Jump to content
IGNORERAD

Trafiken


Batting

Recommended Posts

10 timmar sedan, skrev Tekkor:

Menar att man kanske skall i första hand prata om och dela positiva saker än att leta fel...

 

Äter du frukostflingor eller tar du en öl på morgonen?

 

Jag kör bil/mc dagligen i Bangkok så nog fan behöver jag knappast leta fel för att upptäcka dom. Sitter du på bitchpallen när frugan styr motorcykeln så du inte ser hur trafiken går till?

Vad det gäller alkohol så dricker jag mindre än dig, såvida du inte är nykterist, men käkar inte heller flingor. Gärna en ostmacka, lite youghurt ev. musli om det finns, bjuder du eller?

 

Om alla tycker som du, att inte något negativt får talas om, så lär ju aldrig förbättringar hända. Det är ju t.ex. till stor del EU's "fel" att det satsas mot trafficking inom den thailändska fiskeindustrin. Dåligt?

 

/ SatanG

Ändrades av SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 88
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Soengsang

    13

  • Nemo

    10

  • frogfish

    9

  • Batting

    9

Mest aktiva i denna tråd

10 minuter sedan, skrev Nemo:

 

Tydligen inte, enligt dig själv och pråmdragaren.

 

Det går alldeles utmärkt och det är ju långt ifrån att bygga upp sitt liv på det och vara inne 24/7...

 

Ha en bra morgon för nu går jag ut för en trevlig kväll :54:

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev L64:

 

Det går alldeles utmärkt och det är ju långt ifrån att bygga upp sitt liv på det och vara inne 24/7...

 

Ha en bra morgon för nu går jag ut för en trevlig kväll :54:

 

Om du med att "gå ut" menar att sitta på en barstol och droga sig i stället för att "vara inne", så har du rätt. I det fallet är jag "inne" rätt så mycket.   

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev SatanG:

 

Jag kör bil/mc dagligen i Bangkok så nog fan behöver jag knappast leta fel för att upptäcka dom. Sitter du på bitchpallen när frugan styr motorcykeln så du inte ser hur trafiken går till?

Vad det gäller alkohol så dricker jag mindre än dig, såvida du inte är nykterist, men käkar inte heller flingor. Gärna en ostmacka, lite youghurt ev. musli om det finns, bjuder du eller?

 

Om alla tycker som du, att inte något negativt får talas om, så lär ju aldrig förbättringar hända. Det är ju t.ex. till stor del EU's "fel" att det satsas mot trafficking inom fiskeindustrin. Dåligt?

 

/ SatanG

Gissar det var länge sedan du åkte taxi med någon berikare i någon av Sveriges större städer, ingen större skillnad mot Thailand.

Eller var ute i Sveriges semestertrafik, det är inte nått bättre än trafiken i Thailand.

 

Vad jag reagerar mot att det alltid ska jämföras med Sverige, eller de som jämför med det Sverige som fanns för 10 år sedan.

 

Givetvis måste annars trafiksäkerheten förbättras i Thailand, men börja med hårdare syn på det med nykterhet, hjälm samt körtidskontroller för yrkestrafiken så är man nog på en bra väg.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev Soengsang:

Gissar det var länge sedan du åkte taxi med någon berikare i någon av Sveriges större städer, ingen större skillnad mot Thailand.

Eller var ute i Sveriges semestertrafik, det är inte nått bättre än trafiken i Thailand.

 

Vad jag reagerar mot att det alltid ska jämföras med Sverige, eller de som jämför med det Sverige som fanns för 10 år sedan.

 

Givetvis måste annars trafiksäkerheten förbättras i Thailand, men börja med hårdare syn på det med nykterhet, hjälm samt körtidskontroller för yrkestrafiken så är man nog på en bra väg.

 

Jamen det är ju det enda vi har att jämföra med.  crying.gif

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Soengsang:

Gissar det var länge sedan du åkte taxi med någon berikare i någon av Sveriges större städer, ingen större skillnad mot Thailand.

