Jump to content
IGNORERAD

Trafiken


Batting

Recommended Posts

7 minuter sedan, skrev Tallviking:

 

Med tanke på hur en del här på forumet gnäller på Sverige förstår man inte hur dom orkar vara kvar där !

Alla vet väl att Thailand är ett laglöst u-land i många frågor.

Bara att stanna hemma då om det inte passar.

 

Man får den skiten inpå ner man reser dit.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 88
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Soengsang

    13

  • Nemo

    10

  • frogfish

    9

  • Batting

    9

Mest aktiva i denna tråd

1 timme sedan, skrev Batting:

För att återgå till själva grundfrågan så undrar jag över de där trafikljusen.
Nu måste jag ju ha missförstått DET DÄR trafikljuset, men när jag var i Pataya följde jag med folkströmmen när det blev grönt.
Det var alltså bevisligen grön, men lik förbannat började det komma motorcyklar från gatan till vänster.
Blir det liksom aldrig grönt enbart för gångtrafikanter?

Nu är jag ny på detta denna sidan men vad gäller skitsnack angående Thailand på sådana här sidor
så är väl det lika ofta förekommande som skitsnack om Sverige?
Det finns folk som bara letar fel, men man kan diskutera företeelser som man tycker är lite lustiga
utan att man för den sakens skull hatar något.

Är det inte därför man är på ett sådant här forum, för att diskutera olikheter? 

Nä du tänker att det skulle bli miljöpartistiskt grön som i Sverige. Där bilister har alla skyldigheter.

 

Ta det för vad det är, det är inte Sverige och man får anpassa sig då det inte är vårat land.

Som tex Bangkok, det är miljoner invånare som skall förflytta sig och med tanke på mängden funkar det bättre än i en Svensk småstad där de bygger bilhinder för att tvinga folk till att åka buss, detta gör att vi får köer över allt... I Thailand försöker de få fart på trafiken i alla fall som jag tolkar det.

 

Sen håller jag med Soengsang

att det är för mycket negativt om landet så många åker till, åk till syrien eller turkiet om nu Thailand är så kasst, så kan vi som gillar landet stanna kvar här och dela positiva erfarenheter med varandra.

Link to comment
Dela på andra sajter

36 minuter sedan, skrev kitungmakmak:

555, trafiken är lite rolig. Jag fick tipset första gången i Thailand att gå i flock, dom vill gärna inte köra över flera turister samtidigt.

Nu gör jag det tjejen gör, enklast så. Kutar hon över gatan så kutar jag åxå.

 

Trafikljusen verkar inte vara styrande i Asien, utan mer rådgivande.

 

Snabbast jag passerat förbi en stoppskylt vad dock i Kambodja, och förbi en polis vilt visslande med några pinnar i händerna som ingen brydde sig det minsta om.

Lite komiskt nu när jag överlevde den resan, men jag släpper allt tänk på hur det ska fungera och använder omdöme och lite tur åxå - hitintills har det gått bra men nästa tripp kan ju vara min sista åxå.

 

 

Första gången som jag var i Thailand så blev jag till slut lite trött på alla billister som vägrade släppa gående över gatan. 
Det slutade med att jag spände ögonen i bilföraren och satte upp ett varnade finger, "Du stannar, annars får du skylla dig själv", typ. :yuush:
Det funkade och jag kände mig mäktig och rättskaffens.
Det var först senare som jag insåg att det var passageraren som jag spänt ögonen i.
Det var inte så lätt att se genom det tonade vindrutan. Ibland kanske det inte ens fanns någon passagerare.
Jag måste ha framstått som en idi*t, men vadå, det funkade ju konstigt nog :559bdc410ef75_thatdoodisuptosomething:  

Link to comment
Dela på andra sajter

27 minuter sedan, skrev leifen:

Alla vet väl att Thailand är ett laglöst u-land i många frågor.

Bara att stanna hemma då om det inte passar.

 

Man får den skiten inpå ner man reser dit.

 

Jag tänkte mer på att många som klagar på Thailand OCKSÅ klagar mycket på Sverige (där dom bor)

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev Tekkor:

Nä du tänker att det skulle bli miljöpartistiskt grön som i Sverige. Där bilister har alla skyldigheter.

