horor på andra stllen i Sverige och jag undrade varför du inte pratar/umgås eller bjuder dem på dricka, vilket du verkar göra annorstädes?  

Det verkar som om en stor del av skribenterna här försöker avskärma sig från verkligheten här i Thailand med nåt som liknar själsuggestion. Det är ju kallhamrade proffs vi talar om här, sådana som ni förmodligen inte skulle vilja ses tillsammans med i Sverige. Förstår inte riktigt varför ni försöker ta dem i försvar.

 

Menar du då att man hemma i Sverige skall leta upp några proffs och ta med dom till Donken för en gemytlig pratstund över en kopp kaffe?

 

 

5 minuter sedan, skrev Mankan:

 

Ta dem i försvar? Vad är det dom skall försvaras emot? Att de är människor som går att prata med försvarar jag gärna. 

 

Hade det funnits ett barområde med ladybarer i Stockholm hade jag garanterat besökt området många gånger. Finns det inte kan man liksom inte göra det. Det måste väl ändå även du kunna förstå?

 

Kallhamrade får stå för dig. Jag har lärt känna tjejer som jag upplever väldigt godhjärtade.

 

Lönlöst Mankan, det går inte in i gubbens huvud  :D

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618

Korkad fråga då det inte finns beerbars i Sverige som man kan hänga på

 

Nemo verkar vara en expert på köpedamer :misdoubt:

Ändrades av Kenneth4618

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev Nemo:

 

Det var ju jag som frågade. Så kan du nu svara på den istället för att komma med dina personliga böjelser angående prostituerade.

 

Du har ju naturligtvis all rätt och sitta och drifta det ena eller andra med prostituerade. Men om jag nu inte gör det, så betyder det väl inte att jag skulle vara "oriktig" som du uttrycker det. Så, svara nu om du umgås/umgicks med prostituerade i Sverige, om inte, varför gör du det i Thailand?   Tydligen ett känsligt ämne  det här.....   :rolleyes:

Hej

Mycket känsligt ärende när man man trampar  på ömma tår

Jag är mycket smickrad av den uppmärksamhet som gives mig i detta för män så viktigt ämne

Persistant

 

 

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev L64:

 

Menar du då att man hemma i Sverige skall leta upp några proffs och ta med dom till Donken för en gemytlig pratstund över en kopp kaffe?

 

 

Ja varför inte, det är ju tydligt att det är såna du vill umgås med.

Link to comment
Dela på andra sajter

19 minuter sedan, skrev Persistant:

Hej

Mycket känsligt ärende när man man trampar  på ömma tår

Jag är mycket smickrad av den uppmärksamhet som gives mig i detta för män så viktigt ämne

Persistant

 

 

 

 

 

 

Så verkar det vara. Dessutom mycket lätt att få en "semester" om man inte passar sig ang ämnet.  :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Den här tråden har tagit en underlig vändning minst sagt. Men OK då, den är där den är.

 

Jag föraktar varken tiggare eller prostituerade av någon sorts automatik. Men jag har nog högre tankar om prostituerade än tiggare. Likaväl som jag hellre köper tuggummi eller snäckskalshalsband som jag inte behöver av barn och uppenbart fattiga stackare, än ger pengar till tiggare (aldrig!!!) anser jag att sexarbetare gör skäl får sina pengar. Det gör inte tiggare. Men min viktigaste invändning är dock denna: genom att ge en tiggare pengar bekräftar jag deras livsföring. Det finns därmed ingen anledning att ändra sitt liv.

 

Men det som de flesta inte verkar reagera alls på när det gäller tiggeri i Thailand är ändå elefanten mitt i vardagsrummet. OM TIGGERI SKALL FÖRBJUDAS, SKA MAN DÅ LÅSA IN ALLA LATA JÄVLA MUNKAR OCKSÅ?!?!? Se där, en sorts tiggare som folk vördar så mycket att dom ligger på gatan framför dom när dom ger sina allmosor. Det systemet föraktar jag med hela min själ. Värsta formen av horeri att sälja påstådd frälsning till folk som förvirrats av religion. Äckligt!

 

Många sexarbetare tar också den enklaste vägen. Dom inser att dom bokstavligen sitter på en förmögenhet. Men många av dom ser jag som snudd på hjältar, som tar hand om barn som pappan övergivit för länge sedan, gamla och sjuka föräldrar och så vidare. Det där är inga snyfthistorier. Det vet jag bestämt. När jag träffade min blivande fru här i Pattaya jobbade hon som frisörska på salong och följaktligen hade hon många kunder som jobbade på Walking Street. En del av dom blev även mina vänner. Det hände till och med att vi betalade barfine och tog med somliga av dom på en barrunda då och då och även besökte deras föräldrahem. Så jag har lärt mig en hel del om deras situation och hur dom tänker. Det finns arslen där också såklart, men dom verkar vara mycket få och dom behöver man ju inte umgås med.