Eller var ute i Sveriges semestertrafik, det är inte nått bättre än trafiken i Thailand.

 

Vad jag reagerar mot att det alltid ska jämföras med Sverige, eller de som jämför med det Sverige som fanns för 10 år sedan.

 

Givetvis måste annars trafiksäkerheten förbättras i Thailand, men börja med hårdare syn på det med nykterhet, hjälm samt körtidskontroller för yrkestrafiken så är man nog på en bra väg.

 

Ja du kanske har en poäng där. Oftast blir det egen bil (släktingars) som vi färdas i Sverige och då nästan uteslutande i småstad (Småland).

Åkte med en afrikansk berikare från centralstationen i Stockholm till lillebrorsan i midsommarkransen och mätaren tickade på löjligt snabbt. Jag påpekade det och innan vi kom fram fick han sätta av den. Lillebrorsan och en polare väntade och hade jag nämnt något hade han sannolikt inte kört taxi mer den veckan iaf. Så visst suger en hel del i Sverige också, viljan att flytta tillbaka är i stort sett borta.

 

/ SatanG 

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev Nemo:

 

Jamen det är ju det enda vi har att jämföra med.  crying.gif

Mmm.... när man börjar sitta bakom datorn 24/7 och jämföra det man ser med 10 år tillbaka, varvat med "det var bättre förr" då borde man överväga o ta sommarlov och se världen utanför grannkommunen :)

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Soengsang:

Mmm.... när man börjar sitta bakom datorn 24/7 och jämföra det man ser med 10 år tillbaka, varvat med "det var bättre förr" då borde man överväga o ta sommarlov och se världen utanför grannkommunen :)

 

Rekommenderar du en semester till Sverige med andra ord?

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev SatanG:

 

Ja du kanske har en poäng där. Oftast blir det egen bil (släktingars) som vi färdas i Sverige och då nästan uteslutande i småstad (Småland).

Åkte med en afrikansk berikare från centralstationen i Stockholm till lillebrorsan i midsommarkransen och mätaren tickade på löjligt snabbt. Jag påpekade det och innan vi kom fram fick han sätta av den. Lillebrorsan och en polare väntade och hade jag nämnt något hade han sannolikt inte kört taxi mer den veckan iaf. Så visst suger en hel del i Sverige också, viljan att flytta tillbaka är i stort sett borta.

 

/ SatanG 

Jo dels det med blåsningar är väl det samma, förutom att i Thailand är man öppen med att man blåser alla oavsett om man inte är uppmärksam, men vet man det e det ju lugnt 5555

 

Men jag syftade mer på trafikbeteendet i dagens storstäder, då säkert 2/3 av taxi o busschaufförerna där kommer från menaländer.

För att inte tala om yrkestrafiken på vägarna, mest då lastbilar, där är väl typ 9/10 baltn€grer eller talibaner bakom ratten, det är satan förjävligt.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev Nemo:

 

Rekommenderar du en semester till Sverige med andra ord?

Nä faktiskt inte, så vida du inte har några släktingar att besöka....men det är ju upp till dig, Sverige skulle du bara bli besviken på annars.

Men några snäpp utanför grannkommunen och några dagar runt i Thailand är inte dumt...

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest jlh66
2 timmar sedan, skrev Nemo:

 

Hmm, skulle vilja påstå att det krävs att man bor här i en 10-15 år innan man blir ordentligt upplyst.  :)

Klart som fan att det finns många negativa saker i Thailand men jag tycker många gånger att det positiva helt glöms bort. Blir tråkigt att läsa en massa gnäll. 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev jlh66:

Klart som fan att det finns många negativa saker i Thailand men jag tycker många gånger att det positiva helt glöms bort. Blir tråkigt att läsa en massa gnäll. 

Kan man ge avkall på prestige och att vara allmänt uppdaterad på verkligheten, så är Thailand inte så tokigt land att leva i på ålderns höst.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev jlh66:

Klart som fan att det finns många negativa saker i Thailand men jag tycker många gånger att det positiva helt glöms bort. Blir tråkigt att läsa en massa gnäll. 