 

Ta det för vad det är, det är inte Sverige och man får anpassa sig då det inte är vårat land.

Som tex Bangkok, det är miljoner invånare som skall förflytta sig och med tanke på mängden funkar det bättre än i en Svensk småstad där de bygger bilhinder för att tvinga folk till att åka buss, detta gör att vi får köer över allt... I Thailand försöker de få fart på trafiken i alla fall som jag tolkar det.

 

Sen håller jag med Soengsang

att det är för mycket negativt om landet så många åker till, åk till syrien eller turkiet om nu Thailand är så kasst, så kan vi som gillar landet stanna kvar här och dela positiva erfarenheter med varandra.

Även Thailändarna själva inser ju att de måste göra något. Drog de inte igång ett hjälmtvång?
Jag kommer ihåg att jag åkte MC-taxi mellan Jomtien och Pataya. 
Första veckan så fick jag inte någon hjälm, men vecka två försågs jag med en.
Det blev dock lite farligt då den var för liten.
Jag fick sitta och hålla i den lilla rosa hjälmen med en hand. Hakremmen satt ungefär under näsan  :37:

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev Tallviking:

 

Jag tänkte mer på att många som klagar på Thailand OCKSÅ klagar mycket på Sverige (där dom bor)

ja det kan nog stämma.. ..med all rätt eller?

3 timmar sedan, skrev Soengsang:

Hur fan pallar ni åka Thailand om allt e så kasst?

Thaiair e ju ren skiten.

Stränderna värdelösa.

Thaiare dumma i huvudet.

Thaithejer bara blåser folk.

Maten bara ett jävla slaffs.

Etc. etc. etc.

Fan det e ju tydligen problem med allt, fattar inte hur vissa pallar o åka dit?

Skickat från min iPhone 7 via Tapatalk

Många rätt här, men jag gillar Thailand ändå :sure:

Link to comment
Dela på andra sajter

18 minuter sedan, skrev Tekkor:

Nä du tänker att det skulle bli miljöpartistiskt grön som i Sverige. Där bilister har alla skyldigheter.

 

Ta det för vad det är, det är inte Sverige och man får anpassa sig då det inte är vårat land.

Som tex Bangkok, det är miljoner invånare som skall förflytta sig och med tanke på mängden funkar det bättre än i en Svensk småstad där de bygger bilhinder för att tvinga folk till att åka buss, detta gör att vi får köer över allt... I Thailand försöker de få fart på trafiken i alla fall som jag tolkar det.

 

Sen håller jag med Soengsang

att det är för mycket negativt om landet så många åker till, åk till syrien eller turkiet om nu Thailand är så kasst, så kan vi som gillar landet stanna kvar här och dela positiva erfarenheter med varandra.

 

Det finns inget perfekt land, menar du att man inte ska få prata om sånt som är negativt?

Bor du i Sverige eller Thailand?

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev Naam jai:

ja det kan nog stämma.. ..med all rätt eller?

:sure:

 

Det kanske är som så att den som klagar på allt är det största problemet......

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev SatanG:

 

Det finns inget perfekt land, menar du att man inte ska få prata om sånt som är negativt?

Bor du i Sverige eller Thailand?

 

/ SatanG

Det verkar faktiskt som om det skulle vara lite känsligt. Är det så att folk som flyttat till Thailand absolut inte vill höra talas om något negativt?
Det finns ju jättemånga konstigheter i Thailand, men är det inte lite det man gillar?
Allt är inte så jävla perfekt.
När jag kliver av på flygplatsen i Thailand så känner jag en viss frihet.
Och jag får väl erkänna att jag accepterar en del konstiga saker som jag aldrig skulle godta här hemma i Sverige.
 

