Jump to content
IGNORERAD

Thailand får ny lag mot tiggeri


MPR Nyheter

Recommended Posts

4 timmar sedan, skrev Persistant:

Förstår inte varför man skall behöva gå till en bar för att höra hur flickorna mår .

Tror du verkligen att de svarar ärligt ??

Persistant

Varför skulle de inte svara ärligt? 

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 201
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • broder tuk tuk

    22

  • Nemo

    18

  • andrejsdenruskige

    13

  • Mankan

    13

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

5 timmar sedan, skrev Mankan:

Varför skulle de inte svara ärligt? 

Jag kan tänka mig många orsaker till att bartjejer inte svarar ärligt på frågor. Gör inte du det ?

 

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Fritz:

Jag kan tänka mig många orsaker till att bartjejer inte svarar ärligt på frågor. Gör inte du det ?

 

Fritz..

Nja om man sitter och pratar om väder, vind och hur man mår finns nog ingen anledning att ljuga. Att inte vara fullt ärliga med alla gubbar de har en "relation" med ligger väl dock i jobbets natur. I övrigt tror jag inte en bartjej mer oärlig en någon annan. 

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

 

Är ju en aning småsint att inte kunna bjuda på en drink för 80 baht om man nu är tvåveckorsgubbe i baren med en budget på kanske 4000 baht per dag.

 

BTT

Ja, eller en nudelsoppa dagen efter...

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

KaiserBlood
3 timmar sedan, skrev Raggmunken:

 

Brukar ge personlig dricks till de som ger bra service istället. Kan lova dig att det är mer uppskattat hos tjejerna då dom bara får behålla ynka 20-30 baht av ladydrinkens kostnad, kanske inte lika uppskattat hos barägarna dock :D

Funkar inte i alla barer dock. I dom större barerna om man sitter och dricker ett tag brukar jag oftast ge personlig dricks så får dom dricka på " customer price" istället resten av kvällen. Blir kanske inte billigare men brukar alltid vara uppskattat hos tjejerna.

We're just two lost souls swimming in a fish bowl year after year

Link to comment
Dela på andra sajter

On 7/25/2016 at 18:46, skrev wUThai:

 

 

Vilken tur för tjejerna att du aldrig betalt. Maken till fördomar och fördömande mot kvinnor som kanske inte haft det lättaste livet. Man behöver inte vara torsk bara för att man vill vara lite just och snacka lite med dom och kanske även bjussa på en drink eller två.

 

Jag tror att du missuppfattar honom lite. Jag läser det som att han inte vill köpa några "ladydrinkar" (vilka för övrigt är rena lurendrejeriet av barägaren, innehåller ingen eller ytterst lite alkohol) på grund av att han uppfattare det som ett tiggeri, vilket det ju faktiskt är.

 

Att de inte skulle ha haft det lätt i livet kan kanske stämma, men de har väl inte haft det värre än alla andra som råkar ha blivit födda i fattigare risodlingsområden och har mer "normala" arbeten. Fritt valt av dem att jobba i en bar, med allt vad det innebär.   :-)

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai
 

Jag tror att du missuppfattar honom lite. Jag läser det som att han inte vill köpa några "ladydrinkar" (vilka för övrigt är rena lurendrejeriet av barägaren, innehåller ingen eller ytterst lite alkohol) på grund av att han uppfattare det som ett tiggeri, vilket det ju faktiskt är.

 

Att de inte skulle ha haft det lätt i livet kan kanske stämma, men de har väl inte haft det värre än alla andra som råkar ha blivit födda i fattigare risodlingsområden och har mer "normala" arbeten. Fritt valt av dem att jobba i en bar, med allt vad det innebär.   :-)

Jag var väl lite hastig i mitt svar. Men självklart menar jag ladydrink. Sen vet jag mycket väl att det oftast inte är nån alkohol i drinkarna. Personligen köper jag väldigt sällan ladydrink.. Bjuder på det jag själv dricker och sen viker jag ihop en liten slant och ge henne.

Skickat från min HTC 10 via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Hej BTT du skriver nästan varje gång "gubbarna" ingår du i det sällskapet? Är det bara gubbgenerationen som bjuder på drinkar? Många skriver om att snacka med bartjejer och att det är oftas trevligt. Naturligtvis! Hen säljer ju en vara. mvh

Link to comment
Dela på andra sajter

BTT hade en annan taktik med nudelsoppa och en tablett åt damerna ;)

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Nemo:

 

Jag tror att du missuppfattar honom lite. Jag läser det som att han inte vill köpa några "ladydrinkar" (vilka för övrigt är rena lurendrejeriet av barägaren, innehåller ingen eller ytterst lite alkohol) på grund av att han uppfattare det som ett tiggeri, vilket det ju faktiskt är.