 

Jo, det kanske du har rätt i. Fast "gnället" är ju egentligen inte så mycket gnäll, utan mer ett konstaterande av faktum.  :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai
17 timmar sedan, skrev Soengsang:

Hur fan pallar ni åka Thailand om allt e så kasst?

Thaiair e ju ren skiten.

Stränderna värdelösa.

Thaiare dumma i huvudet.

Thaithejer bara blåser folk.

Maten bara ett jävla slaffs.

Etc. etc. etc.

Fan det e ju tydligen problem med allt, fattar inte hur vissa pallar o åka dit?

Skickat från min iPhone 7 via Tapatalk

Varför man åker hit? Det positiva överväger det negativa. Men för den sakens skull behöver man ju inte inbilla sig att allt är rosenskimrande och underbart som Tekkor gör. Frågan är när han var i Thailand sist? Verkar bara vara hans fru som dra ner 6 mån om året medans han sitter hemma och häckar. Trafiken i Thailand är sinnessjuk på alla sätt. Ibland undra man om det är folk med nedsatt hjärnkapacitet som kör omkring. Och det sjuka är att det ser ut likadant i hela landet...från Isaan till Bangkok. Det har inte blivit nån skillnad sen första gången jag reste hit.. Bangkok har väl snarare blivit ännu värre tanke på att blir fler fordon på vägarna för varje år. 

 

Fy fan vad skönt det ska bli och slippa det här jävla landet! ;)

Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak

Finns värre ställen att sitta fast på än Asoke, jag gillade gnällometern i denna...

 

 

 

Skulle nog kommit ganska högt upp på skalan själv faktiskt. Inte av fisken, men av trafiken i Asien (inte bara Thailand).

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev jlh66:

Klart som fan att det finns många negativa saker i Thailand men jag tycker många gånger att det positiva helt glöms bort. Blir tråkigt att läsa en massa gnäll. 

Jag tycker mest att det blev gnäll när folk började klaga över vad som skrivs här. Faktiskt fruktansvärt gnälligt, får inte folk ha åsikter?
Nu tycker jag att ni får ge er. Hur ska man våga ta upp företeelser här, eller fråga om något utan att betraktas som gnällig?

De flesta åker till Thailand för att solen skiner, stränderna är fina, det är billigt och de flesta är trevliga. Så, har jag glömt något?
 

Men en sak är säker, man åker inte dit för att uppleva den fantastiska trafiksituationen! Thailand ligger ju för fan trea i trafikdödlighet.
Jag tror att det bara är Indien och Pakistan som är värre. Törs man nämna det, eller var jag gnällig? Det är inte gnäll, det är fakta!  :doubt:
 

Link to comment
Dela på andra sajter

20 timmar sedan, skrev Chan2014:

Nu överreagerar du allt, du har ju varit tillräckligt länge i Thailand så du kan erkänna att Thailändska trafiken är under all kritik, fullständigt hänsynslös, det var väl det tråden handlade om, vidare kan jag hålla med dej om en del av det övriga du nämner men det kommer ju uteslutande från turist nissarna, och dom finns det ju gott om här oavsätt om dom har varit i Thailand femtiolapp gånger är dom turist nissar, vet i fan om inte du också kan räknas dit.

Chan2014

Jag skiter i vad du räknar någon till eller framstår som, så länge jag inte som dig, som ibland framstår som en fullständig idi*t.

20 timmar sedan, skrev Soengsang:

Räknas till vad som så länge jag inte som du framstår som en fullständig idi*t.

Kan bara tänka mig ditt ysteriska beteende bakom ratten.

Skickat från min iPhone 7 via Tapatalk

 

20 timmar sedan, skrev Chan2014:

Det där får du nog skriva en gång till, vad är det för språk du skriver på.

