Jump to content
IGNORERAD

Funderar!


thomas001

Recommended Posts

On 2016-08-02 at 12:57, skrev Kenneth4618:

Tur för mig då att min fru nöjer sig med 20 bathsbuketterna man köper vid trafikljusen 

Funkar även som Wunderbaum ;)

 

Om du nu mot förmodan inte ville ha kladd i taket på en ny bil för över miljonen skulle det inte var ett lika stort hån mot dig då från hennes sida ?

Är det dom formalinbehandlade så är det inte så hälsosamt!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 208
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • thomas001

    35

  • Tallviking

    14

  • Kenneth4618

    12

  • andrejsdenruskige

    11

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

10 minuter sedan, skrev andrejsdenruskige:

 

Satan vad det dubbelpostas när upload är värdelöst

Är väl ett tecken från ovan!

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev andrejsdenruskige:

Du provade aldrig slicka ratten på vintern?

Neeee

 

Det ska vara andra rattar om de slickas på dom hihihihihi

 

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
Neeee

 

Det ska vara andra rattar om de slickas på dom hihihihihi

 

Finns det bilder?

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Är väl ett tecken från ovan!

Egentligen tror jag att det är någon automatisk funktion, för folk på MPR, som bör läsa inlägg minst 2ggr, för att dom ska förstå.

Link to comment
Dela på andra sajter

HuaHindinnge
2 minuter sedan, skrev ulfthai:

:embarrassed:  Skulle bli alldeles för mycket OT

Det finns trådar för sådana bilder. 

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev andrejsdenruskige:

 

 

Egentligen tror jag att det är någon automatisk funktion, för folk på MPR, som bör läsa inlägg minst 2ggr, för att dom ska förstå.

Helt rätt, men läsa tillbakas vore inte dumt heller, hela tråden menar jag. Sen glömmer många vad som skrevs för en vecka sen.

Mpr skulle inte överleva om det inte fanns gubbar som,inte kommer ihåg och gillar att visa hur mycke öl dom dricker

Link to comment
Dela på andra sajter

40 minuter sedan, skrev Boa52:

Helt rätt, men läsa tillbakas vore inte dumt heller, hela tråden menar jag. Sen glömmer många vad som skrevs för en vecka sen.

Mpr skulle inte överleva om det inte fanns gubbar som,inte kommer ihåg och gillar att visa hur mycke öl dom dricker

Inte att förglömma dom som hinkar i sig hb dunkvis men inte vågar erkänna eller visa en minsta bild.

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev Wangthong:

Inte att förglömma dom som hinkar i sig hb dunkvis men inte vågar erkänna eller visa en minsta bild.

Om det är mej du menar har jag visat bilder på min fru, mej och huset i Sverige och i Thailand, Är det mej du tänker på så är du okså en som inte kommer ihåg om inte, sorry

Link to comment
Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev Boa52:

Om det är mej du menar har jag visat bilder på min fru, mej och huset i Sverige och i Thailand, Är det mej du tänker på så är du okså en som inte kommer ihåg om inte, sorry

Jag pratar inte om bilder på fruar eller hus. Min teori ligger i att de som kanske svamlar mest osammanhängande och har mest minnesluckor inte visar bilder på vad de dricker. 

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev Wangthong:

Jag pratar inte om bilder på fruar eller hus. Min teori ligger i att de som kanske svamlar mest osammanhängande och har mest minnesluckor inte visar bilder på vad de dricker. 

Kanske inte dricker så mycke i mitt liv så det har ingen betydande roll att jag måste visa vad eller vilka öl jag dricker, är inte nykterist

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Boa52:

Kanske inte dricker så mycke i mitt liv så det har ingen betydande roll att jag måste visa vad eller vilka öl jag dricker, är inte nykterist

Fast du hänger mycket upp dig på de som visar bilder av vad de dricker och äter. Med mindre gnäll så vore forumet betydligt roligare.

Link to comment
Dela på andra sajter

11 minuter sedan, skrev Wangthong:

Fast du hänger mycket upp dig på de som visar bilder av vad de dricker och äter. Med mindre gnäll så vore forumet betydligt roligare.

Okej, fast jag förstår inte vitsen med att visa att jag dricker det och det, mat kan jag förstå

Det är som ni försöker visa vem som dricker mest

Ändrades av Boa52
Link to comment
Dela på andra sajter

Funderar på att byta bort min 6 år gamla Toyota Fortuner. Blir ju back to basic. Hade ju pickis tidigare.

Var och kollade in denna kärra. Blev nästan kärlek vid forsta ogonkastet. Chevrolet High Country Storm.

200 friska hästar,6-stegs automat, intercooler och turbo,skinnklädsel,GPS, helautomatisk klimatanläggning plus en massa annat lullul.

storm1.jpg

storm2.jpg

storm3.jpg

storm4.jpg

 

 

 

Har en från 2012 som jag e skitnöjd med. Men Cheva tappar rejält som beggad så lönar sig att leta upp en med några mil på mätaren.

Link to comment
Dela på andra sajter

17 timmar sedan, skrev stefan5300:

Frugan kom instormande en tidig morgon när vi köpt vår bil, väckte mig och sa att hon ville ha bilnyckeln för att budda var här, hon fick nyckeln och jag somnade om.

 

När jag gick ut till bilen nästa gång så hängde det knytaruntarmensnöre runt rattstången, bra sa jag till frugan, här har jag steksnören om mina skulle försvinna hon bara blängde på mig och sa något obegripligt.

IMG_0315.JPG

 

Men någon hedenhösmålning i taket blev det inte.