 

Att de inte skulle ha haft det lätt i livet kan kanske stämma, men de har väl inte haft det värre än alla andra som råkar ha blivit födda i fattigare risodlingsområden och har mer "normala" arbeten. Fritt valt av dem att jobba i en bar, med allt vad det innebär.   :-)

Om det är alkohol i drinken eller inte är nog ofta upp till tjejen inte pga barägaren skulle vara snål. Kan förstå att vissa tjejer inte vill dricka alkohol varje kväll. Lady drinks tjänar både tjejen och baren på och ofta har nog tjejerna en viss press på sig att från barägaren att skaffa sig ett antal drinkar. De flesta lady driks jag köpt har i alla fall innehållit alkohol men visst har det hänt att det inte gjort det. Det spelar väl dock egentligen ingen roll då det inte är jag som skall dricka den.

 

Om det var  Persistant  du refererade till så läste jag det som att han rent allmänt ser ner på Bartjejer och därför i ifrågasatte varför någon vill köpa lady drink. 

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

32 minuter sedan, skrev Mankan:

Om det är alkohol i drinken eller inte är nog ofta upp till tjejen inte pga barägaren skulle vara snål. Kan förstå att vissa tjejer inte vill dricka alkohol varje kväll. Lady drinks tjänar både tjejen och baren på och ofta har nog tjejerna en viss press på sig att från barägaren att skaffa sig ett antal drinkar. De flesta lady driks jag köpt har i alla fall innehållit alkohol men visst har det hänt att det inte gjort det. Det spelar väl dock egentligen ingen roll då det inte är jag som skall dricka den.

 

Om det var  Persistant  du refererade till så läste jag det som att han rent allmänt ser ner på Bartjejer och därför i ifrågasatte varför någon vill köpa lady drink. 

 

Så är det. På många barer (mest a go gos) har tjejerna ett avtal att skaffa sej ett visst antal ladydrinkar/tidsenhet (dag,vecka) och om de inte når upp till detta antal, så får de avdrag på lönen.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

21 timmar sedan, skrev jlh66:

Man behöver inte gå till en bar om man nu inte känner för det. Men jag kan inte se nått fel i att sätta sig ner och ta en kall i en bar. Jag har inga fördomar mot folk,och jag tror att om den man pratar med märker att man är ärlig och sig själv så är det nog inte helt omöjligt att även hon svarar ärligt. Jag ser inte ner på dessa tjejer och tycker många är riktigt trevliga och glada. Vi är alla bara helt vanliga människor men med olika bakgrund och förutsättningar.

Hej

Precis , man behöver inte gå till en bar , om man nu vill det så är det ingen lag att bjuda en bargirl.

Som jag tidigare sagt var och en gör som den vill och även jag . 

Bjud ni hur mycket ni vill bara jag får avgöra mitt val själv.

Persistant

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev Mankan:

Om det är alkohol i drinken eller inte är nog ofta upp till tjejen inte pga barägaren skulle vara snål. Kan förstå att vissa tjejer inte vill dricka alkohol varje kväll. Lady drinks tjänar både tjejen och baren på och ofta har nog tjejerna en viss press på sig att från barägaren att skaffa sig ett antal drinkar. De flesta lady driks jag köpt har i alla fall innehållit alkohol men visst har det hänt att det inte gjort det. Det spelar väl dock egentligen ingen roll då det inte är jag som skall dricka den.

 

Om det var  Persistant  du refererade till så läste jag det som att han rent allmänt ser ner på Bartjejer och därför i ifrågasatte varför någon vill köpa lady drink. 

 

Jo det var honom jag menade. Fick inte uppfattningen av att han såg ner på bartjejerna, utan mer att han inte var intresserad av att köpa några drinkar åt dem.  Har själv samma inställning och anser att det kan uppfattas mer eller mindre som tiggeri. Går jag till en bar så gör jag det för att spela pool/snookeer och dricka några öl, är då inte särskillt intresserad att få en tjej som sätter sig ner och  försöker "tigga" sig till en drink. Samma sak när man ska betala notan, då förväntar de sig att man ska ge dricks, vilket aldrig händer om man går till mer lokala ställen utan bara på falangbarer.   :hi:

Link to comment
Dela på andra sajter

Tänk så snabbt denna tråd kom att handla om miljön i barer och anställda tjejer som vill ha en drink för att få tiden att gå. Jag tror inte att regeringen har det som sin första tanke när de förändrar lagen om tiggeri.

 

Bland tiggare finns också en hiearki.  I min närhet i Bangkok har jag ofta sett en man utan ben sitta på en rullbräda för att kunna förflytta sig, och uppe på en gångbro sitter ibland en man med en stel " guldhand" och tigger. Jag vill inte tro att tjänstemännen kommer fram till dessa och säger : Att nu får ni följa med till ett rehabiliteringcenter och rycka upp er, så här kan ni inte sitta förstöra utsikten för oss andra.

 

Fast skall den gudomliga kungen färdas på gatan bredvid så blir väl de också snabbt bort-sopade.

Träbordsprofet

Link to comment
Dela på andra sajter

Tänk så snabbt denna tråd kom att handla om miljön i barer och anställda tjejer som vill ha en drink för att få tiden att gå. Jag tror inte att regeringen har det som sin första tanke när de förändrar lagen om tiggeri.