Link to comment
Dela på andra sajter

33 minuter sedan, skrev Batting:

Det verkar faktiskt som om det skulle vara lite känsligt. Är det så att folk som flyttat till Thailand absolut inte vill höra talas om något negativt?
Det finns ju jättemånga konstigheter i Thailand, men är det inte lite det man gillar?
Allt är inte så jävla perfekt.
När jag kliver av på flygplatsen i Thailand så känner jag en viss frihet.
Och jag får väl erkänna att jag accepterar en del konstiga saker som jag aldrig skulle godta här hemma i Sverige.
 

 

Nej jag tvivlar på att det är vi som flyttat till Thailand som inte tål att höra något negativt. Jag tror det främst är rookies som inte har vaknat upp ur thailandsfebern som de flesta råkar ut för i början på sin thailandskarriär, alltså tiden när precis allt i Thailand är perfekt och Sverige och resten på jorden är kasst. Umgås man lite med andra som bor härnere så är det oundvikligt att inte höra klagomål eller negativa händelser, långt mer än de som inte bor här skulle jag tro.

 

/ SatanG

 

Ändrades av SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev SatanG:

 

Det finns inget perfekt land, menar du att man inte ska få prata om sånt som är negativt?

Bor du i Sverige eller Thailand?

 

/ SatanG

Menar att man kanske skall i första hand prata om och dela positiva saker än att leta fel...

 

Äter du frukostflingor eller tar du en öl på morgonen?

Link to comment
Dela på andra sajter

10 minuter sedan, skrev Tekkor:

Menar att man kanske skall i första hand prata om och dela positiva saker än att leta fel...

 

Äter du frukostflingor eller tar du en öl på morgonen?

 

Ja, nu behöver man ju inte direkt leta efter saker som är fel och kan förbättras i Thailand.

Snarare tvärtom. En av dom sakerna som är riktigt dåligt i Thailand är trafikvettet, som den tråden handlar om.

Eller så kan man stoppa huvudet i sanden och låtsas att det inte finns några problem,

men det är knappast ett beteende som för världen framåt.

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är väl alltid lättare att klaga på saker som inte fungerar, än framhäva allt positivt, för allt bra reflekterar man inte över, för det ska ju bara vara så....

 

Rock on!

Så gott som oförstörd!

Link to comment
Dela på andra sajter

48 minuter sedan, skrev Sangwal:

Det är väl alltid lättare att klaga på saker som inte fungerar, än framhäva allt positivt, för allt bra reflekterar man inte över, för det ska ju bara vara så....

 

Rock on!

Jo sant, men att reagera på olika saker behöver inte vara att klaga. Man kan ju bara tycka saker är lite märkliga, 
och gillar man kulturkrockar så vill man ju diskutera.
Jag kommer ihåg när jag och tjejen jag känner där i Bangkok skulle besöka det stora palatset.
Vi fick gå i olika köer p.g.a. att inträdet var dyrare för oss faranger.
Det tycker jag var helt okej och i sin ordning. Det är ju t.o.m. bra. Thailändarna själva ska inte behöva 
ruinera sig för att besöka sina egna heliga platser.

Det var när vi skulle lämna palatset som det blev liiite märkligt.
Jag försökte gå ut genom samma lilla grind som min vän, men blev stoppad.
Jag var Farang och skulle gå ut genom en grind enkom för sådana som mig.
Jag fick vända om och gå en lite slinga för att komma ut genom rätt grind.
Jag har ofta funderat på nyttan av det. Kan någon förklara?  :look_down:

Vad gäller Bangkoks trafik så är den ju som sagt fullkomligt vidrig, men trafikvettet är faktiskt bättre än i Manila.  

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev oberg:

 

Ja, nu behöver man ju inte direkt leta efter saker som är fel och kan förbättras i Thailand.

Snarare tvärtom. En av dom sakerna som är riktigt dåligt i Thailand är trafikvettet, som den tråden handlar om.

Eller så kan man stoppa huvudet i sanden och låtsas att det inte finns några problem,

men det är knappast ett beteende som för världen framåt.

 

 

Stanna i Svedala då, ingen tvingar dig att se den hemska trafiken du får migrän av.

 

Jag accepterar trafiken som den är, och njuter av värmen maten och det trevliga folket.

