Jump to content
IGNORERAD

Funderar!


thomas001

Recommended Posts

6 minuter sedan, skrev Mankan:

Helt perfekt tycker jag. Jag har annars som vana att köra vindrutetorkaren när jag skall blinka och vise vers när jag kör bil i Thailand :)

 

Jo, men när man väl har lärt sig det så ska man vända på det igen....o än värr då vi nu har två bilar med blinkern på olika sidor.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 208
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • thomas001

    35

  • Tallviking

    14

  • Kenneth4618

    12

  • andrejsdenruskige

    11

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

5 minuter sedan, skrev Soengsang:

 

Jo, men när man väl har lärt sig det så ska man vända på det igen....o än värr då vi nu har två bilar med blinkern på olika sidor.

Vilka problem du har, enkelt att lösa, låt bli fordon för du klarar inte av dom

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Boa52:

Vilka problem du har, enkelt att lösa, låt bli fordon för du klarar inte av dom

 

Kan du inte bara hålla käften om du inte har nått vettigt att komma med idi*t!

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

11 minuter sedan, skrev Soengsang:

 

Kan du inte bara hålla käften om du inte har nått vettigt att komma med idi*t!

vad då, jag anser att jag klarar av det du anser att du inte kan, tål du ingenting. Jag har t ex en gammal mc som broms och växelspak sitter på " fel " mot mina nyare mc. inga problem jag vet vilken hoj jag kör

Ändrades av Boa52
Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Soengsang:

Apropå nya bilar.

Finns ett fel i bilden på frugans nya(förutom om man tycker MG är fel)

Felet får mig att få tuppjuck.

97ef89c194ea48d0bb5c4f6ee74430e8.jpg

Sent from my SM-A910F using Tapatalk

 

Provkörde Volvo V60 häromdagen, likadant.

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Soengsang:

 

Exakt, blir tokig.....hur fan kan man sätta den på "insidan"

 

Jag blir helt(mer än vanligt) förvirrad då jag år från min till hennes o vise versa.

 

Det är inte frågan om insida eller utsida utan vänster eller höger om ratten!

Vänster sida: Svenska, Europeiska och Amerikanska bilar.

Höger sida: Japanska och en del andra Asiatiska Bilar.

Förra Chevan, Captivan var vänster (designad för Europa och Canada), d.v.s inga som helst problem, den nya Trailblazern är det 'vindrutetorkarsväng' på så det blev en del inkörning där.

 

Oscar.

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Brukar bli vindrutetorkare på vid första svängen från flygplatsen när man kommer till Thailand sedan går det bättre :haha:

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

vad då, jag anser att jag klarar av det du anser att du inte kan, tål du ingenting. Jag har t ex en gammal mc som broms och växelspak sitter på " fel " mot mina nyare mc. inga problem jag vet vilken hoj jag kör

Jag har åkt Triumph i några år så jag vet vad det innebär, även + jord för att göra det riktigt trevligt.

Även åkt sporter 60 tal men där byggde jag om till "rätt"

Men nu gällde det blinkers....och hoppa mellan två bilar.

Sent from my SM-A910F using Tapatalk

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Boa52:

Vilka problem du har, enkelt att lösa, låt bli fordon för du klarar inte av dom

Nja jag ser det egentligen som ett mindre problem men det hade varit enklare om det vart lika på alla bilar. Du vet väldigt lite om hur bra jag kan hantera fordon. Jag kör rätt mycket i Sverige och då har det blivit inrotat på vilken sida om ratten blinkers spaken sitter och då är det lätt att det blir fel några gånger. Jag är knappast ensam om problemet. Har förövrigt kört väldigt mycket högerstyrd bil även i Sverige i yngre dar då min far var lantbrevbärare med egen bil.

 

Men du är väl förstås ofelbar

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev Mankan:

Nja jag ser det egentligen som ett mindre problem men det hade varit enklare om det vart lika på alla bilar. Du vet väldigt lite om hur bra jag kan hantera fordon. Jag kör rätt mycket i Sverige och då har det blivit inrotat på vilken sida om ratten blinkers spaken sitter och då är det lätt att det blir fel några gånger. Jag är knappast ensam om problemet. Har förövrigt kört väldigt mycket högerstyrd bil även i Sverige i yngre dar då min far var lantbrevbärare med egen bil.

 

Men du är väl förstås ofelbar

Jag är inte ofelbar men  det lät som ett dj stort problem med blinkers på fel sida. Har man två bilar med skiftade reglage måste man väl komma ihåg vilken bil man sätter sej i

Link to comment
Dela på andra sajter

Klarar folk av att byta mellan bilar med manuell och automatisk växellåda borde man väl klara av olika bilar med blinkersen på olika sidor om ratten ?

 

Jag har någon gång gjort fel och slagit på vindrutetorkaren i en korsning men det är inget stort problem

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

13 minuter sedan, skrev Boa52:

Jag är inte ofelbar men  det lät som ett dj stort problem med blinkers på fel sida. Har man två bilar med skiftade reglage måste man väl komma ihåg vilken bil man sätter sej i

Jag vet inte varför du tolkande det som ett stort problem. Jag skrev det med glimten i ögat där av  " :) "

 

Du kanske kan förklara varför du tolkade som ett "dj stort problem"?