 

Bland tiggare finns också en hiearki.  I min närhet i Bangkok har jag ofta sett en man utan ben sitta på en rullbräda för att kunna förflytta sig, och uppe på en gångbro sitter ibland en man med en stel " guldhand" och tigger. Jag vill inte tro att tjänstemännen kommer fram till dessa och säger : Att nu får ni följa med till ett rehabiliteringcenter och rycka upp er, så här kan ni inte sitta förstöra utsikten för oss andra.

 

Fast skall den gudomliga kungen färdas på gatan bredvid så blir väl de också snabbt bort-sopade.

Som Bens bar i CP ungefär....

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Nemo:

 

Jo det var honom jag menade. Fick inte uppfattningen av att han såg ner på bartjejerna, utan mer att han inte var intresserad av att köpa några drinkar åt dem.  Har själv samma inställning och anser att det kan uppfattas mer eller mindre som tiggeri. Går jag till en bar så gör jag det för att spela pool/snookeer och dricka några öl, är då inte särskillt intresserad att få en tjej som sätter sig ner och  försöker "tigga" sig till en drink. Samma sak när man ska betala notan, då förväntar de sig att man ska ge dricks, vilket aldrig händer om man går till mer lokala ställen utan bara på falangbarer.   :hi:

 

Nu var det väl inte valet att köpa ladydrinks eller inte som fick Persistent att framstå som en skit, utan hans nedlåtande syn på bargirls.

 

On 2016-07-25 at 16:25, skrev Persistant:

Hej 

Ja du har många vänner , men för min del att prata med en bargirl , om vad då ??

Som tur är vi olika annars skulle det bli lite tråkigt åtminstone för mig 

Persistant

 

Link to comment
Dela på andra sajter

On Sunday, July 24, 2016 at 10:40, skrev MPR Nyheter:

Med start den 28:e juli kommer tiggare i Thailand kunna gripas, varpå utlänningar kommer deporteras till sina hemländer medan thailändare skickas till rehabilitering och arbetsträning.
Regeringens talesman Sansern Kaewkamnerd sade att de nya åtgärderna för att ta tag i tiggare är i linje med regeringens policy om att utfärda en order om tiggeri, vilket i sin tur är en del av försöken att bekämpa människosmuggling. Den nya tiggerilagen godkändes för flera månader sedan och resulterar i att thailändare såväl som utlänningar kan gripas om de fortsätter tigga.
Sansern uppgav att antalet tiggare ligger på 4,618 enligt undersökningar sedan oktober 2014; av dessa är 2,927 thailändare och resten utlänningar. Enligt lagen riskerar tiggare en månads fängelse och/eller böter på 10,000 baht, medan de som utnyttjar tiggare riskerar tre månaders fängelse och/eller böter på 30,000 baht.

 

163_Beggar-wpcf_728x409.jpg
Källa

Hoppas Löwet läser detta ???

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Soengsang:

Som Bens bar i CP ungefär....

Ett djävla ställe, inga ladydrinkar, inga barfine. Bara god mat och bra drycker till lågt pris.

 

Tråkigt för riktiga HP, men bra för vissas ekonomi.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

11 timmar sedan, skrev Raggmunken:

 

Nu var det väl inte valet att köpa ladydrinks eller inte som fick Persistent att framstå som en skit, utan hans nedlåtande syn på bargirls.

 

 

 

Nja, prostituerade är väl kanske inte vad gemene man ser upp till.

Link to comment
Dela på andra sajter

47 minuter sedan, skrev Nemo:

 

Nja, prostituerade är väl kanske inte vad gemene man ser upp till.

 

Jag svarade på ditt inlägg där du inte tyckte att han såg ner på bartjejerna med ett citat där han med tydlighet visade att han just gör det. 

Link to comment
Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev Nemo:

 

Nja, prostituerade är väl kanske inte vad gemene man ser upp till.

Att inte se upp till deras yrkesval är en sak. Det betyder väl inte att man behöver se dem som lägre stående individer som inte går att prata med.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev Nemo:

 

Nja, prostituerade är väl kanske inte vad gemene man ser upp till.

Är det nåt att sträva efter vad gemene man gör och tänker?

Kollektivismen lever visst fortfarande i vissa delar av världen.....

Link to comment
Dela på andra sajter

On ‎2016‎-‎07‎-‎27 at 09:36, skrev Persistant:

Hej

Precis , man behöver inte gå till en bar , om man nu vill det så är det ingen lag att bjuda en bargirl.

Som jag tidigare sagt var och en gör som den vill och även jag . 

Bjud ni hur mycket ni vill bara jag får avgöra mitt val själv.

Persistant

Kan det vara så att du inte gör som du vill, utan som nån annan säger, frugan.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev MickeN:

Kan det vara så att du inte gör som du vill, utan som nån annan säger, frugan.

 

Och om så vore?

 

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Mankan:

Att inte se upp till deras yrkesval är en sak. Det betyder väl inte att man behöver se dem som lägre stående individer som inte går att prata med.

 

Nej det behöver man inte och har ju inte påstått det heller. Hur ofta träffar  eller sitter ni och pratar med prostituerade i Sverige tex? Inte så ofta kanske, då frågar jag er, varför inte?

Ändrades av Nemo
Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...