IMG_0314.JPG

 

Har sett några thaiägda bilar i Sverige utan hedenhösmålningar i taket så det går nog bra utan.

17 timmar sedan, skrev stefan5300:

Frugan kom instormande en tidig morgon när vi köpt vår bil, väckte mig och sa att hon ville ha bilnyckeln för att budda var här, hon fick nyckeln och jag somnade om.

 

När jag gick ut till bilen nästa gång så hängde det knytaruntarmensnöre runt rattstången, bra sa jag till frugan, här har jag steksnören om mina skulle försvinna hon bara blängde på mig och sa något obegripligt.

IMG_0315.JPG

 

Men någon hedenhösmålning i taket blev det inte.

IMG_0314.JPG

 

Har sett några thaiägda bilar i Sverige utan hedenhösmålningar i taket så det går nog bra utan.

Jag köpte ny bil för 4 år sen och när vi besökte templet på Värmdö så fick vi klistermärken med någon munk på som skulle klistras på vindrutan. Det är en variant på klottret i taket som man ser i Thailand och det funkar, vi har inte haft någon skada på bilen hittills.  :big_smile:

 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Boa52:

Okej, fast jag förstår inte vitsen med att visa att jag dricker det och det, mat kan jag förstå

Det är som ni försöker visa vem som dricker mest

Varför är du intresserad din stolle?

Link to comment
Dela på andra sajter

11 timmar sedan, skrev andrejsdenruskige:

Man har väl riktiga torkarblad av rätt kvalitet.

 

Jamen Biltema har ju lagt ner postorderrörelsen, inte lätt för utlandsboende att få tag på högkvalitativa torkarblad.

Link to comment
Dela på andra sajter

Eftersom det har varit så mycket gnäll om min bil och Buddha så hoppas jag att Helge Älg är ok! Svenskare kan det ju inte bli!!

DSC03132.JPG

 

En på varje sida t.o.m

DSC03133.JPG

 

Link to comment
Dela på andra sajter

23 timmar sedan, skrev Jive:

För att det är så förbannat barnsligt och naivt.

Är väl mycket bättre om de öppnar ögonen och lär sej att uppföra sej klarsynt i trafiken och inte lägga skeendet i händerna på nån jävla sagofigur.

Att Siddartha Gautama existerat är väl hyfsat välbelagt, sen fanns det ju många "Buddha" innan honom, alltså upplysta män?

22 timmar sedan, skrev thomas001:

For min fru är inte Buddha någon s.k sagofigur!! Och det respekterar jag till 100%. Hennes tro är varken barnslig eller naiv. 

Själv är jag 110% ateist och ger inte mycket for någon tro men på det sättet som min fru lever efter  Buddhas lära så har jag mycket att lära mig som mäniska.

 

Så du menar, på fullt allvar , att man kan lära sej något av att respektera och lyssna på andras uppfattningar?

Jag håller med!

 

Dessutom så är väl Buddismen en av de ytterst få religioner som inte har någon egentlig gud, utan "bara" en massa visdomsord från en man som tros ha sett den rätta vägen.

Att sedan Thailändare i allmänhet ber till en massa Hinduiska gudar, är väl en bisak?

Lite som i boken om "Röde Orm" när Vikingarna kommer till Istanbul och för säkerhets skull tror lite på Allah också, eftersom den guden är starkast där...

 

Tecknen på Motorhuven ser riktigt bra ut! Har du funderat på att få dem ditmålade av nån proffs-lackerare (om det nu är ok enl sederna där nere)?

 

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Tommy:

Att Siddartha Gautama existerat är väl hyfsat välbelagt, sen fanns det ju många "Buddha" innan honom, alltså upplysta män?

Så du menar, på fullt allvar , att man kan lära sej något av att respektera och lyssna på andras uppfattningar?

Jag håller med!

 

Dessutom så är väl Buddismen en av de ytterst få religioner som inte har någon egentlig gud, utan "bara" en massa visdomsord från en man som tros ha sett den rätta vägen.

Att sedan Thailändare i allmänhet ber till en massa Hinduiska gudar, är väl en bisak?

Lite som i boken om "Röde Orm" när Vikingarna kommer till Istanbul och för säkerhets skull tror lite på Allah också, eftersom den guden är starkast där...

 

Tecknen på Motorhuven ser riktigt bra ut! Har du funderat på att få dem ditmålade av nån proffs-lackerare (om det nu är ok enl sederna där nere)?

 

MVH Tommy

Ett par lager klarlack över skulle väl lösa det.

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev thomas001:

Eftersom det har varit så mycket gnäll om min bil och Buddha så hoppas jag att Helge Älg är ok! Svenskare kan det ju inte bli!!

DSC03132.JPG

 

En på varje sida t.o.m

DSC03133.JPG

 

Hälge !!!    Now we talking :great:

 

 

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

 

Det är mer att den blir väldigt varm när bilen står ute i solen och man hoppar in och sätter sig som inte är så skönt

 

 

Har reagerat på att stolar med skinn alltid verkar vara hårdare stoppning så tycker att tygstolar är mycket skönare. Har tyg i min Z71 och kan köra Hua Hin till Phuket utan tillstymmelse till träsmak i arslet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Garanterat ingen Datsunmotor. Inte heller ens en motor från Cheva utan en japansk spis.

Min Z71 från 2012 har 2.8L motor och det är inte en Izusu motor, dom gamla cheva med 3.0L är Izusu men min är nån Italiensk historia sägs det, inte 100 på det men iaf ingen Izusu. Tror att det är samma motor i din bil, bara trimmad till 200 hk nu istället för 180 som i min.

PS!

Har inte alla nya turbo dieslar intercooler?

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...