Chan2014

Blir tokigt ibland då man skriver på telefonen, men hade du vart lite skarpare hade du kunna tytt det ändå. Jag lyckades iaf tyda farbrors OAVSÄTT

Som sagt, kan tänka mig hur hysterisk en gaggig HP som du ska vara bakom ratten i trafiken.

20 timmar sedan, skrev Chan2014:

Testar du gränserna nu, rysligt vad styv i korken herrn plötsligt har blivit, mår du inte bra, du har väl precis kommit tillbaka till Thailand och ska vara glad och lycklig.

Chan2014

Vafan ska man hoppa o göra vågen för det för, för den delen var jag grinig för att jag blev ett år längre o pungen börjar bli längre än metmasken om man har otur.

Blir så trött ibland då man ser bittra HP:s gnäll o bekymmer, troligen beror de på inskränkt liv med litet socialt liv, inga grannar och så....

Troligen mår pendlande HP:s och vi som bor i Thailand och jobbar utrikes bättre än HP:s som fastnat i tristessen. Inte alla, men många.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618

Det måste vare ett litet helsike att bara vara en turist nisse som bara varit i Thailand en femtiolapp :big_smile:

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

23 timmar sedan, skrev Batting:

Alltså, finns det någon som kan förklara hur de tänkt kring detta med stoppljusen?
Jag var till ChinaTown i våras och skulle gå över en större korsning där.
Jag tyckte att det blev grönt för mig och knatade glatt på. Plötsligt kom det tutande motorcyklar och bilar från vänster.
Jag blev rädd och tittade upp mot trafikljuset som nu plötsligt blivit rött.
Hoppsan och hjälp tänkte jag och ökade takten, men nu var det lite sent påtänkt.
Trafiken rakt över korsningen hade nu tydligen fått grönt.
Bilar och motorcyklar rivstartade med ett vrål från andra sidan korsningen.

Jag insåg att jag aldrig skulle hinna över så jag gjorde det enda vettiga. Jag stod still.
Jag tänkte att det skulle vara lättare för trafiken att missa mig då, men nu verkar Thailändare inte riktigt fungera som jag tänkt mig.
Det var ju snarare som att de siktade på mig! :slow:
En karl men en kvinna bakpå sin mc kom farande med full fart, och förväntade sig tydligen att jag skulle gå upp i rök eller nåt.
Jag stod sill för jag hade liksom ingenstans att ta vägen.
Till slut insåg karl att det nog var han som var tvungen att göra nåt. Han tvärnitade någon millimeter från mig så att cykeln krängde till.
Den ställde sig på tvären så att den skapade ett litet utrymme för mig. Efter en del djärva hopp och gymnastiska övningar så lyckades jag komma över gatan.
Lättad hoppade jag upp på trottoaren och försvann i folkvimlet. 
Bakom mig hörde jag hur motorcykelns kvinnliga passagerare skrek ilsket efter mig.

Jag fick nog mycket ovett där, ovett och svordomar som jag inte förstod. Och visst, det hade jag förmodligen förtjänat.
Det var ju förmodligen jag som missförstått ljussignalen, men det som förvånar mig är thailändarnas reaktion.
Skit samma av vilken orsak det står en "Gubbe" mitt i gatan, eller vems fel det är. Står det en "Gubbe" där så ska man försöka runda honom,
eller hur tänker dom?  :35:
 

 

23 timmar sedan, skrev hobbe:

Den enkla förklaringen är att thailändare generellt är dumma i huvudena vad gäller trafikregler.

I kombination med det och att det viktigaste är dom själva (i trafiken) blir det så .

 

 

Mvh Hobbe

 

2 timmar sedan, skrev Batting:

Jag tycker mest att det blev gnäll när folk började klaga över vad som skrivs här. Faktiskt fruktansvärt gnälligt, får inte folk ha åsikter?
Nu tycker jag att ni får ge er. Hur ska man våga ta upp företeelser här, eller fråga om något utan att betraktas som gnällig?

De flesta åker till Thailand för att solen skiner, stränderna är fina, det är billigt och de flesta är trevliga. Så, har jag glömt något?
 