Link to comment
Dela på andra sajter

9 minuter sedan, skrev Batting:

Jo sant, men att reagera på olika saker behöver inte vara att klaga. Man kan ju bara tycka saker är lite märkliga, 
och gillar man kulturkrockar så vill man ju diskutera.
Jag kommer ihåg när jag och tjejen jag känner där i Bangkok skulle besöka det stora palatset.
Vi fick gå i olika köer p.g.a. att inträdet var dyrare för oss faranger.
Det tycker jag var helt okej och i sin ordning. Det är ju t.o.m. bra. Thailändarna själva ska inte behöva 
ruinera sig för att besöka sina egna heliga platser.

Det var när vi skulle lämna palatset som det blev liiite märkligt.
Jag försökte gå ut genom samma lilla grind som min vän, men blev stoppad.
Jag var Farang och skulle gå ut genom en grind enkom för sådana som mig.
Jag fick vända om och gå en lite slinga för att komma ut genom rätt grind.

Jag har ofta funderat på nyttan av det. Kan någon förklara?  :look_down:

Vad gäller Bangkoks trafik så är den ju som sagt fullkomligt vidrig, men trafikvettet är faktiskt bättre än i Manila.  

Vi bor ju i Bangkok och har varit i palatset ett antal gånger, men inte behövt dela på oss när vi går ut, kanske ville de skoja med dig och tyckte att du behövde röra på dig :)

Men allvarligt detta har vi aldrig upplevt när vi lämnar området....

Edit: Frun visste inget om nån separering på väg ut.

Ändrades av Tekkor
Link to comment
Dela på andra sajter

14 timmar sedan, skrev jlh66:

Jag tycker som Soengsang,det ar ibland riktigt mycket negativt som skrivs om Thailand och dess befolkning, Skulle jag vara lika negativ mot detta land sa skulle jag helt enkelt inte resa hit mer.

 

Hmm, skulle vilja påstå att det krävs att man bor här i en 10-15 år innan man blir ordentligt upplyst.  :)

Link to comment
Dela på andra sajter

10 minuter sedan, skrev Nemo:

 

Hmm, skulle vilja påstå att det krävs att man bor här i en 10-15 år innan man blir ordentligt upplyst.  :)

Ja du verkar ju göra mycket annat än att sitta här o kommentera eller googla i alla trådar.

 

 

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

18 minuter sedan, skrev Soengsang:

Ja du verkar ju göra mycket annat än att sitta här o kommentera eller googla i alla trådar.

 

 

 

haha, väntar fortfarande på att han skall skriva i tråden "Vad har du gjort idag" med nåt annat än surfat runt på MPR  :D

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

21 minuter sedan, skrev Soengsang:

Ja du verkar ju göra mycket annat än att sitta här o kommentera eller googla i alla trådar.

 

 

 

Och med det vill du ha sagt.......?

 

PS.    Hur googlar man i trådar?

Link to comment
Dela på andra sajter

11 minuter sedan, skrev L64:

 

haha, väntar fortfarande på att han skall skriva i tråden "Vad har du gjort idag" med nåt annat än surfat runt på MPR  :D

 

Hahah då får man nog vänta....

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

9 timmar sedan, skrev oberg:

 

Ja, nu behöver man ju inte direkt leta efter saker som är fel och kan förbättras i Thailand.

 

 

Du har rätt, men gud nåde dig om delger dessa intryck här på forumet....

Link to comment
Dela på andra sajter

27 minuter sedan, skrev L64:

 

haha, väntar fortfarande på att han skall skriva i tråden "Vad har du gjort idag" med nåt annat än surfat runt på MPR  :D

 

Hade inte du sommarlov?

Ändrades av Nemo
Link to comment
Dela på andra sajter

9 minuter sedan, skrev Nemo:

 

Hade inte du sommarlov?

 

Jo, hur så?   kan man inte gå in på MPR en snabbis efter dusch innan man drar ut igen?

 

Tillägg:  semester eller sommarlov som du skrev, same same  :D

Ändrades av L64

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev L64:

 

Jo, hur så?   kan man inte gå in på MPR en snabbis efter dusch innan man drar ut igen?

 

Tydligen inte, enligt dig själv och pråmdragaren.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...