 

För en tjej som jobbar i bar är en av de största farorna att bli alkoholist. Det bör man tänka på innan man klagar på att dom skippar alkoholen i drinken och bara dricker cola eller juice. I princip köper du deras tid för en stund (således icke tiggeri, om det inte är alltför påträngande), så varför bry sig om vad dom dricker? Den andra risken är att plötsligt tjäna massor av pengar. Faran är då att om man har en tendens att sväva ut och vara dum med pengar har man ännu mer pengar att vara dum med, till droger, vilda fester, allmänt slöseri och till och med till att själva köpa sex. Vad det nu skall vara bra för, dom borde rimligen få tillräckligt på jobbet, men det är trots det ganska vanligt. Men för dom som kan hantera sin plötsliga och eventuella rikedom kan det gå bra. Finansiering av studier, mark i hembyn, hus, sparande - då går det bra. Mellantinget, att dom lämnar barlivet på samma nivå som dom började, är mer sällsynt. Det går upp eller ner, sällan status quo.

 

Det var väl vad jag hade att säga om det här. Förutom att somliga här håller på och gör sig till till ena ynkliga figurer. Mitt förslag är att ni inte gräver gropen djupare än ni redan gjort.

Ändrades av Celsius
Link to comment
Dela på andra sajter

Att förbjuda tiggeri är bra, om inte annat så sätter det press på landet i fråga att på ett vettigt sätt hjälpa de som verkligen inte kan ta ett "vanligt" jobb eller klara sig på annat sätt.

 

Diskussionen om prostitution och prostituerade är som alltid intressant och polariserande. Jag tycker prostitution borde vara lagligt och jag tycker bartjejer utför ett yrke; inget yrke jag vill att mina närmaste ska ge sig in på men ändå ett yrke jag accepterar.

 

Att servera dryck och småprata från rätt sida baren är del av jobbet en bararbetare har betalt för och inget man ska behöva betala något extra för. Sitta och prata utanför baren, ge nackmassage eller något mer exotiskt ingår dock inte i någons arbetsbeskrivning så det är givetvis en extra service som man ska betala för genom en ladydrink eller cash i fickan. Just att så många utlänningar verkar tycka att 10 Baht i dricks borde räcka för en timmes snack och avancerad groping är ytterst pinsamt.

 

Själv är jag inte så intresserad av Beer Bars, de få gånger jag går ut sätter jag mig hellre på en bar/pub där man kan få riktig öl och då jag går ut för att träffa en kompis så tillför inte frågor av stuket "What hotel you stay?" eller "You have wife Thai?" från en bartjej särskilt mycket till min trivsel.

 

Stannar jag i Shanghai över helgen, som nästa helg, då stannar jag dock ofta till på en bar efter middagen. Hittar jag då ingen utlänning att snacka med så pratar jag hellre med en bartjej än sitter själv och då är det självklart att jag köper en ladydrink, även om vi just bara pratar.

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Nemo:

 

Ja varför inte, det är ju tydligt att det är såna du vill umgås med.

 

Jag har inga problem med tjejer som har valt(!?) detta yrke pga olika orsaker i deras liv och ser framförallt inte ner på dom som du verkar göra.

 

Hade tex ett väldigt intressant och rörande samtal med en rätt nedgången dam i Frankfurt på en trottoarkant häromsistens och det var jäkligt intressant att höra hennes historia.Hon verkade också

uppskatta samtalet för efter en stund fick jag henne o le och till o med skratta lite.

 

Du borde själv kanske ge dig ut i verkligheten lite istället för o sitta på kammaren 24/7 och plita ner bla århundratets sämsta humorinlägg...

 

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

22 timmar sedan, skrev Nemo:

 

Så verkar det vara. Dessutom mycket lätt att få en "semester" om man inte passar sig ang ämnet.  :)

Hej

Tyvärr,det  blir som vanligt att när argumenten tryter så anvädes kraftuttryck

Vilket gör det meningslöst att diskutera.

Persistant

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2016-07-26 at 12:22, skrev broder tuk tuk:

 

Är ju en aning småsint att inte kunna bjuda på en drink för 80 baht om man nu är tvåveckorsgubbe i baren med en budget på kanske 4000 baht per dag.

 

BTT

Säger han som inte ens bjuder tjejen på en nuddelsoppa.

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
Säger han som inte ens bjuder tjejen på en nuddelsoppa.

Det är svårt, då han måste skicka den med posten.

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2016-07-29 at 08:22, skrev Persistant:

Hej

Mycket känsligt ärende när man man trampar  på ömma tår

Jag är mycket smickrad av den uppmärksamhet som gives mig i detta för män så viktigt ämne

Persistant

 

 

 

 

 

Det är nog bara för dig det här är ett känsligt ämne.  Men ge fan i att trampa på min ömma tå efter en lång promenad med nya skor i fredags. 