Men en sak är säker, man åker inte dit för att uppleva den fantastiska trafiksituationen! Thailand ligger ju för fan trea i trafikdödlighet.
Jag tror att det bara är Indien och Pakistan som är värre. Törs man nämna det, eller var jag gnällig? Det är inte gnäll, det är fakta!  :doubt:
 

Tycker att du har hittat ett intressant fenomen att försöka reda ut. Sedan att ett annat mera tråkigt fenomen tog över tråden är inte thailändskt på något vis. Jag börjar i tur och ordning. 

 

Vi har fått en hel del bra förklaringar till varför det är som det är i den thailändska trafiken. Jag ska försöka ge min aspekt på det hela, några andra har tidigare varit inne på samma tema. Hela det thailändska samhället är uppbyggt på hierarkier. Är det inte vilken socialgrupp man tillhör så är det åldern som bestämmer vem som står högst i kedjan. 

 

I trafiken så fungerar ju inga av dessa hierarkier längre.

Helt plötsligt så har den som kör buss eller lastbil kommit upp sig i hierarkin. Fast dessa ställer sällan till det så där jättemycket i den thailändska trafiken. Fast naturligtvis är de inblandade i en stor del av olyckor, men att de därför ska bete sig otrevligt i den thailändska tycker jag inte sker i så stor utsträckning. Problemet för dessa yrkes(chaufförs)kategorier är att de krav de har på sig gör att de ofta stoppar i sig saker de inte borde göra för att hålla sig vakna. 

 

Betydligt värre är minibussvarianten, ofta där också yrkeschaufförer. 

 

Sedan har vi vanliga bilar. Där har vi ju en större blandning av yrkeschaufförer och vanliga/ovanliga människor. Denna grupp är naturligtvis minst homogen av alla. Men visst känns det som om vissa tar med sig hierarkitänket när de sätter sig bakom ratten. Medvetet, kanske, fast oftast är det nog inte det. För vissa kan det vara att de anser att de inte blir visad nog med respekt. Medans vissa tänker att nu är jag fri från hierarkitänket och kan bete mig hur fritt som helst. För vissa andra kan det arta sig så att de nu minsann har möjlighet att ge igen för oförrätter de fått utstå i hierarkierna utanför trafiken. 

 

I ordningen från stor till liten så kommer tvåhjulingarna (hoppar över trehjulingarna). Där har vi också hela skalan. Fast jag tror inte att någon direkt tänker på hierarkier när de sitter på ett sådant fordon. Här återfinns ju allt möjligt. Från den som puttrar runt med ett antal småbarn, till något ungdomsgäng, mc-taxi, bud och allt annat som kan tänkas ta sig runt på mindre antal hjul. 

 

Längst ner i rangordningen så har vi den utan hjul. (cyklisterna har jag hoppat över). Här gäller det att hålla sig undan. Speciellt om man är farang och står i en livligt trafikerad korsning i Bangkok. Farangen begriper oftast inget, och nu står han här också mitt i korsningen med alla högre upp i både den sociala hierarkin och trafikkala hierarkin. 

 

Om det egentligen är så många som har tankar på hierarkier när de beger sig ut i trafiken tror jag egentligen inte. Fast omedvetet så är det kanske att det sätter spår i den thailändska hjärnan som år efter år blivit indoktrinerad i hierarkitänket. Att helt plötsligt befinna sig på en väg där helt andra regler ska gälla! Kan det ha någon påverkan på situationen.

 

Nu var det en farang som stod där och blev fundersam över hur det kunde bli på det här sättet. En thailändare däremot. Jag tar min fru som exempel. Även om jag tittar mig runt efter fordon hur mycket som helst när jag ska gå över gatan så är jag alltid oförsiktig. Inte bara min fru har det utgångsläget alla andra thailändska fotgängare jag är ute med har en betydligt större respekt för att sätta sig i en farlig situation i trafiken än vad jag har.