3 timmar sedan, skrev Mankan:

Helt perfekt tycker jag. Jag har annars som vana att köra vindrutetorkaren när jag skall blinka och vise vers när jag kör bil i Thailand :)

 

För övrigt lånar jag eller hyr bil när jag behöver i Thailand eftersom jag bor i Sverige och inte finner någon anledning att köpa någon i Thailand.  

Ändrades av Mankan

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
Jag är inte ofelbar men  det lät som ett dj stort problem med blinkers på fel sida. Har man två bilar med skiftade reglage måste man väl komma ihåg vilken bil man sätter sej i

Det är väl egentligen skitsamma för Soengsang.

Att det är irriterandes för honom är det garanterat.

Själv hade det inte blivit ett köp av en bil i Sverige om blinkersen satt på höger sida av rattstången.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bilbyggaren utgår från samma bottenplatta för det blir billigast så och då hamnar blinkers och reglars på samma ställe. Jag har aldrig kört en bil med blinkers på högra sidan, är nu inne på min andra japanska subaru och där sitter blinkers där den ska sitta i min värld. Vänstra sidan!! Jag skulle då inte vilja byta sida på den bara för att ratten har bytt sida.

 

Hur skulle det bli om man började flytta på gasen och kopplingen beroende på vilken sida ratten sitter på. Skulle nog själv inte kunna köra en sådan bil. Är nog bra om man standardiserar så mycket som möjligt för att underlätta körningen världen över. 

//P

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
Jag är inte ofelbar men  det lät som ett dj stort problem med blinkers på fel sida. Har man två bilar med skiftade reglage måste man väl komma ihåg vilken bil man sätter sej i

Det är väl egentligen skitsamma för Soengsang.

Att det är irriterandes för honom är det garanterat.

Själv hade det inte blivit ett köp av en bil i Sverige om blinkersen satt på höger sida av rattstången.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har faktiskt aldrig sett det här med att "kladda" på innertaket, snören runt rattstången däremot är ju vanligt. Antar att det där med "kladdningen" ska föra tur med sig och motverka olyckor. Vore det då inte bättre att kladda lite färg på chauffören i stället, det är ju trots allt han/hon som ska föreställa ha kontroll på fordonet?

Link to comment
Dela på andra sajter

40 minuter sedan, skrev Tallviking:

Klarar folk av att byta mellan bilar med manuell och automatisk växellåda borde man väl klara av olika bilar med blinkersen på olika sidor om ratten ?

 

Jag har någon gång gjort fel och slagit på vindrutetorkaren i en korsning men det är inget stort problem

 

Nja, säg inte det. Är rutan full med gammalt vägdamm, så är det ju stor risk att man får repor på rutan. Har själv en stor sådan, på passagerarsidan som tur är. Blir förbannad på mig själv när man drar i fel spak ibland.   :wacko:

Ändrades av Nemo
Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
 

Nja, säg inte det. Är rutan full med gammalt vägdamm, så är det ju stor risk att man får repor på rutan. Har själv en stor sådan, på passagerarsidan som tur är. Blir förbannad på mig själv när man drar i fel spak ibland.   :wacko:

Man har väl riktiga torkarblad av rätt kvalitet.

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2016-07-22 at 11:15, skrev Tallviking:

 

Det som är värst är den brännheta ratten.

Ja ratten ställer till det vill jag lova

 

Hade en gång en kromad kättingratt. 

Varm som satan på sommaren.

O grymt kall på vintern. 

Det var ingen höjdare med fuktiga händer på vintern. hehehehe 

Link to comment
Dela på andra sajter

22 minuter sedan, skrev Nemo:

 

Nja, säg inte det. Är rutan full med gammalt vägdamm, så är det ju stor risk att man får repor på rutan. Har själv en stor sådan, på passagerarsidan som tur är. Blir förbannad på mig själv när man drar i fel spak ibland.   :wacko:

Rengör rutan innan du startar inte bara för repor eller förstörda torkarblad. Du måste kunna se bra genom rutan och när man är äldre, synen

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
Ja ratten ställer till det vill jag lova

 

Hade en gång en kromad kättingratt. 

Varm som satan på sommaren.

O grymt kall på vintern. 

Det var ingen höjdare med fuktiga händer på vintern. hehehehe 

Du provade aldrig slicka ratten på vintern?

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2016-07-27 at 17:17, skrev andrejsdenruskige:

P=UI

Puuhhh

On 2016-07-27 at 17:18, skrev andrejsdenruskige:

Dubbel

Puuhhh Puuhhh

Link to comment
Dela på andra sajter

52 minuter sedan, skrev andrejsdenruskige:

Man har väl riktiga torkarblad av rätt kvalitet.

Att byta ofta är ett tecken på kvalitetsmedvetande!

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
Att byta ofta är ett tecken på kvalitetsmedvetande!

Ajajajajajajaj!

Du vet inget.

Torkargummi kräver dock en helt ny tråd, om inte ett helt forum.

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Att byta ofta är ett tecken på kvalitetsmedvetande!

Satan vad det dubbelpostas när upload är värdelöst

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...