Link to comment
Dela på andra sajter

För att ta ursprungstopic först, jag tycker det är bra med denna lag förutsatt tatt den tillämpas som det är tänkt. Många handikappade och barn utnyttjas av maffiaorganisationer för att tigga  åt dem. Det är ett cyniskt sätt att utnyttja redan svårt utsatta människor och kan man få kontroll över detta så är jag den förste att applådera regimen för det. Problemet kommer som vanligt att bli hur man tillämpar lagen, polisen skall ju göra det men vis av erfarenheterna så är polisen mycket ofta direkt involverade i denna business och kan då kanske prioritera ner dessa insatser av rent personliga skäl. Vi får se hur det går.

 

Sen när det gäller ladydrinks, bartjejer eller "horor" som off-topic snabbt gled in på. Varför överhuvudtaget sätta nedlåtande stämplar på folk? Bara för att en tjej jobbar i en bar så betyder det väl inte att hon är mindre värd som människa? Är en rörmokare mindre värd att tala med än en ICA handlare om man sitter i en bar någonstans?

 

När jag bodde på 22:an i Bangkok så gick jag ofta och besökte en typisk ölbar som heter Rumours på vägen hem, efter att tjejerna först givetvis gjort trevande försök för mig att lösa ut dem så hade vi ofta mycket intressanta samtal, jag över en öl och de över en ladydrink som jag naturligvis betalade för. Sen om det är juice eller vatten i den spelar väl ingen roll. Har fått flera goda vänner där  som jag håller kontakt med än idag. Folk som inte kan tänka sig att sitta ner och snacka med en bartjej för att hon inte är en nobelpristagare fattar nog inte vilken fantastisk inblick man kan få i deras liv och leverne med hjälp av ett glas juice eller en väl utspädd rom och cola.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

On 26 July 2016 at 12:07, skrev Persistant:

Förstår inte varför man skall behöva gå till en bar för att höra hur flickorna mår .

Tror du verkligen att de svarar ärligt ??

Persistant

Jo nog får man höra ett och annat om deras livssituation. Oftast kommer dom från norr och sänder pengarna de tjänar till en mamma som tar hand om deras barn medan de är i de där
orterna och försöker sälja drinkar. Visst allt behöver inte vara sant, men man kan ju samtidigt fråga sig varför de annars skulle jobba där?
Sedan kan jag väl förstå om en bofast farang inte alltid vill köpa extradrinkar, men är man bara där i två veckor så kan man bara tjäna på att vara generös. 
Det sprider sig och man blir trevligt bemött.
Vidare så får man väl hoppas ett de där "drinkarna" inte innehåller så där speciellt mycket alkohol. 

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2016-07-26 at 12:22, skrev broder tuk tuk:

 

Är ju en aning småsint att inte kunna bjuda på en drink för 80 baht om man nu är tvåveckorsgubbe i baren med en budget på kanske 4000 baht per dag.

 

BTT

Jävlar va blåst jag har blivit. Jag har flera gånger fått betala 150 Baht för ladydrinkarna. Och många har det blivit.

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev rolba:

Jävlar va blåst jag har blivit. Jag har flera gånger fått betala 150 Baht för ladydrinkarna. Och många har det blivit.

 

Nu är det ju lady drinkarna utanför 7-11.an i Naklua som bäste broder avser med 80 battingar, prisnivån är ju lägre där vid stenborden...

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

39 minuter sedan, skrev MaiChai:

 

Nu är det ju lady drinkarna utanför 7-11.an i Naklua som bäste broder avser med 80 battingar, prisnivån är ju lägre där vid stenborden...

80b var nog korrekt pris för en ladydrink på den tiden BTT sist var i Thailand. ;)  

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev leifen:

80b var nog korrekt pris för en ladydrink på den tiden BTT sist var i Thailand. ;)  

 

Har BTT varit i Thailand ?  :y13:

 

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2016-07-30 at 06:57, skrev Persistant:

Hej

Tyvärr,det  blir som vanligt att när argumenten tryter så anvädes kraftuttryck

Vilket gör det meningslöst att diskutera.

Persistant

Ja det finns dom som tror det, ;)

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
23 timmar sedan, skrev MaiChai:

 

Nu är det ju lady drinkarna utanför 7-11.an i Naklua som bäste broder avser med 80 battingar, prisnivån är ju lägre där vid stenborden...

 

Nja utanför seven kan man nog få ner priset till ca 10 baht om man bjuder på sangsom och coke.

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

9 timmar sedan, skrev broder tuk tuk:

 

Nja utanför seven kan man nog få ner priset till ca 10 baht om man bjuder på sangsom och coke.

 

BTT

Bjuder du på vatten och lao kao så kan du spara några baht till!

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
18 timmar sedan, skrev Wangthong:

Bjuder du på vatten och lao kao så kan du spara några baht till!

 

Sant men då är man ju nere på thaikillarnas nivå.

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
On 2016-07-31 at 13:13, skrev leifen:

80b var nog korrekt pris för en ladydrink på den tiden BTT sist var i Thailand. ;)  

 

Nja vad jag minns så kostade en ladyding ca 120 baht på 90 talet på en bar på åttan.

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...