 

Det andra fenomenet som jag nämnde i inledningen är fenomenet MPR. Är det ett fenomen eller inte?  Det tarvar nog en egen tråd! Varför kan man inte låta bli att kakka i alla möjliga trådar på MPR!

http://www.maipenrai.se/forum/topic/36463-fenomenet-mpr/

 

 

 

Ändrades av Wangthong
Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Kenneth4618:

Det måste vare ett litet helsike att bara vara en turist nisse som bara varit i Thailand en femtiolapp :big_smile:

 oavsätt

 

 

555555555

Och han har mage o kommentera stavning, med sina obegripliga utlåtanden o särskrivningar :)

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

51 minuter sedan, skrev Wangthong:

 

Det andra fenomenet som jag nämnde i inledningen är fenomenet MPR. Är det ett fenomen eller inte?  Det tarvar nog en egen tråd! Varför kan man inte låta bli att kakka i alla möjliga trådar på MPR!

http://www.maipenrai.se/forum/topic/36462-fenomenet-mpr/

 

 

 

Den tråden fick man tydligen inte titta i. Men det var bra att bli satt på sin plats igen så att man inte får för sig att man är nåt......

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev frogfish:

Den tråden fick man tydligen inte titta i. Men det var bra att bli satt på sin plats igen så att man inte får för sig att man är nåt......

 

Tydligen var inte sandlådan rätt forum för där hade bara TS och admin tillgång till tråden.

La in den i off topic så nu kan du gå in där och diskutera vad som helst bara du håller dig till ämnet!

 

Ursäkta det var inte mening att sätta någon på plats. Det är lite som den thailändska kulturen att det finns en liknande kultur på MPR som man kanske inte tänker på. 

Har väl själv också gott off topic i trådar. Men just idag så tänkte jag annorlunda, topic fick mig kanske att tänka till. Hur som helst, eller hursomhelst fördesominte förordarsärskrivning.

http://www.maipenrai.se/forum/topic/36463-fenomenet-mpr/

 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Wangthong:

 

Tydligen var inte sandlådan rätt forum för där hade bara TS och admin tillgång till tråden.

La in den i off topic så nu kan du gå in där och diskutera vad som helst bara du håller dig till ämnet!

 

Ursäkta det var inte mening att sätta någon på plats. Det är lite som den thailändska kulturen att det finns en liknande kultur på MPR som man kanske inte tänker på. 

Har väl själv också gott off topic i trådar. Men just idag så tänkte jag annorlunda, topic fick mig kanske att tänka till. Hur som helst, eller hursomhelst fördesominte förordarsärskrivning.

http://www.maipenrai.se/forum/topic/36463-fenomenet-mpr/

 

No problem, jag vet alltid min plats:look_down:

 

Det borde ju bli en underbar tråd när själva ämnet i princip är varför man inte kan hålla sig till ämnet. Bra jobbat:big_smile:

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest jlh66
2 timmar sedan, skrev Batting:

Jag tycker mest att det blev gnäll när folk började klaga över vad som skrivs här. Faktiskt fruktansvärt gnälligt, får inte folk ha åsikter?
Nu tycker jag att ni får ge er. Hur ska man våga ta upp företeelser här, eller fråga om något utan att betraktas som gnällig?

De flesta åker till Thailand för att solen skiner, stränderna är fina, det är billigt och de flesta är trevliga. Så, har jag glömt något?
 

Men en sak är säker, man åker inte dit för att uppleva den fantastiska trafiksituationen! Thailand ligger ju för fan trea i trafikdödlighet.
Jag tror att det bara är Indien och Pakistan som är värre. Törs man nämna det, eller var jag gnällig? Det är inte gnäll, det är fakta!  :doubt:
 

Jag vill inte peka ut dig som gnällspik, blir just bara lite trött på allt negativt som skrivs. Har under denna resa kört 100+ mil och tycker att det är ganska ok på vägarna. Det finns galningar men dom flesta kör helt ok. Sorry om du känner att jag kritiserar just dig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...